Igår, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis noen var s redd for sannheten om Wiborg-saken at de mtte drepe en eldre husmor og kamuflere drapet som en bortfring m man jo sprre hvorfor alle dem som faktisk har sdd tvil om den offisielle forklaringen i Wiborg-saken har ftt g helt i fred. Det er blitt laget fjernsynsdokumentar og skrevet bok.

Det fins vel heller ingen opplysninger overhodet om at Tom Hagen har hatt forbindelse til utredningen av hovedflyplassen.

Det man imidlertid vet er at ekteskapet hanglet, TH har mishandlet sin kone jevnlig, og frt felleseiet over p seg selv ved hjelp av trusler og, slik det ser ut, dokumentfalsk. Det var kanskje helst disse tingene som ikke skulle komme ut, og kanskje ogs det som frte til at AE forsvant.

For dem som nsker nste i Wiborg-saken er det kanskje mulig kontakte snnen hans?

N blander du kortene her, bevist eller ikke, da det er tydeliggjort og antatt kunnskap at Wiborg ble drept fordi han ville AVSLRE hvem som sto bak saborteringen av mlingene han gjorde p Hurum. Valget av Gardermoen var allerede gjort og det er ubestridelig til fordel for Hagens jordlapper og konomi. Man kan vel si at Hagen var bankrott om ikke valget av Gardermoen skjedde.

Hagens suksess og fremtid var tett bundet opp til valget av Gardermoen som ville booste Romerike og verdien av eiendom der.

Jeg er ikke kjent med at Hagen har mishandlet sin kone jevnlig. Jeg kan ikke se at det er fremsatt av noen andre en deg.

Mishandlet jenvlig? M sprre deg som vet dette om frekvensen p mishandlingen?

Jeg forstr du ikke helt liker "Wiborg sporet" nr du foreslr serist her kontakte snnen hans, et direkte dustete forslag.

Jeg forstr at det er noe annet du ogs dokumenterer at du ikke forstr og det er at nr noen frst er i det offentlige, nyter de en viss beskyttelse fra dette, noe som ogs ville gjelde AEH om hun plutselig kom med koblingen Tom Hagen og Wiborg. Da er det litt for sent kverke noen og det trodde jeg var for opplagt til at du stiller sprsml ved det.

Det du hele tiden glemmer utdypte, tross en rekke oppfordringer, er Hagens bruk av volds og skremselstjenster i forbindelse med det du sier er kjent, nemlig slike i bruk i forbindelse med Kvitfjell og Lillehammer. Med volds og skremsels tjenester, mener jeg det som kalles torpedoer, alts slik man antar Wiborg ble utsatt for.
Citera
Igår, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det kan jo vre at bde pengemotivet og forbindelser til Wiborg-saken er viktige elementer.

Skilsmisse-trusselen og frykt for tape penger/verdier er motiv for drapet. Og s at Tom Hagen har truet med avslre hemmeligheter i Wiborg-saken og derigjennom gjort seg urrlig og skaffet seg beskyttelse mot straffeforflgning.

Eventuelt at Hagen kjenner til andre belastende hemmeligheter som kan true maktpersoner eller maktmiljer.

Det er jo en logisk forbindelse mellom valget av Gardermoen og Hagens suksess.

Og ja det kan vre at Hagen har noe p noen, men det forklarer ikke sirkuset vi har vrt vitner til og den helt spesielle kompliserte modellen man har brukt for skape kullissene for "kidnappingen".

Legger man sammen de to motivene, nemlig stenge av "hu som veit for mye" og samtidig vinne kontroll over kassa, er det jo flere en Hagen som har motivasjon til handle, og da relatert til Wiborg faktoren.
Citera
Igår, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Det er jo en logisk forbindelse mellom valget av Gardermoen og Hagens suksess.

Og ja det kan vre at Hagen har noe p noen, men det forklarer ikke sirkuset vi har vrt vitner til og den helt spesielle kompliserte modellen man har brukt for skape kullissene for "kidnappingen".

