2022-10-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Konsentrer dere om TH som GM, og vr klar over at TH har truet vitner direkte med drap og tilintetgjring. Vitner er i den forbindelse blitt tilbudt varselalarm og videoovervkning av bosted av Kripos, noe som viser at frykten for en drapsmann som gr ls er reell. Tenk rasjonelt, se p hva som er kommet frem under etterforskningen, og vurder GM ut i fra dette. Det finnes overhodet ingen trder som peker i andre retninger enn TH🧐

Dette kan bare ikke fortsette.

Det gr rett og slett ikke an.
Citera
2022-10-02, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
TS farer bare med lgn og sjikanering av andre brukere.
Trdens strste dust spr du meg.
Hevngjerrig er han ogs s jeg fr sikkert s hatten passer

Ja sannheten virker vre ubehagelig forholde seg til for enkelte.
I stedet ser vi sjikanering og fornektelse av det som kommer frem.
Citera
2022-10-02, 02:01
Medlem
Den bistra sanningen r tuff ibland och svr att se i vitgat.
Citera
2022-10-02, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Den bistra sanningen r tuff ibland och svr att se i vitgat.

Det er en grunn for at juryordningen er avskaffet.
Citera
2022-10-02, 04:43
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er faktisk veldig enkelt. P samme mte som alt annet nr man kan eller vet hvordan det gjres.

Frst legger du inn webcache-adressen inn i adressefeltet.

Like bak limer du inn linken til artikkelen bak betalingsmuren.

webcache skal da ha adressen til en kopi av artikkelen bak betalingsmuren.

Trykk enter, og du kan se og lese en kopi av artikkelen.
Takk for bra svar, n liker jeg deg 10% bedre
Citera
2022-10-02, 08:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Venninnens uttalelser om at AE var fast bestemt p g fra han, sier sitt.

AE var fast bestemt p forlate TH, mens han var fast bestemt p at s ikke skulle skje.
Og hun forsvant.

"Do the math".
Citera
2022-10-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Bde hun og fre dette svoger er tydelig mennesker som bry seg om Fru Hagen. Og ja modige med tanke p hva de sikkert forstod at bidrag i denne saken ville fremprovosere av reaksjoner fra flere i denne familien.

Bde familien og andre m forst, at kvinder fortller de aller nrmeste veninder stort set alt, nr de har brug for at komme af med fortrolige ting og ikke brnene. Det er helt sikkert et vidne, der ved hvad der rrte sig i AEs liv og modigt hun str frem, som de fleste ville og burde gre for sin ttte og fortrolige veninde.
Citera
2022-10-02, 10:25
Medlem
Citat:
Artikkelen du linker til er datert 12. september 2022.

Om trusler.
Hun innrmmer at det var ubehagelig motta telefoner, SMS- og messengermeldinger etter intervjuene med Dagbladet og Se og Hr. Liv Engom legger til at hun har hatt noen ubehagelige opplevelser etter ha uttalt seg tidligere. Noen av meldingene opplever hun som truende.
Venninnen har fortalt om truslene til de som br vite om det. Alts politiet.
Kongsvinger-kvinnen nsker ikke utdype hva som sto i meldingene hun har mottatt, og sier at hun har fortalt om dem til de som br vite om det.

Det var ikke noe hyggelig, og jeg var ikke mye ute i mrket den frste tiden etterp. P dagtid skvatt jeg da folk kom bak meg, forteller hun.
Venninnen er veldig tydelig p at AE planla skilsmisse.
Liv blir blank i ynene og trene renner nr hun forteller om siste gangen hun mtte Anne-Elisabeth Hagen.

Akkurat den dagen husker jeg godt. Det var rundt en mned fr hun forsvant. Vi spiste lunsj sammen i Lillestrm, og hadde det hyggelig. I ettertid har jeg tenkt p at hun virket litt urolig, og tittet mye rundt seg, forteller Liv, og er pen om at venninnen har tatt opp private ting med henne.

Hun hadde det ikke bra i ekteskapet med Tom Hagen, og var fast bestemt p g fra han. I og med at jeg ogs er skilt, spurte hun meg om mine erfaringer og rd knyttet til en skilsmisse. Jeg rdet henne til kontakte advokat for bist henne.
Venninnen forteller at AE kanskje var litt naiv av og til, for hun trodde godt om alle.

Venninnen beholdt kontakten med AE p sms, helt til AE sluttet svare.
Denne delen er for meg spesiell:
hun virket litt urolig, og tittet mye rundt seg,..
Det er ikke naturlig, med mindre man er under sterkt press og redd.
Citera
2022-10-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Bde familien og andre m forst, at kvinder fortller de aller nrmeste veninder stort set alt, nr de har brug for at komme af med fortrolige ting og ikke brnene. Det er helt sikkert et vidne, der ved hvad der rrte sig i AEs liv og modigt hun str frem, som de fleste ville og burde gre for sin ttte og fortrolige veninde.
Du har helt rett i det. Nr man taler med en nr veninde bliver det ofte helt ufiltrert.
Jeg merker meg ogs at venninnen anbefaler henne at g til advokat for f hjelp. Det har vrt nevnt meget om det tidligere i trden: AE kan ha hatt avtale med advokat; at det er blitt kjent, og at politiet kjenner til denne eventuelle advokat samtale, avtale eller oppringning.
Citera
2022-10-02, 11:19
Medlem
Citat:
Dette kan bare ikke fortsette.

