Kan GM eller en observatr ha vrt avisbud-vikar og/eller ha byttet rute med det faste avisbudet i Sloraveien (eventuelt uten at arbeidsgiveren visste det), og p en slik mte ha greid overvke (og eventuelt ha greid kommet seg til Sv4 p forsvinningsdagen) uten at naboer har lagt merke til noe spesielt?
Politiet m vel ha tenkt p underske om den som var registrert (gjennom arbeidsgiveren) avisbud i Skoraveien p forsvinningsdagen og dagene forut,
virkelig gikk den avisbudruten, bl.a. ved underske om hans mobil var med p ruten?
Er postkassene i nrheten av Sv4 tilfeldigvis det siste avisleveringsstedet p den avisbudruten i Sloraveien? (Og var tilfeldigvis boligblokkene der bil ble kjrt over plen eventuelt neste punkt (etter Sv4) p avisbudruten til samme bud?)
Hvor starter og stopper den avisbudruten i Sloraveien, og hvor brukte avisbudet ha bil parkert om han brukte bil?
Tidspunkt for nr avisen ble levert i Sv4 p forsvinningsdagen?
TH sto opp ca kl 8 p forsvinningsdagen og hentet deretter avisen?
Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Ja. Og vi m regne med at avisbud, postbud, brytemannskaper, mennesker som pleier ferdes i omrdet tidlig p morgenen, ble avhrt like etter forsvinningen.
Mens tilfeldig vitner som meldte seg etter offentliggjringen 9. januar 2019, ogs kan ha husket dette snfallet. Og lagt merke til spor p gangveien.
Politiet lette etter alle mulige spor. Spor etter eventuelle kidnappere. Spor etter Tom Hagen. Spor etter eventuelle medhjelpere til Tom Hagen.
Avisbudet avhrt like etter forsvinningen? Nei. Se her:
Citat:
Ursprungligen postat av
univers123
Angende post-/avisbud:
Avisbudet Robert Habrat har Hagens gate p ruta si: Politiet har ikke tatt kontakt med meg. Avisbudet sier han reagerte p at postkassa var full i perioden rundt november og desember. Det var vanskelig f noe mer inn i postkassa, s jeg syntes det var litt mistenkelig. Jeg tenkte likevel at de kanskje hadde dratt bort og glemt avbestille avisen.
En av ekteparet Hagens nrmeste naboer, Tore Skansen, er sterkt kritisk til politiets hndtering av bortfringssaken. Han stusser ogs over at naboene i nrmere to mneder tok inn Hagens post. Det gjorde ikke politiet.
Fetad: Nr var dette?
Og det er jo helt utrolig at politiet ikke avhrte avisbudet s raskt som mulig. Tenkte ikke politiet p at avisbudet kunne ha gjort noen viktige observasjoner som feks ha sett noe eller noen mistenkelige?