Legger man sammen de to motivene, nemlig stenge av "hu som veit for mye" og samtidig vinne kontroll over kassa, er det jo flere en Hagen som har motivasjon til handle, og da relatert til Wiborg faktoren.

Ja Gardermoen var nok alfa og omega for eiendomsinvesteringene hans.

Jeg tror man skal se p kidnappings-plottet p enklest mulige mten. Da kan Hagen ha gjort det aller meste selv.

Jeg tror heller ikke at Anne-Elisabeth ndvendigvis trenger ha visst noe inkriminende i Wiborg-saken. Skilsmisse alene er godt nok motiv. Synes jeg.

Men Hagen har hatt en eller annen form for beskyttelse mot straffeforflging. Og kanskje hatt noe hjelp i planleggingen.

Ingen levninger funnet + alle bevisene mot Hagen kan bortforklares med at han bodde p stedet = han kan ikke straffeforflges.

Selv om alle forstr at det er han som str bak drapet av Anne-Elisabeth.
Citera
Igår, 19:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det kan jo vre at bde pengemotivet og forbindelser til Wiborg-saken er viktige elementer.

Skilsmisse-trusselen og frykt for tape penger/verdier er motiv for drapet. Og s at Tom Hagen har truet med avslre hemmeligheter i Wiborg-saken og derigjennom gjort seg urrlig og skaffet seg beskyttelse mot straffeforflgning.

Eventuelt at Hagen kjenner til andre belastende hemmeligheter som kan true maktpersoner eller maktmiljer.

Ja, mer i den retningen at TH kan trekke teppet vekk under andre hvis han ryker.
Han er tross alt den som betaler mest skatt i hele Lrenskog kommune.
Men han kan godt ha smuss p folk i utsatte stillinger, og vi vet han har
hatt nre forbindelser til flere betydningsfulle maktpersoner, spesielt i AP.
Citera
Igår, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, mer i den retningen at TH kan trekke teppet vekk under andre hvis han ryker.
Han er tross alt den som betaler mest skatt i hele Lrenskog kommune.
Men han kan godt ha smuss p folk i utsatte stillinger, og vi vet han har
hatt nre forbindelser til flere betydningsfulle maktpersoner, spesielt i AP
.

AP-forbindelser som tidligere fylkesordfrer i Akershus 1992-2003, Rag*nar Kris*toffersen. Som dde, 78 r gammel, etter kort tids sykeleie, 31. mars 2020. Bare fire uker fr Tom Hagen ble pgrepet 28. april 2020.

Den tidligere fylkesordfreren m jo ha vrt avhrt. Han ogs. Men ingen lekkasjer derfra.

Og s det faktum at tidligere etterforskningsleder Tommy Brske sa at politiet var klare til pgripe Tom Hagen allerede hsten 2019.

Men s bestemte noen, jeg vet ikke hvem, at bevisene frst mtte "kvalitetssikres" av britisk spesialpoliti, og det tok sin tid, slik at pgripelsen ble utsatt frem til vren 2020.

Jeg mener det er noe muffens ved bevisvurderingene i saken. At bevisene som politiet mente holdt til pgripelse ble underkjent av noen i ptalemyndigheten.

Eller, at bevisene var av en slik art eller karakter at de ikke tidligere var lagt frem i en norsk rett.

Og at disse bevisene av ukjent rsak ble forringet og helt verdilse under forsinkelsen da pgripelsen ble utsatt.

Det er et mysterium.
Citera
Igår, 21:11
Medlem
Citat:
AP-forbindelser som tidligere fylkesordfrer i Akershus 1992-2003, Rag*nar Kris*toffersen. Som dde, 78 r gammel, etter kort tids sykeleie, 31. mars 2020. Bare fire uker fr Tom Hagen ble pgrepet 28. april 2020.

Den tidligere fylkesordfreren m jo ha vrt avhrt. Han ogs. Men ingen lekkasjer derfra.

