2023-09-28, 16:40
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
S snedig. Jeg ser at innlegget mitt som du har svart p, er blitt slettet.

Det er ingen tvil om hvordan prosedyren for ddsformodningskjennelse, og pflgende skifte av boet etter avdde, skal gjennomfres.

Jeg har ikke tid til kommentere detaljene akkurat n, men viser til artikler p hjemmesidene til Store Norske Leksikon, som gir en tydelig og lettforstelig oversikt over lovverket.

https://snl.no/d%C3%B8dsformodningskjennelse

https://snl.no/forsvunnet_person

S til det andre store spenningsmomentet i saken. Vil n politiet endelig g til de brutale ransakningene i Sloraveien 4?

Vil vi f den endelige oppklaringen. Som jeg, og mange med meg, har ventet p i fire-fem r n.

Jeg tror og hper det.

Tror innlegget ditt ble slettet fordi det inneholdt en sitering p et annet innlegg som ble slettet for brudd p trams/off-topic. Det var jeg som rapporterte den off-topic fra Normannn1 og han andre.

Ja, blir spennende se om de gr til en grovere ransakelse. Eneste som ble delagt sist var vel disse drstokkene. Men det kan jo vre mye rart TH har gjemt inni veggene som er ulovlig og som han vet politiet kan finne, men som han rett og slett ikke klarer kvitte seg med. Vpen og patroner. Men det kan ogs vre skjulte notater, hemmelig lydopptak/videoopptak.
Vi vet jo at politiet lette etter forsvunne notatbker, og vi vet jo hvor viktige disse er for TH.
Politiet ble satt til kopiere hver enkelt av de 20.000 sidene, s viktige var notatbkene for TH. Jeg regnet p det, og hvis det er 20.000 sider med A4-ark, s blir det rundt 160 kilo.
Men det kan jo vre andre ting de finner. Om ikke selve liket, s kan det vre ting hun hadde p seg ved forsvinningen som politiet aldri fant. F.eks. ringer eller smykker som vises ved kameraovervkning fra denne restauranten. Finner de dette i veggen, s blir det stygt for TH.
Men jeg er nesten helt sikker p at det er skjult et eller annet i veggene eller i gulvet.
Undrer p om det finnes noe slags rntgenmaskin som de kan bruke til dette.
Thermografikamera som viser temperaturer kan jo se gjennom vegger, men gir et litt drligere bilde. Hvis to gjenstander har samme temperatur, s vil det ikke vises.
Undrer p om hvor lenge etter forsvinningen at de startet med likhund. Var det i januar 2019? Eller mer ut p sommeren? Hvis liket ligger stpt under kjellergulvet og er innsmurt i noe voks som de bruker til mumifisere et lik, s starter vel aldri denne prosessen som lager liklukt.
Ellers blir det vanskelig lure en likhund. Hundene som tollerne bruker, disse jaktlabradorene, kan lukte hasj som er gjemt inni en bensintank.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-09-28 kl. 16:53.
Citera
2023-09-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror innlegget ditt ble slettet fordi det inneholdt en sitering p et annet innlegg som ble slettet for brudd p trams/off-topic. Det var jeg som rapporterte den off-topic fra Normannn1 og han andre.

Ja, blir spennende se om de gr til en grovere ransakelse. Eneste som ble delagt sist var vel disse drstokkene. Men det kan jo vre mye rart TH har gjemt inni veggene som er ulovlig og som han vet politiet kan finne, men som han rett og slett ikke klarer kvitte seg med. Vpen og patroner. Men det kan ogs vre skjulte notater, hemmelig lydopptak/videoopptak.
Vi vet jo at politiet lette etter forsvunne notatbker, og vi vet jo hvor viktige disse er for TH.
Politiet ble satt til kopiere hver enkelt av de 20.000 sidene, s viktige var notatbkene for TH. Jeg regnet p det, og hvis det er 20.000 sider med A4-ark, s blir det rundt 160 kilo.
Men det kan jo vre andre ting de finner. Om ikke selve liket, s kan det vre ting hun hadde p seg ved forsvinningen som politiet aldri fant. F.eks. ringer eller smykker som vises ved kameraovervkning fra denne restauranten. Finner de dette i veggen, s blir det stygt for TH.
Men jeg er nesten helt sikker p at det er skjult et eller annet i veggene eller i gulvet.
Undrer p om det finnes noe slags rntgenmaskin som de kan bruke til dette.
Thermografikamera som viser temperaturer kan jo se gjennom vegger, men gir et litt drligere bilde. Hvis to gjenstander har samme temperatur, s vil det ikke vises.
Undrer p om hvor lenge etter forsvinningen at de startet med likhund. Var det i januar 2019? Eller mer ut p sommeren? Hvis liket ligger stpt under kjellergulvet og er innsmurt i noe voks som de bruker til mumifisere et lik, s starter vel aldri denne prosessen som lager liklukt.
Ellers blir det vanskelig lure en likhund. Hundene som tollerne bruker, disse jaktlabradorene, kan lukte hasj som er gjemt inni en bensintank.

