2025-02-18, 17:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tenker omvendt her.

Ryker eiendom-simperiet, s vil de fremtidige mulighetene for fortjeneste p eiendommene, fordeles p mange mange flere forskjellige personer.

Alts, at mange ville ha hatt interesse av at Hagen ikke fr sitte ruge p jordflekkene sine i tirsvis, mens han venter p at verdien skal stige.

Det er ikke snakk om jordflekker som TH ruger p, men industri- og nringstomter i hans eie
som huser en hel rekke store og viktige bedrifter. De mest omfattende eiendommene er vel
i Fet Nringspark, THs selskaper ligger skbar p brreg under navnene FNP Tomt 1, 2, 3 osv.
Citera
2025-02-19, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er ikke snakk om jordflekker som TH ruger p, men industri- og nringstomter i hans eie
som huser en hel rekke store og viktige bedrifter. De mest omfattende eiendommene er vel
i Fet Nringspark, THs selskaper ligger skbar p brreg under navnene FNP Tomt 1, 2, 3 osv.

Sett i kontekst av nasjonens strrelse og den totale verdi av de massive mengder med eiendom, er dette noen jordflekker vi snakker om og i forbindelse med hvorvidt barna var massivt bundet opp med tanken p arve et empirie og ikke bare en solid formue der er splittet mellom dem, m det vre klart at de var mest sikret arv om formuen ble splittet.

Hagens virksomhet er i et forrettningsperspektiv hyst splittbar, da den ikke bestr av feks en flte med skip, der har vesentlige driftfordeler samlet, vs hans jordflekker. Det vil ogs gjelde strmdelen der antakelig ikke eier noe utover noen papirer rent fysisk. dvs avtaler. Endel av "strm parasittene" som medfrer plyndring av det Norske folk via klemme seg mellom de partene som var fr galskapen satte inn og prisene rk til vrs pga de som har papirselskaper som sitter med avtaler og ikke eier en skit egentlig.

Dersom man er opptatt og forhekset av et bestemt tall, feks "verdt 2 milliarder" og man ikke nsker arve noe mindre en dette, kan jeg forst at minst et av barna godt kan bli "gal i hodet" med et slikt ml, men det finner jeg lite sannsynlig.

Husk at n ettersom AEH er erklrt dd, vre seg tilfelle eller ikke, ble gikk oddsen for bli skalt minstaring vesentlig opp faktisk for alle tre, fremfor den sikringen de ville ftt med en AEH spekket med deler av T Hagen sin formue.

Men slik ble det alts ikke og barna skal vre ikke bare bra dumme, men ganske s sinnsyke om de ser for seg at en slik deal lnnte seg for dem, i all den tid de antas av mange vre delaktige i "plottet" mot AEH.

Jeg tror heller de er rundlurt, truet eller har blitt p annet vis simpelt hen presset til godta noe mot moral og vilje, eller at AEH faktisk lever, og derfor er de s ok med det hele.
Citera
2025-02-19, 13:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Husk at n ettersom AEH er erklrt dd

Ja er hun n det? Har ddsannonse blitt publisert? Har det vrt skiftesamling i boet?
Citera
2025-02-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ja er hun n det? Har ddsannonse blitt publisert? Har det vrt skiftesamling i boet?

Hun er formelt sett erklrt dd n er hun ikke? Mente hun ble det i flge pressen allerede i 2020?

I alle fall tolker jeg det ut i fra dette fra Dagbladet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/ann...drept/72053483

Men at politiet har den mening, syntes ikke rokke loven som sier noe annet, desverre for meg, kun p nynorsk.
Man lese om de mere formelle reglene rundt skifte etc her og det ser ut til vre i hendene p familien.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2015-05-12-27

Loven ble endret ikke langt i forkant av denne sak forvrig.

Det virker ikke p meg som om det er mere arve etter henne en en iPhone, hund og noen klr, tross gift med en mange milliardr. Om hun hadde en livsforsikring, vites ikke om den dekker den antatt type dd, men den gjelder svidt jeg vet forsvunnet som hun er i hva jeg anser som lovens forstand, mens politiet har logget henne som drept i en ulst sak i et skifte fra kidnappet statusen i 2018.

Nevner at det er ikke uvanlig at rike har kidnappings og lsepenger forsikring, en bransje p lik linje med sikkerhets bransjen, nok fikk et vesentlig boost i lys av denne sak. En vel regissert reminder kan man si.

Man kan vel si at dersom man hadde forhndskunnskap om denne sak, ville det posisjonere seg i aksjemarkedet nok vre lukrativt. Veksten i sikkerhetsbransjen globalt gjorde et hopp p ca 10% i 2019. Antakelig mye mere lokalt i Norge.

Disse summer setter begrepet "Hagens jordlapper" i rette perspektiv, fordi det er smpenger vi snakker om versus andre verdier som flyttet p seg som resultat av saken.

S spr jeg de som flger med p krypto.

Skjedde det noe spennende innen krypto som resultat av "kidnappingen"?
Citera
2025-02-19, 15:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Hun er formelt sett erklrt dd n er hun ikke? Mente hun ble det i flge pressen allerede i 2020?

