2021-02-02, 01:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
TH forpliktet seg til bekoste et strre renoveringsarbeide. Det ville han neppe ha gjort, hvis AEH skulle leie boligen.
Rimer dette i forhold til pstander om at TH var ekstremt gjerrig?
Eierskap er vel enkelt finne ut av p "Se eiendom". Det krever kodebrikke, men den har jeg ikke tilgjengelig. Huset kan formelt sett ha sttt p AEH s foreldre, uten at huset har blitt skjtet over til AEH. AEH var foreldrenes eneste arving, og hun ville vel da ha arvet huset.

du svarar inte p ngot av det jag frgar om...
Citera
2021-02-02, 01:25
Medlem
Citat:
TH forpliktet seg til bekoste et strre renoveringsarbeide. Det ville han neppe ha gjort, hvis AEH skulle leie boligen.
Rimer dette i forhold til pstander om at TH var ekstremt gjerrig?
Eierskap er vel enkelt finne ut av p "Se eiendom". Det krever kodebrikke, men den har jeg ikke tilgjengelig. Huset kan formelt sett ha sttt p AEH s foreldre, uten at huset har blitt skjtet over til AEH. AEH var foreldrenes eneste arving, og hun ville vel da ha arvet huset.

Kanskje huset ble overfrt til et av TH`s selskaper, eller kanskje AE`s mor selv solgte huset for dekke gjeld?

Hva vet du, Zero.
Citera
2021-02-02, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
S sparsommelig som det var med Sprox-avtrykk, er det naturlig tenke at saueskinn ble brukt som tfler for skjule avtrykk. Da kan det i tillegg til vaskebtte og filler, ogs mangle et saueskinn i S4
Det henger ikke p greip at sproxmannen med 9 skritt, evt p saueskinn har sneket seg inn, overmannet, drept, vasket, avkledd, pakket inn, slept aeh og vaskebtte mm til bilen og forduftet. Aeh var sannsynligvis dd og liket avhentet rett innenfor dra. Th er drapsmannen, medhjelper srget for alibiet og avhentet aeh. Hun var trolig ikke med til jobb i bagasjerommet p ths bil. Snnen snakket neppe med aeh, men th eller medhjelper. Bahonet var tegn p at stedet var urrt ved hjemkomst.
Citera
2021-02-02, 02:04
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det henger ikke p greip at sproxmannen med 9 skritt, evt p saueskinn har sneket seg inn, overmannet, drept, vasket, avkledd, pakket inn, slept aeh og vaskebtte mm til bilen og forduftet. Aeh var sannsynligvis dd og liket avhentet rett innenfor dra. Th er drapsmannen, medhjelper srget for alibiet og avhentet aeh. Hun var trolig ikke med til jobb i bagasjerommet p ths bil. Snnen snakket neppe med aeh, men th eller medhjelper. Bahonet var tegn p at stedet var urrt ved hjemkomst.

tror faktiskt att du r nra fakta hr...
Citera
2021-02-02, 02:21
Medlem
Hva var adressen til AE? s barndomshjem igjen?
Citera
2021-02-02, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
du svarar inte p ngot av det jag frgar om...

Da jeg uttalte at AEH kunne ha solgt huset, forholdt meg til det som er kjent fra media. Her nevnes flere ganger huset som AEH arvet etter sine foreldre. Dette kan ikke ha vrt grepet ut av lse lufta. De som har uttalt seg om dette, m enten ha sett ektepakten, eller ftt referert innholdet. "Alle" tror huset tilhrte tilhrte AEH, det er derfor ikke ikke rart at jeg trodde det samme.
https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...uen-1.14998469

Hvis TH mot formodning stod oppfrt som eier fra 93, er dette ukjente opplysninger. Da m man man summere utgiftene til evt restaurering. Alle materialer og lnn til de som utfrte jobben. Ser ut til vre et stort restaureringsarbeide, det ville vre tidkrevende ferdigstille jobben.
Uansett eierforhold, har AEH undertegnet ektepakten. Med en pistol i mot hodet, iflg de som vet dette. Hvilket fr meg til tenke p den som kan ha manipulert en eller flere brukere med falske opplysninger.
Senast redigerad av Hellsculls 2021-02-02 kl. 02:32.
Citera
2021-02-02, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hva var adressen til AE? s barndomshjem igjen?

