2021-07-14, 01:08
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mephistofiles
Der er nogle ting, jeg snubler over. Trusselsbrevet var p flere sider, men politiet fandt kun hans fingeraftryk, p en af ​​siderne. Det faktum, at han ngter at give, nogen yderligere forklaring, til politiet. Der er ogs mange andre mrkelige ting, han har sagt, der ikke virker helt trovrdige. Han var s bange, at han sov med et fyldt vben, men han var ude om natten, og gik en tur, og mdte nogle norske ungdommer, der havde fundet et vben p isen .. Jeg synes bare, det lyder rigtigt drligt.

Mange ting som rett og slett ikke stemmer.
Det hres usannsynlig ut at noen finner en revolver midt p isen, og det er usannsynlig at man gr bort til en person og spr hva man skal gjre med den.
Trusselbrevet mangler fingeravtrykk selv om han har sagt at han har lest hele brevet.
Huset mangler hans fotavtrykk selv om han har sagt at han gikk rett inn i huset med skoene p.
Han var s redd for bo hjemme at han mtte ha en ladd hagle ved sengen. Men hjem skulle han allerede samme kveld. Men politiet bestemte at han skulle innlosjeres ved et hotell i Lillestrm.
Og s har vi ale selvmotsigelsene og lgnene nr man sammenlikner NRK-intervjuet, skriftene i dagbkene, og det han har sagt i avhr. Alt spriker.
TH minner meg litt om Ubt-Madsen. Prater og prater, og kommer med den ene historien etter den andre. Smiler og hilser og framstr helt upvirket. Samme manipulerende og empatilse psykopaten.
Citera
2021-07-14, 11:34
Medlem
Ser at noen mener skytingen p Lrenskog i kveldingen i gr, kan ha noe med Hagen-saken gjre.

Etterlyst GM skal vre en mann i 20-rene som forsvant i en lnt/tjuvlnt/stjlet hvit Golf. Ikke hans bil. Uklart om han er pgrepet eller ikke per n.

Hva skjer egentlig med vpenlisenser og medlemskap i pistolskyteklubb, i tilfellet Tom Hagen, som er siktet for drap, eller medvirkning til drap, p sin kone AE, siden medio sommeren 2019, da den hemmelige siktelsen ble tatt ut.

Vil en drapssiktelse medfre inndragning av vpenlisenser? Rent intuitivt synes jeg at det burde vre slik. At en drapssiktet blir fratatt alt h*n mtte eie og inneha av vpentillatelser og skytevpen.

Noen som vet hva jussen sier om slike tilfeller.
Citera
2021-07-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Synes overdose fentanyl, eller annet opioid, er et godt forslag til mulig drapsmetode.

Det kan stemme med at han har lftet og flyttet henne mens hun var bevisstls. Ref. hans dna i knehasene p buksene hennes. Han kan ha hatt hansker p hendene, men det er vanskelig finne hansker som dekker innsiden av albuene hans.

Hun kan ha falt om p hennes eget bad i 2. etasjen. Han visste at hun straks ville falle om, voktet henne og flyttet henne straks, og mens hun levde, til det planlagte stedet, gjestetoalettet i 1. etasjen, hans bad, slik at alle spor etter han der kan bortforklares. Han bar henne ned tappen, mens hun levde, ref. vask eller blodvask, og eller andre biologiske spor etter henne i trappen. Der tok han av henne buksene og trusene, fr hun dde. Mens blusen, tyet hun hadde p overkroppen, kunne ha vrt tilslt av spytt eller oppkast, og mtte flge med henne til ukjent skjulested, eller tilintetgjring. Tyet p overkroppen ville kunne avslre overdosen. Mens tyet p underkroppen ble etterlatt for styrke at hun ble overfalt p hans baderom.

