2021-05-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
N har i utgangspunktet det ikke noe med selve poenget gjre. Poenget er at den som skrev eposten var klar over at hun brukte medikamenter og de er s absolutt reseptbelagte.

TH, og kanskje TEH kommer ikke akkurat s godt ut av at gjerningspersonen visste dette.
Citera
2021-05-16, 09:39
Medlem
Citat:
Mye som ikke str i media som tidligere bare har ftt noen dryss fra muldvarpen sin i st politidistrikt, men det ble det slutt p.

Poenget er uansett at " kidnapperen " som skrev brevet gir uttrykk for at de bare kan gi en viss form for medisinsk bistand eller noe i den duren og om man tror dette var et drap s avslrer " kidnapperen " at den vet at AEH hadde en medisinsk tilstand hvor daglige medikamenter i utgangspunktet er tiltrengt.

N har vel de fleste forsttt st det ikke var RU som bistod GM den 31/10 2018 eller senere og hvor hadde " kidnapperen " ftt denne infoen fra om AEH forlengst var dd.

ok Da forstr jeg. Har ogs lurt p hvordan nkkelen i garasjen har forsvunnet. Hvordan kan noen vite at en reservenkkel til huset l gjemt i garasjen.
Citera
2021-05-16, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
ok Da forstr jeg. Har ogs lurt p hvordan nkkelen i garasjen har forsvunnet. Hvordan kan noen vite at en reservenkkel til huset l gjemt i garasjen.

Det kan ha vrt staget av de involverte som kjente til nkkelen. Om man tror p teorien om kidnappere er det vel nrliggende anta at dette var noe man hadde plukket opp og de forskjellige hndverkerselskapene som var der p befaring for gi tilbud p arbeidet er naturlig ta en titt p da. N ble neppe nkkelen brukt da GM nok hadde nkkel uansett, men den ble nok fjernet som et ledd i dekke over hendelsen og f det til se ut som det var ukjente som stod bak.
Citera
2021-05-16, 09:44
Medlem
En ting jeg har lurt litt p, som de som har lest boken kanskje kan svare p, er om TH hadde samme forklaring som TEH om badekarhistorien.
Citera
2021-05-16, 09:49
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
En ting jeg har lurt litt p, som de som har lest boken kanskje kan svare p, er om TH hadde samme forklaring som TEH om badekarhistorien.

Badekarhistorien var det visst TH som hadde fortalt til politiet, som svar p hvorfor det var glasskr p badet i 2. etasje.

Hva TEH har sagt om historien, hvis han har blitt spurt om det av politiet, vites ikke....

TH har ogs vrt veldig misfornyd med at politiet har vist stor interesse for og brukt mye tid p underske 2.etasje, for det er da helt undvendig, mener han, det har da ikke skjedd noe der.
Senast redigerad av Niffy 2021-05-16 kl. 09:52.
Citera
2021-05-16, 09:49
Medlem
Citat:

Det er ikke beskrevet i bogen, om TEH har forklaret sig om dette.
Senast redigerad av rlk73 2021-05-16 kl. 10:02.
Citera
2021-05-16, 09:51
Medlem
Citat:
TH, og kanskje TEH kommer ikke akkurat s godt ut av at gjerningspersonen visste dette.

Det er i det minste et ganske begrenset antall personer som kjenner til slike ting og neppe noe helt utenforstende kan ha plukket opp uansett hvor god rekognosering som eventuelt ble utfrt.

Alternativet var jo at hun fortsatt var i live og det ble nok skrevet for gi historien mer troverdighet. Men, det er lite som tyder p det siste.
Citera
2021-05-16, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Badekarhistorien var det visst TH som hadde fortalt til politiet, som svar p hvorfor det var glasskr p badet i 2. etasje.

Hva TEH har sagt om historien, hvis han har blitt spurt om det av politiet, vites ikke....

Da har jeg misforsttt. Da har de nok sannsynligvis fortalt den samme historien til politiet.
Citera
2021-05-16, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har vrt nevnt i trden at TH alltid la igjen sin gamle Nokia mobiltelefon p jobb. Med pin-koden ripet inn i glasset.

Det har ogs vrt foresltt at TH hadde en annen mobiltelefon hjemme. Som han brukte p fritiden. Dette er n avkreftet.

Den eneste mobilen som fantes i S4 var AEs iPhone. En telefon TH hadde kjpt til seg selv, men som han angivelig ikke greide bruke. Og derfor ga til AE.

Dette stinker.

