2020-12-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Er det kommet frem noen opplysninger om at hundehvalpen hadde tilsyn hjemme?
Aeh var svrt glad i valpen og den var neppe home alone.
Citera
2020-12-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Et sprsml som str sentralt er hvor planlagt oppringningen fra MB til AEH var den morgenen.
Var det noe TH hadde sagt at MB skulle gjre p morgenen slik at hun kunne verifisere at AEH var i live? Var det noe MB gjorde fast p dette tidspunktet? Eller dukket det opp noe i som gjorde at MB p egen initiativ tok kontakt med AEH?

Dette mener jeg har mye si da TH har ikke hatt alibi om ikke MB hadde ringt. Samtalen til TEH baserer seg p samtalen fra MB slik at om ikke MB hadde ringt s hadde kanskje ikke AEH ringt TEH heller.

N prvde AEH ringe datter innimellom, men endte opp med sms. Men dette er ingen alibi, samt at dette skjedde etter TH hadde reist.

Hvis MB ikke hadde ringt p morgenen, hadde ikke TH hatt alibi. Derfor tenker jeg at om denne samtalen ikke var planlagt s kan jeg vanskelig se for meg at TH str bak, da siste livstegn ville vrt taxituren hjem dagen fr og ingen alibi for TH natten og morgenen.
Er dette planlagt av TH m han ha tenkt p alibi, derfor er dette sentralt mener jeg.

Jeg har ogs tenkt litt p dette. Om det muligens er slik at TH visste at, eller endog la til rette for, at lnningsansvarlig MB kom til ringe AE den morgenen. 31. Oktober er jo siste dagen i mneden, s det er ikke unaturlig at ting m ordnes i forbindelse med lnnsutbetalinger osv. akkurat denne dagen. (Tror jeg leste at det var et kontonummer hun skulle ha tak i?)

Dersom vi legger til grunn at TH er bakmann, s har han jo to motstridende ml denne dagen. P den ene siden m AE holdes fysisk isolert, slik at hun kan overfalles uten at utenforstende bryter inn eller oppdager det i etterkant. Men p den andre siden s m jo AE beviselig vre i live denne morgenen. Det fremprovosere mobilkontakt gjr det mulig oppn begge deler.

Jeg lurer ogs p hvorfor TH dryet morgenen den dagen. Hans forklaring er jo at han og AE ble sittende sent oppe og diskutere Book of Mormon og at han derfor sto opp en time senere morgenen etter (0815 vs 0700 som var vanlig tid.) Men n har det jo kommet ut at AE vknet til vanlig tid kl. 7. (Mobilaktivitet 0657 samt at skritteller slr inn.) Alts kan de ikke ha vrt vkne s veldig lenge etter at de kom hjem? (Vi har jo kun TH's ord p at de faktisk satt oppe og diskuterte.)

Men VG sier ogs at det er usikkert om hun starter dagen kl. 7, som jeg synes er litt rart. Kanskje logg fra strmforbruk kan si noe om dette? (Kaffetrakter, varmtvann, lys, ovn, osv. som gjerne skrus p nr man starter dagen.) Og hva betyr det at "skrittelleren slr inn"? At den har registrert X antall skritt? Eller at den har registrert bevegelse, men ikke nok bevegelse til telle skritt?

S hvorfor ventet TH med dra p jobb? Visste han at lnningsansvarlig kom til mte p jobb til vanlig tid kl 08 og hadde p agendaen ringe AE? Men han visste ikke nyaktig nr p morgenen hun kom til ringe? Alts mtte han vre hjemme og overhre samtalen for kunne bekrefte at den faktisk hadde funnet sted, og dermed at aksjonen kunne gjennomfres?
Citera
2020-12-18, 19:54
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, den hadde nok pass. En ting jeg stusser p, at det var avfring p gulvet i andre etasje. Valper kan vel ikke g opp eller ned en trapp hvis de er bare 10 uker gamle? Valpen skal ha blitt funnet innelst i en stue i frste etasje iflge en nrk-artikkel. Har GM gtt opp i andre etasje og hentet den ned til frste, eller stammer avfringen fra dagen fr? Hvorfor har ikke avfringen blitt tatt bort? Er det slik at AE aldri fikk gtt tur med hunden om morgenen, og s kom avfringen i andre etasje, etter at hun var blitt overfalt, og s er det TH som har fraktet den ned og lst den inn i stua?

