2020-03-06, 00:45
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Jag har alltid sett mig själv som naiv när det kommer till brudar. Sen läser jag sånt här och inser att jag är rejält klartänkt. Fy fan vad väck du är. Den där kvinnan ska du flykicka ut från med båda fötterna och tacka gud för att du duckade den kulan.

Edit: Sök hjälp.
Senast redigerad av Doxycyklin87 2020-03-06 kl. 00:55.
Citera
2020-03-08, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3674952234524584
forts.. Någon gång här är hon i London för att möta nån levrantör över en dag bara. Sent på kvällen har vi ett passionerat samtal där hon försöker övertala mig att boka ett flyg och komma dit direkt. Jag tvekar inte men ingen av oss hittar en rimlig transportväg dit hon är och hon kommer ju ändå hem i morgon. Vi lägger på och säger godnatt utan konstigheter, men sedan får jag sms om att hon är "livrädd att jag inte hade kommit även om det fanns en bättre resplan". Jag tycker det är väldigt uppenbart att jag inte skulle sagt så eller suttit där och försöka boka med henne om så inte vore fallet. Dessutom är jag så upp över öronen försälskad i henne och slutligen ligger det långt ifrån min personlighet att prata eller agera så osammanhängande överlag och det känns självklart. jag visste inte vad hennes motiv kunde vara men det kändes som en spelad oro. Ändå gör jag allt för att trygga henne om hur jag känner för henne och hur jag ska gottgöra henne nästa dag men hon tvekade in i det sista på om "jag" var ärlig.

Så fort vi ses igen så känns det bra igen. Hon klargör bara varje gång att jag är så "fucked up bara" och att jag måste sluta "tro att människor vill mig illa" eller att "alla ljuger hela tiden". Givetvis hänvisar hon även till historier från olika lögner och svek från närstående eller affärspartners man varit med om tidigare och berättat om. Så fort det var något man anmrkte på så fick man snabbt höra att man måste "söka hjälp nu" för "hur ska det gå annars om jag aldrig kan lita på henne och hela tiden inbillar mig saker". Kort sagt fick hon mit alltid att känna att jag måste varit helt DUM I HUVUDET som inte förstod hur bra hon verkligen var och att jag verkligen ställer helt absurda och kanske rent av elakt mistänksamma frågor.

Här hade jag ju värdens bästa tjej. Det kändes superintimt och härligt när vi sågs och hon verkade ha både talang bra prioriteringar. Vi skapade snabbt väldigt seriösa framtidsvisioner och slösade ingen tid med att börja agera därefter, trodde jag.

För mig rörde det sig mer om vad vi ville uppleva ihop, och hur jag skulle strukturera om företagande och affärer efter den livsstil vi ville ha gemensamt. För Anna var det dock väldigt viktigt att inte vänta längre med att skaffa barn. Hon ville redan börja jobba på det för att hon måste vara gravid senast om ett halvår kände hon. Hennes andra kärnfråga var den om bostad. Hon hade alldeles för mycket lån på sin lägenhet tyckte hon, så hon sa att "vi måste sälja den". Okej det var väl lugnt. Men sedan ville hon inte under några omständigheter stå som "inneboende" utan hon krävde att hon skulle få köpa in sig i min lägenhet, vilket jag inte alls var intresserad av. Efter några vändor genom dom ämnena hade jag insett att vi väl löser allt såsom hon vill. Jag började tänkte att barn var väl en bra idé trots allt, jag "visste" ju att hon var en grym och unik tjej nu, och hon visade ju även prov på stark vilja, integritet och handlingskraft. Att låta henne köpa in sig i min lägenhet spelade väl inte så stor roll i det stora hela så jag sa okej på det med.

