2023-02-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det trenger ikke vre tilfeldig. Det kan vre en utspekulert GM som har srget for at passkopien havnet i hendene p noen som GM nsket at politiet skulle mistenke.

N m du slutte med dette at alt er plantet
Citera
2023-02-26, 00:40
Medlem
Sklart: Skrives det ordet slik p svensk?
Brukes bde ordene Sklart og S klart p norsk og betyr de det samme?
Kom til tenke p trusselbrevet, angende om dette ordet skrevet av Motparten er et svensk ord:
Fra trusselbrevet: "OM DU FLGER INSTRUKTION NR DU FAR DIN KONA TILLBAKE DU KAN SKLART KONTAKTE POLITI, DET ER BARE RETTFERDIGHET."
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har skrevet ned det som sto i trusselbrevet i sin helhet, men jeg er usikker p om sidetallene er riktig.

Jeg er enig med de som mener at det finnes likhet med Stavange*-dialekte*, men jeg mener at det kanskje finnes enda mer likhet med Haugesun*-dialekte*.

Trusselbrevet sitert i sin helhet:
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-26 kl. 00:46.
Citera
2023-02-26, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
N m du slutte med dette at alt er plantet
Ikke alt. Men en manipulerende "gartner" kan vel ha sett disse "koblingene" mellom de forskjellige nevnte personene og GM kan ha planlagt lage det til slik at politiet med flere skulle tro at de personene er innblandet i saken.
Citera
2023-02-26, 01:00
Medlem
Citat:
Ikke alt. Men en manipulerende "gartner" kan vel ha sett disse "koblingene" mellom de forskjellige nevnte personene og GM kan ha planlagt lage det til slik at politiet med flere skulle tro at de personene er innblandet i saken.

Jss, du beviser til fulle det jeg nettopp beskrev.
Citera
2023-02-26, 01:04
Medlem
Citat:
Jss, du beviser til fulle det jeg nettopp beskrev.
Men selv om det kanskje bare er en veldig liten sjanse for at det er en slik manupulerende "gartner" som er GM i denne saken, s er jo sjansen fremdeles til stede.
Citera
2023-02-26, 01:08
Medlem
Citat:
Sklart: Skrives det ordet slik p svensk?
Brukes bde ordene Sklart og S klart p norsk og betyr de det samme?
Kom til tenke p trusselbrevet, angende om dette ordet skrevet av Motparten er et svensk ord:
Fra trusselbrevet: "OM DU FLGER INSTRUKTION NR DU FAR DIN KONA TILLBAKE DU KAN SKLART KONTAKTE POLITI, DET ER BARE RETTFERDIGHET."

Sjlvklarad / sjlvklrt, MAO forfatteren var ikke Svensk. En Svenske hadde ikke kommet p "sklart"
Citera
2023-02-26, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Sjlvklarad / sjlvklrt, MAO forfatteren var ikke Svensk. En Svenske hadde ikke kommet p "sklart"
Takk for informasjon og oppklaring
Citera
2023-02-26, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
Det tipset pnet Helt nye drer!! Det gr ann!
Tilogmed i tinglysningen til sloraveien 4 fra 94 s str der spesifikt om ektepakten dem imellom..

Citat:
Hvorfor blande inn mest mulig folk for bli kvitt kona liksom, det er s ulogisk som det kan f blitt.
ja, men m hatt noe hjelp.
Citera
2023-02-26, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ja, men m hatt noe hjelp.

Kanskje, men toppen 1 person.

Det er kun min personlige mening.
Citera
2023-02-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det som hadde vrt interessant vite, er om Furuset skytteren har ett bunnsolid alibi fra TH og AEH`s teaterbesk, og ett par -tre dgn fremover i tid..

Men det er lenge siden, i fall det ikke finnes ett bunnsolid alibi, s spiller tiden p lag med han.
Hvis de ikke er involvert er det gunstig for th. Drar fokus i feil retning, men det m gi litt panikk hos gm likevel. Kan ikke vre mange igjen nste opp mht id.
Citera
2023-02-26, 09:01
Medlem
Citat:
PSS passer bedre inn enn MWL, og grunnen til at jeg sier det er at MWL har barn som har en bestemor og han vet hva en bestemor betyr i et barns liv. PSS er vel importert og har ingen barn og jeg kan ikke tenke meg at bestemor har noen plass i hans liv s lenge hun ikke bor i norge.
enig i dette, men mye rart omkring th. Kan han ha spekulert i dette og ru. Enig i at det ikke kan vre mange medhjelpere.
Senast redigerad av LH07 2023-02-26 kl. 09:05.
Citera
2023-02-26, 09:50
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis jeg har forsttt det riktig, s er iden at TH har brukt enten TN eller PAS, som "mellommann" til MWL, eller eventuelt selv har henvendt seg direkte MWL.

