2021-06-20, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Jeg er ikke i tvil om at TH str bak og at RU muligens skulle vre syndebukken.

RU holder tilbake info fordi han er livredd.
RU er redd for GM ikke TH.
Citera
2021-06-20, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Opprinnelsen til ideen om Monero kidnapping er viktig klarlegge. RU hevder at det er noe han fant ut skjedde i utlandet. Men det ser ut til at AEH kidnappingen er verdens frste Monero kidnapping. Jeg tror RU frste gang hrte om Monero kidnapping i en samtale med GM, som da sa dette er noe som er vanlig i USA.

En annen mulighet, kan det vre at TEH har fortalt RU om kidnappingen bare noen dager etter at AEH forsvant? Da blir han selvflgelig bedt om holde kjeft om dette, men han fr vite om Monero-kravet.
Citera
2021-06-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Tydelig at RU er skyldig. Han begynte snakke om kidnapping fr det i det hele ble nevnt. Hvis han var uskyldig kunne han ikke vite at avhret skulle handle om kidnapping.

Frst nr han ble siktet, begynte han snakke om om at Monero hadde vrt et tema mellom han og TH. Ikke nok med det, men plutselig sier han ogs at TH spurte mye om Monero. Og som om ikke det var nok, hadde RU vrt s snill og grei at han s seg ndt til advare mot slemme kriminelle. Ha ha ha, hvem biter p dette ?

Nei, RU fikk forhpninger trodde han skulle bli rik ved hjelp av TH. Men TH var ikke interessert og en ny plan ble klekket ut.

RU som skiftet profilbilde 2 ganger 31 okt 2018, er skyldig som bare det sammen med flere inkl broren som bor i Drbak. For komme til Drbak, er det naturlig kjre gjennom s. De var p kjente veier 31 okt med en Rd bmw x3.

TH kommer br f en klekkelig erstatning nr saken er lst. Dette har vrt en politiskandale, men jeg tror de endelig er p rett spor n.
Hvis kontakten mellom RU og TH begynte med at snnen introduserte RU for TH. Er det fult mulig at snnen kontaktet RU straks AEH forsvant og kravbrevet ble funnet. Det kan jo ikke bare vre TH som tenkte p RU da han s kravbrevets innhold.
Citera
2021-06-20, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
En annen mulighet, kan det vre at TEH har fortalt RU om kidnappingen bare noen dager etter at AEH forsvant? Da blir han selvflgelig bedt om holde kjeft om dette, men han fr vite om Monero-kravet.
Jeg vil tro samme dag og at det var derfor RU endret profilbildet sitt p Facebook to ganger den dagen.
Citera
2021-06-20, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Tenk litt, da han hadde aldri uoppfordret bragt kidnapping p banen hvis han var skyldig? Eller mener du han sa det nettopp derfor?
Jeg mener disse villednings teorien er noe tull. Han hadde selvsagt ikke tatt opp dette tema med politiet om han var skyldig.
Citera
2021-06-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hvorfor sa RU frst at de bare snakket om Bitcoin og s endret han forklaring da han ble siktet ? Selvflelig for redde sitt eget skinn og rette mistanken mot TH i steden og fremstille seg selv som den redelige som ville advare mot "slemme menn"

Skuespill fra RU. Som jeg har sagt fr. Er ganske sikker p at RU har skrevet trusselbrevet. Han er siktet for " medvirkning til grov frihetsbervelse "
RU tror han kan blffe seg frem overalt. Her er han liksom en finansmann p Wismargata i Oslo.

https://ibb.co/X2sWhMK
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-20 kl. 09:30.
Citera
2021-06-20, 09:24
Medlem
Det har nok vrt flere i nrmeste omgangskrets som har ftt vite om kidnappingen lenge fr det ble offentlig kjent. Forvrig ble TH tydelig advart av guttungen i lpet av de mange mtene at Monero var en kjeltringvaluta.
TH kan ha ftt folk til forsvinne fr, eller beg selvmord.
I mine yne snakker vi manipulering og kalkulering p toppniv. De tingene TH har skrevet ned og uttalt er fullstendig hrreisende.
Citera
2021-06-20, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hagen stilte flere sprsml, blant annet om anonymiteten monero gir, iflge kryptomannen.

