2023-02-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
I det aller minste, s m uskyldspresumpsjonen f komme MWL til gode, og det i minst samme grad, som Tom Hagen nyter godt av den.

MWL er s langt vi vet ikke mistenkt for grov mishandling og drap av sin kone. Den aller usleste forbrytelsen som tenkes kan. g ls p en forsvarsls kvinne.

Forsvarsadvokater har en vanskelig oppgave i utgangspunktet. Noen ganger en ubehagelig oppgave. Jeg har mer tillit til at Storrvik gjr et godt og samfunnsnyttig arbeide.

Enn den jobben Holden gjr for Hagen. Det er bare vemmelig. Det strider mot alminnelig rettsflelse. At Hagen har ftt g fri s lenge.

Ja, selvsagt enig i at man er uskyldig inntil noe annet er bevist. Men det er ikke akkurat noe du har vrt opptatt av tidligere. En av mange som er sikre p hans skyld og uttalt deg deretter. Jeg fokuserte p ditt utsagn. Funnet seg til rette etter en trblete ungdomstid??? Notorisk voldsmann, kjeltring og fare for folk rundt seg nrmest fra a til .
Citera
2023-02-26, 10:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Skal man forske tenke logisk og erfaringsbasert ut i fra karaktertrekkene og historikken til PSS og MWL, s er PSS alt for impulsiv til kunne "overplanlegge" selve kryptorigget. At han har skaffet til veie kontoer etc kan godt vre og at han er delaktig p den mten, men det er neppe PSS som er arkitekten bak rigget. Nr man ser p dommene mot PSS, bde voldtekt og bedrageri/heleri, s ser man en person som gir totalt beng i sikkerhet og konsekvenser.

MWL p sin side innehar vel s god kryptokompetanse som PSS. Om ikke bedre. Det var en nr venn av MWL fra hockeymiljet (en etnisk norsk kar som er vokst opp p Furuset) som introduserte store deler av miljet rundt MWL for kryptovaluta allerede tilbake i 2010/2011. MWL er langt mer strategisk enn PSS og passer langt bedre til kunne forfatte sammen et kryptorigg. Enten alene, eller sammen med TH.

Kan vel vre at PSS kun har bidratt med OHG-passet.

Kan du utdype hva du mener med "enten alene, eller sammen med TH"?

Citat:

Til tross for at forumet her prver danne et bilde av MWL som en strabasis villmann, s skal man huske p at han p privaten er en svrt kalkulert, jovial og likanes fyr. Som TH er han manipulativ og de to kan godt ha funnet tonen.

Jeg kjenner ikke MWL, men jeg tror jeg kjenner typen. Sannsynligvis flink til slippe unna med ting.
Men skyting p offentlig plass fremstr ikke som srlig kalkulert. Man velger ikke parkeringsplassen
utenfor et pent varehus. Jeg er nysgjerrig p hva som ligger bak. Noen sier gjeld, andre sier utpressing.
Hvis det siste stemmer, kunne det vrt interessant vite hva pressmiddelet er.
Senast redigerad av Svartediket 2023-02-26 kl. 10:56.
Citera
2023-02-26, 11:14
Medlem
Hvorfor ble drene lukket
Senast redigerad av clausewitzse 2023-02-26 kl. 11:26.
Citera
2023-02-26, 11:19
Medlem
MWL viser med sine handlinger han kun er en fotsoldat.Ingen strategisk tenkning,ingen evne til tenke klart i pressede situasjoner som en organisator skulle mtte ha i et slikt opplegg som TH skulle mtte ha krevet.Vi m huske MWL dro selv,sendte ingen andre,fikk ikke hjelp fra noen i skytingen.Han har ikke det som skal til og viser dette fint med sine handlinger.
Citera
2023-02-26, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detek1
MWL viser med sine handlinger han kun er en fotsoldat.Ingen strategisk tenkning,ingen evne til tenke klart i pressede situasjoner som en organisator skulle mtte ha i et slikt opplegg som TH skulle mtte ha krevet.Vi m huske MWL dro selv,sendte ingen andre,fikk ikke hjelp fra noen i skytingen.Han har ikke det som skal til og viser dette fint med sine handlinger.

Hvis han tilhrte det gammle ransmiljet s er han vel godt anlagt til planlegge eller utfre inn / ut jobber.
Citera
2023-02-26, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Jeg kjenner ikke MWL, men jeg tror jeg kjenner typen. Sannsynligvis flink til slippe unna med ting.
Men skyting p offentlig plass fremstr ikke som srlig kalkulert. Man velger ikke parkeringsplassen
utenfor et pent varehus. Jeg er nysgjerrig p hva som ligger bak. Noen sier gjeld, andre sier utpressing.

