Citat:
Ursprungligen postat av
T--E
Et sprsml som str sentralt er hvor planlagt oppringningen fra MB til AEH var den morgenen.
Var det noe TH hadde sagt at MB skulle gjre p morgenen slik at hun kunne verifisere at AEH var i live? Var det noe MB gjorde fast p dette tidspunktet? Eller dukket det opp noe i som gjorde at MB p egen initiativ tok kontakt med AEH?
Dette mener jeg har mye si da TH har ikke hatt alibi om ikke MB hadde ringt. Samtalen til TEH baserer seg p samtalen fra MB slik at om ikke MB hadde ringt s hadde kanskje ikke AEH ringt TEH heller.
N prvde AEH ringe datter innimellom, men endte opp med sms. Men dette er ingen alibi, samt at dette skjedde etter TH hadde reist.
Hvis MB ikke hadde ringt p morgenen, hadde ikke TH hatt alibi. Derfor tenker jeg at om denne samtalen ikke var planlagt s kan jeg vanskelig se for meg at TH str bak, da siste livstegn ville vrt taxituren hjem dagen fr og ingen alibi for TH natten og morgenen.
Er dette planlagt av TH m han ha tenkt p alibi, derfor er dette sentralt mener jeg.
Jeg har ogs tenkt litt p dette. Om det muligens er slik at TH visste at, eller endog la til rette for, at lnningsansvarlig MB kom til ringe AE den morgenen. 31. Oktober er jo siste dagen i mneden, s det er ikke unaturlig at ting m ordnes i forbindelse med lnnsutbetalinger osv. akkurat denne dagen. (Tror jeg leste at det var et kontonummer hun skulle ha tak i?)
Dersom vi legger til grunn at TH er bakmann, s har han jo to motstridende ml denne dagen. P den ene siden m AE holdes fysisk isolert, slik at hun kan overfalles uten at utenforstende bryter inn eller oppdager det i etterkant. Men p den andre siden s m jo AE beviselig vre i live denne morgenen. Det fremprovosere mobilkontakt gjr det mulig oppn begge deler.
Jeg lurer ogs p hvorfor TH dryet morgenen den dagen. Hans forklaring er jo at han og AE ble sittende sent oppe og diskutere Book of Mormon og at han derfor sto opp en time senere morgenen etter (0815 vs 0700 som var vanlig tid.) Men n har det jo kommet ut at AE vknet til vanlig tid kl. 7. (Mobilaktivitet 0657 samt at skritteller slr inn.) Alts kan de ikke ha vrt vkne s veldig lenge etter at de kom hjem? (Vi har jo kun TH's ord p at de faktisk satt oppe og diskuterte.)
Men VG sier ogs at det er usikkert om hun starter dagen kl. 7, som jeg synes er litt rart. Kanskje logg fra strmforbruk kan si noe om dette? (Kaffetrakter, varmtvann, lys, ovn, osv. som gjerne skrus p nr man starter dagen.) Og hva betyr det at "skrittelleren slr inn"? At den har registrert X antall skritt? Eller at den har registrert bevegelse, men ikke nok bevegelse til telle skritt?
S hvorfor ventet TH med dra p jobb? Visste han at lnningsansvarlig kom til mte p jobb til vanlig tid kl 08 og hadde p agendaen ringe AE? Men han visste ikke nyaktig nr p morgenen hun kom til ringe? Alts mtte han vre hjemme og overhre samtalen for kunne bekrefte at den faktisk hadde funnet sted, og dermed at aksjonen kunne gjennomfres?