Mannen i 30-rene hevder at Hagen spurte s mye om monero at han p et tidspunkt s det ndvendig advare milliardren om farene for bli offer for kriminelle aktrer i kryptomarkedet siden denne valutaen er s populr blant de som driver med lyssky betalinger.

Iflge kryptomannens forklaring fortalte han Hagen dette: At monero ble brukt av slemme kriminelle og at den ogs var brukt i kidnappingssaker.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...df-86-bd3c0bbd

Dette er penbare lgner fra kryptomannen.

Hvis han er medhjelper for TH, s hadde han enten holdt munn, eller lagt alle kortene p bordet. plutselig begynne peke i retning TH, nr han selv blir siktet i saken, virker svrt mistenkelig.
Citera
2021-06-20, 09:40
Medlem
Jeg opplever at kravbrevet p flere punkter har noe med USA gjre. Om det n er sant at RU har snakket om angivelige Monero kidnappinger i USA, er han utrolig nr forfatteren av kravbrevet. Om det ikke er han selv, s har han ihvertfall vrt i direkte kontakt med forfatteren.
Citera
2021-06-20, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Side 2113.
"RU prver selge seg inn til TH (via TEH som er fellesbekjent). Men TH er ikke interessert i prosjektet. RU er frustert, han gr glipp av en mulighet til stor gevinst. Han snakker med sin bror MPU om saken, at den gjerrige milliardr fra Lrenskog ikke vil spandere noen millioner p en bitcoinprosjekt han [RU] har i hode. Hvor lenge tar det fr noen kriminelle rundt TB/TI ser mulighetene? Kanskje det var RU som skulle ta seg av kommunikasjonsdelen mens gjengen inkasserte pengene og tatt seg av AEH. Men s gikk alt til helvete, enten allerede i Sloraveien eller senere.

Hper RU sprekker hvis han har noenlunde gjre med saken.

De som tatt bort AEH m ha vrt ganske profesjonelt, det gikk lynrask for seg uten at det etterlatt seg noen spor. Det hres ikke ut som TH enda mindre RU. Tiden vil vise..."

Jeg er enig i at denne teorien for yeblikket hres ut som den mest sannsynlige.

RU lyver. Det er tydeligvis ikke for beskytte TH, men noen andre han kjenner.
Citera
2021-06-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dette er penbare lgner fra kryptomannen.

Hvis han er medhjelper for TH, s hadde han enten holdt munn, eller lagt alle kortene p bordet. plutselig begynne peke i retning TH, nr han selv blir siktet i saken, virker svrt mistenkelig.
Jeg tror han er brukt. Ikke sikker p at han er bevisst medhjelper.
Det var TH som spurte og gravde om Monero, da han fikk vite den var usporbar. TH spurte s mye om Monero, at guttungen til slutt s seg ndt til advare ham.
For meg er det absolutt ikke mistenkelig peke mot en potensiell GM. Skjelvingen og frykten kan godt komme av at det har gtt opp for ham hva slags utspekulert psycho han har hatt med gjre.
Citera
2021-06-20, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg er enig i at denne teorien for yeblikket hres ut som den mest sannsynlige.

RU lyver. Det er tydeligvis ikke for beskytte TH, men noen andre han kjenner.

Jepp. RU fremstr som lite troverdig, likevel fremstilles han i denne trden som et sannhetsvitne. I Krimpodden fortalte Mill*, at kontakten mellom TH og RU opphrte sommeren 2018. Det betyr ikke at RU ikke var p Futurum etter dette tidspunktet, men at mtene kan ha vrt med andre enn TH, for eksempel TEH.
Han hadde det jo med troppe opp uanmeldt, i den nye, flotte dressen.
RU kan ha en rolle i dette, men jeg er litt usikker. Men RU skrt av "hvalen", og i ettertid skjnte han at for eksempel krypto-handleren kan ha snappet opp dette. Hvis RU er uskyldig, er han med god grunn livredd, da han har en mistanke om hvem som kan st bak dette.
Da er det ikke TH han frykter, men kanskje en som ble dmt for drap p en sivil polititjenestemann.
Senast redigerad av Hellsculls 2021-06-20 kl. 10:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in