Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-31, 09:36
Medlem
Til dere som n penlyst peker p eks-svoger som mulig mistenkt

Vanligvis er folk p jobb p en onsdag morgen. De fleste har bil, mobiltelefon, passerer bomstasjoner. P jobb finnes ofte kolleger. Folk gjr helt vanlige ting som handle noe med bankkort, fylle bensin, kjpe aviser, whatever.

Kan det tenkes at eks-svoger har 100% alibi? Er ikke det mest sannsynlig?

Her er en tydelig agenda. Rene konspirasjonsteorier. Basert p null fakta. Grove og grunnlse beskyldninger mot en person som er identifiserbar for mange.

Det er trist se p TT i disse dager. Det er som om panikken griper om seg. Det pekes hit og dit. Bare ikke mot Tom Hagen.

Til z-z-z
Herregud. Kan du ikke tenke ferdig fr du trykker "Skicka svar" ....?

Er det s om gjre pse p med innlegg her inne. drukne saklige og beherskede innlegg fra tenkende mennesker med spammet ditt.

Du redigerer og redigerer ... Og flyr i flint nr noen svarer p ditt opprinnelige innlegg..

Det er s ekstremt tydelig at du har en agenda. Uhflig er du ogs.
Citera
2020-10-31, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Til z-z-z
Herregud. Kan du ikke tenke ferdig fr du trykker "Skicka svar" ....?

Er det s om gjre pse p med innlegg her inne. drukne saklige og beherskede innlegg fra tenkende mennesker med spammet ditt.

Du redigerer og redigerer ... Og flyr i flint nr noen svarer p ditt opprinnelige innlegg..

Det er s ekstremt tydelig at du har en agenda. Uhflig er du ogs.

Jayce siterte meg kun for komme med beskyldninger og andre hersketeknikker, og ikke for svare p det som jeg spurte om.
Jeg har ingen agenda. Du er ogs flink til komme med beskyldninger mot folk. Er det merkelig at man kan bli lei nr samme bruker om og om igjen siterer innlegg KUN for komme med BESKYLDNINGER?! Det er slikt som delegger debatten!

Jeg prver igjen. Kanskje noen andre har relevante svar?

"FUNNET I EN SKITTENTYSKURV
Politiet vil at Tom Hagen skal forklare seg: De har funnet seks blodflekker fra ham p to steder i huset. De argumenterer ogs med at det er mistenkelig at hans DNA er funnet under borrelsen p sandalen til Anne-Elisabeth.
Det virkelig store beviset, mener etterforskerne ha funnet i en skittentyskurv:
Tom Hagens skjorte med rsm partikler av biologisk materiale fra Anne-Elisabeth. De samme partiklene finnes ogs i avtrykk fra den mye omtalte Sprox-skoen p stedet.

2) De endelige resultatene skal vise at sporene p skjorta ikke har noen verdi likevel."

https://www.vg.no/spesial/2020/loren...ned=januar2020

Fetad: M disse partiklene ha blitt avsatt p samme dag? Hvis ja: Kan det hende at GM plantet partiklene p THs skjorte?
2) Hvorfor hadde ikke sporene p skjorta noen verdi likevel?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-31 kl. 09:52.
Citera
2020-10-31, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jayce siterte meg kun for komme med beskyldninger og andre hersketeknikker, og ikke for svare p det som jeg spurte om.
Jeg har ingen agenda. Du er ogs flink til komme med beskyldninger mot folk. Er det merkelig at man kan bli lei nr samme bruker om og om igjen siterer innlegg KUN for komme med BESKYLDNINGER?! Det er slikt som delegger debatten!

Du irriterer meg. Du er usaklig. Du spammer.

Ditt opprinnelige innlegg #52771 ble postet 08:44.

S redigerte du 08:58, og Jayce hadde da hatt 14 minutter p trykke p opprinnelig innlegg for svare deg.

Tenkende mennesker tenker litt, kanskje leser litt, kanskje blir forstyrret av en telefon eller av andre husstandsmedlemmer, gjr s ferdig innlegget og svarer 09:09.

I stedet for beklage at du senere redigerte innlegget Jayce svarte p, s gr du til angrep p Jayce.

Det er s uredelig. Usaklig. Frekt. Opportunistisk.

Du delegger trden med usakligheter og spamming. Det m vre lov si fra. Jeg kommer ikke til svare deg mer.
Citera
2020-10-31, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kan det tenkes at eks-svoger har 100% alibi? Er ikke det mest sannsynlig?
Tenker du ut fra om han er uskyldig eller skyldig?
Edit: Chatte-spammingen din kan du ta p PM.

Jeg nsker diskutere sak, og det hadde vrt fint om Jayce og du ogs kunne holde dere til saken. Jeg hadde hpet p f svar angende skjortesporet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-31 kl. 10:04.
Citera
2020-10-31, 10:00
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/dis...gaten/73009864

Tilfeldig med oppringing fra TH frste gang 10.06 og brbevgelse av henne 10.07?
At anropet hans deretter er slettet?

Ringte for at GM sto klar for angripe ved telefonen?
Var TH involvert selv men skaffet seg alibi ved oppringning?
Citera
2020-10-31, 10:03
Medlem
https://www.vg.no/spesial/2020/loren..._content=row-1

Vanskelig lese dette uten konkludere at Politiet har kjrt seg fullstendig fast
Citera
2020-10-31, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten

Jeg har ikke ftt tid til lese hele artikkelen. Er det noen spesielle punkt du vil trekke frem angende politiets fastkjring?