Dette er en brikke/kloss/puslebit som passer perfekt i min hypotese😉: AE ble myrdet om natta
Citera
2020-12-18, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Dette er en brikke/kloss/puslebit som passer perfekt i min hypotese😉: AE ble myrdet om natta

Ja, det er jo teknisk mulig at TH har drept henne p natta. Da m han vre ganske manipulerende og kontrollerende. Ha en veldig evne til kunne kontrollere, overtale og styre andre folk, og f viljen sin, med tanke p at det ser ut som at Anne har vrt i telefonsamtale med bde kontordama og snnen, og s denne 3-sekundersoppringningen til dattera. Noen m ha vrt hjemme da mens TH var p jobb.
Kan det vre slik at TH ikke fant valpen innelst i stua, at det bare er noe han sier bare for forvirre? At valpen har vrt i andre etasje hele tiden? Ikke godt si. Hvilken logisk grunn skal man ha for ta valpen fra andre etasje og ned til frste? Den er jo ikke i stand til stoppe noen GM, og den kan heller ikke ta seg ned trappa (mest sannsynelig) siden den er s liten.
TH har sagt mye. Nkkelen i garasjen, bakhon, valpen i stua osv.
Ikke godt si hva som er sant og ikke. Han lyver jo ser vi i intervjuet. Om alt. Om oppringningene, om at han ikke var redd for dele, om trusler, om at de hadde hatt et godt ekteskap osv. Han lyver om Annes sammenbrudd i den foreningen.
Citera
2020-12-18, 22:47
Medlem
Theforeigners avatar
VAD HNDE MED TH'S AVIS MORGONEN DEN 31 OKTOBER 2018 ?

TH har sagt i interview att han p morgonen den 31 Oktober 2018 hmtade inn avisen frn postldan och satt och lste i den mens han drak kaffe och att AEH hade tagit ver avisen och satt och lste i den nr han lmnade hemmet kl ca 9.

Min frga r.

1. Hittade polisen avisen nr dom underskte huset?
2. Kunde man se att det hade varit lst i avisen?
3. hittade man bde TH och AEH's DNA p avisen ?
4. Om detta inte varit underskt...Var r avisen nu?

Underskning av detta kan ju bertta om det r sant det TH pstr gde rum den morgonen.
Citera
2020-12-18, 22:49
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ja, det er jo teknisk mulig at TH har drept henne p natta. Da m han vre ganske manipulerende og kontrollerende. Ha en veldig evne til kunne kontrollere, overtale og styre andre folk, og f viljen sin, med tanke p at det ser ut som at Anne har vrt i telefonsamtale med bde kontordama og snnen, og s denne 3-sekundersoppringningen til dattera. Noen m ha vrt hjemme da mens TH var p jobb.
Kan det vre slik at TH ikke fant valpen innelst i stua, at det bare er noe han sier bare for forvirre? At valpen har vrt i andre etasje hele tiden? Ikke godt si. Hvilken logisk grunn skal man ha for ta valpen fra andre etasje og ned til frste? Den er jo ikke i stand til stoppe noen GM, og den kan heller ikke ta seg ned trappa (mest sannsynelig) siden den er s liten.
Ikke godt si hva som er sant og ikke. Han lyver jo ser vi i intervjuet. Om alt. Om oppringningene, om at han ikke var redd for dele, om trusler, om at de hadde hatt et godt ekteskap osv. Han lyver om Annes sammenbrudd i den foreningen.

