2021-03-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om AE hadde oppskt advokat som forberedelse til skilsmisse, burde hun ha fortalt om omstendighetene rundt ektepakten av 1993. Men det vet vi ingenting sikkert om. Politiet kan vite sikkert om AE oppskte advokat mens hun var i live.

Om det er noe sannhet i at AE ble truet med pistol mot hodet under signering av ektepakten.

bli truet p livet er en traumatiserende opplevelse. Da kommer det an p om hun betrodde seg til noen og snakket igjennom og bearbeidet det psykiske traumet. Eller om hun la lokk p det. Bestemte seg for ikke fortelle det til noen. Eller, ikke torde fortelle det til noen.

Det kan ha vrt svrt vanskelig for AE snakke om episoden. Det kan ha vrt svrt vanskelig for henne fortelle en advokat at hun ble truet p livet under signeringen.

Dette vet vi veldig lite om. Detaljene her. Om pistol-episoden faktisk skjedde. Om det fantes vitner. Om ekteparet var alene under signeringen m enten AE eller TH selv ha fortalt noen om pistolen. Eller begge har snakket om episoden senere.

Kan TH ha glippet og skrytt av det i fylla. Feks.

Det fantes bde lovlige og ulovlige hndvpen i S4. Det styrker at pistol-episoden kan vre sann.

N mener politiet at Ektepakten er motivet for drapet, s det er penbart noe riv ruskende galt.
Citera
2021-03-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
N mener politiet at Ektepakten er motivet for drapet, s det er penbart noe riv ruskende galt.
M i s fall vre noe galt med formkravene om den er hovedmotivet for drapet. Den ble tinglyst til slutt s det formelle innholdet utad ble nok ordnet riktig. Det m vre noe ved tilblivelsen av ektepakten. Hvis aeh ble truet til signere kan th benekte dette av bevisgrunner. Hun er n dd og kan ikke selv forklare seg slik at den blir kjent ugyldig. Kan vre et motiv for drapet. Har aeh opplyst det til en advokat, venninne eller i foreningen etc, kan th likevel benekte at det er sant. Feks pst hun sikkert sa det fordi hun i ettertid angret p at hun signerte og slik forskte ugyldiggjre ektepakten. Th slipper da unna selv om han ikke blir trodd, men at det kreves sannsynlighetsovervekt. En annen mulighet er at aeh ikke vedkjente seg sin underskrift i nrvr av vitnene. Dette er rart hvis en av vitnene er advokat. Han ville srget for at dette ble formelt rett. En annen ting er gjennomfring av transaksjonen. Th har misligholdt sin del av oppgjret fordi aeh ikke fikk midlene hun skulle ha ihht avtalen. Verken kontanter, bil eller oppussing. Jeg husker ikke hele innholdet i ektepakten. Hva med ths nringsinteresser. Gikk de utelukkende ogs inn i ektepakten som ths sreie, ogs om han falt fra frst. Alts ikke sreie i live, felleseie ved dd. Er hele ektepakten lagt ut.
Senast redigerad av LH07 2021-03-30 kl. 15:04.
Citera
2021-03-30, 16:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Snoken, du har forklart denne hypotesen med "usynkroniserte klokker"..
Mener du det var vekkerklokkene som ikke var synkroniserte den dagen?
Snakk om gripe etter halmstr! Som jeg har skrevet fr var usynkroniserte klokker en mulig forklaring p de ulike telefonmnstrene som tross alt hadde samme utgangspunkt:
0856 - 0906 - 1006 - 1106 og 18 - 1306 og 18 mot 0910 - 0950 - 1340 sammenkoblet med 0906 - 0910 - 0914.

Jeg tror opprinnelig plan (bil 0756) var 0745 - 0750 - 0810 - 0850 men noe forsinket planen, muligens ringte MB en time senere enn ventet. Derav sms 0910 hytteturen utsatt.

Et prosjekt med 4 deltagere, hvorav sjef p 70, kan fort g i ball nr det oppstr endringer, derfor surret TH med klokkeslett og glemte sms 0910.

Resten av sprsmlene er godt belyst i hypotesen andre folk er lei av lese, s du fr ske litt.
Citera
2021-03-30, 22:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Snakk om gripe etter halmstr! Som jeg har skrevet fr var usynkroniserte klokker en mulig forklaring p de ulike telefonmnstrene som tross alt hadde samme utgangspunkt:
0856 - 0906 - 1006 - 1106 og 18 - 1306 og 18 mot 0910 - 0950 - 1340 sammenkoblet med 0906 - 0910 - 0914.

Jeg tror opprinnelig plan (bil 0756) var 0745 - 0750 - 0810 - 0850 men noe forsinket planen, muligens ringte MB en time senere enn ventet. Derav sms 0910 hytteturen utsatt.

