Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-12-28, 20:18
Medlem
Er det flere enn meg som syntes det er merkelig med hettemann 1+2 samt Futurum mann 1+2?
Klarer ikke legge de bort uten mer info.

Noen som vet hvem som meldte seg?
Citera
2020-12-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hvis du mener at det mangler et vpen som brukes til skytetrening, skyldes det trolig at dette vpenet oppbevares i AG-godkjente vpenskap i skyteklubben. At TH reagerte p siktelsen. er vel ikke uventet. Han ble overrasket, men politiet ble muligens enda mer overrasket. De hadde nok ikke sett for seg for at TH ble lslatt. TH rakk omtrent ikke komme ut fra fengslet, fr politiet forskte fengsle TH p nytt. Dette ble avvist av retten. VG hadde i hst en artikkel med den slende tittelen "Bevisene som falt". En oppramsing av ikke-bevis. I tillegg har politiet innrmmet at de feilaktig beskyldte TH for ha slettet anrop fra loggen p sin mobiltelefon. Hva str igjen av bevis? Politiet har for veiet for og i mot hva de skal legge fram for retten. Etter nrmere vurdering har noen indisier blitt veid og funnet for lette, de har ikke blitt lagt fram retten. Andre har blitt lagt fram for retten , men retten har avvist disse indisiene.
Hva har styrket mistanken mot TH etter artikkelen i VG? Lsrevne sitater fra notatbker? Hilsener p diverse kort? 26-27 r gamle trusler? Trusler mot en beiler som tydeligvis var egoistisk nok til risikere delegge en hel familie? Gamle aviser med fokus p bl.a. uoppklarte drap i nrmiljet?
De lner ogs ut vpen i klubber, det m de nesten, du fr ikke eget fr du har vrt aktiv i minimum 6 mnd.

Jeg synes egentlig ikke at det er s dramatisk med disse vpnene.
To av dem er plomberte, et er et rustent vpen fra 2 vk, det fungerende kan han ha arvet etter sin far eller annen slektning.
Han er fdt 5 r etter krigen og det krydde av vpen nr den var over.

Bestefaren kan ha kjpt det helt lovlig over disk i jernvaren, kanskje ogs faren, avhengig av hvor gammel han er.
Hagle kunne du kjpe over disk frem til nittitallet, eneste begrensningen var 18 rs grense.
Citera
2020-12-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
De lner ogs ut vpen i klubber, det m de nesten, du fr ikke eget fr du har vrt aktiv i minimum 6 mnd.

Jeg synes egentlig ikke at det er s dramatisk med disse vpnene.
To av dem er plomberte, et er et rustent vpen fra 2 vk, det fungerende kan han ha arvet etter sin far eller annen slektning.
Han er fdt 5 r etter krigen og det krydde av vpen nr den var over.

Bestefaren kan ha kjpt det helt lovlig over disk i jernvaren, kanskje ogs faren, avhengig av hvor gammel han er.
Hagle kunne du kjpe over disk frem til nittitallet, eneste begrensningen var 18 rs grense.

Jeg er helt enig. Hvis dette skal brukes til styrke mistanken mot TH, m det skyldes at politiet vet at de har en svak sak.
Citera
2020-12-28, 20:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ja det virker som mesterplan. Det hres tilforlatelig ut og noe som unnslipper oppmerksomhet. En umerkelig detalj. Veldig smart og snedig.
Var det ogs del av TH's masterplan f AEH til ringe elektriker?
Hvilken funksjon hadde elektriker Skansen's anrop til AEH p forsvinningsdagen? (Kl 09.48)
Citera
2020-12-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Sa du ko-ko?
GG-hypotesen er ikke slik du beskriver den, den beskriver ikke AEH som en kalkulerende mesterhjerne. Den beskriver heller AEH som en lettlurt person, og dermed lett lede.

Dette har ogs vrt n av politiets hypoteser, og vi kan ikke bortse fra at den fremdeles etterforskes.

Du m lese fr du uttaler deg.

Da m en ta en grundig gjennomgang om hun ville forlatt barn og barnebarn oc sine trofaste venninner. Det krever veldig mye leve uten noen av sine resten av livet. Er hun en som bare drar frivillig fra alle? For hun mtte jo gtt frivillig ut av huset. Jeg synes hun virker som en som m ha sine om seg. Hun har i stor grad valgt familien, ingen karrierekvinne. Dette er 68 generasjonen. Det virker ikke som hun kastet seg ut i frigjringen. Vil hun gjre det nr hun blir 67 r? Er det sannsynlig. Stikke av og bli usynlig?
Citera
2020-12-28, 20:46
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Enda et genialt trekk i Mesterplanen.

Nok et fjompenisseutsagn
Citera
2020-12-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
De kan innkalle han til et rettslig avhr.
Der er han pliktig til mte, han kan nekte forklare seg, men da kan det brukes mot han.
Det kan det ikke hvis han nekter la seg avhre av politiet, det anses som en rettighet.

http://jusinfo.no/index.php?site=def...1930/1939/1942

Har de ikke gjort det? Innkalt han ? Han nekter mte er det jeg har forsttt. Eller har han mtt opp og sittet taus?
Citera
2020-12-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Var det ogs del av TH's masterplan f AEH til ringe elektriker?
Hvilken funksjon hadde elektriker Skansen's anrop til AEH p forsvinningsdagen? (Kl 09.48)

Husker du nr snnen ringte opp igjen?
Citera
2020-12-28, 20:49
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
oppbevares i AG-godkjente vpenskap

FG-godkjente vpenskap...
Citera
2020-12-28, 20:51
Bannlyst
Citat:
Jeg er helt enig. Hvis dette skal brukes til styrke mistanken mot TH, m det skyldes at politiet vet at de har en svak sak.

ha gamle vpen fra 2 verdenskrig er jo ikke i seg selv s alvorlig s lenge man sier at man har det p.ga. at man liker gamle ting. Det er jo de 9mm patronene som han ikke kan gjre rede for som er det interessante. Jeg vet at det var lov kjpe hagle over disk p 70-tallet, og at mange har en gammel Luger liggende, det er ikke det som er det viktige her. Straffen for de vpnene og ammoen som l her og der, vil kanskje utgjre 6000 i bot, og ikke noe mer, s lenge vpnene er anskaffet fra gamle dager, og ikke nyere tid. Nr det gjelder den hagla som sto ladd ved sengen, s kan det hende han fr seg en real smekk der, kanskje 10.000 for det alene hvis man ser det adskilt. Men hva tenker du om de patronene som han ikke kan gjre rede for da? Tenker du at det er sannsynelig at noen har plantet patroner der? Og i tilfelle hvorfor?
Citera
2020-12-28, 20:53
Medlem
Citat:
Har de ikke gjort det? Innkalt han ? Han nekter mte er det jeg har forsttt. Eller har han mtt opp og sittet taus?
Han har vrt i flere politiavhr og samarbeidet der helt til det kom til signering, da oppstod det uenighet og han nektet signere.
Etter det har han avvist la seg avhre p ny, det samme med barna.

Dette er hans rettighet og skal ikke tale mot han i en senere rettssak.

N som han nekter er neste alternativ at politiet ber retten innkalle han til avhr hvor bde retten, politiadvokat og forsvarer kan stille sprsml.

Dette kan han ogs nekte p men da kan det brukes mot han, i motsetning til nr han nekter nye politiavhr.
Citera
2020-12-28, 20:54
Medlem
Citat:
Da m en ta en grundig gjennomgang om hun ville forlatt barn og barnebarn oc sine trofaste venninner. Det krever veldig mye leve uten noen av sine resten av livet. Er hun en som bare drar frivillig fra alle? For hun mtte jo gtt frivillig ut av huset. Jeg synes hun virker som en som m ha sine om seg. Hun har i stor grad valgt familien, ingen karrierekvinne. Dette er 68 generasjonen. Det virker ikke som hun kastet seg ut i frigjringen. Vil hun gjre det nr hun blir 67 r? Er det sannsynlig. Stikke av og bli usynlig?
Det er etter min mening omtrent like sannsynlig som at TH kan vre GM. Hverken det ene eller andre kan ikke utelukkes av meg p nvrende tidspunkt. I tilfellet m det legges til grunn at TH var en tyrann, og at bde han og barna kalte AEH for Nullet.
Man m ogs legge til grunn at AEH var utro mot TH, og at den utvalgte var hennes svoger (eks eller ei).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in