Twitterdialoger — som tar fart;
allt fler involverade
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Idag har en del hänt:
JI antyder att
Mauro Scocco och Thomas Andersson Wij skulle tillhöra den alltjämt växande grupp Marie-sympatisörer som i JI's huvud tycks ha gått ihop i en jättelik konspiration för att svartmåla honom.
Inde är bra på just sådant där igångdragande (spel) och påeldande av en utsaga, en dialog – som exemplifieras genom den tvittringen du länkar och framför allt dess efterföljds-tweets. Han levererar och konfronterar – med sakkritik som är kryddad med en stil som har giftigt stänk av sarkasm, aggression och diverse annat utstickande. Åtskilliga – så som just den som var måltavla från början i det där i går natt: musikproducenten
Da*id Elfstr*m Lilj* – blir närmast tagna på sängen av Jonas drivna frågor och konfronterande meningar. Den där David märkte man blev besvärad i går av Inde. Jonas verkligen
krävde en ursäkt av David. Han matade på som besatt med om jag nu har räknat rätt sammanlagt 22 tweets till L*lja, och ett flertal återtweets av densamme. Allt detta har alltså Li*ja RADERAT i dag! Var han packad i natt när han skrev detta (och väljer att inte stå för det han skrev)?
Davi* Lilj*.
Upprinnelsen var detta med "lögner aka lögnare" etc.; ursprunget var alltså att han skrev (till Indes ex Mari* Backm*n):
"Otroligt jobbig situation. Kämpa på. Liten tröst är att
ingen tror på hans lögner. Ta hand om dig. Vi vet att du gör rätt"
Jonas menade att D*vid inte hade rätt att säga så. Det som Inde hela tiden ville att L*lja skulle säga till Jonas offentligt på Twitter var:
"
Jag ber om ursäkt för att jag kallade dig lögnare."
Detta gjorde aldrig Lil*a – därav, i mångt och mycket, den småparanoida uppbragtheten från Indes sida.
Därefter drogs alltså Scocco och Andersson Wij (!) lite småbesynnerligt nog in i "spelet".
JI adresserar också irriterat frågan om
vilka "
vi"
är, som DL använder som pronomenform.
Citat:
Barnboksförfattaren Anders Jacobsson sluter upp i ledet av de som lyckönskar Marie i kampen, och blir på grund av detta hårt kritiserad av en viss Inde.
Att Anders nu har gett sig in i det hela är också intressant. Är det betingat av sakfrågan (
vårdnadshistorien etc.) bara verkligen? Eller har de två något gammalt som ligger och pyr? I kväll, de senaste två timmarna, har den store barnboksförfattaren skrivit cirka 10 tweets till Inde i kölvattnet av ovanstående.
Inde svarar bland annat:
@AndersJacobsson Hon kämpar för att få ensam vårdnad - och du tar ställning. Men hur vet du att hennes ensamma vårdnad är bäst för BARNET?
Citat:
Även journalisten Christoffer Röstlund Jonsson, precis som Jonas härstammande från Umeå, har under dagen hamnat i ex-killingens skottlinje. Avslutar detta som han brukar avsluta de flesta motsägningar på Twitter, genom ett av sina numera klassiska "FOAD. Blockad."-meddelanden.
Märkvärdigt ånyo. Att skriva "
FOAD. Blockad." vuxna människor emellan tillhör väl inte vanligheterna?
Jonas replikerar för en stund sedan:
Fan, jag är 45 och från Umeå, jag var tvungen att slå upp FOAD som @crj138 skrev till mig. Fuck Off And Die betyder det va? Mvh/Pappa