2022-05-03, 23:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeyondHD
Lever hon tror ni?

Nej.
Citera
2022-05-03, 23:25
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ok.

Ja, jeg begynner bli mer og mer usikker p oppklaring her. Politiet m sitte p mye mer enn de gr ut med, hvis etterforskingen skal ha vesentlig progresjon videre.

At spor leder til Oslo er der lenge siden de informerte om frste gang

For saken sin del, og offentlighetens behov for finne ut av hva som egentlig har skjedd, s hper jeg politiet sitter p vesentlig mer informasjon. Jeg stusser like vel p hvorfor de velger g ut med en etterlysning p nummerserien nr kortet aldri ble aktivert. Der virker som de klamrer seg fast i ledetrder som penbart ikke gir noen svar. Hva s om det faktisk var GM som kjpte kortet p busspris? Det er jo er ikke noen som husker en randomkunde som kjpte to bugg og et kontantkort for snart 5 r siden. Ingen. De eneste kundene man husker er de faste drankerne og narkisene som bor p hjemmene og hospitsene i nabolaget!
Citera
2022-05-03, 23:27
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeyondHD
Utveckla.

Det beste og mest logiske svaret p dette er at da ville kidnapperne gitt livstegn slik at de hadde ftt penger av TH. Siden hun ikke lever kan de heller ikke gi noen livstegn.
Citera
2022-05-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har hatt en skalt mediestrategi i denne saken. Jeg antar at politiet har vrt helt tause om forskjellige detaljer som kun GM kan kjenne til. Blant annet analysene av bevegelser p AEs iPhone forsvinningsdagen. Den informasjonen som er frigitt kan vre mediestrategi, og trenger ikke vre korrekt.

OHG ble anholdt og avhrt 6. desember 2018. Politiet har kjent til 40745668-nummeret lenge. Det var skrevet at GM hadde bestilt sim-kort i OHGs navn, underforsttt at GM hadde stjlet sim-kortet fra OHGs postkasse, og for gjre det hele enda mer spektakulrt, OHG hadde nettopp flyttet til ny adresse da sim-kortet angivelig ble sendt. Det var ogs skrevet noe om at OHG hadde betalt for et telefonnummer han ikke kjente til.

Men n heter det seg alts at 68-nummeret var lagt ut for salg hos Bunnpris Iladalen, og muligens ble solgt i butikken engang etter jun 2017, eller, muligens solgt et annet sted etter at butikken ble nedlagt i des 2017.

Jeg synes ditt forslag om at 68-nummeret var aktivert og ble brukt til verifisering i forbindelse med kryptovekslingen, er interessant. Kanskje det var slik det skjedde. Og at politiet har ventet og ventet p at noen skulle ta i bruk sim-kortet igjen.

Ellers, det er vanskelig vite hva som er sant nr det finnes flere versjoner av hva som har skjedd.

Det pussige er at det ikke er registrert noe salg av dette sim kortet, og man mtte vel legitimere seg nr man kjpte sim kort den gangen?
Citera
2022-05-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det ble aldri psttt at DT hadde noe med denne saken gjre. Han bodde i bergen p denne tiden og var vel under hjemmesoning der i 2017.

Poenget med min kommentar var sette det hele p spissen og for vise hvor skt det hele er n man tror gjenkjenning p bilder i avhr etter 5 r har noen som helst verdi som bevis.

Dont shit where you eat. Man skal vre relativt drlig kjeltring hvis man gr p den lokale butikken for handle inn til kriminelle handlinger. Men igjen, hvordan skal politiet finne ut noe som helst rundt et uaktivert simkort nr de ikke klarer finne ut hvem og hvor som kjpte sprox-skoene.
Hvis noen er en drlig kjeltring, kunne det vre RU.
Han kan ha poppet ut fra et kryptoseminar og kjpt det SIM-kortet, med sporbar mobil i lomma. Man skal kanskje vre smartere enn RU for skjnne det.

Men DT er ogs en drlig kjeltring, man kan lese om mislykkede raids han gjorde innen Nokas.

Derimot er ikke TH ndvendigvis en drlig kjeltring.
I samtaler TH-RU kan det ha kommet frem at det var ndvendig med et slikt SIM-kort.

