2020-11-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det var vel noen humper p veien igjen da
kun i 1993. Drlige veier og ekteskap da.
Citera
2020-11-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kun i 1993. Drlige veier og ekteskap da.

Det ser ut til at humpingen vil fortsette for TH
Citera
2020-11-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Lyver du om dette n igjen?

Sn og slaps og synlige bilspor p Lue- og Telefonmann-video. Det ses rester av sn p Hettemann-video.

Du har blitt tatt for disse lgnene tidligere.

Du trenger ikke beskylde meg for lyve.
"Tynt lag med slaps", som jeg skrev, er det samme som "rester av sn", som du skrev.
Dette trodde jeg du visste.

Jeg skrev, du ser et tynt lag med slaps ved Futurum, men dette var tidlig om morgenen. Dette regnet bort i lpet av formiddagen.

P overvkingskamera av hettemennene kan du ser spor av snen/slapset, som har rast ned fra tak og i grfteekanter. Det er en helt annen sak, snhaugene ligger alltid lenger.

Ellers ser du at det er bart p bakken, og det ligger store vanndammer p festplassen. Dette var mellom kl 10 og 11 p formiddagen.

TH var hjemme i 13:30-tiden. Du kan bare glemme at det l noe igjen ved innkjrselen i S4 da, eller senere nr politiet kom. Med mindre familien Hagen hadde for vane legge snhaugene midt i innkjrselen, eller foran inngangsdren, men det tror jeg ikke.
Citera
2020-11-25, 00:33
Medlem
Citat:
Det ser ut til at humpingen vil fortsette for TH
siden ring og klr er fjernet var planen trolig en fullstendig tilintetgjrelse. Th m dermed dmmes uten at hun blir funnet, noe som er problematisk. Spekulerer i at hun kan vre omlastet og kjrt til et forbrenningsanlegg sammen med andre gjenstander. Th er rimelig sikker p hun ikke kan finnes siden dusr gr ut p funn av aeh.
Citera
2020-11-25, 00:41
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
siden ring og klr er fjernet var planen trolig en fullstendig tilintetgjrelse. Th m dermed dmmes uten at hun blir funnet, noe som er problematisk. Spekulerer i at hun kan vre omlastet og kjrt til et forbrenningsanlegg sammen med andre gjenstander. Th er rimelig sikker p hun ikke kan finnes siden dusr gr ut p funn av aeh.

eksakt...
hon frstrs p ett stt som gr att TH r sker p att ingen skulle hitta henne och det var han sker p fre finnerlnna lovades ut...
Citera
2020-11-25, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du utelater en viktig del av sitatet: "Det skjer alltid i profilerte uoppklarte drapssaker, folk mener seg vite og kommer med veldig stygge pstander om involverte."

Jeg skriver: "Foreningens medlemmer kommer sammen etter at et medlem har blitt savnet i en profilert sak og tar frem alt som kan ha vrt negativt."

NRK skriver: "Da forsvinningen ble kjent, snakket noen bekjente av Anne-Elisabeth Hagen sammen. De bestemte seg for g til politiet."
Vi snakker ikke om noen som har kastet seg over telefonen og ringt til politiet.
De har ringt hverandre og kommet til en enighet om hva som er virkelighet, fr de kontakter politiet.

Vitnepsykologi er et universitetsfag.
Jeg har ikke studert det der men avlagt eksamen i det i arbeidslivet.
Fikk mange store overraskelser underveis, vi misoppfatter fortlpende og minnet endrer seg.

Jeg tar kritikk p at jeg skrev: "Jeg er skeptisk til alle vitner i slike saker." jeg mente karaktervitner.

Nr det kommer til vitnene i s s er de yenvitner.
Den frste av de synes jeg virker troverdig.
Hun bet seg merke i detaljer som farge, grill, X3 og tanklokk.
Dette er ting som er lettere huske enn skiltnummer, s hun har vrt flink.
Hun har penbart sett noe som har ftt henne til huske disse detaljene.
At du fikk et slikt tanklokk til X3 var ikke jeg klar over
Politiet gir ogs henne troverdighet nr de sier de tror hun s det hun s, men at det ikke er knyttet til handlingen.

Dame nr. 2 har svakere troverdighet i.o.m at hun responderte p nr.1 sitt vitneml i pressen.

Nr det kommer til denne bilen er jeg veldig skuffet over at politiet har lagt vekk saken.
Det var 3 pers om bord og ingen av de har meldt seg.