Etter THs frste mte med politiet ved bensinstasjonen fr han beskjed om at S4 fra n av behandles som et sted. Mens TH og barna sitter i ulike avhr og senere fraktes til hotellet, er S4 under strengt oppsyn. Samtidig henter politiet ut de frste tingene fra huset.

Boka ramser opp noe av det de beslagla:
en iPad, en hvit konvolutt uten pskrift, en iPhone, en nkkel med pskriften hjemme, en almanakk og en Nokia-telefon.
Det var med andre ord en Nokia-telefon i S4.
Citera
2021-05-16, 09:58
Medlem
Citat:

Mer om RU og TEH's avhr og forklaringer vil nok bli avslrt etterhvert. TEH ble konfrontert med med blodspor og glasskr tidlig og om politiet trodde p denne historien er det vel mange som kan tenke seg svaret p.

Sprsmlet er om man antok at TEH bare var med p " stagingen " av stedet eller ikke. Noen ganger er det lett anta at fysisk svake mennesker ikke klarer utfre noe slikt. Jeg har selv tenkt litt p det TH sa i sitt frste avhr om at AEH hadde nok bitt godt i fra seg eller noe slikt. Ikke mot en mann med normal fysikk for si det slikt.
Citera
2021-05-16, 09:59
Medlem
Citat:
Jeg er slett ikke uenig at dette kan virke noe mistenkelig. Men, vi m erindre at nr vi mistenkeliggjr mye i denne saken s vet vi at AEH er borte fra fra S4 og om den mistenkte er uskyldig var ikke denne klar over det p det tidspunktet.

Det er lett beg slike tabber sekv ogs for profesjonelle fra tid til annen og da er lett mistenkeliggjre de fleste handlinger og ikke minst avvikende atferd.

Noe som jeg finner litt snodig jeg ikke har sett blitt diskutert her inne i det hele tatt er informasjon fra de psttte kidnapperne.

Om man tar utgangspunkt i at det ble begtt et drap i s4 den 31/10 2018 s avslres det svrt interessant informasjon i den ene e-posten hvir det henvises til at AEH er syk og trenger en form for medisinsk assistanse.

Det innebrer at den som har skrevet teksten var klar over at AEH hadde en medisinsk tilstand. De fleste her inne vet sikkert hva hun fikk medisiner for, men hvordan skulle en ukjent kidnapper/kidnappere vre klar over dette om hun allerede hadde gtt bort i s4.

Dette indikerer at den som skrev det var kjent med at hun i det minste trengte medisiner og om dette var et drap og ikke kidnapping avslrer det at vedkommende satt p kjennskap til dette.
tror du ikke th vet hun har behov for medisiner.
Citera
2021-05-16, 10:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Noe som jeg finner litt snodig jeg ikke har sett blitt diskutert her inne i det hele tatt er informasjon fra de psttte kidnapperne.

Om man tar utgangspunkt i at det ble begtt et drap i s4 den 31/10 2018 s avslres det svrt interessant informasjon i den ene e-posten hvir det henvises til at AEH er syk og trenger en form for medisinsk assistanse.

Det innebrer at den som har skrevet teksten var klar over at AEH hadde en medisinsk tilstand. De fleste her inne vet sikkert hva hun fikk medisiner for, men hvordan skulle en ukjent kidnapper/kidnappere vre klar over dette om hun allerede hadde gtt bort i s4.

Dette indikerer at den som skrev det var kjent med at hun i det minste trengte medisiner og om dette var et drap og ikke kidnapping avslrer det at vedkommende satt p kjennskap til dette.
God innspill. Kan tyde p at GM kjente AEH.

Rekkeflgen var slik:
-26 Juni 2019: Politiet offentliggjorde at hovedhypotesen deres var endret til drap.
- 8 Juli 2019: Det ble sendt en ny kryptert e-post. Lsepengekravet ble senket. TH betalte 1.3 Mill EUR.

E-post innehold ogs dette:
"trenget medikal behandel
vi kan gir basik av behandel"

=
Passer med en smart GM som flger med i media. Nr TH blir presset sender GM ny e-post og senker kravet, samtidig som det antydes at AEH trenger medisinsk behandling.
=
GM fr betalt lsepenger

De som tror TH er skyldig vil selvsagt mene kryptert e-post bare var villedning, men med tanke p at politiet endret sin hoved-hypotesen til drap holdt de mest sannsynlig TH under hemmelig etterforskning. Hvordan kunne TH sttt bak kryptert e-post?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in