Jeg mener det kan vre utpressing ettersom kriminelle har ftt kjennskap til at disse gutta sitter med store summer i krypto og penger.
Citera
2023-02-26, 11:39
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Jeg personlig tror og mener at TH er skyldig i drap p sin kone, men han kan ikke vre alene om ugjerningen. Tidsskjemaet er alt for stramt til at han skulle rekke gjennomfre noe slikt alene. Et scenario hvor TH og f.eks. en medhjelper av kaliberet til MWL kan fint ha planlagt kryptorigget sammen, men at det er medhjelperen som stor bak selve oppsett og gjennomfring. Problemet blir da bare rollen til RU. At han er pekt ut som en syndebukk og kun blitt brukt i villedningen kan godt tenkes. Det er ingenting rundt RU, eller i hans historikk som skulle tilsi noen videre delaktighet i dette. MWL og PSS passer mye bedre inn i det puslespillet.

Nr det kommer til MWL og det som skjedde p IKEA s henger dette nrt sammen med blant annet heleridommen han nylig fikk. Gjelden og presset knyttet til den saken er ikke nok for forst hvorfor MWL klikket den dagen. MWL har blitt presset av flere tyngre aktrer den siste tiden. Press over tid gjr noe med psyken til folk. Summen i konflikten som resulterte i skuddene p IKEA er mindre enn de vrige kravene mot MWL. Men det at familien til MWL ble oppskt hjemme skal ha trigget MWL s mye at han mistet sans og samling. Pressmiddelet er jo frykt, men alle vet at folk aldri skal rre familie. S det gr det mest p at MWL flte seg krenket og at "reskodeksen" ble brutt av motparten. Da smeller det. Ser man p gjelden alene, s er det drlig butikk for begge parter nr det eskalerer i skyting. Kreditor fr definitivt ikke kronene sine, og skyldneren fr fengselsstraff. Begge parter taper.
Senast redigerad av first.spring 2023-02-26 kl. 11:42.
Citera
2023-02-26, 11:40
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detek1
Jeg mener det kan vre utpressing ettersom kriminelle har ftt kjennskap til at disse gutta sitter med store summer i krypto og penger.

Det stemmer ikke. Det eneste PSS og MWL har blitt presset for er for krav andre kriminelle mener de har rett p som utbytte av aktiviteter og transaksjoner de selv har vrt involvert i.
Citera
2023-02-26, 11:45
Medlem
Citat:
Det stemmer ikke. Det eneste PSS og MWL har blitt presset for er for krav andre kriminelle mener de har rett p som utbytte av aktiviteter og transaksjoner de selv har vrt involvert i.

En frga, eftersom att du verkar insatt och r Norsk.

Vad hnder i dagslget i fallet?
r maken friknd idag eller hur ser det ut? r det ngon som sitter frihetsbervad fr kidnappningen eller har de hittat bevis fr att hon r mrdad?
Citera
2023-02-26, 11:49
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
En frga, eftersom att du verkar insatt och r Norsk.

Vad hnder i dagslget i fallet?
r maken friknd idag eller hur ser det ut? r det ngon som sitter frihetsbervad fr kidnappningen eller har de hittat bevis fr att hon r mrdad?

Det finnes ingen fysiske bevis for at AEH faktisk er drept. Politiet p sin side etterforsker det likevel som en drapssak og ikke en bortfringssak. De endret hovedhypotese sommeren 2019. Slik det ser ut n, s skjer det fint lite i saken. Politiet synes fokusere etterforskningen i kryptosporet.
Citera
2023-02-26, 11:55
Medlem
Citat:
Det finnes ingen fysiske bevis for at AEH faktisk er drept. Politiet p sin side etterforsker det likevel som en drapssak og ikke en bortfringssak. De endret hovedhypotese sommeren 2019. Slik det ser ut n, s skjer det fint lite i saken. Politiet synes fokusere etterforskningen i kryptosporet.

Vet du om MWL har vrt avhrt i lrenskogsaken?
Citera
2023-02-26, 11:56
Medlem
Citat:

Flger man pengene,finner man frem til muligens medhjelperne.TH virker veldig trygg i sin posisjon.For at han skal bli dmt m vel noen prate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in