Bilen finnes i litt over 2000 eks, minus et stort antall med annet tanklokk.
Jeg synes s absolutt at politiet skulle ha funnet denne bilen og funnet ut hva den drev med i s, snakket med alle 3 og sjekket den inn eller ut av saken, ikke "legge den bort etter en helhetsvurdering"

N er ikke jeg jurist, men jeg tror den bilen kan kunne komme til by p problemer hvis TH skal tiltales med bakgrunn i en indisiepakke uten hndfaste bevis.

Du m huske p at AEH er borte, uavhengig av hvem som str bak har hun forsvunnet sporlst.
Noen andre enn TH har vrt i S4 og tatt med seg henne uten at noen vet med hvilken bil.

Jeg er redd for at GM har pauset og byttet bil underveis.
Da vil de komme gjennom kameraer senere enn forventet og i en bil i stikk motsatt farge av hva vitner har sett.

Nr denne saken dukket opp var jeg sikker p at vi ville f en biletterlysning fra et kamera i nromrdet.
Det eneste vi har ftt er noen skygger, 2 r etter handlingen.

Dette er egentlig helt rtt, at de har greid lure seg unna alle kameraer og forsvinne sporlst.
Jeg tror de kan ha gjemt seg i nrheten, p et trygt sted med en livls AEH i bilen.

De sjekker med bakhonet, at ingen har oppdaget handlingen i det den skjedde, det ville ha frt til veisperringer.
Nr handlingen blir oppdaget i etterkant synker sannsynligheten for mte veisperringer og en etterforskning i etterkant blir veldig vanskelig.
De har feil farge og kommer alt for sent.

Kjenner jeg blir litt fortvilet over at politiet legger vekk den saken uten ha sjekket den ut.

Jag tnker precis p samma stt om bilen som tv vittnen har sett.
Men jag tycker inte att vittne nr 2 r mindre trovrdig fr att hon r nr 2. Ngon mste vara nr 1
och ngon nr 2 etc.
Ofattbart att de lagt bort spret p s lsa grunder som "efter en totalvrdering".
Om TH hamnar i rtten, kommer klagaren att g i bakls p denna sak.
Har man inte ens forskat efter bilen s kan man knappast heller tala TH.
Inte med vriga svaga indicier.
Citera
2020-11-25, 01:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Her er univers123 posten:

Linken er n bak betalingsmur.

TEB kunne ikke brukt uttrykket noen mneder fr jul, fordi det ikke var en gang to mnd fr jul. Han kunne ikke si noen kvelder eller kvelden fr hun forsvant, fordi som gammel bekjent ville han selvflgelig ikke offentlig sette THs hode p en stake.
S uttrykket noen uker fr jul behver ikke bety at det var krimtekniker A som hadde trkket i et spor, delagt det og ftt kjeft, eller at krimtekniker B var utro med kona til krimtekniker A og fikk huden full, for eks☺️
Jeg holder det pent om hvorvidt det var innen drapet.[/QUOTE

Fra artikkelen i Romerikes Blad, bak betalingsmur, Sist oppdatert: 09. januar 2019, kl. 19:34
Noen uker fr jul kom jeg gende forbi huset p kvelden. Jeg hrte brk der oppe og reagerte fordi det alltid er stille og rolig der. Jeg hrte hye stemmer og det var sent p kvelden, forteller han.

Samme vitne til NRK, Publisert 9. jan. 2019 kl. 13:04
Berg forteller at han ikke har sett familien p lenge. Det har vrt stille der oppe, og jeg tenkte de var p ferie, sier han.
https://www.nrk.no/norge/naboen-til-...rie-1.14372654

Var det p mordnatten s finns det vl andra ronvittnen. Eller s har Egil preciserat datumet fr polisen men vill inte gra det i media...
I annat fall har vi ju sjlva redan dragit slutsatsen att de inte var riktigt sams precis. Resten r bisak. Till mer framkommer.

Det kan ha vart MGM som skllde p valpen fr att han gjorde ifrn sig p golvet. I s fall kan det mycket vl ha varit nrmare jul...
Senast redigerad av Lonnrot 2020-11-25 kl. 01:09.
Citera
2020-11-25, 01:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det var vel noen humper p veien igjen da

Nygjorda fartbulor p sloraveien? Misstnkt!
Citera
2020-11-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
bara en behvs fr att f AEH ut i bilen, en bil nra ytterdrren och det r snabbt att f en person inn bak i en skpbil fr en person,
kan vara spr inuti huset och precis utanfr drren men annars ingenting, om bilen r ordentligt parkerad d ser ingen ngot av det heller...
Av spren att dma har hon inte varit ltt att f med. Troligen kastad eller knuffad nerfr trappan. Strippen tyder p att tanken va att f med henne i livet och det tycker jag tyder p en kidnappning Att hon av hanteringen avled s ngra livsbevis ej kunde levereras. Det gr mig besviken att polisen anser mest att TH str bakom och lgger resurser p detta. Det kan ha varit ett turbulent ktenskap sista tiden men gr inte per automatik TH till mrdare. Bevisen i ktenskapet ser man det man vill se. Sladden och vittnesml allt fr lng tid tillbaka ger ingen substans i vad som har hnt. Jag r beredd att hlla med advokaten som sger "Det r inte som ni tror"

