2013-01-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Ja, att Jonas Inde har gjort svinroliga saker under sin tid med Killinggänget tror jag att vi är ganska överens om, men handlar tråden verkligen om hans kvalité som komiker?

Gör hans insatser i Killinggänget att vi inte får granska hans insats som människa, eller hur tänker du?

Jag tycker inte Jonas Indes insats som människa är så dålig som ni gör gällande.
Citera
2013-01-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Absolut. Inde var svinrolig i det Killinggänget gjorde och han var svinrolig i Räkfrossa. Jag är fortfarande tveksam till om det gör honom till ett geni.. Skrev han ens någon av karaktärerna själv? Det spelar ingen roll i och för sig, för hur rolig han än har varit och hur tråkigt det än är så är han idag inget annat än en manisk dårpippi.

Du verkar ha hängt upp dig på manisk och dårpippi. Lite barnsliga ordval, hur gammal är du?
Senast redigerad av Pixiala 2013-01-27 kl. 18:08.
Citera
2013-01-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Ja, att Jonas Inde har gjort svinroliga saker under sin tid med Killinggänget tror jag att vi är ganska överens om, men handlar tråden verkligen om hans kvalité som komiker?

Gör hans insatser i Killinggänget att vi inte får granska hans insats som människa, eller hur tänker du?
Haha..ska du bedöma folk "som människa"? Är det inte att begära för mkt-själv ser jag Inde som en lightversion av Lenny Bruce.
Citera
2013-01-27, 18:01
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixiala
Du verkar ha hängt upp dig på manisk och dårpippi. Lite barnsliga ordval, hur gammal är du?

Jasså, jag har hängt upp mig på ordet "manisk"? Märkligt att du tycker det eftersom jag har använt det ordet EN gång i den här diskussionen. Jag anser att dårpippi är ett utmärkt ordval för att beskriva Jonas Inde, som ju också är ganska barnslig från och till. Själv verkar du ha hängt upp dig på ålder, eftersom det är ett evinnerligt jävla tjat om den saken från din sida. Vad är det barnsliga med ordet "manisk" förresten?

Hur gammal jag är har du väl ingenting med att göra överhuvudtaget.. Men jag var tillräckligt gammal för att kunna uppskatta (och förstå) ironikerskämtet i Percy Tårar första gången det sändes. Sedan får du väl tänka lite själv. Och ja, jag var tillräckligt gammal för att få sitta uppe och kolla på de tidigare programmen också. Jag skulle i alla fall, med tanke på ditt sätt att skriva att de flesta här (hur du nu kan veta det..) inte ens var påtänkta när "det" sändes, gissa på att du är max.. Låt oss säga 24.

Killinggänget höll för övrigt på från -91 till -09.. Och har de påstått att de har slutat överhuvudtaget? Sluta få det att låta som att Killinggänget är ett program som har sänts för jättelängesedan. Du framstår bara som en.. DÅRPIPPI!
Senast redigerad av ArturoBandini 2013-01-27 kl. 18:10.
Citera
2013-01-27, 18:20
Medlem
Citat:
Jasså, jag har hängt upp mig på ordet "manisk"? Märkligt att du tycker det eftersom jag har använt det ordet EN gång i den här diskussionen. Jag anser att dårpippi är ett utmärkt ordval för att beskriva Jonas Inde, som ju också är ganska barnslig från och till. Själv verkar du ha hängt upp dig på ålder, eftersom det är ett evinnerligt jävla tjat om den saken från din sida. Vad är det barnsliga med ordet "manisk" förresten?

Hur gammal jag är har du väl ingenting med att göra överhuvudtaget.. Men jag var tillräckligt gammal för att kunna uppskatta (och förstå) ironikerskämtet i Percy Tårar första gången det sändes. Sedan får du väl tänka lite själv. Jag skulle i alla fall, med tanke på ditt sätt att skriva att de flesta här (hur du nu kan veta det..) inte ens var påtänkta när "det" sändes, gissa på att du är max.. Låt oss säga 24.

Killinggänget höll för övrigt på från -91 till -09.. Och har de påstått att de har slutat överhuvudtaget? Sluta få det att låta som att Killinggänget är ett program som har sänts för jättelängesedan. Du framstår bara som en.. DÅRPIPPI!

Nåja, så mycket har jag inte tjatat, i mina 6 inlägg (på dig verkar det som om jag har 6000 inlägg här). Glenn Killing i Manegen började sändas för över 20 år sedan och det får man väl kalla länge sedan. Jonas Inde hoppade av Killinggänget 2005 så 2009 fanns inte Killinggänget längre.

Killinggänget är inte heller något program (snorunge), det är en komikergrupp.

