2020-11-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Men om intervjun r frberedd borde han kunna f ett tydligt meddelande till kidnapparna, det borde vara frsta prioritet, om det var kidnappning d...

Ja det har du ocks rtt i, absolut!
Bra att du "pminde" (TH och mig= svart humor, men inte ironi).
Hur kan han glmma det? Borde han frklara.
Senast redigerad av Moschata 2020-11-23 kl. 16:29.
Citera
2020-11-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her var det ikke hele TV-intervjuet med bde private og generelle sprsml av ulik art, eller en eventuell rettsak som var sprsmlet. Temaet dreier seg om den ene og svrt viktige sekvensen i intervjuet hvor TH blir spurt om hva han vil si til antatt motpart. Hva slags budskap nsker han formidle?

Man skulle tro det var et brennende nske om formidle noe svrt tydelig som kunne ndd frem direkte til antatt motpart nr TH frst hadde mulighet til n alle gjennom riksdekkende TV. I stedet ble sprsmlet besvart med et sprsml og ellers bare et par korte setninger som ble ganske utydelig.

Det var liksom ikke rettet til noen.

Det ble et slag i luften.

Tom Hagens eneste forsvar er at politiet ikke har funnet fellende beviser mot han.

Mangel p konkrete spor etter "ekte" kidnappere blir mer og mer belastende og avslrende for Tom Hagen for hver dag som gr.

Intervjuet viser hvor blekt og tafatt og lite troverdig forsvaret hans er blitt i dag, mer enn to r etter forsvinningen.
Citera
2020-11-23, 16:49
Medlem
Noen har reagert p intervjuet av Tom Hagen, og klaget til Kringkastingsrdet.
"Rdet har ogs mottatt to klager om NRK-intervjuet med Tom Hagen, som ble sendt p Dagsrevyen 31. oktober.

Her gjelder klagene NRKs valg om publisere et strre intervju med en person som er politiets hovedmistenkte i en drapssak, og dermed gi Hagen mulighet til renvaske seg via media, slik klagerne ser det."
Kilde: Journalisten 23. november 2020.

Brennpunkt-dokumentar og Tom Hagen-intervju opp for Kringkastingsrdet

Tom Hagen nekter stille til avhr hos politiet. Men stiller opp i eksklusivt intervju p NRK Dagsrevyen.

Et valg og en adferd som nrmerst skriker ut ... skyldig.
Citera
2020-11-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du skrev:

I tillegg s har du den kvinnelige kakle effekten.
Foreningens medlemmer kommer sammen etter at et medlem har blitt savnet i en profilert sak og tar frem alt som kan ha vrt negativt.
Fantasier og veldig subjektive oppfatninger blir fasit fundamentert i at alle er enige.

Jeg oppfatter deg som at du nedgraderer troverdigheten til vitnene i foreningen. Det var derfor jeg ville sprre nrmere hvilket grunnlag du har for hevde dette.
I tillegg nsket jeg bidra med info om kjnn p vitnene samt at de ikke kjenner ektemannen og ikke har grunn til tro noe negativt om han i utgangspunktet.

Du skriver innledningsvis at du er skeptisk til alle vitner i straffesaker, og det forklarer kanskje det meste. Det er jo litt rart ha som utgangspunkt at vitner lyver. Skulle vrt interessant vite om du trodde p vitnet som observerte AE i bil i s....

Du utelater en viktig del av sitatet: "Det skjer alltid i profilerte uoppklarte drapssaker, folk mener seg vite og kommer med veldig stygge pstander om involverte."

Jeg skriver: "Foreningens medlemmer kommer sammen etter at et medlem har blitt savnet i en profilert sak og tar frem alt som kan ha vrt negativt."

NRK skriver: "Da forsvinningen ble kjent, snakket noen bekjente av Anne-Elisabeth Hagen sammen. De bestemte seg for g til politiet."
Vi snakker ikke om noen som har kastet seg over telefonen og ringt til politiet.
De har ringt hverandre og kommet til en enighet om hva som er virkelighet, fr de kontakter politiet.

Vitnepsykologi er et universitetsfag.
Jeg har ikke studert det der men avlagt eksamen i det i arbeidslivet.
Fikk mange store overraskelser underveis, vi misoppfatter fortlpende og minnet endrer seg.

Jeg tar kritikk p at jeg skrev: "Jeg er skeptisk til alle vitner i slike saker." jeg mente karaktervitner.

Nr det kommer til vitnene i s s er de yenvitner.
Den frste av de synes jeg virker troverdig.
Hun bet seg merke i detaljer som farge, grill, X3 og tanklokk.
Dette er ting som er lettere huske enn skiltnummer, s hun har vrt flink.
Hun har penbart sett noe som har ftt henne til huske disse detaljene.
At du fikk et slikt tanklokk til X3 var ikke jeg klar over
Politiet gir ogs henne troverdighet nr de sier de tror hun s det hun s, men at det ikke er knyttet til handlingen.