Og s det faktum at tidligere etterforskningsleder Tommy Brske sa at politiet var klare til pgripe Tom Hagen allerede hsten 2019.

Men s bestemte noen, jeg vet ikke hvem, at bevisene frst mtte "kvalitetssikres" av britisk spesialpoliti, og det tok sin tid, slik at pgripelsen ble utsatt frem til vren 2020.

Jeg mener det er noe muffens ved bevisvurderingene i saken. At bevisene som politiet mente holdt til pgripelse ble underkjent av noen i ptalemyndigheten.

Eller, at bevisene var av en slik art eller karakter at de ikke tidligere var lagt frem i en norsk rett.

Og at disse bevisene av ukjent rsak ble forringet og helt verdilse under forsinkelsen da pgripelsen ble utsatt.

Det er et mysterium.

Den "noen" var riksadvokaten. Busch skte avskjed mai 2019 og gikk av 1 september, noe jeg lett kan tro har med denne sak gjre og ble s erstattet av Maarud eller hva han n heter. Det er ikke politiet som bestemmer i politiet, men riksadvokaten og det er viktig vite, slik at man ikke tror poltitet er en slags fri etat som tar egne besluttninger. Ja i smtjafs gjr de det, men "nr det gjelder"

Fra Dagbladet:

!Men konflikten mellom politiet og Hagen-familien er ikke ny. Allerede i oktober 2019 skal det ha tilspisset seg s mye at Hagens yngste datter skrev et brev til Riksadvokaten.

Dagbladet er kjent med at brevet ble skrevet fordi Tor-Aksel Busch skulle g av og at hun fryktet at det hun s p som alvorlige politifeil ikke ville komme fram i lyset til den som tok over hans stilling.

Dette kan sees p flere mter.

Man kan feks se for seg at Tor Aksel Busch har hatt en "butikk i butikken" og unverhnds avtaler og lovnader p tvers av hva andre vet om saken. Gjerne noe i favr av Hagen og frikjennelse, stilt som garantist for at Hagen ikke var skyldig ovenfor barna og med sin tyngde ogs ndd frem. At de kan ha dratt "Rikets sikkerhet" kortet og dermed lagt bnd p andre ved lov.

Ordfreren var nok p lik linje med Busch en god broderskapsforbunds bror og det som er med Norge er at det er et svrt lite land og de fleste kjenner faktisk hverandre, fordi de omges i broderskapsforbund, selskapeligheter og fag samlinger, slik at det er ikke usannsynlig at en mektig mann som Busch kunne "system trylle" slik at avhret var tilrettelagt og mykt med rett advokat tilstede for hans del.

Tidslinjen nrmest skriker av at ordfreren tok sin dd av denne sak, da det for noen som nsker vre en god mann, gir utrolig belastning leve i usikkerheten om avslutte sitt ettermle med en totalitr skandale.

Interessegruppen rundt Gardermoen hadde nok sine linjer og forbindelser med det felles ml og den felles interesse av vinne frem med det valget og kansje med tanke p at de nok s p Hagen som en handlekraftig rtass, kunne man lett se for seg at dubise diposisjoner kunne falle p ham i en "arbeidsgruppe".

Jeg tviler sterkt p at Hagen i lpet av en natt kokte sammen det scriptet vi ser fremlagt og kunne overleve all eksaminering av dette. Det er for profesjonellt laget til vre noe rasket sammen p kort tid og heller noe som krever god innsikt i politiet og deres kapasiteter.

Kryptosporet syntes jo konstruert slik at det er en blindvei ut til intet, men samtidig artig nok har endel kjtt ved seg slik at det ikke manglet "blindveier i blindveien".

Kan en settning fra AEH kunne utlse dette og den kunne vre direkte relatert til Wiborg og trigget en strre og godt planlagt operasjon som skulle f stoppet dette og gjerne laget slik at man kan ha noen synergieffekter p kjpet i samme slengen.
Citera
Igår, 21:14
Medlem
Citat:

Det er et mysterium.