Medlemmar från Killinggänget må ha jobbat ihop sen dess men det är inte samma sak. För 20 år sedan såg samhället helt annorlunda ut och andra saker var roliga som inte längre är kul, vilket inte Robert Gustafsson har fattat (som sagt).
Senast redigerad av Pixiala 2013-01-27 kl. 18:33.
Citera
2013-01-27, 19:23
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Nåja, så mycket har jag inte tjatat, i mina 6 inlägg (på dig verkar det som om jag har 6000 inlägg här). Glenn Killing i Manegen började sändas för över 20 år sedan och det får man väl kalla länge sedan. Jonas Inde hoppade av Killinggänget 2005 så 2009 fanns inte Killinggänget längre.

Killinggänget är inte heller något program (snorunge), det är en komikergrupp.

Medlemmar från Killinggänget må ha jobbat ihop sen dess men det är inte samma sak. För 20 år sedan såg samhället helt annorlunda ut och andra saker var roliga som inte längre är kul, vilket inte Robert Gustafsson har fattat (som sagt).

Jasså vilka var det vi kunde se på dramaten 2009 i "Drömmen om Herrön"? Väldigt subjektivt att påstå att Killinggänget inte fanns 2009.

The Beatles var inte The Beatles för att Pete Best hoppade av?
Citera
2013-01-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Jasså vilka var det vi kunde se på dramaten 2009 i "Drömmen om Herrön"? Väldigt subjektivt att påstå att Killinggänget inte fanns 2009.

The Beatles var inte The Beatles för att Pete Best hoppade av?

Jaha. Att påstå Killinggänget fanns 2009 är lite som att påstå ABBA finns fortfarande om de beger sig ut på en återföreningsturné i folkparkerna i sommar. Drömmen om Herrön var ungefär som när en ko precis har dött och börjar rycka med benen och klövarna. Lever den för det? Nej, det gör den inte. Den är stendöd!
Senast redigerad av Pixiala 2013-01-27 kl. 19:49.
Citera
2013-01-27, 20:02
Medlem
zBr9s avatar
JI Sågar "Allt Faller" under dagen:

Citat:
@JonasInde
Vad eller vem faller i #alltfaller? Ser solid humoratleticism, men flasha tajta gymkroppen i indianskrud är ju inte att riskera egot direkt.

Antar att allting mildare än "fullständig psykos med suicidala inslag" inte är tillräckligt vågat för att kallas risktagande för Indes smak.
Citera
2013-01-27, 20:10
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Jaha. Att påstå Killinggänget fanns 2009 är lite som att påstå ABBA finns fortfarande om de beger sig ut på en återföreningsturné i folkparkerna i sommar. Drömmen om Herrön var ungefär som när en ko precis har dött och börjar rycka med benen och klövarna. Lever den för det? Nej, det gör den inte. Den är stendöd!

Fast vad fan.. Fyra nyanser av brunt kom 2004 och Herrön kom -09. Jämför du verkligen det med ABBA, som officiellt har lagt av och inte har spelat sedan -83?
Citera
2013-01-27, 20:39
Medlem
Citat:
Fast vad fan.. Fyra nyanser av brunt kom 2004 och Herrön kom -09. Jämför du verkligen det med ABBA, som officiellt har lagt av och inte har spelat sedan -83?

Har du ingen humor alls? Vad gör du då i en tråd om en komiker? Du gör dig bara dum nu dessutom. Men fortsätt gärna tjata och tjata tills du övertygat dig själv om att du har rätt. Eller bli mer mogen kanske.

Ni vet vad jag menar och ni vet att jag har rätt. Killinggänget var inte längre aktiva då Herrön sattes upp. Det var som en slags klassåterförening, och Jonas Inde var inte inbjuden. När han hoppade av och meddelade det via en av kvällstidningarna (förmodligen inte alls på topp just då) tog de andra medlemmarna det hårt och de har alla uttalat sig om händelseförloppet innan det hände i otaliga intervjuer, om hur gnistan försvunnit. De hade inte lika kul längre och de kom inte överens. Men dock:

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle10536626.ab

Det är bara att kolla in vad de olika medlemmarna i Killinggänget gjort på senare år för att se att de inte är aktiva längre. De har gjort andra saker, varit inblandade i andra projekt.
Senast redigerad av Pixiala 2013-01-27 kl. 20:53.
Citera
2013-01-27, 20:39
Medlem
Sen skulle Jonas Inde naturligtvis varit med i en sån retrogrej som Herrön var, om allt hade gått rätt till. Men de andra medlemmarna i Killinggänget var väl för arga på honom då, eller så är de männen just de mobbare som många, inkusive Jonas Inde, menar att de är.
Senast redigerad av Pixiala 2013-01-27 kl. 20:59.
Citera
2013-01-27, 20:54
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Har du ingen humor alls? Vad gör du då i en tråd om en komiker? Du gör dig bara dum nu dessutom. Men fortsätt gärna tjata och tjata tills du har övertygat dig själv om att du har rätt. Eller bli mer mogen kanske.

Motfråga: Om du tar så illa upp över vad som skrivs här, vad gör du då i en skvallertråd om en komiker? För övrigt var alla medlemmar involverade i andra projekt även under tiden Killinggänget var som mest aktiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in