Trolig har SH bedt ham si minst mulig. Jeg kan ikke bombastisk si at han lyver om alt, men p meg s virker det slik som du sier. En endring av tidslinjen kommer til inkriminere bde MB og flere familiemedlemmer. I sfall blir det en migende pinlig historie
Citera
2020-12-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
VAD HNDE MED TH'S AVIS MORGONEN DEN 31 OKTOBER 2018 ?

TH har sagt i interview att han p morgonen den 31 Oktober 2018 hmtade inn avisen frn postldan och satt och lste i den mens han drak kaffe och att AEH hade tagit ver avisen och satt och lste i den nr han lmnade hemmet kl ca 9.

Min frga r.

1. Hittade polisen avisen nr dom underskte huset?
2. Kunde man se att det hade varit lst i avisen?
3. hittade man bde TH och AEH's DNA p avisen ?
4. Om detta inte varit underskt...Var r avisen nu?

Underskning av detta kan ju bertta om det r sant det TH pstr gde rum den morgonen.
Du har gode sprsml, som jeg dessverre ikke vet svarene p.
Har det sttt skrevet i en artikkel at AE leste avisen?
I Nrk-intervjuet sa TH "L*sbeth satt og leste sitt". (Link til intervjuet finnes i sitatet under). Jeg husker ikke om han sa noe i det intervjuet om at hun leste avisen.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
2.37-2.45: "S dro jeg ca kl 9 p jobb. Og L*sbeth satt og leste sitt, og hun satt i den stolen der da jeg dro p jobb nr vi ... (der gjr TH en bevegelse med hnden mot ansiktet/pannen som for meg ser ut som et vanlig hilsetegn som man gir hverandre nr man tar avskjed, fr han fortsetter setningen) nr jeg dro".
https://www.nrk.no/norge/hagen-barna...dia-1.15224750

Jeg er ganske sikker p at "nr vi..." sammen med det TH som viste med hnden og "nr jeg dro" betyr noe slikt som "nr vi tok avskjed nr jeg dro".
Citera
2020-12-19, 00:14
Medlem
Farkostens avatar
Sitat Z-z-z:
Jeg er ganske sikker p at "nr vi..." sammen med det TH som viste med hnden og "nr jeg dro" betyr noe slikt som "nr vi tok avskjed nr jeg dro".

Husk: hver gang nr, den gang da
Citera
2020-12-19, 00:24
Medlem
Jeg har sett p intervjuet av TH mange ganger n og jeg ser en mann i sorg.

Han er enten uskyldig og hvis han ikke er uskyldig, s har det skjedd i affekt. Har det skjedd i affekt, kan han ogs fle sorg. Han kan ikke ha planglagt det. Det er helt usannsynlig.

Det kan vre at han vil dekke over for noen av barna, men flelsen jeg fr nr jeg ser intevjuet og hvordan han ordlegger seg er at teorien han tror mest p selv (uten at han vil si det for skne AE) er at det dreier seg om en frivillig forsvinning. Spesielt det siste han sier i intervjuet "jeg har innsett at det ikke kan skje" , synes jeg tyder p at han mistenker at det dreier seg om en frivillig forsvinning og at AE har rotet seg opp i noe, som det blir umulig komme seg ut av.
Citera
2020-12-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Sitat Z-z-z:

Husk: hver gang nr, den gang da
Siterte jeg dette feil fra intervjuet mener du?
Citera
2020-12-19, 00:30
Medlem
Farkostens avatar
Citat:

Gode og skarpe iakttakelser som vanlig. Hper det str bra til og at julebaksten er i boks🙂

Som du sier, s har ikke en 10 uker gammel valp lpt alene opp og ned trapper. Det jeg stusser over er at TH fant t*ssen innelst i stua. TH satte vel ikke spor da han "gikk rundt i huset og lette etter AEFH", s hvordan kunne han finne T+ssen om han ikke visste at han var der?
Citera
2020-12-19, 00:32
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Siterte jeg dette feil fra intervjuet mener du?
Vet da faen. Feil var det uansett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in