2013-01-04, 02:15
28 oktober-händelsen/tiden –
Indes beskrivning på Twitter DÅ om den tiden
Citat:
Det är sant att det inte står något där, ser jag nu (och det tog tid att skrolla tillbaka, just det).
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
/.../ framme vid den 27-28 oktober.
Det står inget på twitter de datumen om att sonen är tagen.
Det står inget på twitter de datumen om att sonen är tagen.
Det bör också sägas att Inde inte brukar radera sina tweets.
Men han har gjort det vid något tillfälle.
Läs lite om ett minne jag har av detta i spoilern:
Jonas Inde har raderat en del av sina tweets – tidigare.
Inte för att jag tror att han har gjort det nu rörande något han då skrev runt den 28 oktober, men det kan vara värt att nämnas. Jag vet vid ett tillfälle i slutet av 2011 cirka (om jag minns rätt), då han i ett läge helt plötsligt raderade en del (oklart hur mycket och exakt vad han tog bort). Detta skedde vid en annan skovperiod (?), tror jag, när det var – har jag fått kompletterat återgivet från en indirekt halvnära källa till honom – en sorts besynnerlig historia där han hade ett antal Jonas Inde-kopior, fakevarianter, humoralias eller så efter sig på Twitter (som tydligen drev med honom, eller det skulle se ut så?). Rätt många dessutom. Det där blev aldrig riktigt utrett vad jag förstår. Fortfarande lär det vara oklart om det var Inde själv som stod för alla dessa olika Inde-användarnamn, eller om det var någon humorkollega (Killinggänget-medlem?) i farten. Vad jag minns så hade Jonas vid någon tidpunkt i alla fall 5-6 stycken andra Jonas Inde-namn på sin Twitterlista som han följde! Han lär också vad jag har hört varit i en sorts ironidispyt (?) med Henrik Schyffert (eller Schyfferts alias?) vid den tiden någon gång. Grejen var den att Jonas retweetade dessa andra Inde-namn (och Schyffert) och höll på för fulla muggar.
Det jag minns och vidare har hört är att Jonas förlorade extremt många följare i den vevan. Klart många fler än nu. Sedan efter ett tag skärpte han till sig och raderade en hel del av denna vanryktade historia, vad jag minns.
Inte för att jag tror att han har gjort det nu rörande något han då skrev runt den 28 oktober, men det kan vara värt att nämnas. Jag vet vid ett tillfälle i slutet av 2011 cirka (om jag minns rätt), då han i ett läge helt plötsligt raderade en del (oklart hur mycket och exakt vad han tog bort). Detta skedde vid en annan skovperiod (?), tror jag, när det var – har jag fått kompletterat återgivet från en indirekt halvnära källa till honom – en sorts besynnerlig historia där han hade ett antal Jonas Inde-kopior, fakevarianter, humoralias eller så efter sig på Twitter (som tydligen drev med honom, eller det skulle se ut så?). Rätt många dessutom. Det där blev aldrig riktigt utrett vad jag förstår. Fortfarande lär det vara oklart om det var Inde själv som stod för alla dessa olika Inde-användarnamn, eller om det var någon humorkollega (Killinggänget-medlem?) i farten. Vad jag minns så hade Jonas vid någon tidpunkt i alla fall 5-6 stycken andra Jonas Inde-namn på sin Twitterlista som han följde! Han lär också vad jag har hört varit i en sorts ironidispyt (?) med Henrik Schyffert (eller Schyfferts alias?) vid den tiden någon gång. Grejen var den att Jonas retweetade dessa andra Inde-namn (och Schyffert) och höll på för fulla muggar.
Det jag minns och vidare har hört är att Jonas förlorade extremt många följare i den vevan. Klart många fler än nu. Sedan efter ett tag skärpte han till sig och raderade en hel del av denna vanryktade historia, vad jag minns.
Något "känsligt" från 28 oktober-tiden kan måhända ha plockats bort?
Citat:
Jo, han skriver då (28 oktober) detta:
Dock berättas det den 27 oktober att han fått besök av socialjouren rörande "det skålheta kaffet".
Han skriver också att det är tredje anmälan han åker på sen han blev far.
Han skriver också att det är tredje anmälan han åker på sen han blev far.
Socialjjouren var här. Super jag? Nä. Men ringer nån sociala så följs det väl upp, oftast? Tredje gången jag blir anmäld sen jag blev far.Den 28 oktober skrev han vidare:
''Välkommen in, socialjouren. Sonen var på väg i säng, men kom in ni. Vad är jag anklagad för den här gången?''
Citat:
Just så. Hur kan man tolka ut vad som hänt av detta?
Svårt att tolka vad som faktiskt hänt:
Så här skriver Jonas den 27 oktober:
''Nä, aldrig skållat sonen med kokhett kaffe. Disträ en gång, ställde kaffet istället för vattenmuggen framför honom. Det hände inget.''
Så här skriver Jonas den 27 oktober:
''Nä, aldrig skållat sonen med kokhett kaffe. Disträ en gång, ställde kaffet istället för vattenmuggen framför honom. Det hände inget.''
En intressant tvittring gör han ett antal tweets senare samma dag (28 okt.):
– "Om han börjar dricka igen, då måste du lämna han!" Jag är fortfarande nykter. Men ensam här med sonen nu. Hur blev det så? Vad hände?Där skriver han således att han var ensam med sonen. Och två tweets senare:
– Grabben har det bra här. Ni kan ta hand om er egen skit nu. Om ni törs. Vet detta om mig bara: Jag är ingen projektionsyta.Därefter ligger han ganska lågt rörande "vårdtemat" förutom det sista den 28 oktober:
– Fest! 40-årsfest! Sonen sov inte idag, så jag är väl hemma igen om två timmar.
Citat:
Gränsen tycks gå där den 27 oktober, även hos mig.
Kan inte scrolla längre tillbaka än den 26 oktober. Går det att fram mer längre bak?