Edit. Trpken utan fr ytterdrren anvnder fr att drren inte skulle sl igen medan EH lyftes eller gick ut till bilen. GM vnde tillbaka in med utpressning brevet och sedan drog ivg.
Senast redigerad av Fnero52 2020-11-25 kl. 01:33.
Citera
2020-11-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls

Fra artikkelen i Romerikes Blad, bak betalingsmur, Sist oppdatert: 09. januar 2019, kl. 19:34
Noen uker fr jul kom jeg gende forbi huset p kvelden. Jeg hrte brk der oppe og reagerte fordi det alltid er stille og rolig der. Jeg hrte hye stemmer og det var sent p kvelden, forteller han.

Samme vitne til NRK, Publisert 9. jan. 2019 kl. 13:04
Berg forteller at han ikke har sett familien p lenge. Det har vrt stille der oppe, og jeg tenkte de var p ferie, sier han.
https://www.nrk.no/norge/naboen-til-...rie-1.14372654
Se det ja!

Dette fr meg til tro enda mer p at det var etterforskerne som hadde en "bitteliten" krangel. Jeg gjetter at det gjaldt den planlagte hemmelige etterforskningen av TH.
Citera
2020-11-25, 01:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Av spren att dma har hon inte varit ltt att f med. Troligen kastad eller knuffad nerfr trappan. Strippen tyder p att tanken va att f med henne i livet och det tycker tyder p en kidnappning Att hon av hanteringen avled s ngra livsbevis ej kunde levereras. Det gr mig besviken att polisen anser mest att TH str bakom och lgger resurser p detta. Det kan ha varit ett turbulent ktenskap sista tiden men gr inte per automatik TH till mrdare. Bevisen i ktenskapet ser man det man vill se. Sladden och vittnesml allt fr lng tid tillbaka ger ingen substans i vad som har hnt. Jag r beredd att hlla med advokaten som sger "Det r inte som ni tror"

den resan nerfr trappan kan vara fr enkelhetens skull och en person kan flytta henne nerfr trappan, medan dragspren nede ocks indikerar att en person har flyttat henne, stripsene lmnas dr medvetet, ingen lmnar dem och tvttar fr att fixa brottsplatsen utan att det finns anledning till det...
detta gller mer n remsorna, om det hade kidnappats hade det inte rengjorts och sedan lmnat saker dr...
TH mste inte misstnkas, men s verdrevs det s mycket att det gick fel och TH misstnktes nd...
ktenskapet har varit turbulent under de senaste 25 ren, fr att inte tala om att TH har gjort sitt fr att AEH inte har mjlighet att flytta ifrn honom.

Bakhon var dr bara fr att bekrfta kidnappningsplanen, det borde visa att de fljde nr TH kom hem, Kalle Anka plan...
Senast redigerad av Notteliten 2020-11-25 kl. 01:41.
Citera
2020-11-25, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Av spren att dma har hon inte varit ltt att f med. Troligen kastad eller knuffad nerfr trappan. Strippen tyder p att tanken va att f med henne i livet och det tycker jag tyder p en kidnappning Att hon av hanteringen avled s ngra livsbevis ej kunde levereras. Det gr mig besviken att polisen anser mest att TH str bakom och lgger resurser p detta. Det kan ha varit ett turbulent ktenskap sista tiden men gr inte per automatik TH till mrdare. Bevisen i ktenskapet ser man det man vill se. Sladden och vittnesml allt fr lng tid tillbaka ger ingen substans i vad som har hnt. Jag r beredd att hlla med advokaten som sger "Det r inte som ni tror"

Edit. Trpken utan fr ytterdrren anvnder fr att drren inte skulle sl igen medan EH lyftes eller gick ut till bilen. GM vnde tillbaka in med utpressning brevet och sedan drog ivg.
ingen grunn til tro hun skulle fraktes ut i live. Strips kan brukes for kvele eller de kan vre lagt igjen for gi inntrykk av at det er kidnapping. Tyder p det er en eldre mann eller dame som er gm. En voksen mann ville klart brejobben uten srlig besvr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in