Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-11-15, 06:36
Medlem
(14.11.2020) VG er kjent med at politiet har gransket en brbar datamaskin som ble funnet i Sloraveien 4. Nettlogger viser at noen har skt p ordet skilsmisse i Google, men politiet kan ikke sl fast hvem som har gjort sket.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-om-konflikter

Hvorfor har ikke politiet greid sl fast hvem som har gjort sket? Har de eventuelt funnet ut at mer enn en person var i S4 da sket ble gjort?
Ettersom det er omtalt som sket (i entall), er det da kun snakk om ett sk?

Har politiet underskt om bevegelser p appen p AEs mobil p det tidspunktet da sket ble gjort, kan stemme med at hun foretok eller at hun ikke foretok det sket?

Hva om sket ble gjort p et tidspunkt da AE og TH ikke var i S4?
Hva om AE og/eller TH var i S4 da sket ble gjort, men at det var en person som var p besk som lnte den brbare datamaskinen og skte p skilsmisse p google?

Og hvorfor lekket politiet denne opplysningen om google-sk p "skilsmisse", nr de ikke kan sl fast hvem som gjorde dette sket?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-15 kl. 07:06.
Citera
2020-11-15, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja. Hvor stammer egentlig dette fra, solide rykter eller trdsannhet? S det frst i dag.
Stammer muligvis fra det bermte Kapital-intervjuet.

Hagen satt ved inngangen til 1990-tallet p rundt 60 millioner kroner i kontanter midt i en nasjonal eiendomskrise, og var villig til satse.
Frem mot OL i 1994 tmte Tom Hagen kassen og sikret seg 6.000 kvadratmeter i Storgata i Lillehammer, samt hotell, tomter og utleiehytter i Kvitfjell.
Men etter OL falt Lillehammer ned i en dyp resesjon. Eiendommene ble stende tomme. P Kvitfjell var det ingen gjester, og lokale hndverkere stod p dren med regninger etter byggingen. Nringslokalene p Lrenskog ga brukbare inntekter, men store tomteomrder l og bandt kapital. Ingen banker ville gi ln mot pant i tomter med bankkrisen friskt i minne. Hagen var tom for cash.
Reiste seg igjen
Hagen beskrev flere r senere situasjonen overfor Kapital som en gribbefest. Likviditetskrisen endte med at han mtte selge 260 ml p Brnsen ved Skedsmokorset til Selmer, for f inn likvider og vise at han hadde verdier.
Hagen trakk seg tilbake for samle krefter. Han ga en ny daglig leder ordre om gjre minst mulig til han kom tilbake.
Etter nrmere to r var han klar til g p igjen.
I desember 1996 valgte Coca-Cola bygge sitt nye tapperi p Robsrud. Hagen srget for at drikkevareselskapet fikk bygge p den lokale bonden Kristian Robsruds 134 ml store tomt. Noen r senere gjentok duoen suksessen p en annen del av eiendommen som ble solgt til Posten Norge.
https://kapital.no/reportasjer/naeri...aft-og-eiendom
Senast redigerad av Ittno 2020-11-15 kl. 07:24.
Citera
2020-11-15, 07:32
Medlem
Sprsml til dere som tror at TH er skyldig: Hva tenker dere at skulle vre rsaken til at han ikke srget for fjerne sine egne notater og AEs notater som beskrev konflikter i ekteskapet, hvis han er skyldig?

Det at de notatene ikke er fjernet kan tyde p at TH er uskyldig.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-15 kl. 08:31.
Citera
2020-11-15, 08:05
Medlem
(15.11.2020) Lrenskog-saken: Bevisene som falt.
Et skjortespor. Et bilspor. Og et telefonspor. I tur og orden har politiet ftt los p antatt sterke bevis mot Tom Hagen (70) som har vrt feil.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...isene-som-falt
Citera
2020-11-15, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Din pstand faller p sin egen urimelighet. Den siste saken omtalt i blant annet VG har vrt arbeidet med fr saken om de slettede anropene ble kjent. Reportasjene inneholder opplysninger som er relevant for saken.

Morsomt (lite tillitvekkende) at journalistene i VG flger og deltar i denne skvaldertrden. Likegyldig s er det en sak med klar slagside, lrte dere ingenting om objektivitet da dere tok utdannelsen som journalist?

