"Två ordningsvakter kom och sa åt vännerna att flytta sig, men
lydde inte"
Varför moppsa mot ordningsvakter och sedan gnälla när man blir nerbrottad?
Killen ser inte ut som ett benrangel direkt, så jag gissar att vakterna fick ta i rätt hårt för att få ner honom. Det är väl inte vakternas fel att han inte lydde och det är väl inte deras fel att han gör motstånd trots att han brutit armen tidigare?
Så jävla ofta som man kollar på Tunnelbanan på 5an och ser hur några dryga olydiga jävlar trotsar vakterna, sedan när de blir nedbrottade så blir de "kränkta" och börjar skrika grisar samtidigt som de är verkar totalt oförstående inför situationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swinger-sthlm
Mina funderingar.
Varför står man mitt i en spärr och pratar när dom enligt egen utsago "båda har sl-kort och är på väg ner i tunnelbanan"?
Varför svarar man "varför" när vakterna ber dom att flytta sig ifrån spärren?
Sen är det skrattretande när han säger att "äntligen finns det film på hur det kan gå till"! Är man i tunnelbanan och framför allt i spärrarna så finns det alltid film då det finns flera tusen övervakningskameror i tunnelbanan. Plus att många ordningsvakter numera har bodycam.
Sen tvivlar jag starkt på att poliserna sa sorry när han släpptes.
Tips: det enklaste i alla lägen är att följa det som ordningsvakter och poliser säger åt en att göra. Då slipper man massa problem.
Som sagt - syns ju för fan i varenda avsnitt av Tunnelbanan... Detta fall ser inte ett dugg anorlunda ut.