2021-01-02, 15:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Forklaringa kan vre at dette var en kidnapping med et fatalt utfall. I den forstand at AEH satte seg s kraftig til motverge, at kidnapperne i kampens hete tok livet av henne. Bortfringa kan ha starta i 2.etg, og AEH kan ha lpt ned/falt i trappa, eller den kan ha starta ved badet/toalettet /entreen i 1.etg. Enten ved at hun ble kvalt, eller at hun fikk et hjerteinfarkt. Hvis hun dde p stedet, mtte de selvsagt fjerne den avdde. Hvis hun ble kvalt, eller drept p en annen mte som har avsatt spor, har de forskt vaske bort bde AEHs blod og DNA, og selvsagt sitt eget. Ut fra tankegangen: Hvem betaler lsepenger, hvis man mistenker at offeret kan ha omkommet under aksjonen?

Har gjerningspersonene forskt fjerne spor, er det ogs naturlig at de har tatt med btta, en btte med avsatt DNA. Jeg tror dette endte med et utfall de ikke hadde forutsett, og det har vrt fryktelig kaotisk. For eksempel behver ikke de psttte slepespora ha vrt synlige der og da, eller de kan ha blitt bare delvis fjernet. Alt dette har vrt godt planlagt, men det har sviktet i selve bortfringa. Jeg tror selve bortfringa ble utfrt av to, hyst tre personer. Gjerningspersoner med stort voldspotensiale, men ikke spesielt glupe, Personer med erfaring fra torpedovirksomhet og/eller ran hjemme hos folk. Kan vre folk fra gjenger i Oslo/p Romerike. Eller st-Europa, jfr de to sakene i Bergen. Utelukker heller ikke at det kan vre hndverkere som har jobba i S4.

Disse personene har trolig ikke potensiale til delta i planlegginga, de har kun vrt ansvarlig for selve bortfringa. De hadde ikke ftt med seg at ekteparet hadde vrt i teateret kvelden i forveien, og at dette medfrte en forskyvning i tidsplanen. De var i omrdet i S4 ved 08-tiden, men oppdaget at THs bil var hjemme. De har derfor trukket seg tilbake, og da TH forlot S4, slo de umiddelbart til. Grei forklaring p hvorfor bilene ble observert ved to forskjellige tidspunkt.

hoppas att du r medveten om att du nu beskriver ett kaos med mnga mnniskor, ingen verklig plan och en potential fr genomfrande nra noll...
du har ingen grundplan i detta du skriver och ingen gr in i en sdan tgrd utan plan B, att ngon ska g till handling utan att veta att TH och AEH kom hem sent dagen innan r detsamma som att sga att du inte tror p denna teorin sjlv en gng...
Citera
2021-01-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennsfjord
Kan det vre at den russiske dama er det som er mellomleddet mellom TH og GM?
Jeg vakler litt mellom at th er gm og overlatt til andre rydde sted/avhente/bortkjre/tilintetgjre og et rent bestillingverk.Russere er nok eksperter i krypto og f folk til forsvinne uten spor, men vasking og ingen andre spor enn ni sprox innenfor dra fr meg til tvile p alle disse proffmedvirkerne. Behovet for vasking tilsier uproffe gm.
Citera
2021-01-02, 15:48
Medlem
Citat:
Eks-svogeren burde man takke. Han har ledet politiet p rett spor. Politiet fikk jo sin bekreftelse nr de s at de skalte kidnapperne ikke var interessert i f penger likevel. Da skjnte de at det bare var villedning alt sammen. Det er s mye villedninger at man vet ikke hva som er hva.
Ekte kidnappere ville jo sendt video av en tryglende AE, og s skviset TH hardt. At AE skulle bli drept ved et uhell slik noen i TT pstr, har jeg vanskelig for tro. All logikk tilser at en kidnapping aldri har skjedd.
Jass, s du mener at det er ulogisk at mennesker blir drept/dr ved uhell.
Pstanden din holder sikkert i et ekkokammer...
Citera
2021-01-02, 15:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jo, listen viser en oversikt av feil som TH har gjort, penbare risikofaktorer ifm planleggingen av drapet, sett utifra hypotesen om at TH er GM.