Dame nr. 2 har svakere troverdighet i.o.m at hun responderte p nr.1 sitt vitneml i pressen.

Nr det kommer til denne bilen er jeg veldig skuffet over at politiet har lagt vekk saken.
Det var 3 pers om bord og ingen av de har meldt seg.

Bilen finnes i litt over 2000 eks, minus et stort antall med annet tanklokk.
Jeg synes s absolutt at politiet skulle ha funnet denne bilen og funnet ut hva den drev med i s, snakket med alle 3 og sjekket den inn eller ut av saken, ikke "legge den bort etter en helhetsvurdering"

N er ikke jeg jurist, men jeg tror den bilen kan kunne komme til by p problemer hvis TH skal tiltales med bakgrunn i en indisiepakke uten hndfaste bevis.

Du m huske p at AEH er borte, uavhengig av hvem som str bak har hun forsvunnet sporlst.
Noen andre enn TH har vrt i S4 og tatt med seg henne uten at noen vet med hvilken bil.

Jeg er redd for at GM har pauset og byttet bil underveis.
Da vil de komme gjennom kameraer senere enn forventet og i en bil i stikk motsatt farge av hva vitner har sett.

Nr denne saken dukket opp var jeg sikker p at vi ville f en biletterlysning fra et kamera i nromrdet.
Det eneste vi har ftt er noen skygger, 2 r etter handlingen.

Dette er egentlig helt rtt, at de har greid lure seg unna alle kameraer og forsvinne sporlst.
Jeg tror de kan ha gjemt seg i nrheten, p et trygt sted med en livls AEH i bilen.

De sjekker med bakhonet, at ingen har oppdaget handlingen i det den skjedde, det ville ha frt til veisperringer.
Nr handlingen blir oppdaget i etterkant synker sannsynligheten for mte veisperringer og en etterforskning i etterkant blir veldig vanskelig.
De har feil farge og kommer alt for sent.

Kjenner jeg blir litt fortvilet over at politiet legger vekk den saken uten ha sjekket den ut.
Citera
2020-11-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
For ta det siste frst, nei det har ikke vrt opplyst offentlig - men jeg vet hvor dette skjedde.
For ta det frste; jo - det er fullt mulig slite med medisinmisbruk og avhengighet selv om man har ftt medisinene p resept. Dessverre. Jeg ser det daglig p nrt hold i jobben min. Jeg tror egentlig du mener A og B preparater. C preparater er ikke vanedannende og kan kjpes uten resept.

Dette med C-preparater er feil. Det meste av antipsykotia er c-preparater, men reseptbelagte. Dette er preparater som blir brukt for behandle blant annet schizofreni og psykoser, Disse har ofte svnighet som bivirkning. Disse er derfor mye brukt av pasienter som har svnproblemer, men i veldig lave doser, sammenlignet med dosering for schizofreni og psykoser.

Pasientene som bruker dette middelet mot svnvansker, vil etter hvert oppleve at de m ke doseringen for oppn nsket effekt. Preparater som for eksempel Quetiapan,(Seroquel) Nozinan etc. brukes ofte av trrlagte alkoholikere. Disse preparatene blir ofte omtalt som det nye "husmordopet". Gr man lenge nok p dette, vil man etter hvert oppleve en forflatning av flelseslivet, ikke ulikt det mange opplever vedbruk av anti-depressiva, som ogs er et c-preperat og reseptbelagt.
Jeg kjenner folk som bruker disse preparatene, og nr man ser hvor svnige enkelte blir, er det direkte uansvarlig kombinere dette med bilkjring. Jeg tror ogs endel pasienter ker dosene utover legens anbefaling, og fremstr i perioder som rusete. Dette er preparater som er lett tilgjengelig, da legene anser skadevirkningene for vre "minimale" , sammenlignet med b-preperater.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-23 kl. 17:24.
Citera
2020-11-23, 17:22
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg tror ikke det er kjerringsladder eller fantasier, jeg tar forbehold om at det kan vre det.
Derfor tar jeg ikke slike karaktervitner p strste alvor nettopp av de rsakene jeg nevnte.

Jeg har ikke spekulert i medisinmisbruk!!
Jeg har tatt hyde for at hun har ftt det av legen sin og at det kan vre rsaken til at vitnebeskrivelsene varierer s voldsomt som de gjr i denne saken.
Folk som fr B og C preparater av legen sin kan ha slik adferd, jeg har selv sett en del av det p nrt hold.
f medisiner av legen sin er ikke misbruk!

