Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-14, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
DU, Aftonbladets medarbetare ha sedan länge saknat all form av respekt eller sans och beter sig som idioter när de jagar sina nyheter. De har förstört folks liv i jakt på någon nyhet och när sanningen inte passar så modifieras sanningen. Så helt oavsett vad Inde skrivit så är det rätt. Aftonbladets idioter till journalister skall ha all skit de kan få. Man ska få det man ger. Och SD valarbetare? Jag skiter väl högaktningsfullt vilka som jobbar för SD. Jag är inte SD. Är du en korkad lättlurad kärring som vill att koncensus skall råda? Slå igen brödfittan.

Med tanke på hur du skriver så förstår jag helt och fullt varför du gillar Jonas Indes tankar som är en mycket sjuk människas tankar. Du är misgogyn, av någon anledning. Inget jag tar åt mig av, kanske pratar ni så till kvinnor på ditt gruppboende.

Men "skämt" åsido. Vad du än tycker om Aftonbladet så har det ingenting att göra med det som Jonas Inde blivit åtalad för. Han har inte blivit åtalad för att han kritiserat Aftonbladet han har blivit åtalad för att han har hotat människor till livet.
Senast redigerad av Klasina 2016-09-14 kl. 07:56.
Citera
2016-09-14, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Håller med. Inde är kung.

VAR kung. Sedan hände det grejer i huvudet på honom. Och vips fick han en massa fans bland nazister och kvinnohatare av rang.
Citera
2016-09-14, 08:04
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
VAR kung. Sedan hände det grejer i huvudet på honom. Och vips fick han en massa fans bland nazister och kvinnohatare av rang.
Vadå? Menar du att det är sämre människor?
Citera
2016-09-14, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Vadå? Menar du att det är sämre människor?

Menar du människor som hotar folk till livet? Eller sådana som skriver i böcker att de vill döda också kvinnor? Eller de som förföljer andra tills de får besöksförbud? Eller de som i åratal matar på med hat och hot mot andra på en mikroblogg?

Jag tycker Indes historia är tragisk. Men bara för att han är svårt sjuk alternativt hjärnskadad ska han inte slippa undan när han utsätter andra för fara.
Citera
2016-09-14, 08:42
Citat:
Menar du människor som hotar folk till livet? Eller sådana som skriver i böcker att de vill döda också kvinnor? Eller de som förföljer andra tills de får besöksförbud? Eller de som i åratal matar på med hat och hot mot andra på en mikroblogg?

Jag tycker Indes historia är tragisk. Men bara för att han är svårt sjuk alternativt hjärnskadad ska han inte slippa undan när han utsätter andra för fara.
Du svarade inte på min fråga. Istället kom du med en lång harang och Indes påstådda övergrepp mot kreti och pleti, kryddad med lite förtal.

Min fråga var, tycker du att så kallade "nazister och kvinnohatare", alltså den vänsterliberala omskrivningen för nationellt sinnade och icke-feminister, är sämre människor än exempelvis sådana som du? Och om så är fallet, tror du inte på allas lika värde?
Citera
2016-09-14, 08:49
Medlem
Citat:
Du svarade inte på min fråga. Istället kom du med en lång harang och Indes påstådda övergrepp mot kreti och pleti, kryddad med lite förtal.

Min fråga var, tycker du att så kallade "nazister och kvinnohatare", alltså den vänsterliberala omskrivningen för nationellt sinnade och icke-feminister, är sämre människor än exempelvis sådana som du? Och om så är fallet, tror du inte på allas lika värde?

De som utsätts för deras handlingar då? Räknas de alls enligt dig? Jag är väl medveten om att fruktansvärda handlingar har sin orsak och att den orsaken ofta är tragisk. Tycker du att faktumet att Hitlers barndom var svår ursäktar hans brott? Brott han säkerligen begått ändå även med lycklig barndom då han var fullblodspsykopat. Nu går jag ur denna tråd, diskussioner här är fullständigt meningslösa.
Citera
2016-09-14, 10:30
Citat:
De som utsätts för deras handlingar då? Räknas de alls enligt dig? Jag är väl medveten om att fruktansvärda handlingar har sin orsak och att den orsaken ofta är tragisk. Tycker du att faktumet att Hitlers barndom var svår ursäktar hans brott? Brott han säkerligen begått ändå även med lycklig barndom då han var fullblodspsykopat. Nu går jag ur denna tråd, diskussioner här är fullständigt meningslösa.
Verkligen? Från spekulationer om Jonas Indes besöksförbud till Adolf Hitler i ett enda steg? Ja, det är nog bäst att du lämnar tråden om du inte kan hålla dig till ämnet.