Hun kan ha mistet kontroll over urin og eller avfring da hun ble bevisstls. Det mtte vaskes p badet i 2. etasjen. Kanskje han spylte golvet med vann. Og han ble sint da han ble spurt om vann og glasskr p golvet i 2. etasjen. Og han var uforberedt. Han trodde ikke at politiet ville underske s grundig som de gjorde. I all hast mtte han lyve. Derfor lgnene om snnen og badekaret som rant over, og moppevask som knuste lampen. Hadde han vrt forberedt ville han ha lyet om at hun hadde disse uhellene p badet, fr de dro i teateret kvelden fr.

Men kanskje snnen alltid brukte morens badevrelse. Og at han visste at snnen sannsynligvis hadde vrt p badet kvelden fr. Og at snnen ville ha oppdaget den knuste lampen. S da skyldte han p snnen i stedet. En drlig lgn. Han kunne ha gjort det mye bedre. Om han hadde vrt forberedt.

Synes dette stemmer ganske bra med det vi har ftt vite om sporene i S4.

Det hadde ogs vrt interessant vite hvor i huset det var blitt vasket, og hva slags vaskemiddel som ble brukt. Klorin feks, ville vrt mistenkelig i gangen. Synes jeg.

Dette kunne ogs ha skjedd p natten. Det passer bedre synes jeg. Bedre tid til vaske og skjule liket og iscenesette det falske stedet p badet hans.

La oss si at han har eksperimentert og lrt seg bruke stemmeforvrenger. Og at han har brukt lydbnd eller digitale lydopptak.

S kunne han ha gjort alt selv. Det er teknisk mulig.
Jeg mener alle disse scenarier er mulige, og ogs at han kan ha sttt for kryptodelen selv, med hjelp til oppsettet. Personen som hjalp kan ha vrt helt eller delvis uvitende om hva som var i gjre.
Jeg har ment hele tiden at han kan st alene bak det.
Er likevel pen for at bortfring pluss drap er bestilt p det mrke nettet. Jfr at han kan f folk til forsvinne. Mm.
Citera
2021-07-14, 16:29
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ser at noen mener skytingen p Lrenskog i kveldingen i gr, kan ha noe med Hagen-saken gjre.

Etterlyst GM skal vre en mann i 20-rene som forsvant i en lnt/tjuvlnt/stjlet hvit Golf. Ikke hans bil. Uklart om han er pgrepet eller ikke per n.

Hva skjer egentlig med vpenlisenser og medlemskap i pistolskyteklubb, i tilfellet Tom Hagen, som er siktet for drap, eller medvirkning til drap, p sin kone AE, siden medio sommeren 2019, da den hemmelige siktelsen ble tatt ut.

Vil en drapssiktelse medfre inndragning av vpenlisenser? Rent intuitivt synes jeg at det burde vre slik. At en drapssiktet blir fratatt alt h*n mtte eie og inneha av vpentillatelser og skytevpen.

Noen som vet hva jussen sier om slike tilfeller.

Det er politimesteren i det aktuelle politidistriktet som vurderer om man kan ha lisens eller ikke.
f lisens og skytevpen er ikke en rett man har, s gr det p hva han "syntes". Om man er skikket f.eks., og s kommer krav om vpenskap, pistolklubb evt besttt jgerprve for f hagle, i andre rekke.
Et medlem i Outlaws MC f.eks. vil f store problemer med kunne skaffe seg en lovlig pistol, selv om han har plettfri vandel.
Politiet kan ogs inndra vpen og ammunisjon uten at det foreligger siktelse eller dom.
Vil tro at THs 4 pistoler og den haglen ved sengen er inndratt, kan nesten ikke tenke meg noe annet.
Drapssiktelse, i tillegg til at han er siktet for uforsvarlig oppbevaring av vpen/ammunisjon, og inneha vpen uten ha lisens/vpenkort.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-07-14 kl. 17:05.
Citera
2021-07-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg mener alle disse scenarier er mulige, og ogs at han kan ha sttt for kryptodelen selv, med hjelp til oppsettet. Personen som hjalp kan ha vrt helt eller delvis uvitende om hva som var i gjre.
Jeg har ment hele tiden at han kan st alene bak det.
Er likevel pen for at bortfring pluss drap er bestilt p det mrke nettet. Jfr at han kan f folk til forsvinne. Mm.