MWL skal s ha bestilt kryptorigget fra PSS, eller eventuelt oppskriften til kryptorigget.

Hvis PSS har sttt for selve kryptorigget, s burde kanskje politiet ha funnet spor p datautstyret hans, de fant iallfall passet til OHG p en pc som ble disponert av PSS.

S langt synes det for meg som om politiet ikke har identifisert personen(e) som str bak kryptorigget.

S er det MWL og millionvillaen p Nordstrand. Der ser det ut som om MWL har ftt en billig leieavtale mot at han har srget for oppussing av villaen.

Det kan ogs tenkes at MWL har hatt tilbud om kjpe villaen for en relativt rimelig pris. Og. Det ser ut som om MWL har tenkt finansiere kjpet ved legge ut tomt(er) for salg, skalt fortetting. Men Oslo kommune har lagt hindringer i veien for fortetting for prosjektet hans. MWL kan muligens se at en svrt lukrativ eiendomshandel fordufter foran ynene hans.

Andre uheldige forhold som gjr forretningene hans vanskelig for tiden, er et varslet og kraftig fall i omsetningsverdien av brukte luksus-klokker. Cash is king. Har du rd til beholde luksus-klokkene frem til at verdien stiger igjen, s er ikke noe problem.

Men, hvis den som eier luksus-klokken m selge den, s m han ogs ta tapet. Jeg mener noen her nevnte at MWL gjorde forretninger der brukte luksus-klokker var regnet som gangbar valuta.

Det er flere faktorer som kan skape problemer for MWL og eiendoms-selskapet hans. P kort sikt, og p lengre sikt.

Jeg m innrmme at jeg har vanskelig for tro at MWL er involvert i kryptorigget. Men jeg tar ofte feil.

Skal man forske tenke logisk og erfaringsbasert ut i fra karaktertrekkene og historikken til PSS og MWL, s er PSS alt for impulsiv til kunne "overplanlegge" selve kryptorigget. At han har skaffet til veie kontoer etc kan godt vre og at han er delaktig p den mten, men det er neppe PSS som er arkitekten bak rigget. Nr man ser p dommene mot PSS, bde voldtekt og bedrageri/heleri, s ser man en person som gir totalt beng i sikkerhet og konsekvenser.

MWL p sin side innehar vel s god kryptokompetanse som PSS. Om ikke bedre. Det var en nr venn av MWL fra hockeymiljet (en etnisk norsk kar som er vokst opp p Furuset) som introduserte store deler av miljet rundt MWL for kryptovaluta allerede tilbake i 2010/2011. MWL er langt mer strategisk enn PSS og passer langt bedre til kunne forfatte sammen et kryptorigg. Enten alene, eller sammen med TH.

Til tross for at forumet her prver danne et bilde av MWL som en strabasis villmann, s skal man huske p at han p privaten er en svrt kalkulert, jovial og likanes fyr. Som TH er han manipulativ og de to kan godt ha funnet tonen. Jobben til MWL i L*renskog Hockey var blant annet skaffe sponsorer til klubben. Det kan anses som sikkert at MWL har blitt satt i kontakt med TH vedrrende sponsing, enten gjennom PAS eller TN. Det var jobben til MWL hanskes med gretne gamle gubber som sitter p pengesekken. Da er det enkelt f det regnestykket til g opp.

Edit: MWL har gjennom rene ikke vist noen reell vilje til endre sin livsstil og kriminelle aktivitet. delta i nav-bedrageriene og heleri for gjengmiljet er en hyst kalkulert risiko han har tatt frivillig. MWL har gang p gang, i rettssaker og under soning, ynket fremp om endring i livet, men nr han lslates er det samma regla med shady livsstil. Selv ikke etter han fikk barn og familie har han stoppet med livnre seg p kriminell aktivitet. Selv ikke med et toppverv innen norsk hockey klarer han la vre bidra til svindle nav for koronamidler. Det viser egoisme og kynisme p verste niv.
Senast redigerad av first.spring 2023-02-26 kl. 10:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in