nej det hnvisar till som du ocks sger riskfaktorer och inte fel...
att frutse misstag innan du gr ngot r ngot helt annat n att gra en lista eftert...
Citera
2021-01-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. X-svoger forteller, helt frivillig, at han har vrt utsatt for drapstrusler fra TH. Han fortalte da TH satt varetektsfengslet.
.
Gjorde han det? Mener du at eks-svogeren sa dette i intervjuet i krimpodden ( i den episoden som heter "jeg mtte g til politiet")? Jeg hrte ikke at han sa det i det intervjuet.
Citera
2021-01-02, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg vakler litt mellom at th er gm og overlatt til andre rydde sted/avhente/bortkjre/tilintetgjre og et rent bestillingverk.Russere er nok eksperter i krypto og f folk til forsvinne uten spor, men vasking og ingen andre spor enn ni sprox innenfor dra fr meg til tvile p alle disse proffmedvirkerne. Behovet for vasking tilsier uproffe gm.

Ja, eller om de folkene som hun dama evt kjente ikke var russisk, men det blir jo selvsagt bare spekulasjoner.
De har mye flinke datafolk i Russland. Det kan vre noe der.
Det er rart med denne saken, at noen ting tyder p proffe folk, mens andre ting tyder mere p at det er amatrer. Kanskje det er TH som har vasket nr han kom hjem. Den halvtimen-timen fr han ringte politiet.
Citera
2021-01-02, 16:00
Medlem
Legokatts avatar
Hvordan finne lsningen?

Hvis man har et komplisert problem som man nsker finne lsningen p, hva burde man gjre da? Trekke konklusjonen ut fra enkelte brikker? Eller se p alle brikkene samlet?

For finne lsningen p denne krimgten tenker jeg man burde man se p alle brikkene samlet, det vil si

man burde ta hensyn til:

1. Detaljer om TH og AEH's liv
2. Hendelser i tiden fr forsvinningen
3. Tidslinjen forsvinningsdagen
4. Hendelser i etterkant av forsvinningen

5. I tillegg burde man kunne si noe om motivet for et slikt plott, hvordan plottet ble planlagt og risikoen ved gjennomfre det.

Hvordan kan man si at det er en teoretisk mulighet for at AEH ble lurt av en GM med p et GG-plott mot sin ektemann?

Hva tyder brikkene p og hvordan henger alt sammen i en historie?

De som tar seg tid og leser mine neste innlegg fr et innblikk i en teoretisk lsning basert p informasjon fra media.

God nytt r
Citera
2021-01-02, 16:02
Bannlyst
Citat:
Jass, s du mener at det er ulogisk at mennesker blir drept/dr ved uhell.
Pstanden din holder sikkert i et ekkokammer...

Men tenk n selv. En 70 r gammel dame, tror du virkelig at hun klarer hamle opp med 3 menn? Det er ikke kona til Eirik Jensen vi snakker om her alts.
Citera
2021-01-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej det hnvisar till som du ocks sger riskfaktorer och inte fel...
att frutse misstag innan du gr ngot r ngot helt annat n att gra en lista eftert...
Vs! Planlegging innebrer kunne forutse det penbare.
Citera
2021-01-02, 16:08
Medlem
Citat:
Men tenk n selv. En 70 r gammel dame, tror du virkelig at hun klarer hamle opp med 3 menn? Det er ikke kona til Eirik Jensen vi snakker om her alts.
Blir man drept, s kan man ikke akkurat pst at damen har hamlet opp med noen.

Og hvor tar du det ifra..."(...) 3 menn"...?
Citera
2021-01-02, 16:09
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Vs! Planlegging innebrer kunne forutse det penbare.

Att frutse det uppenbara innebr inte att man ser p risk som fel...
Vs r vad du skriver, du har gjort det lnge och det r tydligt att du inte vill gra ngot t ​​det...
Citera
2021-01-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Att frutse det uppenbara innebr inte att man ser p risk som fel...
Vs r vad du skriver, du har gjort det lnge och det r tydligt att du inte vill gra ngot t ​​det...
Lille deg, du fr sove p det, s finner du nok ut at risikoberegning, er en viktig del av planleggingen.
Ta litt sjokoladedrikk nr du vkner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in