Det er ikke godt si hva som egentlig skjedde i S4 i timene fr AE forsvant.

Analysene av iPhonen hennes har nok gitt mange svar. Eksklusiv informasjon som kun politiet har innsyn i. Og som vi bare kan gjette oss til. Tror nkkelen til oppklaring ligger her.

Jeg har svrt vanskelig for tro at det har vrt leiemordere involvert. Ingen spor etter slike i S4. Heller ikke i nromrdet rundt S4.

Nr det gjelder Futurum-mennene. Luemannen og Telefonmannen. Eller Pingvinmannen, som TH har kalt han. Jeg kunne nok ha oversett at de viste seg til feil tid og p feil sted, og foran angivelig helt nyoppsatte overvkningskamera p Futurum. Og at de enkelt kunne ha sjekket parkeringsplassen hvor TH pleide parkere, uten vise seg foran kameraene.

Men, da TH kunne fortelle at han hadde lagt merke til Pingvinmannen, som angivelig skal ha oppfrt seg mistenkelig utenfor Futurum tidligere, og at TH attptil hadde tegnet en skisse av han, allerede fr han fikk se opptakene fra morgenen 31. oktober, ja, da ble det for mye for meg, jeg er overbevist om at TH p en eller annen mte har arrangert dette som villedning. Som damen i foreningen til AE sa, "s tilfeldig er ikke verden".

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er politimesteren i det aktuelle politidistriktet som vurderer om man kan ha lisens eller ikke.
f lisens og skytevpen er ikke en rett man har, s gr det p hva han "syntes". Om man er skikket f.eks., og s kommer krav om vpenskap, pistolklubb evt besttt jgerprve for f hagle, i andre rekke.
Et medlem i Outlaws MC f.eks. vil f store problemer med kunne skaffe seg en lovlig pistol, selv om han har plettfri vandel.
Politiet kan ogs inndra vpen og ammunisjon uten at det foreligger siktelse eller dom.
Vil tro at THs 4 pistoler og den haglen ved sengen er inndratt, kan nesten ikke tenke meg noe annet.
Drapssiktelse, i tillegg til at han er siktet for uforsvarlig oppbevaring av vpen/ammunisjon, og inneha vpen uten ha lisens/vpenkort.

Ikke jeg heller. Vpnene burde ha vrt inndratt yeblikkelig.

Det er litt drlig sammenheng i artiklene om det ulovlige vpenholdet.

Det str at alle vpnene ble funnet p soverommet til TH kort tid etter forsvinningen, alts i november 2018.

Men s sier forsvarer S. Holden.
"Gevret, som ble funnet skarpladd ved senga, ble iflge forsvareren oppbevart ved senga fordi Hagen opplevde at hans sikkerhet ikke var ivaretatt."
Da m det haglegevret med lovlig vpenkort, ha blitt beslaglagt senere ?
" Han ble urolig og redd, og som en flge av dette tok han hagla ut av vpenskapet og plasserte den bak sengen, for kunne sove trygt med visshet om at han kunne forsvare seg dersom gjerningspersonene skulle komme tilbake, sier forsvarer Holden."
Tom Hagen pberoper seg ndrett.
"Nr det gjelder den skarpladde hagla, pberoper Hagen seg ndrett for beskytte seg mot potensiell fare, iflge forsvareren."
S, hvis det Holden sier er korrekt, s fikk Hagen beholde hagla i frste omgang, nov 2018. Selv om den var ulovlig oppbevart, og alts ble funnet skarpladd ved sengen hans. Det str da vitterlig det.

Og at politiet m ha kommet over den skarpladde hagla ved en senere stedsunderskelse, etter at Hagen flyttet inn i S4 igjen, ca midten av des 2018.

Artikkelen er noe uklart formulert. Det er ikke s lett vite hva som er sant.

Men. Hvem er det som oppbevarer skarpladde vpen ved sengen sin? Folk som er i krig, kanskje. Kanskje en sjelden jeger som jakter rev eller hare eller annet smvilt fra soveromsvinduet.