I alle fall tolker jeg det ut i fra dette fra Dagbladet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/ann...drept/72053483

Men at politiet har den mening, syntes ikke rokke loven som sier noe annet, desverre for meg, kun p nynorsk.
Man lese om de mere formelle reglene rundt skifte etc her og det ser ut til vre i hendene p familien.

I flge loven skal savnede personer erklres dd etter et gitt tidsrom dersom vedkommende
ikke er blitt gjort rede for og det er rimelig grunn til anta at vedkommende er dd.

Dette er det tingretten i savnedes hjemkommune som skal gjre.
Som flge av en ddsmelding skal tingretten ogs utstede ddsattest og orientere
eventuelle arvinger om oppgjr av ddsbo. Under et slikt oppgjr vil man i dette tilfellet
mest sannsynlig mtte ta hensyn til skjevfordelingen av formuesgoder mellom AE og TH.
Det er ikke helt utenkelig at en rettslig prving av ektepakten ville bli aktuell.

Svidt jeg kan se er det ikke innmeldt ddsfall for AE. Hun var oppfrt i ligningen for 2023, men
med en sterkt desimert formue som hadde krympet fra flere hundre tusen i 2018 til noen og nitti tusen
i 2022.
Citera
2025-02-19, 16:44
Medlem
Citat:
I flge loven skal savnede personer erklres dd etter et gitt tidsrom dersom vedkommende
ikke er blitt gjort rede for og det er rimelig grunn til anta at vedkommende er dd.

Dette er det tingretten i savnedes hjemkommune som skal gjre.
Som flge av en ddsmelding skal tingretten ogs utstede ddsattest og orientere
eventuelle arvinger om oppgjr av ddsbo. Under et slikt oppgjr vil man i dette tilfellet
mest sannsynlig mtte ta hensyn til skjevfordelingen av formuesgoder mellom AE og TH.
Det er ikke helt utenkelig at en rettslig prving av ektepakten ville bli aktuell.

Svidt jeg kan se er det ikke innmeldt ddsfall for AE. Hun var oppfrt i ligningen for 2023, men
med en sterkt desimert formue som hadde krympet fra flere hundre tusen i 2018 til noen og nitti tusen
i 2022.

Nr det gjelder disse midlene som har krympet, er nok det "sttteadvokaten", hvilke muligens ogs br meldes savnet, da det er helt stille fra bua hans et sted p Romerike. Han har profilert seg selv pfallende lite i forhold til at advokater stort sett er tjent med profilere seg p slike saker, men det tilside, har nok han ftt forsyne seg av den lille kaka AEH var tildelt som hennes "sttteadvokat".

Ja selv p nynorsk er loven av 2015 ganske klar og det burde vel skje noe der og skulle et eller flere av barna vre i utakt med far, s kommer vel tiden til det omtrent der og s m vi huske p at denne Kihle som ble valgt av barna som deres advokat, var og er spesialisert frst og fremst i arvesaker, men en rtten fisk er denne Kihle, en insider i "system Norge" med spor av tusk jf dette man kan lese om ham:

https://www.rettsnorge.com/index.php...20milj%C3%B8er

Jeg har mange ganger spurt meg selv om hvorfor barna skulle velge en advokat spesialisert p arvesaker, da dette syntes nesten absurd, litt snn preget av griskhet og egnet til tegne et litt drlig bilde av dem.

Vedrrende linken over vil jeg ppeke at det finnes i overkant av 4000 advokater i Norge og svrt f av dem ender opp med draes inn i mkk som dette, hvilke er en historie vi ikke fr lese om i avisene p lik linje med mye annet saftig fra det virkelig Norge, ogs nok hyst sannsynlig gjeldende "Lrenskog Mysteriet".

Jeg kan godt se at Hagen skulle ha rent pengemotiv med forsvinningen. Det er ikke en urimelig tanke.

Jeg kan ikke se at barna skulle vre tjent med kun en arve fra, heller tvert om.

Jeg kan godt se at alt sirkus og alt show vi blir forelagt, frst og fremst kan skje sett i lys av Wiborg linken.

For da mobilliseres det p kryss og tvers av broderskapsordninger og statlige etater.
Citera
2025-02-20, 12:15
Medlem
Svartedikets avatar
AEs bistandsadvokat bekostes av det offentlige, s det er ingen grunn til at han skal forsyne seg av hennes allerede slunkne sparekonto.

Ja, pfallende at en spesialist i arveoppgjr og skilsmisse skal benyttes som bistandsadvokat til etterlatte i en antatt kidnappingssak som etter sigende ikke har noe gjre med hverken arve- eller skilsmisseoppgjr.

Wiborg-saken er neppe direkte relevant for AEs forsvinning.
Citera
2025-02-20, 15:25
Medlem
Citat:
Wiborg-saken er neppe direkte relevant for AEs forsvinning.

Den har desverre den egenskapen at den setter halen p en vrien gris der bringer oss sammen hit.

For det frste finner man om s, et modus operandi.

