Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Man kan vel anta at alt av skilter og identifikasjon ogs har blitt forfalsket, det er neppe en enkel jobb.

Ja, hvis man antar at skilter er forfalsket er det ikke lett. Man hvis skiltene er reelle er det helt klart en overkommelig jobb.

Jeg lurer p hvor denne bilen er n: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2021-06-03, 22:45
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er krystallklart at motparten de sker ikke er TH eller RU. De har jo allerede funnet TH og RU og det viste seg at ingen av dem satt i andre enden eller var i huset da AEH forsvant.

Called it!

"TH og RU har ingenting med saken gjre"
Citera
2021-06-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
Ja, hvis man antar at skilter er forfalsket er det ikke lett. Man hvis skiltene er reelle er det helt klart en overkommelig jobb.

Jeg lurer p hvor denne bilen er n: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Slik saken fremstr s kan jeg ikke tenke meg at det er gjort s amatrmessig. Det er nok en vanskelig jobb for politiet og personlig tror jeg det er mest sannsynlig at du har brukt utfartsrer hvor det ikke finnes bomringer osv.
Citera
2021-06-03, 22:51
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Noen av oss har de siste mnedene hatt en dialog gende og kartlagt krimsaker som involverer personer som har sonet lengre dommer etter r 2000.

Gjennom sk i aviser fant vi en J@n Zie1in$ki som i 2003 sonet p Ullersmo. Han er fdt i 1972. Vi vet ikke hva han sonet for, men fengselet er et hysikkerhetsfengsel. Denne personen sonet samtidig som en annen som flere her har snakket om, og som har forbindelse til RU, nemlig T. B@hrf0d / 1ver$en, som satt inne fra 2002 og frem til ca 2011.

Vi finner ingen spor etter J@n Zie1in$ki mellom 2003 og 2009, men den 29. juni 2009 opprettet han et firma som ble sltt konkurs 9. november, 2011. Den 26. september 2011, som bare er noen f uker fr firmaet ble sltt konkurs, kjpte han seg bolig. Allerede ret etter, den 2. oktober 2012, begjrte banken dette huset tvangssolgt.

Senere har han etablert et nytt firma, og det skjedde 28. juni, 2018. Dette firmaet ble sltt konkurs 6. februar, 2021.

Noen som kjenner til han her og vet hva han satt inne for?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...krever-sex-rom
OBS! Her er vi p spekulasjonsniv.

Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hva slags firma var dette? Glimrende funn, litt rart at han skal vre s mye eldre enn MZ, men ikke umulig det er familie. Er det familie skulle man tro begge to + Tore var koblet til forbrytelsen...

Futurum-mennene er neppe RU, TH, TEH eller VE, for si det snn.... Noen med kriminell ballast spr du meg.

Begge firma er innen byggebransjen. Det siste firmaet J ...Bygg, ble etablert samme dag som kryptokontoen ble opprettet, det vil si 28. juni 2018.

Jeg tror ikke JZ er i familie med MAZ. MAZ sine foreldre ser ut til ha kommet til Norge etter at de tok utdanning i Polen. JZ sin far var fdt i 1922 og dde i 2008, tror jeg det var. Han var visst frisrmester i Oslo. Begge foreldrene til MAZ lever.

JZ har to ssken, J og R.

Etternavnet Z...inski er svrt vanlig i Polen.
Senast redigerad av Monsen 2021-06-03 kl. 22:53.
Citera
2021-06-03, 22:55
Medlem
Takk for presiseringer Monsen 🙂
Citera
2021-06-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
M si meg enig. I krimpodden nevnes det at politiet har en teori at noe skjedde i familien Hagens liv, som gjorde at ugjerningen ble utsatt. VG og politiet er bundet p hender og ftter vedrrende hva de kan si.
De fleste her har ftt med seg at frst mtte kampesteinene (for snmking) p gangvei bak huset bort, for at det skulle vre mulig kjre opp bak huset.
Naboene mtte vre bortreist. Det mtte vel kanskje ogs skje innen AE tok seg jobb igjen p Futurum, noe hun visstnok hadde bestemt seg for.
Alarmsystem kunne ikke vre oppgradert enn, med kameraovervking.
Kunne ikke vre for mye sn, da blir det for lyst.
Tidsvindu var ikke s stort, og var helt spesifikt.
Jeg tror det var DNs artikkel 27 juli 2018 som utsatte kidnappingen, siden artikkelen rettet skelyset p TH. Kidnapperen ville ikke ha noen puplikum, s han valgte vente noen mneder.
Citera
2021-06-03, 23:05
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Takk for presiseringer Monsen 🙂

