2021-09-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
AE hadde nok ikke et overfylt klesskap, hun mtte jo handle klr p super-salg. Halv pris av halv pris. Og lignende.

Dette har jo null relevans, men allikevel: hvor har du dette fra?
Citera
2021-09-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Dette har jo null relevans, men allikevel: hvor har du dette fra?
Det har vrt nevnt i trden.
Citera
2021-09-14, 22:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Dette blir for dumt.
Politet har gjort s mange blundere i denne saken at jeg forstr familien godt som ikke nsker noe mer hjelp derfra.

Den strste blunderen politiet har gjort i denne saken var holde saken hemmelig i 10 uker.

Forvrig er politiets oppgave frst og fremst finne ut hva som har skjedd med AE, og hvem
som str bak. Man skulle tro dette var i familiens interesse. Men de kan ikke forvente diktere
hva slags etterforskningsskritt politiet skal gjre. De kan heller ikke forvente at siktede og hans
forsvarer skal avgjre hvilke tips som br sendes videre til politiet.
Citera
2021-09-14, 22:56
Medlem
Ibsensripsbaerbusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Den strste blunderen politiet har gjort i denne saken var holde saken hemmelig i 10 uker.

Forvrig er politiets oppgave frst og fremst finne ut hva som har skjedd med AE, og hvem
som str bak. Man skulle tro dette var i familiens interesse. Men de kan ikke forvente diktere
hva slags etterforskningsskritt politiet skal gjre. De kan heller ikke forvente at siktede og hans
Det hadde vrt interessant vite om TH har leid inn privatetterforsker. Forelpig har det kun kommet ut at det er utlovet dusr for finne henne. Enig med de som sier han kunne hatt verdens beste etterforskningsteam. Hvis han ikke har leiet inn private etterforskere, ville jo mange tolke som at han er redd noen skal finne ut hva som virkelig skjedde. For det kunne de da funnet ut av eventuelt.
Citera
2021-09-14, 23:08
Medlem
Citat:

Enig i at hemmeligholdet s lenge gjorde sporene kalde. Spor p stedet med avkledning, strips, teip og tegn p kvelning underbygger mer et drap enn en kidnapping. Politiet kunne ikke vre helt sikker p at hun var dd, men nr kidnapper ikke ville ha penger raskt burde det ringt ei bjelle. Er derfor enig i din kritikk og feks to uker uten kontakt med kidnapper burde vre nok sammen med situasjonsporene og ths merkelige forklaringer.
Citera
2021-09-14, 23:09
Medlem
Citat:

M bare minne om hva redaktr i VG Gard Steiro sa i TV2-dokumentaren.

Hvis politiet hadde hevet medieforbudet, eller hvis mediene hadde trosset medieforbudet og skrevet om forsvinningen, og det hadde frt til at AE ble drept, da hadde kritikken mot politi og medier steget til et ramaskrik, og kunne ha ftt helt uforutsigbare konsekvenser.

Brske sa omtrent noe snt som at politiet prioriterte AEs liv og helse, fremfor sikre optimale muligheter for oppklare saken. Menneskeliv fremfor prestisje og re for politiet.

Jeg synes fremdeles det er vanskelig kritisere politi og medier fordi de var tilbakeholdende og ansvarlige.

Vi vet heller ikke sikkert at en alternativ og tidligere offentliggjring av forsvinningen, ville ha brakt etterforskningen nrmere en lsning.
Citera
2021-09-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibsensripsbaerbusk
Det hadde vrt interessant vite om TH har leid inn privatetterforsker. Forelpig har det kun kommet ut at det er utlovet dusr for finne henne. Enig med de som sier han kunne hatt verdens beste etterforskningsteam. Hvis han ikke har leiet inn private etterforskere, ville jo mange tolke som at han er redd noen skal finne ut hva som virkelig skjedde. For det kunne de da funnet ut av eventuelt.
Familiens passivitet og utfall mot politiet er pfallende i seg selv. Fremstr som om de vet hva som er skjedd og forsker riste av seg videre etterforskning av saken. Ingen vil medvirke til finne ut hva som er skjedd med mor/ektefelle. Dette pjusk og pjask osv er ingen troverdig grunn. Morens liv er fortsatt i fare siden barna mener hun lever, men de konsentrerer seg mot politiet som syndebukk, nrmest morens gm. Th brukte politiet som gissel.
Citera
2021-09-15, 00:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
M bare minne om hva redaktr i VG Gard Steiro sa i TV2-dokumentaren.

Hvis politiet hadde hevet medieforbudet, eller hvis mediene hadde trosset medieforbudet og skrevet om forsvinningen, og det hadde frt til at AE ble drept, da hadde kritikken mot politi og medier steget til et ramaskrik, og kunne ha ftt helt uforutsigbare konsekvenser.