Aha. Takk for oppklaringen. N skjnner jeg hvorfor innlegget forsvant ja.

S er Sloraveien 4 da. Og kommunen som nekter levere ut plantegninger over bygningen. Noe som normalt skal vre offentlig tilgjengelig informasjon.

Det kan vre at det finnes uoverensstemmelser mellom tegningene og den faktiske bygningen. Kanskje ikke veldig store og dramatiske uoverensstemmelser, men, kanskje store nok til at amatr-detektiver ville oppdage de. Eller journalister da.

Kanskje man er redd for at det skal dukke opp folk som begynner grave hist og pist p eiendommen. Er ikke godt si hvorfor plantegningene er hemmelige.

Men, slik jeg ser det, s m det utelukkes 100% at levningene av Anne-Elisabeth kan finnes skjult p eiendommen. Og for kunne si med absolutt sikkerhet at hun ikke er skjult der, s m det mer brutale ransakninger til, enn de vi har sett tidligere.

Og s m vi regne med at Tom Hagen vil nekte politiet sl opp gulv og rive vegger i kjelleren. Da m politiet frst g til retten for f tillatelsen de trenger. Det vil nok bli vanskelig f en slik kjennelse dersom det er tegn og mistanker om at Anne-Elisabeth kan vre i live. Derfor m de ha en ddsformodningskjennelse frst.

Det blir interessant se hvordan dette vil utarte seg. Det vil nok skje ting, rimelig raskt, etter at 31. oktober 2023 er passert.
Citera
2023-09-28, 18:03
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Aha. Takk for oppklaringen. N skjnner jeg hvorfor innlegget forsvant ja.

S er Sloraveien 4 da. Og kommunen som nekter levere ut plantegninger over bygningen. Noe som normalt skal vre offentlig tilgjengelig informasjon.

Det kan vre at det finnes uoverensstemmelser mellom tegningene og den faktiske bygningen. Kanskje ikke veldig store og dramatiske uoverensstemmelser, men, kanskje store nok til at amatr-detektiver ville oppdage de. Eller journalister da.

Kanskje man er redd for at det skal dukke opp folk som begynner grave hist og pist p eiendommen. Er ikke godt si hvorfor plantegningene er hemmelige.

Men, slik jeg ser det, s m det utelukkes 100% at levningene av Anne-Elisabeth kan finnes skjult p eiendommen. Og for kunne si med absolutt sikkerhet at hun ikke er skjult der, s m det mer brutale ransakninger til, enn de vi har sett tidligere.

Og s m vi regne med at Tom Hagen vil nekte politiet sl opp gulv og rive vegger i kjelleren. Da m politiet frst g til retten for f tillatelsen de trenger. Det vil nok bli vanskelig f en slik kjennelse dersom det er tegn og mistanker om at Anne-Elisabeth kan vre i live. Derfor m de ha en ddsformodningskjennelse frst.

Det blir interessant se hvordan dette vil utarte seg. Det vil nok skje ting, rimelig raskt, etter at 31. oktober 2023 er passert.

Ja, det m jo utelukkes, og eneste mten er jo g grundigere til verks.
N kalles jo stedet "norges mest underskte sted", men det gjenstr mye.
De har jo ikke revet gulv og slikt. Tidsmessig hvor lenge huset var i beslag er det nok norges mest underskte sted, men politiet har jo ikke vrt der hver eneste dag i 2 r.
De skulle jo revet gulv og evt vegger nr de hadde muligheten, slik de gjorde i Vlnes-saken. Politiet tok med seg hele stuegulvet. De tok ogs bort et betonggulv i denne gjestestuen.
Saken fra Vlnes er jo lik p den mten at det manglet et lik, og at Per faktisk kunne vre i live.