Vad gäller karriärer och livssstil så var det tidigt klart att Anna ville bli mer säjlvförsörjande och entreprenöriell. Hon ville mer än något annat bli fri sitt 9-5 jobb även om hon var nöjd med att ha klättrat i karriären.
Vi pratade om att det inte var någon stress med det men att hon kan lämna sitt jobb så småningom om hon vill. Hon ville gärna bli involverad i mina projekt på något sätt och helest att vi gjorde något ihop, vilket jag tyckte lät så romantiskt och kul att jag började tänka på att mer eller mindre avbryta dåvarande engagemang och "börja om" med Anna som partner även professionellt.

Dagarna förflöt med mycket kärlek och telefonen plingade frekvent på båda håll. Det var även mycket planerande, siffror och samtal till fastighetsmäklare och dylikt. Hon spaltade upp sin boendekalkyl som den avr och skrev utlägg om hur galet det är "att vi har sådanna räntekostnader till banken" och att "vi måste lösa det direkt". Jag skulle inte heller längre benämna hennes lägenhet som "din" utan jag skulle promt säga "vår" och "sluta vara så självupptagen". Jag skulle "fatta att vi är en familj nu".

Vi börjar samsas om allt detta och där är vi när vad vi kan kalla SITUATION #1 uppstår. Se nästa inlägg där jag kommer beskriva den även för de som inte läst den här bakgrunden.

P.S.

Detta är nerkortat i viss grad redan, men jag tänker uppdatera varje inlägg med en ordentlig tl;dr senare.
She was never yours, it was only your turn ,så är det med tjejer dom är som katter kommer och går
Citera
2024-12-26, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xulitan
Ja han är helt off, han har inte ens koll på att polisen inte rycker ut vid sådant här trams och låter paranoid så in i. Han behöver hjälp men tyvärr ligger även insikten på noll så... En uppenbar psykos. Därför han är så osammanhängande.

Hej,

det är skillnad på att vara stressad och i "psykos".

Polisen ryckte ut 4 gånger för att hon hittade på små saker som jag skulle ha varit en främmande granne som hade ringt och sms:at henne för att jag inbillat mig att jag kände henne. 4 gånger samma visa. Dessutom skickade hon alltså sin knarklangare att hota mig med samma lögner vid ett tillfälle. Självklart var det oerhört stressande att behöva bo granne med en sådan person. Och jag var lika förvånad som alla ni andra över att polisen ryckte ut på sådant trots att det inte fanns ett enda sms eller missat samtal hon kunde backa upp det med.

Ni som kallar det psykos och liknande är knappast några psykologer. Jag tror visserligen också att jag kan ha haft en psykos på slutet där när jag kom hem från "paradisön" på ett oplanerat sätt och plötsligt behövde deala med att hon skulle vara min granne med full insyn till varandra igen. Samt risken att hon hittade på nya saker eller skickade sina knarklangare och dylikt på mig igen.

Jag fick krångla en del del för att skapa avståendet för min egen trygghet därefter.

Exempelvis , jag lyckades trixa till mig en studentbostad på annan ort och förlänga uthyrningen av min lägenhet genom att skriva in mig på universitetet igen. Det blev även att jag passade på att ta en ytterligare examen. Två år senare flyttade hon och då flyttade jag hem direkt igen.

Hursomhelst var det en röd tråd och inga lögner i det hela... Även om det var en helt rimligt panik och stress också utifrån den urdåliga situationen jag hade hamnat i ekonomiskt också. Skuldfri visserligen men ändå så nollad att jag inte hade någon flexibilitet. Jag gick bokstavligen från att ha haft miljonbelopp på kontot i över 10 år till att köpa en gaffel på second hand för 2 kronor och sova med en tröja som kudde tills jag fick CSN och kunde börja bygga upp mig igen ekonomiskt. (jag hade tjänar mina pengar tidigare på en verksamhet som krävde att jag hade åtminstonde några kronor att börja bygga med. (givetvis inget olagligt).

Jag blev inte miljonär igen på det.. men jag byggde upp en bra buffert igen.. och sedan hade jag lite tur med projekten som följde.

Hursomhelst skulle jag säga att det mesta jag skrev hade en god anledning och var i det närmaste korrekt. Som ni förstår satt jag inte och renskrev posterna, jag hade genuin panik och sökte stöd på nåt sätt.