Ellers er det bare tunge, voldelige, organiserte kriminelle, som sover med vpen. Ved konflikter eller krig mellom kriminelle miljer eller gjenger.

Det blir skummelt for omgivelsene nr Tom Hagen blir redd. Han plasserer ei skarpladd hagle ved sengen sin.

Da Hagen i 1994 ble litt redd (hans egne ord) for skilsmisse og for at AE skulle kaste ham ut av huset, mtte AE skrive fra seg eiendomsretten til felles bolig. Muligens med en pistol mot hodet.

Det er uhyggelig.

Kilde nrk.no 20. des 2020.

Ny siktelse: Tom Hagen hadde skarpladd hagle p soverommet
Citera
2021-07-14, 22:15
Medlem
Har australieren vrt p besk i norge igjen etter at han stakk av?
Citera
2021-07-15, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Har australieren vrt p besk i norge igjen etter at han stakk av?
Antakelig ikke. Merkelig siden han har barn her. Kan drapsordren vre avgitt av th 10.06 og 10.07. Aeh kan ha blitt pgrepet av gm oppe, lpt ned trappen og mistet tlf i et fall 9.30. tlf ble deretter ble plukket opp av gm. Aeh var bevisstls eller bundet/stripset/tapet til th ga signal. Aeh ble deretter kvalt og fraktet bort fra stedet i en fei. Da th kom hjem mtte han vaske ned fr politiet kom. Han avsatte da dna p knehasene og en gjenstand som kan ha vrt brukt av gm. Tror ikke innleid gm har vasket stedet.
Citera
2021-07-15, 01:40
Medlem
Det er jo litt rart dette med denne Australieren..
Citera
2021-07-15, 02:33
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:

Analysene av iPhonen hennes har nok gitt mange svar. Eksklusiv informasjon som kun politiet har innsyn i. Og som vi bare kan gjette oss til. Tror nkkelen til oppklaring ligger her.

Jeg har svrt vanskelig for tro at det har vrt leiemordere involvert. Ingen spor etter slike i S4. Heller ikke i nromrdet rundt S4.

Nr det gjelder Futurum-mennene. Luemannen og Telefonmannen. Eller Pingvinmannen, som TH har kalt han. Jeg kunne nok ha oversett at de viste seg til feil tid og p feil sted, og foran angivelig helt nyoppsatte overvkningskamera p Futurum. Og at de enkelt kunne ha sjekket parkeringsplassen hvor TH pleide parkere, uten vise seg foran kameraene.

Men, da TH kunne fortelle at han hadde lagt merke til Pingvinmannen, som angivelig skal ha oppfrt seg mistenkelig utenfor Futurum tidligere, og at TH attptil hadde tegnet en skisse av han, allerede fr han fikk se opptakene fra morgenen 31. oktober, ja, da ble det for mye for meg, jeg er overbevist om at TH p en eller annen mte har arrangert dette som villedning. Som damen i foreningen til AE sa, "s tilfeldig er ikke verden".

Det str at alle vpnene ble funnet p soverommet til TH kort tid etter forsvinningen, alts i november 2018.

"Gevret, som ble funnet skarpladd ved senga, ble iflge forsvareren oppbevart ved senga fordi Hagen opplevde at hans sikkerhet ikke var ivaretatt."
" Han ble urolig og redd, og som en flge av dette tok han hagla ut av vpenskapet og plasserte den bak sengen, for kunne sove trygt med visshet om at han kunne forsvare seg dersom gjerningspersonene skulle komme tilbake, sier forsvarer Holden."
"Nr det gjelder den skarpladde hagla, pberoper Hagen seg ndrett for beskytte seg mot potensiell fare, iflge forsvareren."
S, hvis det Holden sier er korrekt, s fikk Hagen beholde hagla i frste omgang, nov 2018. Selv om den var ulovlig oppbevart, og alts ble funnet skarpladd ved sengen hans. Det str da vitterlig det.

Og at politiet m ha kommet over den skarpladde hagla ved en senere stedsunderskelse, etter at Hagen flyttet inn i S4 igjen, ca midten av des 2018.