Et prosjekt med 4 deltagere, hvorav sjef p 70, kan fort g i ball nr det oppstr endringer, derfor surret TH med klokkeslett og glemte sms 0910.

Resten av sprsmlene er godt belyst i hypotesen andre folk er lei av lese, s du fr ske litt.
Ikke enkelt skjnne hvordan denne hypotesen henger sammen, men du er inne p noe. Det mtte nesten ha gtt i ball om dette skjedde i virkeligheten..
Lykke til!

Hyppotese du nevner de andre momentene er belyst i er det vel jeg som har skrevet om slik jeg kan finne. Som utgangspunkt tipper jeg at TH sto opp senere enn vanlig p grunn av dette:

Dagbladet 09.05.2020:
"Kvelden fr dagen som seinere skulle markere startdatoen p Hagen-saken, beskte ekteparet og et vennepar restauranten Brasserie Hansken i Oslo

- Foranledningen til denne kvelden var en gjengjeldelse. Etter at jeg ble pensjonist, s hadde vi en avtale om invitere dem ut p restaurant og teater. Det kom brtt p bde oss og dem, da vi plutselig hadde to billetter til teaterstykket, sier venneparet til VG"

=

1. GM i bil viste ikke at TH+AEH hadde blitt invitert p teater kvelden fr.
Passer inn med Bil kl 07.56 og 08.56
+
Passer inn med opplysningen at venneparets invitasjon var spontan ("kom brtt p oss og dem")

AEH sto opp i 7-tiden og TH sto opp kl 08.15 passer inn med at AEH ventet p GM

2. AEH's 3 sekunders anrop til HHB1 kl 09.06 forklares enkelt med:

Telefonsvarer

3. "2 stk ringer p stol"
+ "1 stk ring i e-postenene"
= GM skrev feil i e-postene fordi det ikke var GM som tok av AEH ringene. GM ville mest sannsynlig husket denne detaljen om det var han som tok av ringene og la dem p stolen
=
Passer inn med at det var AEH selv som tok av seg ringene
+
Passer inn med at GM mtte legge trusselbrev opp ringene med hastverk (ni Sprox skoavtrykk i gangen + 1 fotspor p saueskinn som l mellom utgangsdr og stol)

Dette er en logisk forklaring p brikkene som henger sammen.
Senast redigerad av Legokatt 2021-03-30 kl. 22:35.
Citera
2021-03-30, 23:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Hper du snart innser hvor usmakelig det er beskylde stakkars AE for arrangere sin egen forsvinning.
Citera
2021-03-30, 23:28
Medlem
Citat:

Hvordan ble utsettelsen og lengden av denne i s fall kommunisert. Gjennom samtalen med mb.
Citera
2021-03-30, 23:31
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hper du snart innser hvor usmakelig det er beskylde stakkars AE for arrangere sin egen forsvinning.
Hypotesen har en GM som manipulerte AEH + brikkene passer logisk sammen. Den er ikke mer usmakelig enn andre hypoteser.. som f.eks "TH + alle barna". Men som sagt, lykke til med forklare den (med alle brikkene)
Senast redigerad av Legokatt 2021-03-30 kl. 23:40.
Citera
2021-03-31, 00:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvordan ble utsettelsen og lengden av denne i s fall kommunisert. Gjennom samtalen med mb.
Jeg tror TH kommuniserte via jaktradio til bilen ved Andebrygga. vrige MGM tror jeg fikk vite om utsettelsen via telefon 0906, sms 0910 og telefon 0914.
Citera
2021-03-31, 08:55
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ikke enkelt skjnne hvordan denne hypotesen henger sammen, men du er inne p noe. Det mtte nesten ha gtt i ball om dette skjedde i virkeligheten..
Lykke til!

Hyppotese du nevner de andre momentene er belyst i er det vel jeg som har skrevet om slik jeg kan finne. Som utgangspunkt tipper jeg at TH sto opp senere enn vanlig p grunn av dette:

Dagbladet 09.05.2020:
"Kvelden fr dagen som seinere skulle markere startdatoen p Hagen-saken, beskte ekteparet og et vennepar restauranten Brasserie Hansken i Oslo

- Foranledningen til denne kvelden var en gjengjeldelse. Etter at jeg ble pensjonist, s hadde vi en avtale om invitere dem ut p restaurant og teater. Det kom brtt p bde oss og dem, da vi plutselig hadde to billetter til teaterstykket, sier venneparet til VG"

=

Passer inn med Bil kl 07.56 og 08.56
+
Passer inn med opplysningen at venneparets invitasjon var spontan ("kom brtt p oss og dem")

2. AEH's 3 sekunders anrop til HHB1 kl 09.06 forklares enkelt med:

Telefonsvarer

3. "2 stk ringer p stol"
+ "1 stk ring i e-postenene"
= GM skrev feil i e-postene fordi det ikke var GM som tok av AEH ringene. GM ville mest sannsynlig husket denne detaljen om det var han som tok av ringene og la dem p stolen
=
Passer inn med at det var AEH selv som tok av seg ringene
+
Passer inn med at GM mtte legge trusselbrev opp ringene med hastverk (ni Sprox skoavtrykk i gangen + 1 fotspor p saueskinn som l mellom utgangsdr og stol)

Dette er en logisk forklaring p brikkene som henger sammen.