Brske sa omtrent noe snt som at politiet prioriterte AEs liv og helse, fremfor sikre optimale muligheter for oppklare saken. Menneskeliv fremfor prestisje og re for politiet.

Ja, dette er jo penbart et dilemma. Men samtidig, gitt stedets beskaffenhet, og THs
vanskelige fremtoning (allerede da han mtte politiet p bensinstasjonen), sier meg at
politiet ganske tidlig hadde indikasjoner p at det var "ugler i mosen". Jeg er pen for
at de har mistenkt ham nr sagt fra dag 1, men at denne mistanken har blitt lagt lokk
p, ogs internt, for at det ikke skulle skremme vekk TH. At det ble gjort lydunderskelser i
huset allerede mars 2019 mener jeg er ganske talende. De hadde jo vitner inne til avhr
allerede i november 2018 som mente dette var et konedrap.
Citera
2021-09-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
'' Hun var kjempeglad da jeg snakket med henne. Jeg husker samtalen godt. Hun var ute og luftet valpen sin. Vi snakket i rundt 40 minutter, og det virket ikke vre noe i veien.

Hadde dere et fortrolig forhold?

Ja, det opplevde jeg at vi hadde.

Hva med de som sier at hun var fortvilet?

Det er riktig at hun var bekymret, men det handlet om at en person hun kjente var rammet av sykdom. Jeg hrte aldri noe om bekymring for ekteskapet, sier vennen.''

Er det noen som vet hvem som var rammet av sykdom ?

Det kan, uten at jeg vet det ha vrt K*mma Jo*anne H*agen, som var syk p den tiden og dde av kreft 26 r gammel.
Citera
2021-09-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
Det kan, uten at jeg vet det ha vrt K*mma Jo*anne H*agen, som var syk p den tiden og dde av kreft 26 r gammel.
Den samme som str frem her som 30 ring i 2019?
https://www.vg.no/rampelys/i/KvVvxy/...ntlig-unnskyld
Citera
2021-09-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Foresten rart om ikke CIA kan penetrere denne monero blockchain.

Nei, det kan de ikke. Monero er kryptert p s mange smarte mter at det er fortsatt helt umulig. Selveste blockchain kan alle se p men det er umulig finne ut fra enhver transaksjon hvor mye monero utveksles, hvor det kommer fra og hvor det gr til. Det er noe svakheter i monero det ogs, men ikke at man bare flge pengene og adressene.... Det finnes heller ikke noe "backdoor". Mer info f.e. her: https://cointelegraph.com/news/open-...or-fool-s-gold

Mye lettere er det med bitcoin, skulle man tro, men i praksis str ogs der politiet p bar bakke. Ok, de vet at btc adressen ble opprettet med en falsk ID/pass tilhrende en srlending som hadde vrt p interrail eller noe lignende og ogs tradet bitcoin (en litt rar story der faktisk, men fyren er sjekket ut av saken) men utendom det vet de egentlig lite konkret.

Men s vet de da at btc ble vekslet fra dash og privatesend funksjonen. Med det siste blir en adresse blandet inn i hundrevis hvis ikke tusenvis av adresser og det blir en nl en hystakk finne ut hvor dash kommer fra. Og selv om man finner ut sender-adressen er det ikke gitt at man blir mye klokere. Som jeg skjnner er dette iallefall et omrde politiet kommer ha mye fokus p denne hsten, knekke dash-sporet. De vil sikkert ogs prve finne ut hvem som hadde kjennskap til dash i Norge i denne perioden (2018-2019), det er ikke veeeeeldig mange. Kryptomiljet utenom bitcoin og litt ether osv er begrenset i Norge....

Ikke lett nr man har s lite g p.
Citera
2021-09-15, 01:18
Medlem
Ibsensripsbaerbusks avatar
Citat:
Ja, dette er jo penbart et dilemma. Men samtidig, gitt stedets beskaffenhet, og THs
vanskelige fremtoning (allerede da han mtte politiet p bensinstasjonen), sier meg at
politiet ganske tidlig hadde indikasjoner p at det var "ugler i mosen". Jeg er pen for
at de har mistenkt ham nr sagt fra dag 1, men at denne mistanken har blitt lagt lokk
p, ogs internt, for at det ikke skulle skremme vekk TH. At det ble gjort lydunderskelser i
huset allerede mars 2019 mener jeg er ganske talende. De hadde jo vitner inne til avhr
allerede i november 2018 som mente dette var et konedrap.
Det var tidlig med lydopptak, ja. Det samme har sltt meg. Den stakkaren som sa at han var sikker p at Hagen hadde gjort det er blitt sitert rti ganger i avisene. Man kan begynne lure p hvordan snt kommer ut. Noen som tjener seg en slant? Litt snn utro tjener stil g med det til avisene. Kan ikke vre lett vre etterforsker hvis ikke en liten kommentar i trygt selskap kan slippe ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in