Citat:
Ursprungligen postat av
mister007
Takk for bra svar, n liker jeg deg 10% bedre
Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Denne delen er for meg spesiell:
hun virket litt urolig, og tittet mye rundt seg,..
Det er ikke naturlig, med mindre man er under sterkt press og redd.
Jeg tror det er helt umulig forestille seg hvor skadet man blir av leve med s grov undertrykkelse over flere ti-r.
Men man kan lese om det, noen greier komme seg vekk, og ogs fortelle "sin historie". De aller fleste blir veldig skamfulle, og det kan bli en utrolig hy terskel for betro seg, spesielt til sine nrmeste. Det kan faktisk vre lettere snakke med ukjente. Paradoksalt nok.
De aller fleste vil hjelpe. Men noen kan bli sinte, snn i frste omgang, "hvorfor har du ikke sagt noe tidligere", osv osv. S er det hensynet til barna, de fleste nsker at barna skal slippe smerten ved vite hvor vondt ekteskapet har vrt. Selv om de fleste barn, enten de er sm eller som her voksne, vet fra fr at det har vrt noe ekstraordinrt vondt, noe alvorlig galt, i hjemmet. P ett eller annet niv.
Det er iallfall snakk om helt sregne skader. Som vi egentlig alle sammen burde ha visst mye mer om. For lettere kunne hjelpe de som trenger det. Det er overgriperen som burde fle skam, men, p ett eller annet vis fr overgriperen skjvet skammen sin over p offeret.
Det kan hende at AE falt inn i sin gamle rolle sammen med venninnen. Hun ble den gamle AE, hun som greide noe og hadde gjennomfringsevne. Og s sviktet kanskje motet igjen, etter at venninnen dro.
AE var alene hjemme noen dager i oktober 2018, mens TH var p Kina-tur. Greide hun kontakte advokat da?
Hva slags tvangsmidler og straffetrusler hadde TH de gangene han var bortreist? Hadde hun oppgaver som hun vanskelig slapp fra? Var det hndverkere i huset mens TH var borte, slik at AE mtte vre til stede hver dag? S AE ikke skulle f anledning til troppe opp hos advokat og be om rd og bistand til ta ut skilsmisse?
Det er s vondt og trist og tragisk lese om. Jeg skulle virkelig nske at denne saken hadde ftt en annerledes og lykkeligere slutt for AE.
Det beste vi kan hpe p, er at TH blir tatt og m svare for sine ugjerninger i retten, og deretter sone det antall r retten mtte bestemme, innelst i fengsel.
Men selv det ser ut til vre hyt oppe og langt fremme, akkurat n. Hper vi er der snart.