2017-04-11, 21:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Barnets mor mår tydligen också väldigt dåligt, enligt inlägg i tråden. Undrar om det stämmer.
Inde verkar kunna ta bra hand om sin hund. Undrar om barnets mor känner någon ärlig sorg över att ha förstört så för Inde.
Öhh, hur & vad har hon förstört för Jonas, menar du? När relationen och samspelet och kommunikationen inte funkar mellan två parter med barn är vårdnadstvist en ganska vanlig avslutning.
Citera
2017-04-11, 21:24
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Öhh, hur & vad har hon förstört för Jonas, menar du? När relationen och samspelet och kommunikationen inte funkar mellan två parter med barn är vårdnadstvist en ganska vanlig avslutning.

Öh på dig själv. Hon visste såklart att hon hade goda chanser att vinna en tvist.
Varför skaffar hon barn med en man hon lämnar kort efter att barnet fötts?
Citera
2017-04-11, 21:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Öh på dig själv. Hon visste såklart att hon hade goda chanser att vinna en tvist.
Varför skaffar hon barn med en man hon lämnar kort efter att barnet fötts?
Vet du, jag gick och tittade på dina äldre inlägg i tråden och i de verkade du ändå förstå Inde, att det han "gör" (gjorde) , gör han för att få en reaktion från modern..! Och att det var jobbigt för modern... Nu vet jag inte i vilket hörn du snöat in dig.
Citera
2017-04-11, 21:43
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Vet du, jag gick och tittade på dina äldre inlägg i tråden och i de verkade du ändå förstå Inde, att det han "gör" (gjorde) , gör han för att få en reaktion från modern..! Och att det var jobbigt för modern... Nu vet jag inte i vilket hörn du snöat in dig.

Jag är i det hörnet att jag tycker Indes reaktion verkar mänsklig och att moderns beteende verkar vara egoistiskt och oärligt. Bara på intuition, utan att ha all fakta. Inde verkar vara en känslig människa som utnyttjats.
Om du läst mina inlägg ser du att jag frågat efter moderns version. Frågar igen, finns den att läsa någonstans?
Citera
2017-04-11, 23:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag är i det hörnet att jag tycker Indes reaktion verkar mänsklig och att moderns beteende verkar vara egoistiskt och oärligt. Bara på intuition, utan att ha all fakta. Inde verkar vara en känslig människa som utnyttjats.
Om du läst mina inlägg ser du att jag frågat efter moderns version. Frågar igen, finns den att läsa någonstans?
Det enda jag vet är från twitter - att modern varit med om en hel jävla del. Jag vill inte skriva mer för jag tycker det vore onödigt att dra åt sig the crazy fires. Hon har säkerligen försökt hjälpa honom längre än hon behövt.
Jonas försökte stämma modern bland annat. Hennes tweets är skyddade men jag har läst ett gott antal och jag tror på hennes version.

Tror du på Inde?
Citera
2017-04-12, 00:59
Medlem
Premium-CXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
det krävs väldigt speciella arselkvaliteter för att bli mordhotat och ändå framstå som arslet i situationen skriver Sonenby. Insikten om att skurken faktiskt kanske återfinns i spegeln.
Soneby är en lika ful som hal pk-fisk, att Inde reagerade på Martins lökiga SD-hangup är hur lätt som helst att begripa. Sedan är det självklart bara sjukt med de mordhot/hot som Inde la ut - något han också sa förlåt till Soneby för dan efter.

Att just Soneby har feta (pk-)arselkvaliteter undgår nog ingen.

Övrigt.
AMK Morgon 11 april med Soneby - inte helt oväntat...:
Citat:
I och med att Jonas Inde hade mordhotat Martin på Twitter hörde Martin med sin juristkompis om det var samma straff för att vara grovt sarkastisk på Twitter som att grovt hota någon.
Se mer om gårdagens program via AMK Morgon på Facebook och via @martinsoneby på Twitter.

............

Bild på Soneby med credpajas-ironiskt fuljihadskägg:
https://minfil.org/C9Ke0bbbb2/soo.jpg
Citera
2017-04-12, 01:12
Medlem
Premium-CXs avatar
@JudiskViking ("Jonas Inde") har skrivit fem tweet hittills. Men är det verkligen den riktige Inde?

Sett till det som ligger ute skulle det mycket väl kunna vara ett trollförsök av någon annan än Inde.
Enkelt att rigga upp det som det nu ser ut - utan att vara Inde. Tweettexterna är löjligt nära att det känns parodi, även om det kan finnas en naturlig förklaring att nu i nystarten gå ut löst och oförargligt. Exempel:
Citat:
Längesen jag läste böcker. Så kan vi ju inte ha det.
Citat:
Han har pinkat in hela ön nu. Han tycker om att bo här.
Lutar dock åt att det är Inde...

Citat:
Ursprungligen postat av Premium-CX
Jonas Inde tillbaka på Twitter - som @JudiskViking

För 56 min sedan:

https://twitter.com/JudiskViking
Citera
2017-04-12, 01:48
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Premium-CX
@JudiskViking ("Jonas Inde") har skrivit fem tweet hittills. Men är det verkligen den riktige Inde?

Sett till det som ligger ute skulle det mycket väl kunna vara ett trollförsök av någon annan än Inde.
Enkelt att rigga upp det som det nu ser ut - utan att vara Inde. Tweettexterna är löjligt nära att det känns parodi, även om det kan finnas en naturlig förklaring att nu i nystarten gå ut löst och oförargligt. Exempel:Lutar dock åt att det är Inde...

Hans första foto på nya kontot visade ny fin bild på han och hans son. Nog bara han som haft tillgång till den.

Kontonamnet för originellt och för Inde för att ett trollande vänsterpack skulle kommit på det. De skulle nog valt namn som "@JagIndeÄrBäst" eller nåt.
Citera
2017-04-12, 01:50
Medlem
237s avatar
Citat:
Det enda jag vet är från twitter - att modern varit med om en hel jävla del. Jag vill inte skriva mer för jag tycker det vore onödigt att dra åt sig the crazy fires. Hon har säkerligen försökt hjälpa honom längre än hon behövt.
Jonas försökte stämma modern bland annat. Hennes tweets är skyddade men jag har läst ett gott antal och jag tror på hennes version.

Tror du på Inde?

Det finns ingen vinnare här, och båda 2 lider. Situationen är så djupt tragisk. Tror ingen av dem är elaka eller velat det skulle bli såhär. Både är offer för livet och för vårts land inkompetens att hjälpa de utsatta när det verkligen gäller.
Citera
2017-04-12, 01:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Det finns ingen vinnare här, och båda 2 lider. Situationen är så djupt tragisk. Tror ingen av dem är elaka eller velat det skulle bli såhär. Både är offer för livet och för vårts land inkompetens att hjälpa de utsatta när det verkligen gäller.
Du får det att låta så enkelt, som att "det är inte ens fel att två träter". Jag tror inte så är fallet.
Jag tror inte du är särskilt insatt. Och jag tänker inte skriva något här som kan få Inde att få en tanke på att stämma mig... En anonym flashbackare... Utan mer insyn än alla andra som följt denna soppa i några år.
Citera
2017-04-12, 02:02
Medlem
237s avatar
Citat:
Du får det att låta så enkelt, som att "det är inte ens fel att två träter". Jag tror inte så är fallet.
Jag tror inte du är särskilt insatt. Och jag tänker inte skriva något här som kan få Inde att få en tanke på att stämma mig... En anonym flashbackare... Utan mer insyn än alla andra som följt denna soppa i några år.

Kamma dig. Substanslösa nojor, tomma anklagelser, vägran att se nyanser. "Läs på"-argumentet.

Min kommentar varju det exakt motsatta om vad som är enkelt. Det enkla är att döma ut EN part, och dessutom döma ut den personen som allt igenom ond. Bristen på sjukdomsinsikt är inget som är ovanligt just för dig, däremot brukar de flesta ha vett på att inte uttala sig om just detta ämne när kunskapen är så skriande låg.

Skriv inget då. Då vet vi. Tror ingen lär invända mot det.
Citera
2017-04-12, 02:04
Medlem
237s avatar
Citat:
Jag tror inte du är särskilt insatt. Och jag tänker inte skriva något här som kan få Inde att få en tanke på att stämma mig...

Ja, du ligger verkligen i riskläge att bli stämd av Inde. Hans uttryckta vilja att stämma oliktänkadeflaskbackare har ju varit påtaglig, och vi vet ju alla hur lätt det är för advokater att spåra din identitet.

Lite övertro på din egen betydelse i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in