Citat:

Ut fra hva vitner har sagt er dette en snill og god dame som viet livet sitt til familien. Hun hadde aldri villet reise fra barna sine og barnebarna.

Urolig respektlst fremme snne teorier som det her. AE er offeret her. Noe grusom har hendt henne.
Citera
2021-03-31, 09:33
Medlem
Legokatt har vel ftt fremsatt teorien sin nok ganger. Vi bare br ignorere h*n. g inn i diskusjoner frer bare til mer spam.
Citera
2021-03-31, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Urolig respektlst fremme snne teorier som det her. AE er offeret her. Noe grusom har hendt henne.

Omtrent like respektlst som fremme teorien om at Tom Hagen har drept/bestilt drap p sin kone og sine barns mor. Eller er det liksom helt greit?
Citera
2021-03-31, 12:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ut fra hva vitner har sagt er dette en snill og god dame som viet livet sitt til familien. Hun hadde aldri villet reise fra barna sine og barnebarna.

Det er forstelig at du mener dette. Men som du vet er saken ikke lst enda. Hadde saken hatt en enkel lsning s skulle den lsningen vrt penbar. Det skulle vrt enkelt for alle enes om hva som skjedde. Det er kommet frem at saken er kompleks. Det vil si at lsningen ikke er enkelt. For finne lsningen m det tenkes logisk og alle brikkene m passe sammen. Man m rett og slett tenke smartere enn gjerningsmannen.

Man kan sprre seg hvilken hypotese som henger bedre sammen med informasjonen vi har ftt fra media? Vi vet at politiet sitter p mye informasjon som ikke er sluppet, men en hypotese om saken m uansett passe inn med informasjonen som er kjent - de hndfaste brikkene i saken.

Man kan sprre seg hvorfor det er s enkelt for meg, en "matematisk person", sette brikkene inn i Gone Girl hypotesen. Hvorfor henger brikkene s godt sammen? De eneste argumentene mot hypotesen er enten at AEH aldri kunne ha vrt med p plottet, eller at hypotesen er spam. Ingen har motargumenter mot detaljene i hypotesen. Det er forstelig fordi det er vanskelig argumentere saklig mot den.

Hypotesen er alts bygd p alle brikkene som er sluppet i media. Jeg har god oversikt over saken sett fra sidelinjen. Dette er flashback. Her kan alle som nsker det skrive hva de tror skjedde i denne saken.

Jeg tror verken det var AEH selv som kom p dette plottet eller planla det. Jeg tror hun ble offer for manipulasjon. Manipulasjon er benyttet i flere kidnappingssaker i krimhistorien.

Har du hrt om "Robert Berchtold"-saken?
Det er et eksempel p en kidnappingssak fra virkeligheten der GM benyttet manipulasjon for desensibilisere offer.

Den omhandler "Robert Berchtold" som manipulerte en hel familie i Idaho og kidnappet deres datter "Jan". Robert Berchtold benyttet manipulasjon overfor familien i rene fr kidnappingen.

Ulike metoder han benyttet:
- Var ekstremt vennlig i starten
- Innledet et godt forhold til barna
- Ble med familien p ferie
- Skapte splid mellom foreldrene gjennom ulike metoder
- Sjarmerte moren til datteren. Innledet et forhold til henne bak ryggen til ektemannen
- Lurte ektemannen, osv

Familien var nok naive, men de hadde ingen anelse om hva som skulle skje noen r senere. Det ble enkelt for Robert Berchtold kidnappe deres datter. Familien trodde i starten at det ikke var mulig.

Sett deg inn i denne saken, og du vil forst at noen gjerningsmenn benytter manipulasjon for utfre en kriminell handling. De spiller p lag med offeret, noe som gjr at selve utfrelsen av den kriminelle handlingen blir enkel.

Hvis AEH hadde vrt i en vanskelig situasjon over tid. Det vil si at hun f.eks hadde forskt skille seg uten hell, turbulent ekteskap, depresjon og at familien brukte kallenavn p henne, osv.
=
Kunne ha vrt enkelt for GM manipulere henne. GM kunne i tillegg ha manipulert bde AEH/TH og familien.

Dette kan absolutt ikke utelukkes i denne krim-gten, srlig hvis man setter brikkkene matematisk opp som et "regnestykke".
Senast redigerad av Legokatt 2021-03-31 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in