Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kanskje den siste meldingen betyr

XXXXXX BITCOIN = HAR IKKE FTT MONERO. SEND TILL RIKTIG ADDRESS

XXXXXX BITCOIN = HAR IKKE FTT ALT MONERO

S lenge vi ikke har hele kravbrevet usladdet, vet vi ikke hva den siste meldingen betyr.

Dette forsket ditt p villedning av trden n, gr nesten TH en hy gang.
Citera
2021-04-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Purrebrev 1 r etter betalingen?
Om det er det, s m de jo p nytt forske f et livsbevis fra ham.

Hvis det er en melding om at hun er d, kan det jo dukke opp en video, som han skrev i kravbrevet ?

Uansett, saken er n inne i en ny fase.
Citera
2021-04-28, 18:40
Medlem
Citat:
Kan jo vre at han n sender en av disse to meldingene ?

XXXXXX BITCOIN = FOR LANG TID. HUN ER D

XXXXXX BITCOIN = POLITI LETER RUNT. IKKE VERDT FOR OSS. HUN ER D

For p den mten avslutte saken ?

Hva er din agenda? Skulle tro visse personer har betalt deg for trolle p Flashback dag og natt. Hper du fr nattillegg.
Citera
2021-04-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Dette forsket ditt p villedning av trden n, gr nesten TH en hy gang.
Det er vel heller trden som er tilbake p sporet, krypto-sporet.
Citera
2021-04-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
tvinge en kidnapper som er desperat etter f penger fort og bli kvitt offeret. Hvordan skal man tvinge en kidnapper som velger frihet foran penger til endre plattform med risiko for bli tatt. Gamble med den kjre konas liv? Jeg tror det er en unnskyldning for innstille kommunikasjonen og legge saken dd. Viser ths skyld i saken. Han tenker at dette vil fre til at politiet antar hun er drept av kidnapper eller at politiet skulle lekke opplysninger som frte til at kidnapper drepte aeh. Th blir da offer og politiet syndebukk. Han trodde ogs politiet skulle ta en rask titt i sv og konstatere at hun var kidnappet. Istedenfor ble det norges mest underskte sted. Mistanken frte til at kommunikasjon med kidnapper mtte gjenopptas for narre politiet tilbake til kidnappingssporet.
Hjertens enig. For meg lyder det i hvertfall rart prve tvinge motparten over p en annen plattform. Jeg forstr tankegangen i en annen sammenheng, men ikke i denne. Tvinge eventuelle hardbarkede kidnappere over p en annen plattform ved ikke kommunisere? Vel, for meg virker det iskaldt. Og brevskriver har gtt med p taktikken. Det blir ogs iskaldt, tegn p medvirken, vre manipulert eller stokk dum. Kanskje alle disse kombinert.
Hva slags menneske er det som ikke prver f kontakt med disse psttte kidnapperne for f tilbake sin kjre? S det alene er tegn p kynisme uten sidestykke.
I mine rer.
Citera
2021-04-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Det er et sted hvor man kan snu der. Men om disse bilene hadde noe med det gjre er en annen sak. Langt, langt mer interessant er det at GM's bil kjrte over gressplenen i tidsnd og panikk for skaffe seg alibi. Og ikke minst hvem som er eieren av telefonen som ble brukt i ettertid for f ndvendig assistanse med " kryptobrevet " og f fjernet liket fra sloraveien. Det er heller ikke alle i kriposgruppa som er spesielt overbevist om gammel'n har noe med selve handlingen gjre. S var det dette med relasjoner til GM da. Hvem kunne han raskt lne telefon av ? Er det en mann eller er det en kvinnelig relasjon ? 😉 Dette er det fullt mulig finne ut av om man graver litt rundt GM og hvorfor har endel folk i kretsen trukket seg unna vedkommende ?

Tenker du p KT?
Citera
2021-04-28, 18:46
Medlem
Citat:
Kommer an p hva 0.000035 BTC betyr ? Jeg har ikke funnet noe oversikt over hva alle de forskjellige BTC belpene i kravbrevet betyr. Men her er noen av dem,

https://kryptografen.no/2020/06/12/t...-over-bitcoin/

Det kan jo ogs vre noen andre som leker seg ? For hvem som helst kan sende meldinger til kommunikasjons kontoen.

Ud fra koderne i trusselsbrevet, sammenholdt med de 4 koder vi kender til, s virker det til, at koderne bare er listet i rkkeflge 1,2,3 osv. De frste 6 koder er dem TH skal bruge for at kommunikere med modparten, og koderene fra 6-12 er dem modparten bruger.

Det vil sige, at en bitcoinkode med tallet 3 betyder "Jeg sende monero fr om 7 dager". Hvad 5 tallet (000035) betyder ved jeg ikke, men den 5. kode er "Jeg har sent deler af monero, venter p mere".