Vi fikk ogs vite mer om han som hjalp TH med skrive brevene til politiet:
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-31 kl. 10:19.
Citera
2020-10-31, 10:19
Medlem
Citat:

Der det str om flekker, potensielt blod, i bil?
Hva var konklusjonen der?
Aldri hrt noe om dette og artikkelen ga ikke noe svar heller.
Citera
2020-10-31, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det str litt om det her:
"Det mulige blodfunnet var i en bil som etter politiets teori kunne ha blitt brukt til kjre Anne-Elisabeth Hagen bort. Funnet viste seg senere vre verdilst.

Blod-bom
Ett av disse bevisene var merker i bagasjerommet p en bil. De forelpige underskelsene i lpet av vinteren 2020 tydet p at flekkene kunne vre blod, fr VG opplyst. Dette var en bil som politiet tidligere hadde underskt, men som n skulle underskes p nytt.

VG fr opplyst at underskelsene var svrt grundige og flekkene ble lokalisert p en mte som kunne underbygge denne teorien. Politiet ba sakkyndige om sjekke det de trodde var blod og sammenligne det opp mot blodtypen til aktuelle personer, der Tom Hagen var en av dem.

Men da underskelsene var klare p vren, var resultatene negative for politiet: Det var ikke blod som ble funnet i bagasjerommet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ter-funn-i-bil
Citera
2020-10-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg har ikke ftt tid til lese hele artikkelen. Er det noen spesielle punkt du vil trekke frem angende politiets fastkjring?

Vi fikk ogs vite mer om han som hjalp TH med skrive brevene til politiet:
"STTTESPILLEREN
skrive er indremedisin, forklarer Tom Hagen til personer rundt seg. Men han skriver ikke selv. Han har en helt spesiell stttespiller.
Mannen har kjent Tom Hagen siden han jobbet som redaktr p slutten av 80-tallet. Den mediesky investoren hadde gitt uttrykk for at han ikke likte et stort bilde av seg selv p forsiden. De to kom i kontakt, og n er han blant Tom Hagens nrmeste."

Funnet i skittentyskurven som blir omtalt som "stang inn" og det de tror er blod i bilen til TH gjr at de tror de har funnet bilen hun ble bortfrt i. Begge delene er sentrale for jakten p TH, men alt forsvinner fr pgripelsen og viser seg vre ingenting som helst. Slike ting har en tendens til feilaktig forsterke inntrykket av at de har rett mann, men de m bare finne rett bevis, de stopper ikke opp og tenker at kan det hende de faktisk er p feil spor.

Hvorfor er Tom Hagen s lykkelig etter mtet i april nr Politiet sier de er styrket i hpet om at de kan lse saken? Hadde han vrt hovedmannen bak s ville det vel medfrt vesentlig usikkerhet.

"Enn s lenge m han bo p loftet hos et familiemedlem, mens politiet har kontroll over huset og etterlyser en hettekledd mann som gikk mot stedet p forsvinningsdagen" Man kan ikke utelukke at det er Tom Hagen, sier en person med kjennskap til etterforskningen til VG.

Dette sitatet sier jo ogs srdeles mye om hvordan etterforskningen til Politiet ligger an, de har alts hatt forhpninger om at dette var hovedbeviset som skulle nagle TH til forbrytelsen, og det viser seg vre noen helt andre som ikke har noen som helst form for relevans for saken. Da ligger man drlig an.
Citera
2020-10-31, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma

I tillegg hadde flere av politiets spor falt fr pgripelsen: Skjorta fra skittentyskurven var ikke et bevis lenger. De tekniske underskelsene ga ikke et entydig svar. Og merkene i bagasjerommet i bilen var ikke blod likevel.
Citera
2020-10-31, 10:24
Medlem
Citat:
Funnet i skittentyskurven som blir omtalt som "stang inn" og det de tror er blod i bilen til TH gjr at de tror de har funnet bilen hun ble bortfrt i. Begge delene er sentrale for jakten p TH, men alt forsvinner fr pgripelsen og viser seg vre ingenting som helst. Slike ting har en tendens til feilaktig forsterke inntrykket av at de har rett mann, men de m bare finne rett bevis, de stopper ikke opp og tenker at kan det hende de faktisk er p feil spor.

Hvorfor er Tom Hagen s lykkelig etter mtet i april nr Politiet sier de er styrket i hpet om at de kan lse saken? Hadde han vrt hovedmannen bak s ville det vel medfrt vesentlig usikkerhet.

"Enn s lenge m han bo p loftet hos et familiemedlem, mens politiet har kontroll over huset og etterlyser en hettekledd mann som gikk mot stedet p forsvinningsdagen" Man kan ikke utelukke at det er Tom Hagen, sier en person med kjennskap til etterforskningen til VG.

Dette sitatet sier jo ogs srdeles mye om hvordan etterforskningen til Politiet ligger an, de har alts hatt forhpninger om at dette var hovedbeviset som skulle nagle TH til forbrytelsen, og det viser seg vre noen helt andre som ikke har noen som helst form for relevans for saken. Da ligger man drlig an.
Takk for et veldig godt og informativt svar! :-) Du har gode poeng og jeg er enig med deg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in