Citat:
Ursprungligen postat av
Bolony
N skal vi ikke sitte her og avstandsdiagnosere TH eller noen andre, men det er endel faktorer til sprk og kroppsprk samt at han er god p noen ting, men uhjelpelig p andre omrder som gjr at det er flere som tror det kan vre slikt.
N er det veldig stor forskjell p graden av asbergers der ute, men at de kan vre vanskelig forst seg p tid tider vet vel alle.
Jeg er helt enig. Flere genier var Aspergere, blant annet Albert Einstein og Nicola Tesla. Intelligente mennesker, men med en hjerne som fungerte litt annerledes en vre.
Alt dette er spekulasjoner fra min side, men jeg reagerte spesielt da jeg s intervjuet p NRK. Det var noe med halve setninger og ordvalg, for eksempel "Vi har levd et liv". Og kanskje ogs at han nikket, da han skulle avkrefte noe.
Og ikke minst rekkeflgen, da han fortalte om turen hjem. Han s bakhonet , og ble engstelig for at AEH kunne ftt et hjerteingfarkt. Det naturlige ville vre: "Da hun ikke svarte p min anrop, ble jeg redd for at noe kunne ha tilsttt henne, for eksempel et hjerteinfarkt. Da jeg s bakhonet, skjnte jeg at noe var alvorlig galt.
Alt dette har blitt tolket som lgner, men det forutsetter at alle mennesker tenker likt. Hvis det er slik at TH er asperger, gir dette en slags forklaring, det behver ikke ha vrt lgn. Jeg synes dette gir mening.