Citat:
Ursprungligen postat av Pixiala
[- - -]
Och hur kan ni tro att Jonas Inde har ont om pengar för han skriver han vill städa hos kändisar på twitter? Det är ju alldeles uppenbart humor. Det är på skämt. Karln är som bekant komiker. Mer galen än vanligt verkar han inte vara heller, bara upprörd över vårdnadsbråket med sitt ex.
[- - -]
Tja, han sade ju tidigare i Aftonbladet han spelat bort hela arvet efter sin mor på 300 000 :-. Men han kanske skämtade då också. På Twitter vill jag minnas att han för en tid sedan skrev att han bränt ännu mer på prostituerade (antagligen skämt).
I programmet Jonas Löfte skall han enligt uppgifter tidigare här i tråden (har bara tittat på den snutt där han är arg över mammans incestuösa tendenser och - sannolikt - skojar om att mörda sambon) ha sagt att han är skyldig systern 400 000 :- (men det kanske var ett skämt?). Han skall också i ett avsnitt ha sagt att han inte hade råd med barnvagn.
En möjlig inkomstkälla för Inde skulle kanske kunna vara att sälja sin del i vissa låträttigheter. Han har tydligen gjort någon text åt Olle Ljungström i alla fall. Även om Ljungström alltid sålt dåligt så är han ju högt aktad av musikrecensenter. Det är ju möjligt att det finns något skivbolag som varit berett att pröjsa för Indes eventuella andel i sådana låträttigheter och att man varit beredd att ta upp Ljungström-låtar till ett högt värde i balansräkningen med tanke på eventuellt, framtida "kult"-värde. Och även om Ljungström sannolikt inte genererar speciellt mycket pengar borde ju nuvärdet av inbetalningar som sträcker sig 70 år efter upphovsmannens död kunna bli en del. I alla fall om Olle blir kult någon gång i framtiden ungefär som Dan Andersson eller någon liknande figur (noterar förresten att f d sambon Marie B. verkar komma från de trakter där Dan Andersson kom ifrån).
Andra varianter är att Inde fått ett rejält förskott på något, Finax-lån, nya pengar från systern eller att pappan hostat upp stålar.
När det gäller Indes kapacitet som komiker så är han väl inte lika bra som Robert Gustafsson. Han är väl mer jämförbar med Peter Wahlbeck, tror jag.
När det gäller de 95 och 98 procenten som Mediemannen kommenterade så står jag fast vid detta med det jag vet idag. Inte för att jag tycker att Inde verkar speciellt sympatisk utan för att han inte verkar tillräckligt knäpp för att det skall anses värre än det LVU-fall jag länkade till och där modern fick behålla sitt barn. Rätten måste nog tycka jävligt illa om Inde eller så måste något trovärdigt expert-vittne intyga att Inde utgör en risk för barnet. Tvivlar på att det räcker att han blir tankspridd av litiumet. Om en prejudicerande dom inte skall plocka av alltför många ungarna måste man nog hitta något som skiljer ut Inde från andra fall. Vet inte om det räcker med en kombination av bipoläritet och (nykter) alkoholism. Misstänker att det då också kan bli alltför många man måste plocka av ungarna. Jag vet dock att man brukar skära bort en bit av hjärnan i pannan på folk (minns inte om det var höger eller vänster sida) om trycket i hjärnan blivit för stort. Om trycket i huvudet blivit för stort efter att Inde slog i backen kan man kanske ha gjort en sådan operation. Har också för mig att impulskontrollen sitter i pannan eller tinningen. Om något sådant skadats skulle det kanske kunna vara tillräckligt för att få en tillräckligt avgränsad prejudicerande dom som inte går att tillämpa på alltför många människor. Men för att kunna använda något sådant bör nog Marie B. och hennes advokat ha kunnat få tag på Indes sjukjournaler.