Ja, rart med disse plantegningene. De vil vel ikke ha for mye penhet rundt stedet. Samme med bilder fra stedet.
vite alt om THs privatliv, og medisinbruk er greit, men ikke disse plantegningene.
De brukte dette 3D-apparatet s da kanskje de vil sammenlikne med plantegningene.
Det vil jo da fort vises hvis TH har lektet ut en vegg med 40 cm for skape et hemmelig rom mellom veggene. TH er jo ingenir, og fr vel lett til lage noe slikt.
Fr hpe det kommer plantegninger en dag. Hadde jo vrt greit ftt sett for kjelleren og loftet.
Citera
2023-09-29, 12:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Kan ikke tenke meg at politiet p noe vis har mistanker om at AE er i live.
Jeg tror heller ikke de trenger noen kjennelse p at hun er dd, det hadde
de svidt jeg vet ikke i Vlnes-saken da de fikk hjemmel til rive opp gulvet
p Vollan Gjestestue.

Etter det jeg forstr har de vel en offisiell hypotese om at hun ble drept i huset
og s fraktet vekk. Hva som underbygger dette vet vi ikke mer om enn at de
sier de har spor som peker mot drap.
Citera
2023-10-02, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan ikke tenke meg at politiet p noe vis har mistanker om at AE er i live.
Jeg tror heller ikke de trenger noen kjennelse p at hun er dd, det hadde
de svidt jeg vet ikke i Vlnes-saken da de fikk hjemmel til rive opp gulvet
p Vollan Gjestestue.

Etter det jeg forstr har de vel en offisiell hypotese om at hun ble drept i huset
og s fraktet vekk. Hva som underbygger dette vet vi ikke mer om enn at de
sier de har spor som peker mot drap.
Det er en vesens forskjell mellom de sakene.
Vollan gjestestue var under bygging i tiden PV forsvant og de mistenkte hadde tilgang til byggeplassen.

I denne saken snakker vi om et 50 r gammelt hus som politiet frst fikk med en gang etter ugjerningen og hadde i flere uker.
S fr de det p nytt i flere uker.

At de ikke skulle ha oppdaget et ferskt stp i det huset finner jeg umulig!
I tillegg sprekker tidsskjemaet fullstendig!
Citera
2023-10-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Vollan gjestestue var under bygging i tiden PV forsvant og de mistenkte hadde tilgang til byggeplassen.

I denne saken snakker vi om et 50 r gammelt hus som politiet frst fikk med en gang etter ugjerningen og hadde i flere uker.

Fortsatt ikke enighet om at de aldri kommer til finne henne?
Et smart og rikt menneske som Tom ville aldri akseptert noe annet en at liket skulle bli helt borte. Syre eventuelt kremert. Men klart, alle gjr feil.
Citera
2023-10-03, 06:16
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

36 r gammelt var huset i 2018.

Om tidsskjemaet sprekker? Kanskje. Det sprs litt om nr drapet har funnet sted. Og det sprs litt om hvor lang tid det tar stpe henne ned. Snn sett kunne hun vre stpt ned gulvet.
Om politiet ville oppdaget ferske stpespor? Kanskje.
Her har vi dette med at gulvet i kjelleren er dekket med treverk/parkett. Man m ndvendigvis lette p dette treverket for finne ut mer.
Et hull under gulvet kan ha vrt klargjort p forhnd. For en byggingenir tar det ikke lange tiden ta opp og legge p plass gulvet.

Vollan gjestestue hadde ftt nytt gulv, og det hadde de ogs ftt i huset i sveien 5 i Sagelv, men politiet trenger ingen kjennelse for ta opp et gulv.
Vollan gjestestue hadde ftt nytt gulv, men i tillegg var det en mann som satt sammen med Jrn Hugo i varetekt som hadde sagt at Jrn hadde sagt at Vlnes l under gulvet der.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-10-03 kl. 06:31.
Citera
2023-10-03, 06:28
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
Et smart og rikt menneske som Tom ville aldri akseptert noe annet en at liket skulle bli helt borte. Syre eventuelt kremert. Men klart, alle gjr feil.

