Citat:
Ursprungligen postat av
Xulitan
Ja han är helt off, han har inte ens koll på att polisen inte rycker ut vid sådant här trams och låter paranoid så in i. Han behöver hjälp men tyvärr ligger även insikten på noll så... En uppenbar psykos. Därför han är så osammanhängande.
Hej,
det är skillnad på att vara stressad och i "psykos".
Polisen ryckte ut 4 gånger för att hon hittade på små saker som jag skulle ha varit en främmande granne som hade ringt och sms:at henne för att jag inbillat mig att jag kände henne. 4 gånger samma visa. Dessutom skickade hon alltså sin knarklangare att hota mig med samma lögner vid ett tillfälle. Självklart var det oerhört stressande att behöva bo granne med en sådan person. Och jag var lika förvånad som alla ni andra över att polisen ryckte ut på sådant trots att det inte fanns ett enda sms eller missat samtal hon kunde backa upp det med.
Ni som kallar det psykos och liknande är knappast några psykologer. Jag tror visserligen också att jag kan ha haft en psykos på slutet där när jag kom hem från "paradisön" på ett oplanerat sätt och plötsligt behövde deala med att hon skulle vara min granne med full insyn till varandra igen. Samt risken att hon hittade på nya saker eller skickade sina knarklangare och dylikt på mig igen.
Jag fick krångla en del del för att skapa avståendet för min egen trygghet därefter.
Exempelvis , jag lyckades trixa till mig en studentbostad på annan ort och förlänga uthyrningen av min lägenhet genom att skriva in mig på universitetet igen. Det blev även att jag passade på att ta en ytterligare examen. Två år senare flyttade hon och då flyttade jag hem direkt igen.
Hursomhelst var det en röd tråd och inga lögner i det hela... Även om det var en helt rimligt panik och stress också utifrån den urdåliga situationen jag hade hamnat i ekonomiskt också. Skuldfri visserligen men ändå så nollad att jag inte hade någon flexibilitet. Jag gick bokstavligen från att ha haft miljonbelopp på kontot i över 10 år till att köpa en gaffel på second hand för 2 kronor och sova med en tröja som kudde tills jag fick CSN och kunde börja bygga upp mig igen ekonomiskt. (jag hade tjänar mina pengar tidigare på en verksamhet som krävde att jag hade åtminstonde några kronor att börja bygga med. (givetvis inget olagligt).
Jag blev inte miljonär igen på det.. men jag byggde upp en bra buffert igen.. och sedan hade jag lite tur med projekten som följde.
Hursomhelst skulle jag säga att det mesta jag skrev hade en god anledning och var i det närmaste korrekt. Som ni förstår satt jag inte och renskrev posterna, jag hade genuin panik och sökte stöd på nåt sätt.
Slutligen kan jag säga att jag även hade och har nära vänner som stöttade hela tiden. Vänner med bra ekonomi och stabila liv på alla sätt. Men av olika anledningar ville jag inte låna pengar utan trodde att det var bättre att jag löste alla delarna av problemet själv först och främst. Jag hade trots allt satt mig i den situationen själv och det visste jag.
Tack till alla som trodde på mig. <3