Har du en link som bekrefter pstanden om at det er begge kjnn + kursleder tilstede p foreningsmtet?
Dette var ikke karaktervitner. De har vitnet om konkrete hendelser.
De fortalte om vansker i ekteskapet, minst to av dem ogs at hun var lei seg for ektepakten.
Til en av deltagerne har AEH allerede p sensommer/tidlig hst 2018 fortalt at TH fikk henne til skrive under p et papir som ville gjre henne arvels om hun forlot ham.
Slike konkrete fortellinger er ikke noe normale folk bare fantaserer om.
At andre vitner har trodd det var en god relasjon mellom ekteparet er som forventet, selv om SH vektlegger det.
Ektepakt, vansker i ekteskapet og en forestende skilsmisse er temaer man vanligvis betror seg til noen f om, noen man stoler p. Kan vre at det rant over for AEH da hun skulle fortelle at hun skulle sluttet i foreningen.
Ellers virker det som hun har holdt en maske utad. Mange gjr nok det.
Men jeg har vanskelig for forst at barna ikke har ant at det var problemer.
Jeg har vrt forsiktig med karakter-analyser, tyding av kroppssprk og av detaljer som kan misforsts.
Men jeg reagerte spesielt p en sak i intervjuet med TH.
Det var at han sa han overfrte huset p seg selv i 1993 fordi han var redd skilsmisse.
Samtidig nektet han at det samme ville gjelde for en eventuell skilsmisse i 2018.
S sier han at han aldri har vrt redd for gi fra seg noe, og at hun kunne ha gtt om hun ville.
Det blir helt selvmotsigende for meg.
Citera
2020-11-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette med C-preparater er feil. Det meste av antipsykotia er c-preparater, men reseptbelagte. Dette er preparater som blir brukt for behandle blant annet schizofreni og psykoser, Disse har en ofte svnighet som bivirkning. Disse er derfor mye brukt av pasienter som har svnproblemer, men i veldig lave doser, sammenlignet med dosering for schizofreni og psykoser.

Pasientene som bruker dette middelet mot svnvansker, vil etter hvert oppleve at de m ke doseringen for oppn nsket effekt. Preparater som for eksempel Quetiapan,(Seroquel) Nozinan etc. brukes ofte av trrlagte alkoholikere. Disse preparatene blir ofte omtalt som det nye "husmordopet". Gr man lenge nok p dette, vil man etter hvert oppleve en forflatning av flelseslivet, ikke ulikt det mange opplever vedbruk av anti-depressiva, som ogs er et c-preperat og reseptbelagt.
Jeg kjenner folk som bruker disse preparatene, og nr man ser hvor svnige enkelte blir, er det direkte uansvarlig kombinere dette med bilkjring. Jeg tror ogs endel pasienter ker dosene utover legens anbefaling, og fremstr i perioder som rusete. Dette er preparater som er lett tilgjengelig, da legene anser skadevirkningene anses for vre mindre , sammenlignet med b-preperater.
Har du sett nedturen de fr nr de gr av?
Ikke lekkert og veldig tvilsomt at de gis kategori C

Mike Tyson brukte Zoloft, fr kamp kuttet han ut og fikk et raseri uten like med seg i ringen.
Citera
2020-11-23, 17:38
Medlem
Legokatts avatar
Som sagt, en fellesnevner for det som skrives i media om AEH's kommunikasjon angende ekteskapsproblemer med ulike personer:

"seks dager fr forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid fr forsvinningen"

Hva kan dette bety?

1. TH fikk opplysninger fra noen av disse personene og satte i gang med et plott? TH satte opp kryoto-opplegg, skrev trusselbrev, og planla hele plottet i detalj (ogs med medhjelpere) i lpet at noen dager..
At TH viste om vitner som hadde fortalt han om dette brydde han seg ikke om.

2. TH hadde allerede planlagt dette plottet, satt opp krypto-opplegg, skrevet trusselbrev, kommunisert med medhjelpere, tenkt ut alt i detalj - og det var tilfeldig at AEH fortalte om ekteskapsproblemer noen dager fr hun forsvant?

3. Dette var en ekte kidnapping. Det var tilfeldig at AEH kommuniserte ekteskapsproblemer noen dager fr hun forsvant.

4. Dette var en del av planen til GM/AEH. AEH kommuniserte ekteskapsproblemer kort tid fr forsvinningsdagen slik at vitner skulle huske dette og g til politiet med det samme. Skulle fre til at TH ble mistenkeliggjort.
Senast redigerad av Legokatt 2020-11-23 kl. 17:40.
Citera
2020-11-23, 17:57
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Som sagt, en fellesnevner for det som skrives i media om AEH's kommunikasjon angende ekteskapsproblemer med ulike personer:

"seks dager fr forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid fr forsvinningen"

Hva kan dette bety?

1. TH fikk opplysninger fra noen av disse personene og satte i gang med et plott? TH satte opp kryoto-opplegg, skrev trusselbrev, og planla hele plottet i detalj (ogs med medhjelpere) i lpet at noen dager..
At TH viste om vitner som hadde fortalt han om dette brydde han seg ikke om.