Jag tänker till skillnad från Klasina inte hata och hetsa mot varken Inde eller hans Twitterföljare. Jag tänker heller inte kasta på dem en massa tillmälen. Jag nöjer mig med att konstatera att hela den här soppan med Inde är så tragisk och så onödig. En fungerande sjukvård borde ha kunnat lösa detta utan att det ska behöva bli polissak av alltihop.
Citera
2016-09-14, 11:06
Medlem
Citat:
Verkligen? Från spekulationer om Jonas Indes besöksförbud till Adolf Hitler i ett enda steg? Ja, det är nog bäst att du lämnar tråden om du inte kan hålla dig till ämnet.

Jag tänker till skillnad från Klasina inte hata och hetsa mot varken Inde eller hans Twitterföljare. Jag tänker heller inte kasta på dem en massa tillmälen. Jag nöjer mig med att konstatera att hela den här soppan med Inde är så tragisk och så onödig. En fungerande sjukvård borde ha kunnat lösa detta utan att det ska behöva bli polissak av alltihop.

Men vänta nu...var det inte Aftonbladet och deras personal som blev anklagade för att vara bölande töntar? Vad är det här då annat än "buhu, buhu, tyck synd om alla stackars arga män som begår brott och hotar kvinnor"?
Senast redigerad av Klasina 2016-09-14 kl. 11:09.
Citera
2016-09-14, 11:24
Citat:
Men vänta nu...var det inte Aftonbladet och deras personal som blev anklagade för att vara bölande töntar? Vad är det här då annat än "buhu, buhu, tyck synd om alla stackars arga män som begår brott och hotar kvinnor"?
Vad pratar du om? Vem begår brott och hotar kvinnor? Jag? "Nazisterna" som följer Indes Twitter? Adolf Hitler? Det är nämligen vad du har gafflat om hittills i tråden.

Skulle du inte förresten hålla dig från tråden? Du "orkade ju inte" när du inte fick ösa ur dig ditt hat oemotsagd?
Citera
2016-09-14, 12:11
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Vem begår brott och hotar kvinnor? Jag? "Nazisterna" som följer Indes Twitter? Adolf Hitler? Det är nämligen vad du har gafflat om hittills i tråden.

Skulle du inte förresten hålla dig från tråden? Du "orkade ju inte" när du inte fick ösa ur dig ditt hat oemotsagd?

Ok, du vet inte att Inde är åtalad för att ha hotat folk till livet, vad tror du det här är, en fantråd för Jonas Inde?
Citera
2016-09-14, 14:26
Citat:
Ok, du vet inte att Inde är åtalad för att ha hotat folk till livet, vad tror du det här är, en fantråd för Jonas Inde?
Jag tycker folk lägger för stor vikt vid påstådda "hotelser" nuförtiden. Det gnölas och gnälls om hot hit och dit hela tiden. I många fall är det inte ens fråga om några hot utan snarare ett sätt för motståndaren att vinna sympati och övertag. Hur det är i just det här fallet vet vi inte, det är ju det som ska avgöras i rättegången. Att man står åtalad innebär inte att man är skyldig, eller ens har utfört den påstådda handlingen. Det innebär bara att någon har anmält och att en okunnig/ointresserad polis skickat ärendet vidare till en åklagare. Vi får som bekant se...

Jag tycker att du har en mycket fördömande och otrevlig ton när du kommenterar. Du kastar epitet runt omkring dig till höger och vänstern och drar dig inte ens för att förtala människor. Det är trist att du som vuxen människa(?) inte förstår bättre. Ditt ohöljda hat drar ner tråden till löjets utmarker.
Citera
2016-09-17, 20:33
Medlem
Svarade fel person när jag svarade "danmack", DET var faktiskt otrevligt av mig! Ber om ursäkt för den tabben. Det svaret skulle inte vara till dig.

Är Jonas Inde banned for life från twitter eller endast tillfälligt? Jag tippar att han snart är tillbaka där och kör i samma stil, men i den mån jag bryr mig hoppas jag såklart att han äntligen kommer till insikt och ser till att få den hjälp han behöver. Han kan fortfarande komma tillbaka, han kommer att bli förlåten, i alla fall för härjandet på twitter. Många är nog dem som skulle vilja hjälpa honom om de kunde. Men för egen del har jag kommit att avsky hans sjuka sida, den rymmer så mycket destruktivitet. Inde tror själv envist, det förstår jag i och för sig, att det är en mänsklig rättighet att få umgås med sitt barn. Det är faktiskt inte det för den som lider av en allvarlig psykisk störning. Så han verkar ha hamnat i en ond cirkel. Han är ledsen över det med sonen och kanske driver det honom längre ner i skiten, vilket leder till att det blir ännu svårare för honom att få vara med sitt barn för han blir farlig då han är så sjuk. Eller så handlar det om obotlig hjärnskada efter fönsterhoppet och spräckta skallen för några år sedan, som gjort att han egentligen borde vara i vadderat rum resten av sitt liv. Utan internet.
Senast redigerad av Klasina 2016-09-17 kl. 20:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in