Politiet kunne vel ha anket, men det skjedde heller ikke. De anker da stadig nok eller, men ikke her.
Det var muligens en besluttning tatt av riksadvokaten over deres hode.
Citera
Igår, 23:52
Medlem
Citat:
Politiet kunne vel ha anket, men det skjedde heller ikke. De anker da stadig nok eller, men ikke her.
Det var muligens en besluttning tatt av riksadvokaten over deres hode.

Jeg skulle nske at sannheten kom frem. Om hva som egentlig skjedde.

Det er nok mange som skjnner, eller forstr, eller til og med vet hva som skjedde.
Citera
Idag, 11:52
Medlem
Citat:
Jeg skulle nske at sannheten kom frem. Om hva som egentlig skjedde.

Det er nok mange som skjnner, eller forstr, eller til og med vet hva som skjedde.

Den der skrev trusselbrevet ville brukt "forstr" versus "skjnner", da disse ordene betyr det samme, og skilles mest ved at "skjnner" er mindre formelt en "forstr".

Skal jeg gjette hvem som VET, er det Hagen selv, Riksadvokaten, advokaten til Hagen og en gruppe "field operatives", som kansje er hentet fra utlandet, primrt fra grsonen mellom kriminalitet og etterrettning.

Kansje fra UK siden vi mtte ha "hjelp" fra dem til kvalitets sikre bevisene mot Hagen.

Mlet til det "uoffentlige offentlige" var stenge av en potensiell lekkasje med internasjonale konsekvenser, da Wiborg saken, og for Hagens del, bruke det som brekkstang til sikre seg evig kontroll over jordlapper og strmparasitt virksomheten.

Det er ogs forvrig Danske interesser i en eventuell Wiborg link, da de tross alt ikke gjorde noe annet en handle ut fra Norske interesser, som var f status i saken som "selvmord", og de verken trenger eller nsker at Wiborg saken kommer opp igjen med nye elementer, slik denne sak alltid vil st i fare for, p lik linje med alle andre konspirasjoner, dvs der to eller flere har samarbeidet i det skjulte for oppn et mindre moralsk ml.
Citera
Idag, 22:27
Medlem
Citat:
Den der skrev trusselbrevet ville brukt "forstr" versus "skjnner", da disse ordene betyr det samme, og skilles mest ved at "skjnner" er mindre formelt en "forstr".

Skal jeg gjette hvem som VET, er det Hagen selv, Riksadvokaten, advokaten til Hagen og en gruppe "field operatives", som kansje er hentet fra utlandet, primrt fra grsonen mellom kriminalitet og etterrettning.

Kansje fra UK siden vi mtte ha "hjelp" fra dem til kvalitets sikre bevisene mot Hagen.

Mlet til det "uoffentlige offentlige" var stenge av en potensiell lekkasje med internasjonale konsekvenser, da Wiborg saken, og for Hagens del, bruke det som brekkstang til sikre seg evig kontroll over jordlapper og strmparasitt virksomheten.

Det er ogs forvrig Danske interesser i en eventuell Wiborg link, da de tross alt ikke gjorde noe annet en handle ut fra Norske interesser, som var f status i saken som "selvmord", og de verken trenger eller nsker at Wiborg saken kommer opp igjen med nye elementer, slik denne sak alltid vil st i fare for, p lik linje med alle andre konspirasjoner, dvs der to eller flere har samarbeidet i det skjulte for oppn et mindre moralsk ml.

Jeg er overbevist om at politiet hadde god oversikt over saken da de var klare for pgripe Hagen hsten 2019.

Men noe skjedde. Hele saken ble forkludret. Enten var det maktmennesker som grep inn. Eller, det var beviser som politiet ble nektet legge frem.

Vi fr jo ikke vite hva som skjedde s lenge saken ikke er oppklart. Politiet sitter fremdeles p mye informasjon og beviser som vi ikke kan f innsikt i.

Det er fremdeles hp om at drapet av Anne-Elisabeth en dag vil bli oppklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in