2020-10-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men det r vl tnkbart att TH vek ihop AEH:s klder p kvllen om hon var trtt och bara
ville sova. P s stt kan TH:s DNA ha hamnat p hennes klder. Nr man p enkelt stt viker ihop lngbyxor tar man oftast ena handen vid knvecken och den andra vid linningen och viker.

Vidare. En oknd GM frstr vl att lna Hagens skor inne i huset fr att slippa lmna egna spr.
Sprox-skorna d ...?
Om GM knner till huset s vet han hur han undviker att lmna spr tnker jag.

Men da har AE kledd av seg p gjestetoalettet i 1.etg. Soverom og et skikkelig bad er i 2. Sov hun i stuen?
Hun var ikke full. Drakk alkoholfritt mener jeg
Citera
2020-10-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I din teori her, m du jo tro at TH er uintelligent ettersom du spekulerer i at TH har lagt igjen spor som peker mot han selv.
De har i alle fall hand DNA
Citera
2020-10-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Hvorfor ikke vente noen minutter til hun har kledd p seg. Klr og alt er i 2.etg. klrne fra kvelden fr er mest trolig p soverommet eller badet oppe. Ser ikke logikken i at hun kommer fra teater og gr inn p gjedtetoalettet og kler av seg for s g opp p bsdet oppd for vaske drg og pusse tenner og ta p natty. Kun hvis hun ikke sov i andre etg
Hvorfor en GM eventuelt ikke ventet til hun hadde kledd p seg: Kanskje AE var p badet i 2. etasje (og kanskje hun dusjet eller badet) p det tidspunktet GM kom inn i huset. Kanskje AE hrte lyder og gikk ut fra badet for se, og kanskje hun straks deretter ble angrepet av GM og hun falt deretter ned trappen og deretter var bevisstls etter fallet og etter eventuell annen vold fra GM?

Jeg mente ikke at AE kan ha lagt fra seg de klrne (som GM eventuelt fant) p eller ved gjestetoalettet i 1. etasje. Jeg mente p eller ved badet i 2. etasje. Gjestetoalettet/badet i 1. etasje har ikke dusj.

Jeg leste at politiet har en teori om at angrepet/drapshandlingen p AE startet i 2. etasje fr fallet i trappen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-27 kl. 23:07.
Citera
2020-10-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Ser for meg at AEH ble kvalt p badet mens hun dusjet og derfr bortfrt nakken. Det er en feil av GM. den styrker teorien om drappet hjemme.
TH sin forklaring var at hun har ftt nye klr av kidnapperne. Hres dumt ut.
Men liket med klrne p er lettere gjenkjenne.. naturlige tekstiler gr i opplsning fra 1-5 r, syntetiske om 40 -50 r.S GM har en poeng der.
Nettopp. Jeg mener det er grunnen. I Lindy Chamberlain saken i Australia var det kun klrne etter barnet som ble funnet. Den saken var med motsatt fortegn, hun ble frikjent pga det.
Citera
2020-10-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nu vet vi inte om det r teterklderna som lg innanfr ytterdrren och nedre toaletten utan bad. Troligen r det inte de klderna. Inte klr man av sig innanfr ytterdrren nr man kommer hem. Anvnder ej heller dessa klder dan drp. Att GM skulle leta upp dessa klder och lgga dem dr verkar otnkbart, och i s fall till vilken nytta.
Ja jeg er enig i det.
Citera
2020-10-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Hres veldig kunstig ut. Angriper de henne naken s ruller de henne inn i noe. Og en mappe plast og teip. Ingen grunn til kle p og deretter pakke godt inn. Og hvorfor frakte henne gjennom flere rom naken og frske kle p en dd kropp p det minste rommet.

Er ganske sikker p at hun er innrullet i noe stort som skjuler omrisset av kropp nr de brer henne ut. Hvorfor skulle noen bry seg med kle p en dd kropp, grise seg til. Grise klrne hennes til. Og bilen.

Hvis de ville hjn skulle ha klr p var det enklest vente til hun kledde p seg selv.