At to parter i et ekteskap eller forhold har ulike oppfatninger om hvor bra man har det er ganske vanlig, og det gjelder kanskje spesielt om kvinnen ikke fler seg sett mm. Helt normalt!
Citera
2020-11-15, 08:57
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
barna sier ekteskapet var svrt lykkelig, full av kjrlighet. Th det samme, men han har i ettertid justert forklaringen om humper i veien, men det var da han fikk panikk i 93. Han valgte lese akkurat der det,stod han mtte betale for f igjen kona. Han nektet betale. Det var ogs viktig for barna. Ikke ei krone. La heller mamma bli myrdet. Th vil fremstilles som iskald.
Du er inne p noe her.
Ingen barn i verden hadde vel rdet far til ikke betale lommerusk i lsepenger for mora si?

Fra klageskrivet til datteren:
Etter min vurdering satte vi min mors liv i ekstra fare ved betale

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/
Citera
2020-11-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Den siste saken omtalt i blant annet VG har vrt arbeidet med fr saken om de slettede anropene ble kjent.
Den artikkelen (link under) har (iflge deg) vrt arbeidet med en tid, og allikevel s greide ikke de tre(!) journalistene (som den artikkelen ble skrevet av) srge for at korrekturlesing av den artikkelen ble utfrt (slik at teksten i artikkelen kunne blitt rettet opp slik at den kunne blitt korrekt) fr den artikkelen ble publisert?!
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-om-konflikter

Jeg hadde aldri kommet til valgt ha blitt journalist dersom jeg ikke var kompetent til utfre jobben p en utmerket mte!

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------

Og hva med "Vr varsom-plakaten" som journalister og medier plikter forholde seg etter?! Er det slik at enkelte journalister ikke bryr seg om dette?

Sitat fra Holden fra samme artikkel:
" Artikler som dette bringer ikke saken videre, men pfrer bare familien Hagen ytterligere belastninger."

"Lekkasjer av enkeltsitater her og der medfrer dermed at innholdet i artikkelen blir grovt misvisende, og fr preg av vre en drittpakke overfor Tom Hagen fra VG sine kilder, skriver Holden."

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------

Edit: Jeg m kanskje vente lenge p et svar (hvis det i det hele tatt kommer et svar)?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-15 kl. 09:32.
Citera
2020-11-15, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Sprsml til dere som tror at TH er skyldig: Hva tenker dere at skulle vre rsaken til at han ikke srget for fjerne sine egne notater og AEs notater som beskrev konflikter i ekteskapet, hvis han er skyldig?

Javel. P samme mte som kulehull i glasset p Odd Nerdrum-bildet, etter vdeskuddet som KK fyrte av under det beryktede juleselskapet p Orderud grd.

Kan hende at TH hadde planlagt rydde i AEHs papirer, frst etter at hun var borte. Kan hende AEH hadde luktet lunten om han plutselig begynte snoke i papirene hennes, og hadde stukket av.

Citat:
(15.11.2020) Lrenskog-saken: Bevisene som falt.
Et skjortespor. Et bilspor. Og et telefonspor. I tur og orden har politiet ftt los p antatt sterke bevis mot Tom Hagen (70) som har vrt feil.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...isene-som-falt

Skjortebeviset var ikke entydig nok, og mtte frafalles. Det betyr ikke at TH er uskyldig, men at bevisene ikke er tilstrekkelige til en tiltale.

Helhetsvurderinger peker allikevel mot TH, og politiet har ikke frafalt siktelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du er inne p noe her.
Ingen barn i verden hadde vel rdet far til ikke betale lommerusk i lsepenger for mora si?

Fra klageskrivet til datteren:
Etter min vurdering satte vi min mors liv i ekstra fare ved betale

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Hva slags logikk er n det der?

Ubegripelig. HHB2 m vre hjernevasket av sin far.
Citera
2020-11-15, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Javel. 1) P samme mte som kulehull i glasset p Odd Nerdrum-bildet, etter vdeskuddet som KK fyrte av under det beryktede juleselskapet p Orderud grd.

2) Kan hende at TH hadde planlagt rydde i AEHs papirer, frst etter at hun var borte.

Kan hende AEH hadde luktet lunten om han plutselig begynte snoke i papirene hennes, og hadde stukket av.
1) Glasset p det bildet ble byttet om jeg husker rett. Det ble funnet skader p selve kunstverket (under glasset). Bordet med spor etter avfyrt skudd og selve Odd Nerdrum-kunstverket ble ikke fjernet. Dette kan tyde p at PO og VO er uskyldige.

"Glasset p litografiet Etterp av Odd Nerdrum ble knust av skuddet. Det ble reparert fr politiet fant bildet."
https://www.nrk.no/orderud-_-det-ulo...pet-1.14250335
" Odd Nerdrum-litografiet som har det kjente kulehullet etter vdeskuddet lille julaften 1998."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-harlad-olsen

(VG-s eldre artikler er som vanlig ikke lesbare uten innlogging).