Tror ikke han er s smart, men mer utspekulert. Ikke s smart skrive i notatbkene sine om hvor sint han var, og om de alvorlige ekteskapsproblemene. Han skreiv jo at han skulle drepe sakte men sikkert og at han fryktet de sosiale og konomiske konsekvensene ved en skilsmisse. Dette til tross for at han hadde en ektepakt som sa at alt skulle tilhre han. S det kan jo tyde p at han fryktet at ektepakten ville bli satt til side i en rettsak. Han skreiv jo ogs at "noe m gjres".
Personlig tror jeg ikke hun ligger i gulvet, men mener dette burde sjekkes, siden det er rart at ingen har sett noe p gangveien den morgenen. Gangveien er det mye folk p. Syklister, mdre med barnevogn osv. Hvis TH har hatt hele natten p seg, s kan AE i teorien vre balsamert og lagt i gulvet, fylt igjen med sement, og s denne parketten over.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-10-03 kl. 06:34.
Citera
2023-10-04, 07:52
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
Beviset p det er dusren p hele 10 millioner til den som finner AE, utlovet av gjerrigknarken.
Citera
2023-10-04, 22:06
Medlem
BlueMixRocs avatar
Er det ingen grenser for hvor lavt nivet kan f blitt?

H or dypt man kan synke bak en anonym profil?

Sitter det virkelig folk her diskuterer serist rundt AEH mulige tilholdsted som under betongstp i Sloraveien?

Er det aktiv innsats for virkelig rydde unna lesere av forumet som som meg m nrmest grte i fortvilelse over tanken p at dette er norsk virkelighet anno 2023, og en debatt s dum at det er komplett umulig forst hvordan man overhode kommer p slike tanker.

Ufattelig trist for AEH at siste skanse for ytringsfriheten er inntatt av folk som ynder daglig dokumentere sitt indre fjols.

Det gjelder selvsagt ikke alle.

Men at man aksepterer snnt vrvl som fremmes her n om innstpt i Sloraveien, er jo for meg et tegn p at man syntes ta slikt tull til seg som om det er bidrag til annet en nut case erklre hele trden...

Sorry ass. Dette handler om ei antatt dd dame tross alt...
Citera
2023-10-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Er det ingen grenser for hvor lavt nivet kan f blitt?

H or dypt man kan synke bak en anonym profil?

Sitter det virkelig folk her diskuterer serist rundt AEH mulige tilholdsted som under betongstp i Sloraveien?

Er det aktiv innsats for virkelig rydde unna lesere av forumet som som meg m nrmest grte i fortvilelse over tanken p at dette er norsk virkelighet anno 2023, og en debatt s dum at det er komplett umulig forst hvordan man overhode kommer p slike tanker.

Ufattelig trist for AEH at siste skanse for ytringsfriheten er inntatt av folk som ynder daglig dokumentere sitt indre fjols.

Det gjelder selvsagt ikke alle.

Men at man aksepterer snnt vrvl som fremmes her n om innstpt i Sloraveien, er jo for meg et tegn p at man syntes ta slikt tull til seg som om det er bidrag til annet en nut case erklre hele trden...

Sorry ass. Dette handler om ei antatt dd dame tross alt...

Dette handler ikke om en antatt dd dame, det handler om en kone, mor og bestemor som ble psykisk og fysisk mishandlet av sin mann TH i nesten 50 r, fr han valgte kvitte seg med henne for godt da hun var i ferd med lsrive seg fra hans helvete p jord. AE er dd, og hennes mann TH er siktet for drap, eller medvirkning til drap, p sin kone AEH. Politiet er sikre i sin sak, det jobbes fortsatt p hygir for fremme en tiltale, og ptalemyndighetene er fortsatt positive. Denne saken vil derfor bli lst, det er kun snakk om tid🧐
Citera
2023-10-04, 23:32
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Dette handler ikke om en antatt dd dame, det handler om en kone, mor og bestemor som ble psykisk og fysisk mishandlet av sin mann TH i nesten 50 r, fr han valgte kvitte seg med henne for godt da hun var i ferd med lsrive seg fra hans helvete p jord. AE er dd, og hennes mann TH er siktet for drap, eller medvirkning til drap, p sin kone AEH. Politiet er sikre i sin sak, det jobbes fortsatt p hygir for fremme en tiltale, og ptalemyndighetene er fortsatt positive. Denne saken vil derfor bli lst, det er kun snakk om tid🧐

Ok. Det er det DU TROR, men ikke mere.

Du er VET hun er dd🤭

Er du synsk? Det er overveiende sannsynlig, men ikke bevist.

Hun dr feks ikke av at politiet erklrer henne dd, men er p papiret dd og kun det.

Dd eller ei. Politiet m gjerne "lse saken". Men s er det tre trinn med domstoler.

Blir det der hjemmeseier, borteseier og s hjemmeseier, eller motsatt?

Parodien vi ser p vil pg i minst ti r til.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in