Citat:
Ursprungligen postat av
Frokendektektiv
Har du noen kandidater for hvem hettemann kan vre, eller som passer med hyden?
ystein Milli sa i krimpodden noe om at hyden var en god indikasjon.
Og de kom ogs frem til at det var en lav mann.
S dine utregninger stemmer helt sikkert ogs.
Har du p noen mte informasjon om hyden p noen andre i saken?
Edit: bortsett fra TH da som er over 180 og kan utelukkes
Det er klart at hvis hettemannen er ned mot 170 cm s begrenser det mulige kandidater sterkt.
Vi vet at politiet sitter p beregninger av hyden og informasjon om hvor klrne kan komme fra. Dette vil de ikke g offentlig ut med. De virker heller ikke veldig ivrig p gjenta etterlysning i media, osv. Alt dette fr meg til mistenke at de vet hvem hettemannen er. Det kan til og med tenkes at de visste eller ante det fr de gikk ut med videomaterialet, men at de valgte etterlyse vedkommende for utelukke ukjente kandidater fr en rettssak. Det kunne blitt et viktig kort for forsvaret om etterlysning ikke var gjort uten resultat.
Personlig s vet jeg ikke hvem hettemannen er, ut over at han er hyaktuell for politiet. Mageflelsen min sier at det er en helt ukjent person, ikke noen av dem vi har diskutert i denne trden. Det
kan vre RU. Han kan ha ftt en form for oppdrag, og trodd at han var med p en kidnapping. Det kan forklare hvorfor siktelsen mot ham ble endret fra "medvirkning til drap" til "medvirkning til kidnapping". Jeg vet imidlertid ikke hvor hy RU er. Moren hans hadde en del bilder, men hun har lukket FB profilen sin n.