2) Det hres usannsynlig ut for meg. Disse papirenes eksistens tyder mye mer p uskyld enn skyld, mener jeg.

Edit: Og hvorfor tenker du i s fall at han ikke fjernet egne notater om konflikter?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-15 kl. 09:55.
Citera
2020-11-15, 09:51
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det m ha vrt noe brutalt som TH fikk i fleisen som gjorde at han l 2 r p sofaen, og som AE ba om unnskyldning for i alle r etterp.

Jeg hadde en samboer. Nydelig dame. Hun studerte deltid, jobbet nesten ikke, og det ble mye tid til meldinger. Plutselig hadde hun alltid p seg telefonen, den l aldri igjen p bordet. Begynte g i kjole, rettet hret, pudret og sminket seg nr hun skulle p kveldsundervisning. En kveld fikk jeg denne meldingen: "Jeg blir senere". Jeg ringte straks, men telefonen var allerede skrudd av.
Intuisjonen fikk meg til ske opp lrerens adresse, og jeg dro dit. Bilen min som hun lnte, sto parkert utenfor. Jeg fikk mine mistanker bekreftet. Da hun kom hjem p morgenkvisten, fikk hun beskjed om ta med det ndvendige og flytte ut samme dag. S fikk hun 2 uker p hente tingene sine. I tiden etterp angret hun veldig, ba om tilgivelse og gjorde alt hun kunne for f meg tilbake. Vi tok noen fjellturer sammen, og hun flyttet delvis tilbake til meg. Vi hadde det veldig fint, men de vonde minnene kom stadig tilbake, og da hun vurderte flytte hjemover (til en annen kant av landet), s stttet jeg henne i det. Det ble for vanskelig for meg leve med henne etter det hun gjorde.

Dette var litt OT, men jeg har ingen problem med forst at forholdet mellom TH og AEH ble utrolig vanskelig dersom det var utroskap i bildet.
Citera
2020-11-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg hadde en samboer. Nydelig dame. Hun studerte deltid, jobbet nesten ikke, og det ble mye tid til meldinger. Plutselig hadde hun alltid p seg telefonen, den l aldri igjen p bordet. Begynte g i kjole, rettet hret, pudret og sminket seg nr hun skulle p kveldsundervisning. En kveld fikk jeg denne meldingen: "Jeg blir senere". Jeg ringte straks, men telefonen var allerede skrudd av.
Intuisjonen fikk meg til ske opp lrerens adresse, og jeg dro dit. Bilen min som hun lnte, sto parkert utenfor. Jeg fikk mine mistanker bekreftet. Da hun kom hjem p morgenkvisten, fikk hun beskjed om ta med det ndvendige og flytte ut samme dag. S fikk hun 2 uker p hente tingene sine. I tiden etterp angret hun veldig, ba om tilgivelse og gjorde alt hun kunne for f meg tilbake. Vi tok noen fjellturer sammen, og hun flyttet delvis tilbake til meg. Vi hadde det veldig fint, men de vonde minnene kom stadig tilbake, og da hun vurderte flytte hjemover (til en annen kant av landet), s stttet jeg henne i det. Det ble for vanskelig for meg leve med henne etter det hun gjorde.

Dette var litt OT, men jeg har ingen problem med forst at forholdet mellom TH og AEH ble utrolig vanskelig dersom det var utroskap i bildet.

Relasjoner er ingenting uten tillit, men det er n en gang slik at det var sterke flelser mellom dem, selv n etter nesten 50 rs ekteskap. Det er ikke mange andre som kan si det samme. Hvordan man takler noe snt er helt avhengig av personene involvert.
Citera
2020-11-15, 10:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Kidnappingsplottet var s spikret at de var overbevist om at politiet kom til fomle rundt i Europa, ikke i gamle papirer og notater i S4.

Hele operasjonen var ment skulle lede alle spor vekk fra Tom, og hans grandiose og virkelighetsfjerne forestilling om at han vet best frte til en katastrofal undervurdering av politiet.

Edit: Feilene han gjorde 31.10.18 medfrte at planen gikk i vasken raskere enn noen hadde forutsett.

Det grandiose selvbildet ble hans bane ved at TH selv i en alder av 70 trodde han skulle takle en slik stoppeklokkeplan selv om det kunne oppst uforutsette hendelser, som f.eks. samtalen med lnn, mere sl enn forventet etc.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-15 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in