For det andre forklarer den hvorfor saken kan vre rigget og "spesialist tilpasset" i sin utformelse og samtidig politiets merkverdige spill i saken, samt pressen, som direkte ly om Wiborg saken, noe som fikk konsekvenser.Denne saken brer design messige tegn p vre "for fantastisk til vre sann" og da sier gammel visdom at det nettopp peker mot at den ikke ER sann.

For det tredje forklarer eventuelt en link til Wiborg hvorfor eventuelt AEH mtte bort, bringes til taushet og legger man det sammen med at AEH faktisk truet Tom's jordlapp og strmparasitt empirie, s finner man grunner til:

A) At Hagen selv ikke var lite tjent med holde henne unna kassa via skillsmisse vi antar hun ville ha

B) At Staten Norge, dvs i det minste deler av denne, gjerne den delen der allerede er i grsuppe saker, ville heller ikke vre tjent med at AEH kom til omtale en link mellom Hagen og Wiborg saken, noe som ville blitt ansett som svrt truende for makta, s langt som til Kbenhavn, der heller ikke trenger denne saken lftet opp og belyst, tatt dems rolle i det hele med i regnestykke.

A+B kunne bli at Hagen snakket med de rette folka, da gjerne Tor Aksel Busch om problemet med kona og Wiborg saken og vips finner man motiv og en god samarbeids nd mellom to parter med samme ml, uendelig med ressurser, styrer politiet og det hele, som begge kan plotte et utrolig greie med masse synergier og et narrespill for Ola og Kari Dunk.

I lys av ettertiden er det nok utrolig vondt om ikke umulig for mange snu bordet og se p selve saken totalt sett som et mulig bevis p hvem som sto bak dette. Det krever og fordrer en stor mental egenoperasjon.

I Skriket saken av 1994 utovet Oslo Kommune 2 millioner kr i dusr.
I "Sorenskirver brannen" gikk politiet ut med en dusr p kr 100 000, riktig nok betalt av Gjensidige.
I Herlev drapt i Danmark utlover politiet 84 000 kr i dusr.

Dersom politiet virkelig nsket lse denne saken, finnes det presedens for dusr utlovet.

10 millioner fra den Norske stat ville lst denne saken, og Hagens 10 millioner dusr spesifiserer at saken ikke nskes lst, men liket funnet om jeg ikke tar feil.

Hva har Norske skattebetalere totalt sett betalt for denne "etterforskningen" frem til i dag?

"Etterforskningen" deres av Scandinavian Star saken kostet ogs et stort antall millioner og ble brukt til trakkasere de som faktisk prvde lse saken, dvs etterlatte, ulovlige beslag og var et skandalst skuespill av den makabre art.

Denne saken skal ikke lses. Den var designet med det som forml, en komplisert labyrint av et plott og det er kun ved legge inn "Wiborg faktoren" det hele blir logisk totalt sett.
Citera
2025-02-20, 15:39
Medlem
For sementere det enda litt til;

Hagen kommer til riksadvokat Tor Aksel Bush privat med en alvorlig mine og starter samtalen med at "VI har et problem" og slik kan det hele ha startet.
Citera
2025-02-20, 16:19
Medlem
Svartedikets avatar
Hvis noen var s redd for sannheten om Wiborg-saken at de mtte drepe en eldre husmor og kamuflere drapet som en bortfring m man jo sprre hvorfor alle dem som faktisk har sdd tvil om den offisielle forklaringen i Wiborg-saken har ftt g helt i fred. Det er blitt laget fjernsynsdokumentar og skrevet bok.

Det fins vel heller ingen opplysninger overhodet om at Tom Hagen har hatt forbindelse til utredningen av hovedflyplassen.

Det man imidlertid vet er at ekteskapet hanglet, TH har mishandlet sin kone jevnlig, og frt felleseiet over p seg selv ved hjelp av trusler og, slik det ser ut, dokumentfalsk. Det var kanskje helst disse tingene som ikke skulle komme ut, og kanskje ogs det som frte til at AE forsvant.

For dem som nsker nste i Wiborg-saken er det kanskje mulig kontakte snnen hans?
Citera
2025-02-20, 16:51
Medlem
Citat:

Det man imidlertid vet er at ekteskapet hanglet, TH har mishandlet sin kone jevnlig, og frt felleseiet over p seg selv ved hjelp av trusler og, slik det ser ut, dokumentfalsk. Det var kanskje helst disse tingene som ikke skulle komme ut, og kanskje ogs det som frte til at AE forsvant.

Nettopp, for med det risikerte man at Fru Hagen ved kontakte en dyktig advokat ved en nsket skilsmisse ble sittende med halvparten av alt TH eide og hadde p det tidspunktet hun eventuelt falt ned p det valget.
Citera
2025-02-20, 17:12
Medlem
Det kan jo vre at bde pengemotivet og forbindelser til Wiborg-saken er viktige elementer.

Skilsmisse-trusselen og frykt for tape penger/verdier er motiv for drapet. Og s at Tom Hagen har truet med avslre hemmeligheter i Wiborg-saken og derigjennom gjort seg urrlig og skaffet seg beskyttelse mot straffeforflgning.

Eventuelt at Hagen kjenner til andre belastende hemmeligheter som kan true maktpersoner eller maktmiljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in