2020-10-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Puslespillbrikker

1. Dagbladet - 15.05.2020: TH's tte telefon opprigninger.
"N kan Dagbladet avslre hvordan ektemannen selv forklarer det politiet anser som et brudd i milliardrens rutiner"

2. "Telefonen til AEH ble lagt p feil side av bordet - noe TH forklarte til politiet"

Forklaring 1:

-TH ringte hjem tte ganger forsvinningsdagen. Dette var fordi denne dagen satt han i gang en storstilt operasjon for fjerne AEH.

-En medhjelper hadde gjort en feil og lagt telefonen p feil side av bordet - dette forklarte TH til politiet fordi han nsket villede dem.

Forklaring 2:

- Det var ikke vanlig at TH ringte hjem til AEH / TH var ofte opptatt p jobben og pleide ikke dra hjem med det samme hvis han ikke fikk svar / AEH pleide noen ganger dra ut p dagen.

- En GM viste hvilket bord telefonen til AEH pleide ligge, men ikke hvilken side av bordet.

Forklaring 3:

- TH"s tte oppringninger var kodebeskjeder til barna.

- Telefonen til AEH ble lagt p feil side av bordet som en kodebeskjed..

Hva passer best? Finnes det andre forklaringer?
Takk for at du holder deg til saken. Forumet synes n infisert av brukere som tror denne trden handler mer om dem, enn AEH.
Jeg er FULLSTENDIG uinteressert i hvilke sykdommer andre brukere har, eller hvordan de har vokst opp! Det er s OT (Off Topic) !!!

Forklaringen er at det M ha vrt en som kjente veldig godt til de pertentlig faste rutinene til The Hagens. At telefonen l p det bordet. Derfor tror jeg herved vi kan utelukke ukjente kidnappere med fiskestang og telelinse fra st- Europa. Please, vkn opp.
Citera
2020-10-26, 18:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Takk for at du holder deg til saken. Forumet synes n infisert av brukere som tror denne trden handler mer om dem, enn AEH.
Jeg er FULLSTENDIG uinteressert i hvilke sykdommer andre brukere har, eller hvordan de har vokst opp! Det er s OT (Off Topic) !!!

Forklaringen er at det M ha vrt en som kjente veldig godt til de pertentlig faste rutinene til The Hagens. At telefonen l p det bordet. Derfor tror jeg herved vi kan utelukke ukjente kidnappere med fiskestang og telelinse fra st- Europa. Please, vkn opp.
Jeg tenker at hvis denne gten skal lses m alle brikker vurderes.

Hver brikke kan enten:
-holdes pen
-graderes gjennom - hy sannsynlighet / sannsynlig / mindre sannsynlig
-utelukkes

Lsningen = en totalvurdering av alle brikker samlet - bestr kun av brikker som kan holdes pent eller har en rimelig grad av sannsynlighet (alle brikker m taes med i betraktningen)

Eksempel

Trusselbrev manglet TH's fingeravtrykk p flere sider.

Forklaringer:

1. TH skrev det selv

2. Det kan vre naturlige rsaker til dette / TH var trr p fingrene (informasjon fra media angende naturlige rsaker)

Sannsynlighet = 50/50

Begge lsninger har lik sannsynlighet = begge kan holdes pent
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-26 kl. 18:20.
Citera
2020-10-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep

Forklaringen er at det M ha vrt en som kjente veldig godt til de pertentlig faste rutinene til The Hagens. At telefonen l p det bordet. Derfor tror jeg herved vi kan utelukke ukjente kidnappere med fiskestang og telelinse fra st- Europa.
Du har nok sovnet i timen, har du glemt hndverkerne som jobbet, bde utenfor og inni huset fra sensommeren til 25. oktober, alts 5 dager fr forsvinningsdagen.
Citera
2020-10-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er et diskusjonsforum.

Jeg har ikke noen plikt til forske forst argumenter og pstander som jeg synes er helt ute p viddene.

Jeg har heller ikke noen plikt til forklare til bunns de motargumentene jeg kommer med selv.

Dette er ikke voksenopplring p nett.
Du har nok rett i det, selv om det trengs, og det er tydeligvis ikke mangel p lrere her😉 For snu litt p det, s lrer man seg litt av hvert om hvordan angivelige voksne mennesker tenker, resonnerer, uttrykker og oppfrer seg. Jeg husker ikke hvem, men en bruker sa til en annen at hn heller ville hatt en kronisk smertesykdom eller bli blind, enn vre det mennesket. Jeg ser sjeldent s grov sjikane utfrt av voksne, "modne" mennesker, bortsett fra voldsvenstre da.
Som f.eks hvordan noen kan f seg til forsvare den ektepakten p alle mulige mter (eller p noen som helst mte) er utenfor min fatteevne, rett og slett. Men de har vel sine grunner. Selv om vi tar bort hele "hendelsen", AEH er i live og skilsmisse er igang. Ville de samme sagt at ektepakten er "uproblematisk" da?
Noen ganger fles det som at halve forumet bestr av snne grne kvinnfolk som forelsker seg i det verste av det verste bak murene. Jeg mener ha lest at til og med Stykke-Madsen er blitt gift? Bare det tenne p snt og sende kjrlighetsbrev til ham etter hva han gjorde med KW er det rene vanvidd... faktisk gifte seg med ham? Nei, det er for meg like uforstelig som de som forsvarer ektepakten til Hagen her. Men det var vel aldri meningen at menn skulle forst seg p kvinner
Citera
2020-10-26, 18:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du har nok sovnet i timen, har du glemt hndverkerne som jobbet, bde utenfor og inni huset fra sensommeren til 25. oktober, alts 5 dager fr forsvinningsdagen.
Sette brikker sammen:

Bestilling av hndverkere = alarmsystem fortsatt deaktivert = en forsvinning var mulig

=

AEH kan holdes pent
TH kan holdes pen (i mindre grad)
Ekte kidnappere = lav sannsynlighet

(Hvis det ikke var uflaks med bestillingen av hndverkere / hndverker-kidnappere)

+

Sk p nettet om skilsmisse i tiden fr forsvinningen

=

Plott av TH kan holdes pen
Plott av AEH/GM kan holdes pent
Ekte kidnapping = lav sannsynlighet
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-26 kl. 18:39.
Citera
2020-10-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Etter hva jeg har hrt s solgte AE huset etter sine foreldre og brukte pengene p familie og ferie for mannen hennes var for gnien til det.

Dette er et klassisk eksempel p hva flere har skrevet om tidligere. "Etter hva jeg har hrt" "Hun mttte betale husleie i S4.". Eksemplene er tallrike.
Man stoler 110% p pstandene som kommer fra anononym kilder, s lenge pstandene er egnet til styrke egen teori. Legger andre brukere ut linker som kan tyde p noe som rokker ved pstandene , for eksempel ved vise til at andre har oppfattet situasjonen annerledes, ignoreres uttalelsene fra sistnevnte. Til tross for at sistnevnte (venninner av AEH) har sttt frem i media med navn og bilde. Ikke nok med at sistnevnte kilder blir ignorerte, i senere diskusjoner later man som om disse kildene ikke eksisterer.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-26 kl. 19:09.
Citera
2020-10-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tenker at hvis denne gten skal lses m alle brikker vurderes.

Hver brikke kan enten:
-holdes pen
-graderes gjennom - hy sannsynlighet / sannsynlig / mindre sannsynlig
-utelukkes

Lsningen = en totalvurdering av alle brikker samlet - bestr kun av brikker som kan holdes pent eller har en rimelig grad av sannsynlighet (alle brikker m taes med i betraktningen)

Eksempel

Trusselbrev manglet TH's fingeravtrykk p flere sider.

Forklaringer:

1. TH skrev det selv

2. Det kan vre naturlige rsaker til dette / TH var trr p fingrene (informasjon fra media angende naturlige rsaker)

Sannsynlighet = 50/50

Begge lsninger har lik sannsynlighet = begge kan holdes pent

Dette er elementrt! Det er s selvsagt, det burde ikke vre ndvendig ppeke dette. Men diskusjonen viser det motsatte. Alt som kan benyttes til styrke egen teori, gripes begjrlig med begge hender. Momenter som er tvilsomme, lanseres som "fakta". Det er ingen logikk i dette , det m finnes en psykologisk forklaring.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-26 kl. 19:12.
Citera
2020-10-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Skikkelig lavml av deg referere til strogen for indikere at kvinner ikke kan ha objektive, smarte vurderinger og verdifull innsikt i denne saken. Man trenger ikke ha drlig erfaring med menn for forst at det er AE som er offeret her, og at det sannsynligvis str en eller flere menn bak drapet p henne.
Jeg pleier vanligvis ikke kommentere slike ufine innlegg, men det blir vanskelig ta deg serist etter dette.
Det er ikke dette innlegget, som du siterer, som er lavml. Det er motsatt.
Citera
2020-10-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du bruker alts en app-utvikler som kilde 😂

En app er basert p faktiske opplysninger. Eventuelle endringer i lovverket fanges opp, og blir lpende oppdatert. I stedet for angripe kilden, br du pvise hva som eventuelt er feil.
Citera
2020-10-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Oj.
Kanskje til og med stikk motsatt?
Citera
2020-10-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Kanskje til og med stikk motsatt?
Jeg brukte begrepet "stikk motsatt", og i det jeg skrev dette, tenkte jeg jeg legge til "for sitere en kjent brevskriver". Jeg lot vre, jeg synes det var litt undvendig. Jeg burde kanskje gjort det, hvis det er slik at noen kan mistenke meg for vre brevskriveren.
Citera
2020-10-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette er et klassisk eksempel p hva flere har skrevet om tidligere. "Etter hva jeg har hrt" "Hun mttte betale husleie i S4.". Eksemplene er tallrike.
Man stoler 110% p pstandene som kommer fra anononym kilder, s lenge pstandene er egnet til styrke egen teori. Legger andre brukere ut linker som kan tyde p noe som rokker ved pstandene , for eksempel ved vise til at andre har oppfattet situasjonen annerledes, ignoreres uttalelsene fra sistnevnte. Til tross for at sistnevnte (venninner av AEH) har sttt frem i media med navn og bilde. Ikke nok med at sistnevnte kilder blir ignorerte, i senere diskusjoner later man som om disse kildene ikke eksisterer.

Jeg synes det hres logisk ut s lenge AE ikke har noen formue, pengene er iallefall brukt opp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in