Det gr rett og slett ikke an.

Nei, TH burde sittet i varetekt, men p grunn av en udugelig dommer, som ikke skjnte sammenhengen og alvoret i politiets dokumentasjon, s unngikk TH dette med et skrik. Resultatet er at viktige vitner n gr rundt i frykt for represalier, eller i verste fall bli drept eller bare forsvinne p samme mte som AE🧐
Citera
2022-10-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Takk for bra svar, n liker jeg deg 10% bedre

Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Denne delen er for meg spesiell:
hun virket litt urolig, og tittet mye rundt seg,..
Det er ikke naturlig, med mindre man er under sterkt press og redd.

Jeg tror det er helt umulig forestille seg hvor skadet man blir av leve med s grov undertrykkelse over flere ti-r.

Men man kan lese om det, noen greier komme seg vekk, og ogs fortelle "sin historie". De aller fleste blir veldig skamfulle, og det kan bli en utrolig hy terskel for betro seg, spesielt til sine nrmeste. Det kan faktisk vre lettere snakke med ukjente. Paradoksalt nok.

De aller fleste vil hjelpe. Men noen kan bli sinte, snn i frste omgang, "hvorfor har du ikke sagt noe tidligere", osv osv. S er det hensynet til barna, de fleste nsker at barna skal slippe smerten ved vite hvor vondt ekteskapet har vrt. Selv om de fleste barn, enten de er sm eller som her voksne, vet fra fr at det har vrt noe ekstraordinrt vondt, noe alvorlig galt, i hjemmet. P ett eller annet niv.

Det er iallfall snakk om helt sregne skader. Som vi egentlig alle sammen burde ha visst mye mer om. For lettere kunne hjelpe de som trenger det. Det er overgriperen som burde fle skam, men, p ett eller annet vis fr overgriperen skjvet skammen sin over p offeret.

Det kan hende at AE falt inn i sin gamle rolle sammen med venninnen. Hun ble den gamle AE, hun som greide noe og hadde gjennomfringsevne. Og s sviktet kanskje motet igjen, etter at venninnen dro.

AE var alene hjemme noen dager i oktober 2018, mens TH var p Kina-tur. Greide hun kontakte advokat da?

Hva slags tvangsmidler og straffetrusler hadde TH de gangene han var bortreist? Hadde hun oppgaver som hun vanskelig slapp fra? Var det hndverkere i huset mens TH var borte, slik at AE mtte vre til stede hver dag? S AE ikke skulle f anledning til troppe opp hos advokat og be om rd og bistand til ta ut skilsmisse?

Det er s vondt og trist og tragisk lese om. Jeg skulle virkelig nske at denne saken hadde ftt en annerledes og lykkeligere slutt for AE.

Det beste vi kan hpe p, er at TH blir tatt og m svare for sine ugjerninger i retten, og deretter sone det antall r retten mtte bestemme, innelst i fengsel.

Men selv det ser ut til vre hyt oppe og langt fremme, akkurat n. Hper vi er der snart.
Citera
2022-10-02, 11:59
Medlem
Citat:

Jeg tror det er helt umulig forestille seg hvor skadet man blir av leve med s grov undertrykkelse over flere ti-r.

Men man kan lese om det, noen greier komme seg vekk, og ogs fortelle "sin historie". De aller fleste blir veldig skamfulle, og det kan bli en utrolig hy terskel for betro seg, spesielt til sine nrmeste. Det kan faktisk vre lettere snakke med ukjente. Paradoksalt nok.

De aller fleste vil hjelpe. Men noen kan bli sinte, snn i frste omgang, "hvorfor har du ikke sagt noe tidligere", osv osv. S er det hensynet til barna, de fleste nsker at barna skal slippe smerten ved vite hvor vondt ekteskapet har vrt. Selv om de fleste barn, enten de er sm eller som her voksne, vet fra fr at det har vrt noe ekstraordinrt vondt, noe alvorlig galt, i hjemmet. P ett eller annet niv.

Det er iallfall snakk om helt sregne skader. Som vi egentlig alle sammen burde ha visst mye mer om. For lettere kunne hjelpe de som trenger det. Det er overgriperen som burde fle skam, men, p ett eller annet vis fr overgriperen skjvet skammen sin over p offeret.

Det kan hende at AE falt inn i sin gamle rolle sammen med venninnen. Hun ble den gamle AE, hun som greide noe og hadde gjennomfringsevne. Og s sviktet kanskje motet igjen, etter at venninnen dro.

AE var alene hjemme noen dager i oktober 2018, mens TH var p Kina-tur. Greide hun kontakte advokat da?

Hva slags tvangsmidler og straffetrusler hadde TH de gangene han var bortreist? Hadde hun oppgaver som hun vanskelig slapp fra? Var det hndverkere i huset mens TH var borte, slik at AE mtte vre til stede hver dag? S AE ikke skulle f anledning til troppe opp hos advokat og be om rd og bistand til ta ut skilsmisse?

Det er s vondt og trist og tragisk lese om. Jeg skulle virkelig nske at denne saken hadde ftt en annerledes og lykkeligere slutt for AE.

Det beste vi kan hpe p, er at TH blir tatt og m svare for sine ugjerninger i retten, og deretter sone det antall r retten mtte bestemme, innelst i fengsel.

Men selv det ser ut til vre hyt oppe og langt fremme, akkurat n. Hper vi er der snart.

Takk. Du skriver godt og sant. Rettferdigheten vil seire✌️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in