2022-10-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg abonnerer ikke p denne avisen, men kanskje andre gjr det.
L*v Eng*m har latt seg intervjue om forholdet til sin gode venninne Anne-Elisabeth Hagen. Det har ikke falt i god jord hos enkelte, men L*v nekter la seg true til taushet. Foto: Eira Egner
Anne-Elisabeth Hagens venninne lar seg ikke true til taushet.
Det er snart fire r siden Anne-Elisabeth Hagen forsvant fra sitt hjem i Lrenskog. P Kongsvinger sitter venninnen L*v En*om og opplever at noen forsker true henne til taushet. Anne-Elisabeth fortjener at folk snakker om henne, sier L*v bestemt.
https://www.mittkongsvinger.no/anne-...taushet/833881

Artikkelen du linker til er datert 12. september 2022.

Om trusler.
Hun innrmmer at det var ubehagelig motta telefoner, SMS- og messengermeldinger etter intervjuene med Dagbladet og Se og Hr. Liv Engom legger til at hun har hatt noen ubehagelige opplevelser etter ha uttalt seg tidligere. Noen av meldingene opplever hun som truende.
Venninnen har fortalt om truslene til de som br vite om det. Alts politiet.
Kongsvinger-kvinnen nsker ikke utdype hva som sto i meldingene hun har mottatt, og sier at hun har fortalt om dem til de som br vite om det.

Det var ikke noe hyggelig, og jeg var ikke mye ute i mrket den frste tiden etterp. P dagtid skvatt jeg da folk kom bak meg, forteller hun.
Venninnen er veldig tydelig p at AE planla skilsmisse.
Liv blir blank i ynene og trene renner nr hun forteller om siste gangen hun mtte Anne-Elisabeth Hagen.

Akkurat den dagen husker jeg godt. Det var rundt en mned fr hun forsvant. Vi spiste lunsj sammen i Lillestrm, og hadde det hyggelig. I ettertid har jeg tenkt p at hun virket litt urolig, og tittet mye rundt seg, forteller Liv, og er pen om at venninnen har tatt opp private ting med henne.

Hun hadde det ikke bra i ekteskapet med Tom Hagen, og var fast bestemt p g fra han. I og med at jeg ogs er skilt, spurte hun meg om mine erfaringer og rd knyttet til en skilsmisse. Jeg rdet henne til kontakte advokat for bist henne.
Venninnen forteller at AE kanskje var litt naiv av og til, for hun trodde godt om alle.

Venninnen beholdt kontakten med AE p sms, helt til AE sluttet svare.
Senast redigerad av kornblomst 2022-10-02 kl. 00:21. Anledning: skrivefeil og lagt til dato for artikkelen
Citera
2022-10-02, 00:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det betyder, som jag ser det, att GM med skerhet mste vara en person med nra personlig frbindelse till AEH. Fr om GM skulle vara en person som inte har ngon personlig frbindelse med AEH s skulle GM inte ha ngon som helst anledning at true AEH's vninna, drfr att den informationen AEH's vninna har, och som en GM tydligen knner anledning at true vninnas fr, mste ju, mellan AEH och vninnan, vara av en personlig och konfidentiell karaktr som kan avslja GM.

Ja, jeg tenker truslene kommer fra folk som vil beskytte TH.
Lillebroren ble jo anmeldt for trusler mot "eks-svogeren".

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om trusler.
Hun innrmmer at det var ubehagelig motta telefoner, SMS- og messengermeldinger etter intervjuene med Dagbladet og Se og Hr. Liv Engom legger til at hun har hatt noen ubehagelige opplevelser etter ha uttalt seg tidligere. Noen av meldingene opplever hun som truende.
Venninnen har fortalt om truslene til de som br vite det. Alts politiet.
Kongsvinger-kvinnen nsker ikke utdype hva som sto i meldingene hun har mottatt, og sier at hun har fortalt om dem til de som br vite om det.

Det var ikke noe hyggelig, og jeg var ikke mye ute i mrket den frste tiden etterp. P dagtid skvatt jeg da folk kom bak meg, forteller hun.
Venninnen er veldig tydelig p at AE planla skilsmisse.
Liv blir blank i ynene og trene renner nr hun forteller om siste gangen hun mtte Anne-Elisabeth Hagen.