TH behver ikke ndvendigvis ha fortalt hva det dreide seg om.
Mtene deres begynte etter det vi vet fra sommeren 2017.
Edit: hvis man mottok en e-post mens man var i butikken, kan det graves frem igjen p en mte? Eller ble oppringt av noen?
Senast redigerad av Ittno 2022-05-04 kl. 00:03.
Citera
2022-05-03, 23:56
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det pussige er at det ikke er registrert noe salg av dette sim kortet, og man mtte vel legitimere seg nr man kjpte sim kort den gangen?

Man har aldri mttet legitimere seg for kjpe startpakker. Det har ikke vrt noe infrastruktur som gjorde det mulig for ansatte i matbutikker og kiosker koble seg opp mot noen verifiseringkilde. Siden forskriften kom i 2004 har operatrene mttet registrere brukerne sine etter at startpakken er aktivert. Alt man trenger er et personnummer og vedkommendes folkeregistrerte adresse. I praksis kan man registrere et kontantkort p Kong Harald dersom man vet hans fdselsnummer.
Citera
2022-05-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Han kan ha poppet ut fra et kryptoseminar og kjpt det SIM-kortet, med sporbar mobil i lomma. Man skal kanskje vre smartere enn RU for skjnne det.

Men DT er ogs en drlig kjeltring, man kan lese om mislykkede raids han gjorde innen Nokas.

I samtaler TH-RU kan det ha kommet frem at det var ndvendig med et slikt SIM-kort.

Hvis TH er skyldig og RU er uskyldig og TH ba RU om skaffe et slikt simkort og hvis RU skaffet et slikt simkort og leverte det til TH: hva hindrer RU i fortelle politiet om det?
Citera
2022-05-04, 00:00
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno

Vet ikke om du er srlig kjent p Kiellands plass, men den butikken ligger ikke slik til at det er et sted man "popper" innom etter et kryptoseminar. Butikken ligger helt ulogisk sett opp i en bakke mot "ingenting". INGEN gr der med mindre du skal noe spesifikt der oppe.

Uvitenheten din om DT gidder jeg ikke kommentere. Han er heller ikke relevant for denne saken.
Citera
2022-05-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Det er s vanskelig mene noe nr det er umulig skille sann informasjon fra skalt mediestrategi.

Jeg vet ikke hvor strengt det var kjpe kontantkort, men, man mtte iallfall legitimere seg for overfor telefonoperatren fr man fikk aktivere simkortet. For android-telefoner mtte man ha en google-konto, og for iPhone en iCloud-konto.

Jeg mener det var mulig kjpe et kontantkortabonnement og gi det i gave til noen. Eller. Jeg har levd lenge og det er mye som har forandret seg underveis.

Jeg tror etterlysningen like gjerne handler om fiske i rrt vann, politiet ser om de kan fremprovosere reaksjoner hos folk de holder oppsyn med.

Og, at kontantkortet l ute for salg i Bunnprisbutikken i akkurat dette omrdet, kan jo tyde p at GM handlet nettopp der, for gjre politiets etterforskning s vanskelig som overhodet mulig.
Senast redigerad av kornblomst 2022-05-04 kl. 00:04.
Citera
2022-05-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg mener RU avslrer at han har bidratt med noe, nr han sier han er redd for GM. Han har jo ingen som helst grunn til vre redd, hvis han ikke er innblandet. Da er han kun en person som tilfeldigvis hadde noen mter med TH, og har ingenting med denne saken gjre.
kan vre redd for at konto han opprettet er innblandet i saken.
Citera
2022-05-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Man har aldri mttet legitimere seg for kjpe startpakker. Det har ikke vrt noe infrastruktur som gjorde det mulig for ansatte i matbutikker og kiosker koble seg opp mot noen verifiseringkilde. Siden forskriften kom i 2004 har operatrene mttet registrere brukerne sine etter at startpakken er aktivert. Alt man trenger er et personnummer og vedkommendes folkeregistrerte adresse. I praksis kan man registrere et kontantkort p Kong Harald dersom man vet hans fdselsnummer.

Ok s det er snn det fungerer
Citera
2022-05-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis TH er skyldig og RU er uskyldig og TH ba RU om skaffe et slikt simkort og hvis RU skaffet et slikt simkort og leverte det til TH: hva hindrer RU i fortelle politiet om det?
Du spr mer enn ti vise kan svare. Antar det er morsommere bo i en leilighet i codebar enn sitte i spjeldet.
Senast redigerad av Ittno 2022-05-04 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in