Hvis man sker med navnet Z...inski p www.digitalarkivet.no kommer det opp sju treff. Det er registrert familier i Norge med dette navnet som har tilknytning til Skien, Namsos, Porsgrunn og Oslo.

https://www.digitalarkivet.no/search...ns?s=zielinsk*

Jeg mener ha lest et sted at JZ sin bror har jobbet eller bodd en periode i Namsos. Det kan kanskje tyde p at de har slekt der oppe? Men her er jeg ikke 100 % sikker, alts.

Og igjen - dette med JZ sin relevans for saken er bare spekulasjoner.
Senast redigerad av Monsen 2021-06-03 kl. 23:09.
Citera
2021-06-03, 23:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg tror det var DNs artikkel 27 juli 2018 som utsatte kidnappingen, siden artikkelen rettet skelyset p TH. Kidnapperen ville ikke ha noen puplikum, s han valgte vente noen mneder.

N m du nesten bestemme deg, skal vi skylde p DN-artikkelen som en rsak til "kidnappingen", eller ikke?

Eller snur man kappen etter vinden?
Citera
2021-06-03, 23:10
Medlem
Citat:
Hva slags firma var dette? Glimrende funn, litt rart at han skal vre s mye eldre enn MZ, men ikke umulig det er familie. Er det familie skulle man tro begge to + Tore var koblet til forbrytelsen...

Futurum-mennene er neppe RU, TH, TEH eller VE, for si det snn.... Noen med kriminell ballast spr du meg.

JZ registrerte et byggefirma 28.06.2018 med adresse Nyveien 18d , Slemmestad. P samme adresse bor H@ ns Petter Ht*n, *=u.
Han driver et firma med polske arbeidere. Merkelig at han registrerte firmaet sitt p en adresse hvor noen andre bor?
Registrerer i boken at TH nevnte i avhr en utenlandsk hndverker som brukte usedvanlig lang tid p male huset og som irriterte ham fordi han jobbet s langsomt. Brukte en mned p male huset, forteller han.
Kan JZ ha en relasjon til MZ? Samme etternavn. TB er bindeleddet.
Citera
2021-06-03, 23:31
Medlem
Fra boka;

Oppsummert mener Hagen det er grunn til tro at gjerningspersonene har nsket ramme han personlig. Likevel pner han i et annet notat, for at kidnapperne har ftt sin ide etter ha lest om ham i finanspressen i juli 2018. Han viser til at motpartens kryptovalutakonto ble pnet to dager etter at formuen hans ble omtalt i Dagens Nringsliv. Hagen mener det er en sannsynlig sammenheng fordi han var noks ukjent for offentligheten.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...2572/#50452572

Her virker det ikke som om TH vet at kontoene ble opprettet 28 juni 2018, lenge fr DN artikkelen

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-kryptosporene
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-03 kl. 23:37.
Citera
2021-06-03, 23:43
Medlem
For ordens skyld. Siterer fra slutten av dagens artikkel i VG.
"Politiinspektren nsker ikke kommentere sprsml om tipsene og den pflgende etterforskningen som pgr n har en innvirkning p rollene til de to mennene som allerede er siktet i saken: Tom Hagen og kryptomannen i 30-rene.

Etterforskningen pgr mot begge de siktede. Jeg kan ikke kommentere svekkelse eller styrking p mistanke, sier han."
Kilde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ypto-mistenkte

Jeg synes at det er mye som tyder p at Tom Hagen har agert Motparten selv.
Senast redigerad av kornblomst 2021-06-04 kl. 00:00.
Citera
2021-06-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
For ordens skyld. Siterer fra slutten av dagens artikkel i VG.
"Politiinspektren nsker ikke kommentere sprsml om tipsene og den pflgende etterforskningen som pgr n har en innvirkning p rollene til de to mennene som allerede er siktet i saken: Tom Hagen og kryptomannen i 30-rene.

Etterforskningen pgr mot begge de siktede. Jeg kan ikke kommentere svekkelse eller styrking p mistanke, sier han."
Kilde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ypto-mistenkte

Jeg synes at det er mye som tyder p at Tom Hagen har agert Motparten selv.

Det er mulig RU konstruerte kryptorigget for TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in