2020-10-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er vel akkurat dette som gjr det vanskelig finne en god lsning med TH. Med tanke p klokkeslettene. Bilen til TH ankommer Futurum nesten samtidig som siste kjente livstegn.

Uansett om han dro fra Futurum med det samme - (ut vinduet) s ville det bli knapt med tid. Lagde en gang en hypotese angende "dobbeltgjenger". Noen som hadde "byttet" med TH rett utenfor S4 og dratt til Futurum for gi "bilen og dobbeltgjenger" alibi.. men kanskje ikke helt logisk..

Kanske lttare att vara lookalike med mask ver ansiktet och i skogen/parkeringen bakom huset.
Citera
2020-10-09, 23:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dow
Kanske lttare att vara lookalike med mask ver ansiktet och i skogen/parkeringen bakom huset.
Kanskje de kledde seg ut den dagen p jobben siden det var Halloween? (enklere med dobbeltgjenger)
Citera
2020-10-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva gjorde han for bidra til lse saken fr han ble mistenkt? Virket helt uanfektet. Ville flytte tilbake samme dag og leve som normalt. Ingen lsepenger eller dusr. Angivlig for tvinge kidnapper. Kun villedning. Nekter avhr. Strategien er skylde p politiet for ektefellens dd. Th er hovedmannen og oppdragsgiver. Hvem ellers.

Hva vet du om hva han bidro med? Vet du hva familien snakket om mellom seg? Hva han snakket med politiet om? Hva han skrev i mailene til politiet? Yngstedatter har skrevet noe om dette. Hvor nsker man vre under sjokk og sorg? Er ikke det i fred hjemme hos seg selv? Det ble dessuten psttt i trusselbrevet at kona ville bli drept hvis han kontaktet politiet. Han var tvunget til leve som normalt for ikke vekke misstanke overfor de som mente de overvket han.
Citera
2020-10-09, 23:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Takk for interessant analyse. Det er spesielt at det der tas med i et slikt brev.
Jeg synes bare det vitner litt om selve tankegangen til forfatteren uttrykke seg p den mten.
Brevet er ogs veldig langt, s slik jeg ser det vitner det om en forfatter som nsker formidle noe ogs, ikke bare komme med de vanlige veldig korte frasene som kidnappere ofte gjr.
Et annet eksempel som jeg synes har gjre med et budskap:

"ER ANNE ELISABETH LIV VERDI 4% AV DIN PENGER?"
"VIS DU SETER PENGER OVER ANNE-ELISABET LIV....."

Det virker for meg som at forfatteren p en mte nsker at TH blir satt til veggs ifht om penger er viktigere enn sine nrmeste sine liv. Jeg fr litt den flelsen. I dette tilfelle AE sitt liv. S kan man spekulere om det kan vre nrstende som kan ha kjent p akkurat disse tingene. At penger settes foran liv. Og derfor nevnes dette to ganger i brevet.

I tillegg har du dette med hintingen om at TH kanskje m kjpe seg ny pc, og det brer preg av at forfatter sannsynligvis visste at TH hadde eldre pc (hvis det er tilfelle at han hadde det). Jeg synes ogs dette er veldig spesielt. At forfatter begynner prate om ny og gammel pc i et slikt brev, hele to ganger, og prater om virus i pcen osv, som gamle pcr ofte har.

Det siste jeg vil nevne er at jeg synes ikke det er det minste rart at TH gr til politi raskt nr han leser dette brevet. Han er jo 70 r og ikke noe teknisk begavet sies det. Jeg mener at det er helt innlysende at han raskt s at dette tekniske greiene med krypto og alle de detaljene osv er han sjansels til klare hndtere forholde seg til alene.

Av alle fakta som foreligger i saken er jo trusselbrevet ganske sentralt mener jeg.
Frgan r om TH ens hade en PC. Han verkade ju bruka en surfplatta p jobbet.

Jag tnker att GM hoppades p att TH skulle vnda sig till RU fr att f hjlp med cryptot.
Citera
2020-10-09, 23:22
Medlem
Citat:
Tenker du at Hettemannen er en hockey-spiller?

Som sagt er det spekulasjoner, men tenker at det _kan_ vre en mulighet ja.
Citera
2020-10-09, 23:26
Medlem
Kan ikke huske ha lest dette "The remote home the couple shared showed no signs of forced entry, but police at the time said there was considerable forensic evidence from what appeared to be a struggle in the couples bedroom. In 2019, they mused that perhaps Mrs. Hagen had been hiding there from kidnappers who found her alone in the home."
https://www.thedailybeast.com/norweg...ncy-kidnapping
Noen som vet om det er tilfelle?
Citera
2020-10-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hva vet du om hva han bidro med? Vet du hva familien snakket om mellom seg? Hva han snakket med politiet om? Hva han skrev i mailene til politiet? Yngstedatter har skrevet noe om dette. Hvor nsker man vre under sjokk og sorg? Er ikke det i fred hjemme hos seg selv? Det ble dessuten psttt i trusselbrevet at kona ville bli drept hvis han kontaktet politiet. Han var tvunget til leve som normalt for ikke vekke misstanke overfor de som mente de overvket han.

Hypotesen din er dd, mulig du fr sttte hos sniffer og vossingen men de har startet et eget forum der ingen poster noe som helst.
Citera
2020-10-09, 23:28
Medlem
Citat:
Kanskje de kledde seg ut den dagen p jobben siden det var Halloween? (enklere med dobbeltgjenger)

ja, kan ha varit s att nnstans kldde dem ut sig. Likadana klder och mask fr ansiktet men inte alls lika lnga.
Citera
2020-10-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Kan ikke huske ha lest dette "The remote home the couple shared showed no signs of forced entry, but police at the time said there was considerable forensic evidence from what appeared to be a struggle in the couples bedroom. In 2019, they mused that perhaps Mrs. Hagen had been hiding there from kidnappers who found her alone in the home."
https://www.thedailybeast.com/norweg...ncy-kidnapping
Noen som vet om det er tilfelle?

Bedroom skal nok vre bathroom, liten vits i lese nyheter fra andre land da de bare oversetter norske artikler, og av og til s blir det feil som i dette tilfellet.
Citera
2020-10-09, 23:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Naturligtvis. Polisen sabbade det direkt.

Han ville vara en trygg punkt i bostaden fr AEH. Bostaden var den plats som band dem samman. Enkel psykologi. Om hon lyckades rymma eller blev lsslppt s skulle han finnas dr som ett ljus i mrkret. En fyr i natten. En ledstjrna att rra sig mot...
Citera
2020-10-09, 23:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Som sagt er det spekulasjoner, men tenker at det _kan_ vre en mulighet ja.
Ja det kan forklare mye.
Synes ogs disse bllete hockey-spillerne virker rampete
Det er ogs fakta at Hockesveis-mannnen kom ut fra omrdet rundt ishallen...

Men.. hva er motiv?
Citera
2020-10-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ja det kan forklare mye.
Synes ogs disse bllete hockey-spillerne virker rampete
Det er ogs fakta at Hockesveis-mannnen kom ut fra omrdet rundt ishallen...

Men.. hva er motiv?

Kassa var tom. De var truet av konkurs. Kluppen appelerer til kommunen, sponsorene og innbyggerne om hjelp. Kommunen ville ikke hjelpe.

https://www.vg.no/sport/i/RxBQ1a/loe...ues-av-konkurs

Men det jeg ikke fr til passe inn er hvorfor de forlangte hele 90 millioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in