2. TH hadde allerede planlagt dette plottet, satt opp krypto-opplegg, skrevet trusselbrev, kommunisert med medhjelpere, tenkt ut alt i detalj - og det var tilfeldig at AEH fortalte om ekteskapsproblemer noen dager fr hun forsvant?

3. Dette var en ekte kidnapping. Det var tilfeldig at AEH kommuniserte ekteskapsproblemer noen dager fr hun forsvant.

4. Dette var en del av planen til GM/AEH. AEH kommuniserte ekteskapsproblemer kort tid fr forsvinningsdagen slik at vitner skulle huske dette og g til politiet med det samme. Skulle fre til at TH ble mistenkeliggjort.

det betyder fre 31/10 men inte s mnga veckor innan...

tnka som de sger i Rema-reklamn och du att kommer se det blir mycket mer rtt
Citera
2020-11-23, 18:02
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Kjenner jeg blir litt fortvilet over at politiet legger vekk den saken uten ha sjekket den ut.
Politiet har sjekket dette sporet meget grundig ut.

Men hvis bilen ikke var der den aktuelle dagen, og heller ikke tilsttende dager, og man ikke har funnet spor etter den s kan man ikke akkurat trylle den fram heller. Politiet legger ikke bort sporet fordi de har gitt opp finne bilen, men fordi de ikke klarer finne holdepunkter for at vitneobservasjonen er korrekt.

Bilen skal ha brbremset i et bestemt kryss i s, og dersom det "tilfeldigvis" skulle vre slik at dette krysset finnes p videomateriale s har man ganske god mulighet til sjekke det ut. Om det da aldri var noen slik bil, lignende bil eller lignende hendelse i det krysset 31. oktober eller dagene rundt? I tillegg s har selvsagt politiet gjort alt de kan for sjekke aktuelle biler som passer til beskrivelse, samt underskelser om vitnets troverdighet.
Citera
2020-11-23, 18:02
Medlem
Citat:
Har du sett nedturen de fr nr de gr av?
Ikke lekkert og veldig tvilsomt at de gis kategori C

Mike Tyson brukte Zoloft, fr kamp kuttet han ut og fikk et raseri uten like med seg i ringen.

Jeg kjenner til personer som har startet p 25 mg Quetiapin, laveste startdose. Dette har blitt indisert for svnproblemer. Etter et r har de gtt opp til 100-150 mg, i hp om nsket effekt. Dette har resultert i veldig drlig svnkvaltet, og man gr rundt i en evig ds. I stedet for ke ytterligere, velger noen kutte ut medisinen i en uke. De opplever da kraftige abstinenser, men nr de starter p 25 mg igjen, fr de bedre svn. Etter kort tid m dosen kes. Dette er en evig runddans.
Etter ha lest om tidligere alkoholproblemer, tenker jeg at dette kan ha blitt avlst av medikamentindusert rus. Typisk for dette misbruket, er perioder hvor ting fungerer "greit", avlst av perioder hvor misbrukeren er "utilgjengelig".
Jeg skrev tidligere at AEHs kallenavn kunne vre "svima". Jeg tror ikke jeg er s veldig lang unna sannheten.
Citera
2020-11-23, 18:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette med C-preparater er feil. Det meste av antipsykotia er c-preparater, men reseptbelagte. Dette er preparater som blir brukt for behandle blant annet schizofreni og psykoser, Disse har ofte svnighet som bivirkning. Disse er derfor mye brukt av pasienter som har svnproblemer, men i veldig lave doser, sammenlignet med dosering for schizofreni og psykoser.

Jeg kjenner folk som bruker disse preparatene, og nr man ser hvor svnige enkelte blir, er det direkte uansvarlig kombinere dette med bilkjring. Jeg tror ogs endel pasienter ker dosene utover legens anbefaling, og fremstr i perioder som rusete. Dette er preparater som er lett tilgjengelig, da legene anser skadevirkningene for vre "minimale" , sammenlignet med b-preperater.
Ja, du har sikkert rett i det med C-preparater. Lykkepiller for eksempel skal ha en humrstabiliserende effekt og man kan f en nedtur hvis man slutter brtt.

Men jeg synes ikke noe om at Norrmann1 forsker degradere AEs fortvilelse og historien hun fortalte i plenum ved henvise til at hun "kanskje" brukte medikamenter og var p en nedtur. Hun er dd, og hun kan ikke forsvare seg. Jeg er overbevist om at hun var dypt fortvilet og fortalte mtedeltagerne om ektepakt og at hun ikke fant noen vei ut av ekteskapet uten st p bar bakke.

Om det var medisiner eller ei som gjorde at hun tilslutt pnet seg vet jeg ikke, men realitetene i historien taler for seg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in