Slutligen kan jag säga att jag även hade och har nära vänner som stöttade hela tiden. Vänner med bra ekonomi och stabila liv på alla sätt. Men av olika anledningar ville jag inte låna pengar utan trodde att det var bättre att jag löste alla delarna av problemet själv först och främst. Jag hade trots allt satt mig i den situationen själv och det visste jag.

Tack till alla som trodde på mig. <3
Citera
2024-12-26, 16:26
Medlem
Jobbig situation minst sagt.

Personligen hade jag lagt i full back redan när hon dricker kopiösa mängder alkohol. Första red flag.

Samtidigt har du dig själv att skylla i många led. När hon visar tydliga psykiska problem, i min mening bipolär med kraftig narcissistisk persona, så skulle du blockat henne överallt och gått vidare med ditt liv.

Ditt största problem är att du söker svar på något som du aldrig kommer få de svar du vill ha. Att ringa runt när hon är tydligt inte värd mödan, är inte hälsosamt.
Utöver det verkar du ha ett stort behov av att säga "ditt", vilket rinner av som vatten på en gås för en sån som Linda. Detta i kombination med hennes uppenbara problematik, är som bensin på eld.

Sälj lägenheten, flytta, skapa ett nytt liv och gå på terapisamtal. Du behöver ventilera dina tankar, men INTE till Linda.
Inse att "ni" aldrig var det du ville/trodde att det var, gå vidare med livet och ta lärdom av både ditt agerande och de tydliga red flags hon visade.
Citera
2024-12-27, 19:10
Medlem
Känner igen mig!

Fast inte lika extremt. Men just det där att hänge sig till en annan, att älska personen, att gå in i en vacker relation (för visst var det vackert, underbart, och fantastiskt, när det var det?).

Nedbrytningen som den andre gör tror jag inte är helt medveten. Jag tror det handlar mycket om rutiner och förväntningar.

Exempel/Hypotes: Hon bad dig köpa mjölk på ICA den där gången och du gjorde det. Från och med nu är det alltid du som köper mjölk. She says "Jump!", you say "How high?".

"Mjölk" blir "Middag", "Middag" blir "Nyckel", "Nyckel" blir "Förlovningsring" (för att förenkla).

Olika ord men för henne samma "sak".

För visst skulle du göra allt för henne, där när ni var i bästa skedet? Och säkerligen utstrålade du med. När du sen efter vanebildningen står upp för dig själv och säger "Nu får det vara nog. Köp din egen mjölk" så känner hon inte igen "dig" som hon målat upp.

"Du är galen"

Du är inte det hon har föreställt sig i sitt huvud och vant sig vid. Varför käftar min hund emot? Få dig att ifrågasätta vem du är, och straffa dig för att du varit en olydig byracka.

"Du är galen!"

Sakta men säkert förvandlades du från en partner till en "sak". Du blev en ägodel och hon ägare.

Att du säkert blev smått "galen" är ingenting konstigt egentligen, du vill vara din partner till lags och du älskar henne, och hon älskar dig med... eller? Det är förvirrande att ens älskade ena stunden "älskar", och nästa stund "hatar", och sen "älskar" o.s.v.

"Är jag galen?"

Det är väldigt vanligt i "toxic" eller "abusive" relationer att personen som är "offret" ofta tar skulden för förövarens beteende.

"Det ÄR jag som är galen!"

Vänner/Familj: "Han slog dig!? Gör slut! Dra!"
Offer: "Men han/hon älskar mig! Det var mitt fel!"

Klyschigt och förenklat, men känns lite som det är det du gått igenom.

Hur tog du dig sen vidare TS? Nu efter alla dessa år?

EDIT: Vill även säga att det är grovt svårt att ta sig ur en relation med alla dessa röda flaggor. Alla utomstående ser det, men man själv är i en slags emotionell beroende ställning och det är inte lätt att bara packa väskan och dra.
Senast redigerad av Osvirius 2024-12-27 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in