Men. Hvem er det som oppbevarer skarpladde vpen ved sengen sin? Folk som er i krig, kanskje. Kanskje en sjelden jeger som jakter rev eller hare eller annet smvilt fra soveromsvinduet.

Ellers er det bare tunge, voldelige, organiserte kriminelle, som sover med vpen. Ved konflikter eller krig mellom kriminelle miljer eller gjenger.

Det blir skummelt for omgivelsene nr Tom Hagen blir redd. Han plasserer ei skarpladd hagle ved sengen sin.

Da Hagen i 1994 ble litt redd (hans egne ord) for skilsmisse og for at AE skulle kaste ham ut av huset, mtte AE skrive fra seg eiendomsretten til felles bolig. Muligens med en pistol mot hodet.

Det er uhyggelig.

Ja, det er jo litt rart at hun skal ha skrevet under p skjtte over huset i hans sreie snn frivillig.
Dette skjedde alts 3 dager fr jul. Det m ha vrt en tung stemning der den julaften.
Godt mulig at han truet henne med pistol til skrive under. Det har blitt skrevet her tidligere.
Han skal ogs ha oppskt den mannen som skal ha vrt involvert i en ekteskapskonflikt. Mannen ble oppskt p jobb, og det var pistol inni bildet.
Det er vel flere episoder rundt det der.

Det med hagla er jo litt rart. Kanskje artikkelen er litt uklar. Han m jo ha plassert hagla der etter at politiet kom dit den 31.10, ellers ville de vel ha inndratt den samme dag. Denne hadde han vel lisens p, men ha den ladd og usikret er jo ulovlig.
Det str i artikkelen at vpnene ble funnet 4 november.
Kan hende at de l i vpenskapet den 31.10, eller at de ikke sjekket s nye med lisenser.
P den tiden s var jo politiet manipulert trill rundt av TH.
Men nr de begynte granske TH, s fokuserte de mer p disse vpnene og lisensene.
Ikke mange som sover med ladd vpen ved senga nei.
Skuespill fra TH for at politiet skal syntes synd i han osv.
Hadde han vrt s redd, s hadde han ikke flyttet inn samme dag.
Han kunne bodd p hemmelig adresse eller leid inn vektere evt ske politibeskyttelse.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-07-15 kl. 02:37.
Citera
2021-07-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Og hvem skulle de ha sendt de (krypterte) epostene til, konkret? De krypterte epostene ble ved senere anledning sendt til Politiet og SH, ikke til TH. Fyren har vel ikke epost engang!

Tenker at gm kanskje brukte protonmail e.l. sende epostene. Synes at hele krypto-oppsettet er noks gjennomtenkt og realistisk. 100 Mill nok er til tross for alt et stort belp!

joda, han hadde e-post. Selv om han har jobbet hardt for fremst som teknologisk invalid.

Han sa at han sluttet med smarttelefon fordi han ble "syk" av det, men har likvel tatt dette i bruk senere. Utenfor Kripos, fr det avlyst avhret, str han og snakker i en iPhone
Citera
2021-07-15, 12:37
Medlem
Citat:

Det er uhyggelig.

Vi vet vel ikke at skissen faktisk ble tegnet fr politiet viste han videoen. Heller mot han han tegnet den etter dette, men hevder noe annet.

Tror heller ikke Futurum-mennene var leid inn (TH ville ha involvert frrest mulig, helst ingen utover seg selv), men at disse er tilfeldige personer som ikke har meldt seg. F.eks. pga. av de ikke er klar over at de var etterlyst.
Citera
2021-07-15, 15:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Vi vet vel ikke at skissen faktisk ble tegnet fr politiet viste han videoen. Heller mot han han tegnet den etter dette, men hevder noe annet.

VG skrev at han hadde tegnet skissen fr videoen ble offentliggjort.
Jeg vil anta at han fikk se videoen fr offentliggjring. Dog skrives det
ogs at TH mente dra kjensel p "luemannen", og at han angivelig
hadde observert ham gende ved arbeidsplassen ved flere tidligere
anledninger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här