2021-05-08, 12:41
Medlem
Om bakhonet p trappen, og det mrke saueskinnet som l mellom rd stol og inngangsdr i gangen.

Jeg tror bakhonet ble plassert p trappen av TH selv. I hp om at bakhonet ville vise om det hadde vrt folk p dren etter at TH dro p jobb.

Hvis TH ut fra bakhonets plassering kunne vre 100% sikker p at ingen hadde vrt og kjent p inngangsdren, hadde TH planlagt si at dren var ulst da han kom hjem.

Dren var helt sikkert lst. Slik at ingen utenforstende kunne trkke inn og delegge stagingen.

S langt har det vel ikke vrt offentliggjort hva TH har forklart til politiet, om dren var lst eller ikke. Politiets lydprver med Ford Focus og opplsing og lsing av inngangsdr, hinter til at dren kan ha vrt lst, da TEH ankom S4 forsvinningsdagen, eller da TEH dro fra huset, kanskje under THs oppringing til politiets ndnummer.

TH har sagt at han brukte sko med glatte skinnsler den dagen, og at han kom inn og lp gjennom alle husets tre etasjer for lete etter AE. Saueskinnet kan ha vrt plassert i gangen for forklare at TH ikke trkket i slepesporet og dro med seg dette utover i hele huset. Kan hende TH hadde underskt p forhnd, at trre, rene og glatte skinnsler ikke ndvendigvis trengte sette igjen skoavtrykk innomhus.
Senast redigerad av kornblomst 2021-05-08 kl. 12:44. Anledning: skrivefeil
Citera
2021-05-08, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Samme dag som forsvinningen ble kjent tok flere vitner kontakt med politiet.

De kom alle med oppsiktsvekkende informasjon, skriver TV2 i en ny artikkel i dag.

Blant annet meldte en av AEs venninner seg for politiet.

Hun og noen andre hadde mtt AE kort tid fr hun forsvant og beskrev henne som "knust" og "trist" da de mttes.
AE skal ha betrodd seg til flere av vennene om at hun hadde det vanskelig i ekteskapet
Venninnen hadde aldri opplevd AE slik fr:
Et kvinnelig vitne, som hadde kjent AE i mange r, fortalte politiet at hun aldri hadde sett venninnen p denne mten. I boken str det at vitnet beskrev henne som sr, men bestemt. Det virket som at hun hadde ftt nok og var klar for g til skilsmisse

https://www.tv2.no/nyheter/13972402/

Takk for rask og god oppdatering, Jayce!

Det er verdt stille disse venninnenes utsagn opp mot THs (bort)forklaring til NRK:
Jeg har ikke blitt konfrontert med dette fr n. Det disse personene trolig ikke vet, er at hun skulle slutte i foreningen. Men hun gruet seg til si det. Det kan ha gjort henne emosjonell. Hun ville bruke mer tid p barn, barnebarn og valpen vr. Valpen ga henne mye glede etter at vi mtte avlive den forrige hunden p vren dette ret, noe hun tok tungt, sier Tom Hagen til NRK.
Venninner: AEH var knust, trist, hadde ftt nok. Klar til g til skilsmisse.
TH: AEH var emosjonell fordi hun skulle slutte i foreningen, og fordi hunden var avlivet tidligere p ret.

Alts forsker han minimere alvoret i situasjonen og reframe hvorfor hun var lei seg.

I den nye Tv2-artikkelen kommer det ogs frem at det ble gjort nettsk etter hvordan ske skilsmisse i februar 2017. Dette er vel ny informasjon? At det ble skt etter slik informasjon s tett opp mot forsvinningen.

SH har jo tidligere forskt bortforklare separasjonspapirene som ble funnet ved si at de var flere r gamle.

Og innmelding i FBgruppe for utleieboliger i Gjvik(?) kan ogs bortforklares ved at en venninne meldte henne inn.

Men egne sk etter skilsmisse i Februar 2017 kan ikke lenger bortforklares.
Citera
2021-05-08, 12:49
Medlem
Vet ikke om dette er diskutert fr. Men p TEH sitt forsidebilde fra 11. Januar 2020 ser det ut som at det er bildet av et gulv. Mulig et hint? Kanskje hun ligger stpt under et gulv. Kanskje det gulvet, eller et som ligner?
Citera
2021-05-08, 13:20
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Tampen brenner

Varfr fetmarkerar du det ordet? Har du inget bttre svar n att tampen brinner fr dig nr folk fr hjrtinfarkt och springer hmtar bakhon frn ngon annanstans fr att lgga utanfr drren s att du kan springa in leka gmsel?
Citera
2021-05-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om bakhonet p trappen, og det mrke saueskinnet som l mellom rd stol og inngangsdr i gangen.

Jeg tror bakhonet ble plassert p trappen av TH selv. I hp om at bakhonet ville vise om det hadde vrt folk p dren etter at TH dro p jobb.

Hvis TH ut fra bakhonets plassering kunne vre 100% sikker p at ingen hadde vrt og kjent p inngangsdren, hadde TH planlagt si at dren var ulst da han kom hjem.

Dren var helt sikkert lst. Slik at ingen utenforstende kunne trkke inn og delegge stagingen.

S langt har det vel ikke vrt offentliggjort hva TH har forklart til politiet, om dren var lst eller ikke. Politiets lydprver med Ford Focus og opplsing og lsing av inngangsdr, hinter til at dren kan ha vrt lst, da TEH ankom S4 forsvinningsdagen, eller da TEH dro fra huset, kanskje under THs oppringing til politiets ndnummer.

