Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
Bare hyggelig. Jeg ser mange slike p en dag, og stort sett overser jeg det. Verre p en kveld med god tid, fatl og jegersnaps😀
:-) Da er det ganske vanlig med akkurat den grammatiske feilen, forstr jeg. Jeg lurer p hva som kan vre rsakene(e) til det.
Jeg vet ikke om det i noen dialekter er vanlig si "nr" i sammenhenger der det er grammatisk korrekt si "da"? Med tanke p hvis jeg siterte korrekt det TH sa i intervjuet.
Nr vi er inne p det med grammatiske feil: Har du eller andre lagt merke til eventuelle grammatiske feil hos trusselbrevforfatteren og i epostene fra motparten? Kan grammatiske feil si noe om vedkommendes dialekt eller annet?
Datteren brukte ogs ordet nr (i det publiserte brevet). Jeg tenker at det kanskje kan ha med dialekt gjre.
(11.06.2020)
"Overraskelsen var derfor stor nr vi s finner ut at politiet selv har sendt et belp via kryptovaluta til motparten og dermed framsttt som Tom!"
"Men det strste sjokket var nr en entreprenr stod frem i VG og sa at han hadde vrt p befaring gjennom Mitt anbud og Finn.no og han hadde IKKE vrt i avhr eller blitt kontaktet av politiet! "
"Det var i alle fall bra nr jeg var hjemme. Dette er i avhret blitt til at jeg sier at: Det var ikke bra hjemme."
"Jeg er redd dette er skandalen der min mor s langt har blitt den lidende parten, da politiet ikke bare har unnlatt gjre jobben sin, men faktisk direkte sabotert den beste muligheten for f mamma hjem i live.
Nr det er gjort, ser jeg heller ingen ting annet enn at politiet gjr alt de kan for finne en mte ansvarliggjre min far p, og i mellomtiden delegge hans navn og rykte."
https://www.dagbladet.no/nyheter/hag...hjelp/72548199