Hvis ovenstende passer, s er koden 000035 BTC en meddelelse fra TH (eller politiet) (- eller en helt tilfldig)

TH:
1 = JEG BEKREFT JEG VILL BETALA
2 = JEG HAR SENT PENGER TIL EXCHANG OG JEG VENTER P F MONERO
3 = JEG SENDE MONERO FR OM 7 DAGER
4 = JEG HAR PROBLEM. TRENG MERE TID
5 = JEG HAR SENT DELER AV MONERO. VENTER P MERE
6 = JEG HAR SENT ALLE MONORO FOR 9 MILLIONER
Modpart:
7 = DRLIG TID. FORT ELLER HUN ER D.
8 = FOR LANG TID. HUN ER D
9 = POLITI LETER RUNT. IKKE VERDT FOR OSS. HUN ER D
10 = HAR IKKE FTT MONERO. SEND TILL RIKTIG ADDRESS
11 = HAR IKKE FTT ALT MONERO
12 = HAR FTT ALT MONERO. ANNE-ELISABETH SLIP FRI NESTE 24 TIMER

Senast redigerad av colli 2021-04-28 kl. 18:49.
Citera
2021-04-28, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Tenker du p KT?

hvem er KT?
Citera
2021-04-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har lenge mistenkt dette. rsaken til denne mistanken, er at noen er hysterisk opptatte av rette skelyset mot TH, uavhengig om andre gjerningspersoner diskuteres. TH skal frames, kkesom. Retter man blikket mot andre potensielle gjerningspersoner, igangsettes iherdige forsk p avsporinger. De deltar i et diskusjonsforum, men blir hissige, hvis for eksempel eks-svogeren blir trukket inn. En av disse utmerker seg ved sine srdeles korte kommentarer, det blir sjelden mer enn to-tre linjer. Brukeren har et srdeles lite repertoar spille p. Enten mer eller mindre meningslse linker, eller intens skulderklapping. Det er veldig viktig vise at man er en del av Politilaget!
Man kvier seg heller ikke for sprre andre brukere om de er i slekt med TH. Jo, du leste riktig; dette sprsml kan du f, hvis du ikke tilhrer Politilaget. Det er s lavpannet, man tror ikke sine egne yne.
En annen utmerker seg ved til stadighet stille tpelige sprsml som : "er du sint n" og "hvorfor er du s sint?" Sistnevnte er s hatsk mot TH, at hen ikke tiltaler den forsvunnede som "Anne-Elisabeth Hagen", eller "AEH", men har tiltalt henne som "Anne". Dette tyder p noe hyst personlig. Dette ser n ut til ha blitt "Anne Falkevik".
Hen er helt alene om bruke denne navnevarianten. Veldig spesielt.
Blir ikke overrasket om dette innlegget blir rapportert inn til moderator. De mest sleivete er de frste til fle seg krenket. Dette m vre et av de mest misbrukte ord i vrt vokabular, begrepet er forlengst tmt for innhold.

I utgangspunktet et godt innlegg som jeg sttter. Har vrt med i trden siden den startet og har ikke tall p hvor mange potensielle GM vi har diskutert, bde i trden og p PM. Siden jeg kjenner noen f detaljer rundt saken som hittil ikke er nevnt offisielt, er det ikke mulig UTELUKKE TH fullstendig, slik som du med flere gjr. Han er dessuten siktet, da skal det vre MER enn halvparten sannsynlig at han har noe med drapet gjre. For det er et drap. Ingen kidnapping. Dersom du ikke kan ha dette med i din argumentasjon, kan du heller ikke pberope deg bli tatt serist.
Citera
2021-04-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
hvem er KT?
TEHs kjreste
Citera
2021-04-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Ud fra koderne i trusselsbrevet, sammenholdt med de 4 koder vi kender til, s virker det til, at koderne bare er listet i rkkeflge 1,2,3 osv. De frste 6 koder er dem TH skal bruge for at kommunikere med modparten, og koderene fra 6-12 er dem modparten bruger.

Det vil sige, at en bitcoinkode med tallet 3 betyder "Jeg sende monero fr om 7 dager". Hvad 5 tallet (000035) betyder ved jeg ikke, men den 5. kode er "Jeg har sent deler af monero, venter p mere".

Hvis ovenstende passer, s er koden 000035 BTC en meddelelse fra TH (eller politiet) (- eller en helt tilfldig)

TH:
1 = JEG BEKREFT JEG VILL BETALA
2 = JEG HAR SENT PENGER TIL EXCHANG OG JEG VENTER P F MONERO
3 = JEG SENDE MONERO FR OM 7 DAGER
4 = JEG HAR PROBLEM. TRENG MERE TID
5 = JEG HAR SENT DELER AV MONERO. VENTER P MERE
6 = JEG HAR SENT ALLE MONORO FOR 9 MILLIONER
Modpart:
7 = DRLIG TID. FORT ELLER HUN ER D.
8 = FOR LANG TID. HUN ER D
9 = POLITI LETER RUNT. IKKE VERDT FOR OSS. HUN ER D
10 = HAR IKKE FTT MONERO. SEND TILL RIKTIG ADDRESS
11 = HAR IKKE FTT ALT MONERO
12 = HAR FTT ALT MONERO. ANNE-ELISABETH SLIP FRI NESTE 24 TIMER

rsaken til at jeg ikke tror det er en meddelelse fra TH eller Politiet. Er at belpet kommer fra en annen konto, som igjen kommer fra en tredje konto, som igjen kommer fra en fjerde konto og alle de kontoene har i dag 0.000000 BTC Hvorfor skulle TH eller Politiet skjule sin transaksjon til kommunikasjons kontoen p den mten ?
Citera
2021-04-28, 19:05
Medlem
Citat:
rsaken til at jeg ikke tror det er en meddelelse fra TH eller Politiet. Er at belpet kommer fra en annen konto, som igjen kommer fra en tredje konto, som igjen kommer fra en fjerde konto og alle de kontoene har i dag 0.000000 BTC Hvorfor skulle TH eller Politiet skjule sin transaksjon til kommunikasjons kontoen p den mten ?

Jeg siger heller ikke, at meddelelsen er fra hverken TH eller politiet, bare at koden sandsynligvis er fra listen af "deres meddelelser" . Det er sikkert bare en eller anden der laver fis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in