TH har sagt at han brukte sko med glatte skinnsler den dagen, og at han kom inn og lp gjennom alle husets tre etasjer for lete etter AE. Saueskinnet kan ha vrt plassert i gangen for forklare at TH ikke trkket i slepesporet og dro med seg dette utover i hele huset. Kan hende TH hadde underskt p forhnd, at trre, rene og glatte skinnsler ikke ndvendigvis trengte sette igjen skoavtrykk innomhus.
En vanskelig ntt knekke det bakhonet. Begynner g p nervene ls
Citera
2021-05-08, 13:25
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
TH sa at han hadde funnet brevet p stolen hjemme i gangen, s hadde han tatt det med seg p stua og lest det der.

Selve brevet tok han med seg til bensinstasjonen nr han dro for mte politiet, konvolutten lot han ligge igjen.

Slik er historien, i hvert fall.

Mrkligt att hans frsta reaktion p brevet r att lsa frsta sidan, fr att den stda bort sina skospr och gra sig av med vaskebtta till sin son samt stta ngra f avtryck med andra skor som han gr sig av med till sin son i samma slngen, fre han kr till bensinstationen..
Citera
2021-05-08, 13:37
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ha haaaa 😂 s sant. Jeg ler enda 😂 Beste kommentar!

Det er off topic, men kanskje ikke? En ironisk analyse av usammenhengende og hjelpelse utsagn fra TH.

Han ger ju sm ledtrdar som skert kan stmma. Att det r ngon som knner dem deras rutiner, att lsningen ligger nrt, att det r ngot personligt mot han..
och att hon kan ha ftt hjrtinfarkt inne p badet som kidnapparna slpade henne in till, rtt efter kidnapparna skrmt ihjl henne ovanfr trappan och hon ramlade ned, eftersom de kunde lista sig in i huset pga bakhonet som han hade lagt i drrppningen typ.

Ordentliga kidnappare hade frstrt telefonen och gjort sig av med den, inte lagt den p det bordet som telefonena brukade ligga p.

Mrkligt att AE satt grt framfr folk p ett mte, berttade till folk dr att hon hade problemer med sitt ktenskap.
Mjligtvist fr att ngon har hotat henne s hon inte skulle vga frska lmna han
Citera
2021-05-08, 13:47
Medlem
Citat:

Av alle dager i lpet av ret s var sko med glatte skinnsler et meget merkelig skovalg i dette omrdet denne dagen. Tror de fleste som hadde kikket ut av vinduet eller pnet dra ville snudd og valgt noe annet.

Men det er mange ting som er merkelig nr det kommer til TH og denne dagen.
Citera
2021-05-08, 14:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
att det r ngot personligt mot han..

Mot han ja. Ikke mot AEH. Har TH noe sted snakket om at dette ble gjort mot AEH?
Ikke som jeg kan se. Han overspiller rollen som "offer" i saken.

Citat:
Ordentliga kidnappare hade frstrt telefonen och gjort sig av med den, inte lagt den p det bordet som telefonena brukade ligga p.

Jepp. Ordentlige kidnappere hadde raskt srget for avskjre sitt offer fra den nrmeste muligheten
til ske hjelp. Om jeg ble forskt angrepet i mitt hjem av fremmede, ville jeg tatt med meg telefonen
min og yeblikkelig ringt etter hjelp. Om jeg var kidnapper ville jeg knust telefonen til pinneved.

Nei, tror nok den telefonens "hovedoppgave" var skaffe "noen" alibi.
Citera
2021-05-08, 14:56
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mot han ja. Ikke mot AEH. Har TH noe sted snakket om at dette ble gjort mot AEH?
Ikke som jeg kan se. Han overspiller rollen som "offer" i saken.

Jepp. Ordentlige kidnappere hadde raskt srget for avskjre sitt offer fra den nrmeste muligheten
til ske hjelp. Om jeg ble forskt angrepet i mitt hjem av fremmede, ville jeg tatt med meg telefonen
min og yeblikkelig ringt etter hjelp. Om jeg var kidnapper ville jeg knust telefonen til pinneved.

Nei, tror nok den telefonens "hovedoppgave" var skaffe "noen" alibi.

Det r ju personligt mot han eftersom hon ville skilja sig frn honom, en sn gldje vill inte psykopater att andra mnniskor skall uppleva. Han hade ju blivit ett offer om hon hade ftt chansen att skilja sig ifrn en som han..
Citera
2021-05-08, 15:11
Medlem
Citat:
Dette har tidligere vrt forklart med at TH ikke sa "liksom" men et eller annet halvkvedet, halvkvalt, halvsvelget dialektord for "ikke".

Alts, at AE ikke hadde tatt telefonen i lpet av dagen etter TH dro p jobb.

Hva som er sant vet jeg ikke. Jeg greier ikke oppfatte hva han egentlig sier p klippet.
Jeg synes han sier "..at telefonen itte vart tatt", dvs. han ble urolig av at hun ikke svarte da han ringte(vart=ble)
Citera
2021-05-08, 15:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Det r ju personligt mot han eftersom hon ville skilja sig frn honom, en sn gldje vill inte psykopater att andra mnniskor skall uppleva. Han hade ju blivit ett offer om hon hade ftt chansen att skilja sig ifrn en som han..

Ja jeg ser den. En slags manisk sjalusi.

Poenget mitt var at TH tidlig gikk ut og antydet at motivet med kidnappingen var ramme ham selv.
Han fremstilte seg selv som det egentlige offeret i saken, allerede fr han var (offisielt) mistenkt for drap.

Hans fremstilling av ham selv som sakens offer gir meg et slags inntrykk av at han anser kona som
en "eiendel", hvis du ser poenget mitt. Hennes ve og vel har han knapt nevnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in