Tror det var Engelandsveien 6.
Citera
2021-02-02, 02:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Da jeg uttalte at AEH kunne ha solgt huset, forholdt meg til det som er kjent fra media. Her nevnes flere ganger huset som AEH arvet etter sine foreldre. Dette kan ikke ha vrt grepet ut av lse lufta. De som har uttalt seg om dette, m enten ha sett ektepakten, eller ftt referert innholdet. "Alle" tror huset tilhrte tilhrte AEH, det er derfor ikke ikke rart at jeg trodde det samme.
https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...uen-1.14998469

Hvis TH mot formodning stod oppfrt som eier fra 93, er dette ukjente opplysninger. Da m man man summere utgiftene til evt restaurering. Alle materialer og lnn til de som utfrte jobben. Ser ut til vre et stort restaureringsarbeide, det ville vre tidkrevende ferdigstille jobben.
Uansett eierforhold, har AEH undertegnet ektepakten. Med en pistol i mot hodet, iflg de som vet dette. Hvilket fr meg til tenke p den som kan ha manipulert en eller flere brukere med falske opplysninger.

varfr inte sga saker rakt ut, det eller inte sga ngonting alls...

men hur mycket som spenderas p huset skulle ha varit kul att veta, vem som fick pengarna efter frsljningen r ocks intressant...
Jag tycker att det r vldigt konstigt om AEH rvde huset frn sina frldrar (mor och styvfar) innan de dog...
vad tyder p att det var ett stort restaureringsarbete och nr restaurerades huset?
Citera
2021-02-02, 02:54
Medlem
Citat:

men hur mycket som spenderas p huset skulle ha varit kul att veta, vem som fick pengarna efter frsljningen r ocks intressant...
Jag tycker att det r vldigt konstigt om AEH rvde huset frn sina frldrar (mor och styvfar) innan de dog...
vad tyder p att det var ett stort restaureringsarbete och nr restaurerades huset?

Nr jeg ser p bildene av huset s ser det ut som det er 60 talls doble vinduer og delvis stende og liggende panel om hverandre s det ser ikke ut til at det har vrt noen strre oppgradering utvendig.
Citera
2021-02-02, 03:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nr jeg ser p bildene av huset s ser det ut som det er 60 talls doble vinduer og delvis stende og liggende panel om hverandre s det ser ikke ut til at det har vrt noen strre oppgradering utvendig.

det och det finns nu en lgenhet i huset som jag inte har hittat ngot om medan AEHs familj gde den...
sprickor i bettongpussen p huset och sprickor i stdmuren...

lite nostalgi med den franska balkongen...
Citera
2021-02-02, 03:21
Medlem
Citat:
det och det finns nu en lgenhet i huset som jag inte har hittat ngot om medan AEHs familj gde den...
sprickor i bettongpussen p huset och sprickor i stdmuren...

lite nostalgi med den franska balkongen...

Man kan nesten se bort fra at denne delen av ektepakten ble oppfylt hvis det ikke kan dokumenteres, ikke sikkert ar AE`s foreldre nsket det heller.
Citera
2021-02-02, 03:30
Medlem
Citat:

Noen velger overfre bolig til arvinger, men med en klausul om borett s lenge de lever. Det kan ha vrt tilfellet her. Jeg vet ikke nr AEHs foreldre dde, og hvis det fantes en slik avtale, termineres avtalen nr den lengstlevende dr. Dette registreres i skifteretten, og jeg kjenner ikke til om det er en frist fra ddsfallet, og til det skjtes over til arving. Hvis det ikke finnes regler for dette, og arvingen ikke har et behov for overta, kan det ta tid fr et eiendom skjtes over til arving(er). Sier ikke at det er slik, vet ikke om det praktiseres slik jeg har beskrevet. Vi vet vel heller ikke om huset var bebodd de siste rene fr foreldrene gikk bort. Mange eldre ender livene sine p et aldershjem/sykehjem, og hus kan blir stende ubebodd. Jeg vet ikke om huset ble restaurert, men det forel sikkert en en plan ut fra behovet. Dette behovet ble deretter beskrevet i ektepakten. Hadde huset vrt godt likeholdt av tidligere eiere, hadde det jo ikke vrt ndvendig restaurere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in