Jeg mener huske at Br*ske nsket tips, hvis noen hadde sett at menn kjpt dameklr.
Dette m ha vrt i en tidlig fase av saken, sannsynligvis i dagene rett etter at saken ble kjent i media. Jeg tenkte den gangen at dette kunne indikere at AEH levde, og at hun ble fraktet bort naken. Jeg synes dette var merkelig oppfordring.
Jeg stussa over dette, det er jo ikke uvanlig idag at menn kjper klr til en kjreste/ektefelle, fx en jakke, eller en fritidsdress til bursdagen.
Noen som kan bekrefte dette?
Citera
2020-10-27, 23:16
Medlem
Politiet gikk tidlig ut i saken og ba om tips om mistenkelige innkjp av kvinneklr.
Citera
2020-10-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Selvflgelig var det en del av planen, finne utvendige hndverkere slik at naboene ble vant til se fremmede biler/ bil foran innkjrselen i S4.
Det meste er rigget, men antar det kan vre et vitne p futurum som holder noe tilbake. Det skalte vanntette alibiet mellom 9 og 10 m vre mer enn at bilen er fanget p kamera og et mte med ve. Kan bilen observert 8.56 vre likbilen og 9.05 ths bil p vei til jobb. Jeg klarer ikke helt forst at kontrollmannen th med fjrpenn stoler p at kriptorigget til ru er usporbart. Mulig det uansett ikke kan spores til th. Han har fysisk tilintetgjort notatbker.
Citera
2020-10-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
TH leverte vel selv inn en falsk anmeldelse i sin tid iflge ryktene, han staget et hrverk p sin egen bil og anmeldte en person for det.

S staging av en falsk kriminell handling har han visstnok erfaring med.

Interessant. Veldig interessant. Hva? Hvor? Og nr? Og hvem ble anmeldt?

Ble Tom Hagen avslrt av politiet da han anmeldte hrverk p egen bil?

Er det fra denne mislykkede stagingen at det underliggende hatet mot politiet stammer fra.

Jeg hper at alle som vet noe om denne hendelsen vil bidra til f klarhet i hva som skjedde.

Gjentar denne fra tidligere i kveld. Er det ingen som vet noe konkret om den falske anmeldelsen?
Citera
2020-10-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvorfor en GM eventuelt ikke ventet til hun hadde kledd p seg: Kanskje AE var p badet i 2. etasje (og kanskje hun dusjet eller badet) p det tidspunktet GM kom inn i huset. Kanskje AE hrte lyder og gikk ut fra badet for se, og kanskje hun straks deretter ble angrepet av GM og hun falt deretter ned trappen og deretter var bevisstls etter fallet og etter eventuell annen vold fra GM?

Jeg mente ikke at AE kan ha lagt fra seg de klrne (som GM eventuelt fant) p eller ved gjestetoalettet i 1. etasje. Jeg mente p eller ved badet i 2. etasje. Gjestetoalettet/badet i 1. etasje har ikke dusj.

Jeg leste at politiet har en teori om at angrepet/drapshandlingen p AE startet i 2. etasje fr fallet i trappen.

Teorien er at hun hadde mobilen p seg. I en lomme blir den ikke s lett sltt i biter. Tror og hun hadde klr p seg. Ferdig med morgenstellet og var i gang med travel dag. Kanskje elektrikeren kom, skulle mte datteren. G tur med hunden og prate med de hun mtte.
Citera
2020-10-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg mener huske at Br*ske nsket tips, hvis noen hadde sett at menn kjpt dameklr.
Dette m ha vrt i en tidlig fase av saken, sannsynligvis i dagene rett etter at saken ble kjent i media. Jeg tenkte den gangen at dette kunne indikere at AEH levde, og at hun ble fraktet bort naken. Jeg synes dette var merkelig oppfordring.
Jeg stussa over dette, det er jo ikke uvanlig idag at menn kjper klr til en kjreste/ektefelle, fx en jakke, eller en fritidsdress til bursdagen.
Det sa Brsk ja
Senast redigerad av Mattagg 2020-10-27 kl. 23:28.
Citera
2020-10-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
11.01.2019." Ber om tips om mistenkelige innkjp av kvinneklr"
"Brske ber ogs folk vre oppmerksomme p om noen de kjenner har endret adferd og gjort noe annerledes enn vanlig i denne perioden.
Vi vil ha tips dersom noen har registrert at personer har gjort unormale innkjp. Dette kan vre gjenstander som kan brukes for ha kontroll p en person. I dette tilfellet kvinneklr eller produkter for kvinner, sier Brske."

https://www.nrk.no/osloogviken/ber-o...aer-1.14376299
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in