Akkurat den dagen husker jeg godt. Det var rundt en mned fr hun forsvant. Vi spiste lunsj sammen i Lillestrm, og hadde det hyggelig. I ettertid har jeg tenkt p at hun virket litt urolig, og tittet mye rundt seg, forteller Liv, og er pen om at venninnen har tatt opp private ting med henne.

Hun hadde det ikke bra i ekteskapet med Tom Hagen, og var fast bestemt p g fra han. I og med at jeg ogs er skilt, spurte hun meg om mine erfaringer og rd knyttet til en skilsmisse. Jeg rdet henne til kontakte advokat for bist henne.
Venninnen forteller at AE kanskje var litt naiv av og til, for hun trodde godt om alle.

Venninnen beholdt kontakten med AE p sms, helt til AE sluttet svare.

Stor respekt for henne. Hun er modig!
Citera
2022-10-02, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Lillebroren ble jo anmeldt for trusler mot "eks-svogeren Hun er modig!
Nr var dette og i hvilken forbindelse? 90-tsllet og "familieskandalen?
Citera
2022-10-02, 00:15
Medlem
Citat:

Stor respekt for henne. Hun er modig!

Ja, hun er modig og fortjener all sttte.
Hun er en viktig stemme for AE.

I likhet med alle andre som bidrar i saken.
Citera
2022-10-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Gidder du fortelle hvordan du gjr det? er det noe "" inne i bilde?

Det er faktisk veldig enkelt. P samme mte som alt annet nr man kan eller vet hvordan det gjres.

Frst legger du inn webcache-adressen inn i adressefeltet.

Citat:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:

Like bak limer du inn linken til artikkelen bak betalingsmuren.

Citat:
https://www.mittkongsvinger.no/anne-...taushet/833881

webcache skal da ha adressen til en kopi av artikkelen bak betalingsmuren.

Citat:
http://webcache.googleusercontent.co...taushet/833881

Trykk enter, og du kan se og lese en kopi av artikkelen.
Citera
2022-10-02, 00:18
Medlem
Citat:
Lillebroren ble jo anmeldt for trusler mot "eks-svogeren".

Hagen-slektning siktet for vitnepvirkning.
Citera
2022-10-02, 00:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Str i artikkelen at hun har blitt kontaktet med truende meldinger per telefon og p messenger
etter intervjuer hun har gitt til Dagbladet og Se & Hr, s det er alts i lpet av de siste to rene.
Citera
2022-10-02, 00:36
Medlem
Citat:
Str i artikkelen at hun har blitt kontaktet med truende meldinger per telefon og p messenger
etter intervjuer hun har gitt til Dagbladet og Se & Hr, s det er alts i lpet av de siste to rene.
Takk!! Jeg trodde slektningen var en annen skjnner du... S koblet ikke.
Senast redigerad av StonesThrow81 2022-10-02 kl. 00:39.
Citera
2022-10-02, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, hun er modig og fortjener all sttte.
Hun er en viktig stemme for AE.

I likhet med alle andre som bidrar i saken.

Bde hun og fre dette svoger er tydelig mennesker som bry seg om Fru Hagen. Og ja modige med tanke p hva de sikkert forstod at bidrag i denne saken ville fremprovosere av reaksjoner fra flere i denne familien.
Senast redigerad av Kokadu 2022-10-02 kl. 00:40. Anledning: Tillegger
Citera
2022-10-02, 00:45
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hagen-slektning siktet for vitnepvirkning.
Denne saken har s mye historie 🤓
Citera
2022-10-02, 00:46
Medlem
TS forskte tidligere i dag skjnnmale ekteskapet mellom TH og AE.
Kategorisk ble det sltt fast at skilsmisse ikke var tema. Dette er ren lgn.

Venninnens uttalelser om at AE var fast bestemt p g fra han, sier sitt.

AEs fortvilelse og sammenbrudd like fr hun forsvant forteller enda mer om at noe var galt.
At hun virket urolig og mer bekymret i tiden fr forsvinningen underbygger dette ytterligere.
Boligsk p nettet og frustrerte SMS-meldinger til fortrolige, er enda flere eksempler.

At AE var fast bestemt p g fra TH tyder p at tidspunktet for lsrivelse nrmet seg.
Citera
2022-10-02, 00:49
Medlem
Citat:
Denne saken har s mye historie 🤓

Ja, den er komplisert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto