2020-10-05, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Oj, det visste jag inte. Men dom dr som driver fretaget mste vl ha blivit tiofalt underskta av polisen. Mina varningsklockor ringde riktigt hgt frsta gngen jag hrde talas om frsljaren.

Ja, de har nok blitt underskt. Han var jo til avhr. Kan hende at denne selgeren har blitt brukt som en eller annen slags brikke i dette spillet, uten at han kanskje har vrt klar over det selv. Jeg tenker at det ikke kan ha vrt helt tilfeldig at han kom der. Det ble ikke gjordt noen avtale om at nytt alarm-anlegg skulle settes opp, men at de hadde en avtale om snakke videre dagen etterp.
Citera
2020-10-05, 23:29
Medlem
Vedr. Futurum-mennene, og videoovervkning som er gjort p arbeidsplassen men ikke privat:

Plassering av kameraene som ble installert kort tid fr bortfring/drapet, tror jeg er gjort bevisst for se bilen til TH ankommer jobb, men ikke hvem som sitter i den. Alibi. I tillegg mener jeg bestemt at TH's medhjelper (VE?) styrer PTZ-kameraene manuelt for f kunne zoome inn p mennene og flges deres mistenkelige bevegelser som "sty" for politiet? Disse er med som kulisser, og bekjentskaper av snnen?

Se 2 min ut i reportasjen, og legg merke til at videoovervkingen flger deres skritt og bevegelser p kommunal vei. Styrt av kameramann p ett kontor i bygget.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...uturum-mennene
Citera
2020-10-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Drept p et annet sted...
Men Rettsmedisinsk Institutt har jo kommet fram til at AE ble kvalt til dde, utifra analyser av klrne. Mest sannsynlig dreier det seg da om spor av rsm aerosoldrper av blod/slim fra lungene, slik som Minnimus har omtalt her tidligere. I tillegg har vi slepesporene som jeg mener m best av avfring.
Fetad: Link til artikkel som bekrefter din pstand?

Og hvorfor sa SH det som han sa her da? :
Tom Hagens forsvarer Svein Holden har p sin side reagert p at politiet sier de mener ekteparets bolig er et drapssted 18 mneder etter forsvinningen. Han mener politiet ikke kan bevise at hun ble drept i huset.
Etter min vurdering har politiet ikke bevismessig grunnlag for konstatere at hun ble drept fr hun ble fraktet over drstokken i Sloraveien. Det er minst like sannsynlig at et eventuelt drap har funnet sted etter at hun ble tatt bort fra boligen, sier Holden.

Hva tenker du om VGs opplysninger om at politiet har en teori om at hun kan vre kvalt?
Selvflgelig kan politiet ha en teori om det, men de har ikke bevis som underbygger hypotesen, hevder Holden.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...asted-for-drap
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-06 kl. 00:12.
Citera
2020-10-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvordan kunne AEH ftt anledning til snakke med verisure-selgeren? Teppe gikk opp kl 20:03, og da hadde venneparene allerede vrt p restaurant og spist middag.

AEH skal ha snakket med verisure-selgeren i 20-tiden den 30. okt 2018. Samtalen varte i 10 minutter.

"Fr teateret var de [AEH, TH og venneparet] p Brasserie Hansken, en restaurant i hovedstaden som er anbefalt i Michelin-guiden.

Etterp gikk alle fire til Det Norske Teatret hvor de s det kritikerroste stykket The Book of Mormon, med Frank Kjoss og Kristoffer Olsen i hovedrollene, forteller ekteparet til avisa."

Sitat fra VG spesial: "KVELDEN FR

Anne-Elisabeth og Tom Hagen er i Oslo sammen med et annet par. De skal se den populre og kritikerroste satiremusikalen The Book of Mormon p Det Norske Teateret.

Klokken 20.03 gr sceneteppet opp til stor applaus fra en fullsatt sal. Forestillingen er ikke ferdig fr klokken 22.37, s ekteparet kommer sent hjem."

Edit:
Er det verisure-selgeren eller teater-kvelden som skal ut?

Alle er enig om at politiet har en media-strategi.
Politiet har bekreftet at de ikke driver med villeding.

Middag og teater er tilfelle i flge flere.
Citera
2020-10-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrTol
Vedr. Futurum-mennene, og videoovervkning som er gjort p arbeidsplassen men ikke privat:

Plassering av kameraene som ble installert kort tid fr bortfring/drapet, tror jeg er gjort bevisst for se bilen til TH ankommer jobb, men ikke hvem som sitter i den. Alibi. I tillegg mener jeg bestemt at TH's medhjelper (VE?) styrer PTZ-kameraene manuelt for f kunne zoome inn p mennene og flges deres mistenkelige bevegelser som "sty" for politiet? Disse er med som kulisser, og bekjentskaper av snnen?

Se 2 min ut i reportasjen, og legg merke til at videoovervkingen flger deres skritt og bevegelser p kommunal vei. Styrt av kameramann p ett kontor i bygget.

Videoen er vel redigert, dvs zoomet inn og s flger bildet mennene.

Politiet er ikke s amatrer at de ikke hadde lagt merke til at noen styrer kameraet
Citera
2020-10-05, 23:43
Medlem
Det som er mere pfallende er at det er kameraer bare ved hovedinngangen p Futurum, skurker bryter seg som regel inn bakveier som er mindre synlige.
Citera
2020-10-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Antakeligvis har ikke Anne vrt p luftetur med valpen denne morgenen.

Hun sto opp 7 og i mitt hode betyr det en kjapp tissetur med valpen. Er vel ekstra viktig lre tisserutiner nr den er valp?
Citera
2020-10-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi vet ikke i hvilken grad S4 ble overvket.

Det kan vre at det var hndverkerne som tipset kidnapperne? Hva vet vi?

Vi vet AEH er borte p tross av at hun hadde avtale med elektrikeren. Det er ikke sikkert GM visste om den avtalen.

Edit: For alt vi vet, s kan det vre at AEH ble kvalt, fordi elektrikeren kom uanmeldt p dren.

Veldig mulig. Men han har ikke forklart at han ringte p. Han kunne sett for mye eller hrt noe. Derfor synes jeg det harmonerer at hun ble overfalt oppe.
Citera
2020-10-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrTol

Jeg husker ogs jeg reagerte p det, men jeg konkluderte med at rfilmen er redigert etterp.
Citera
2020-10-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
'

Nettopp dette syntes jeg er litt spesiell oppfrsel av TH.. Han er en av Norges rikeste personer, over 70 r gammel, fler seg overvket p sin egen eiendom og fler at folk har vrt i og rundt huset sitt...
Tar man ikke da som 70r gammel milliardr kontakt med politi?

Han m i alle fall flt at faren var over etter at hun var vekk. Ingen tanker da om han sto for tur. Ville hjem og sove der samme kveld. Og fremdeles ikke alarm. Men politiet sendte alle p hotell.
Citera
2020-10-06, 00:02
Medlem
I en video her uttalte Milli seg om hva han tenkte om at politiet avlyste jakten p Futurum-mennene:
Ganske interessant.
Citera
2020-10-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Lite mrkligt med den hr frsljaren som ringer kvllen innan och som sljer larmsystem. Teaterbesket var ju hastigt pkommet. Tnk om kidnapparna blev nervsa nr dom sg att det var mrkt i huset och var tvungna att ringa o kolla var TH o AEH befann sig. Dom kunde ju ha rest till stugan o d hade det ju inte kunnat bli nn kidnappning dr p morgonen.

Jag hoppas att den hr larmfrsljaren r mycket mycket noga kollad.
Jeg har lest at de har kontor p Futurum. Da br de vre kjent med hverandre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in