2021-03-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Han som har skrevet p engelsk her er tysk.

En bruker som kalte seg 1899 Osten var tysk, men skrev p engelsk. Samme profil har ogs opprettet en sak i en tysk nettside lik Flashback hvor Hagen- saken diskuteres. Brukeren legger ut lenker til norske aviser, men tyskere forstr generelt drlig norsk. Godt gjort bruke Google translate p alt, siden alt m oversettes....
Citera
2021-03-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Dette skrev jeg i november 2020. Jeg ser dere sier at GHH er tysk. Jeg har lest gjennom trusselbrevet p nytt og fr jeg leste her at GHH er tysk, tenkte jeg at trusselbrevet er det ogs en del tysk i tillegg til svensk, engelsk og norsk.
GHH er ikke tysk, ellers er det mye jeg er enig med deg i her.
Citera
2021-03-25, 13:26
Medlem
At ghh skulle ha drept ein han kjenner s godt er lite trolig. ru, mz og islamisten er mer sannsynlig. th sin overfring av 10 mill i monero (som nu er blitt til nrmere 30) var kanskje betaling som skulle deles 50/50 mellom ru og resten. De er nok ganske desperate etter cashe inn.

Hvor damen er? Det var tele, s ho er neppe gravd ned, og ubt-madsen ble tatt da en annen dame flt opp, tidligere samme r, gjetter en kum, om det hadde vrt norske gjerningsmenn. Med utlendingar er det mer inshe alla og de vil kunne ta p seg mer risiko. Men tipper en kum.
Citera
2021-03-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
N sluttet jo ikke MB, hun ble vel overtalt til bli
Hvem har avgitt en slik forklaring. Kan vi stole p denne versjonen eller er det samme forklaring som ghh faglig uenighet osv men s er det snitter fest og morro i sv to dager fr drapet.
Citera
2021-03-25, 14:08
Medlem
Intressant faktum att de ungefr 10 sista sidorna r fulla med inlgg som bara r p norska. Man skulle kunna dpa detta till den norska trden.

Jag tycker det r mrkligt att hennes man vljer att gra som han gjort. Nr man har s mycket pengar och relativ framgng, finns det d inte bttre alternativ n att frorsaka ett mord p det viset. Med tanke p den mediala uppmrksamheten mste det ju vara nst intill omjligt att komma undan med det. Med tanke p hans relativt hga lder s frstr jag inte vad pongen r.
Citera
2021-03-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Intressant faktum att de ungefr 10 sista sidorna r fulla med inlgg som bara r p norska. Man skulle kunna dpa detta till den norska trden.

Jag tycker det r mrkligt att hennes man vljer att gra som han gjort. Nr man har s mycket pengar och relativ framgng, finns det d inte bttre alternativ n att frorsaka ett mord p det viset. Med tanke p den mediala uppmrksamheten mste det ju vara nst intill omjligt att komma undan med det. Med tanke p hans relativt hga lder s frstr jag inte vad pongen r.
rasjonelle forklaringer i drapssaker frer sjelden til lsning. Drapsmenn har en egen forstelse av hva dette innebrer. Skaanseth har skrevet en del om dette.
Citera
2021-03-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi

Det er ei fattig norsk dame gift med en milliardr som er drept og da blir det gjerne en del norske innlegg.
Citera
2021-03-25, 18:12
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er ei fattig norsk dame gift med en milliardr som er drept og da blir det gjerne en del norske innlegg.

Tror mye av grunnen til at det skrives her, er at det er strre ytringsfrihet.
VGD, Kvinneguiden og Freakforum, der sensureres mye, spesielt personopplysninger.
Her kan det meste skrives, tilogmed THs fulle fdselsnummer, registreringsnummer p biler etc.
I tillegg er det mye strre beskyttelse mot evt etterspill.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-03-25 kl. 18:23.
Citera
2021-03-25, 18:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror mye av grunnen til at det skrives her, er at det er strre ytringsfrihet ogs.
VGD, Kvinneguiden og Freakforum, der sensureres mye, spesielt personopplysninger.
Her kan det meste skrives, tilogmed THs fulle personnummer, registreringsnummer p biler etc.
I tillegg er det mye strre beskyttelse mot evt etterspill.

P spesielt kvinneguiden fikk man ikke engang lov til skrive at man trodde TH kunne st bak, uten bli sensurert, f advarsler og utestengelser, fr TH offisielt ble siktet da, vel merke. Da var det visst plutselig greit, men ikke "spekulere" noe videre utover det, hvordan han eventuelt kunne ha gjort det, og s videre.

Man kunne ikke hinte om at TH kunne st bak engang, fr moddene var ute med slettefingeren.

En skulle nesten ikke tro det gikk an drive et forum snn, s da velger mange snakke om saken andre steder, som f.eks her p Flashback.
Senast redigerad av Niffy 2021-03-25 kl. 18:27.
Citera
2021-03-25, 21:24
Medlem
tjallabaiss avatar
noen som vet hva TH og TN gjorde i Russland og Ukraina.?
slik jeg forstr TN s var de p idrettsarrangementer. ...
det er vel ikke de mest typiske ferielandene
Citera
2021-03-26, 01:32
Medlem
Jeg har tenkt p hvem som beordret lnnsansvarlig ringe A-E. Kunne det ha vrt TH dagen fr?

Nr det gjelder kontonummer og mer, br det vre tilgjengelig i god tid og ikke samme dag som lnnen skal kjres.
Citera
2021-03-26, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg hper politiet har sikret transaksjonsdata nr kidnapper tok kontakt etter at th ble mistenkt. Antar de ogs besitter ths pc som lastet ned meldingene fra motpart. Avsendertidspunkt kan ogs gi spor. Denne siste korrespondansen var panikkartet ettersom politiet ikke bet p kidnappingshistorien. P et tidspunkt vil koden knekkes. Ingen krypteringer er 100% sikre, men sprsmlet er hvor mye ressurser som skal brukes p ekstern bistand. Hvis pengene er satt i sirkulasjon har jeg stor tro p en lsning, men ogs mulig sporing av avsender ved siste kommunikasjon.

Jeg tror ikke det spares p ressurser til kryptosporingen . Jeg vet ikke om slike koder noen gang vil kunne knekkes, og det sier jeg med tanke p alle kriminelle som bruker monero. Det er vel enklere spore kryptert e-post? Jeg leste den saken om Operasjon Emma der politiet hadde infiltrert et slikt kryptonettverk, men det var da med noe ekstra bistand fra kripos eller noe. Jeg antar de har prvd lse kryptokonti hele veien, s det vil overraske meg hvis de klarer det.

En ting jeg synes virkelig peker i retning av at TH kan vre uskyldig er at det var observert utlendinger med fiskestenger, de som var bryske, som hadde med seg telelinser hvor de peilet inn mot huset til Hagen. Ville de gjort dette hvis de skulle gjre dette p et oppdrag for TH? Hadde de trengt beske dette stedet flere ganger i forveien? Det er ogs nevnt at noen i Hagen-familien la merke til biler som kjrte forbi hos de i dagene fr forsvinningen, husker ikke om det var AEH eller andre familiemedlemmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in