Citat:
Ursprungligen postat av
Salgoud
Haha, brukade behva ka till London en gng i mnaden fr ngra r sedan fr jobbet. Kontoret lg nra Cock Tavern, och det sg sannerligen sunkigt ut. Roligt att du tipsade om just den. Gick aldrig in sjlv, brukade hnga varje lunch och kvll p Somers Town Coffee House, som lite frbryllande r en pub. Inte alls sunkigt s ingen rekommendation fr denna trden, men ovanligt bra pub-kk.
Annars tror jag du hittar sunkigare pubbar utanfr stadskrnan. Sg ett par i ealing som sg rtt sunkiga ut. Vill du ha kta sunk hade jag dock inte bemdat med london, ltt att du spenderar mer tid i tuben fram och tillbaka mellan stllena n i sjlva pubbarna om du vill f in flera knns det som.
Sunkigaste jag varit i var i Carlisle - skerhetsvakt utanfr typ kl 4 p eftermiddagen, vilket r ovanligt, och karaktrerna dr inne var.. intressanta.
Det r en liten vrld ibland!
Frn Somers Coffee House, som precis som du sger har ett ngot missvisande namn, till the Cock Tavern r det max 2 minuter att g, men en nd en helt annan vrld. Det ovanliga med London r att du har sk Council Houses/Estates i extremt centrala och attraktiva lgen och det r dr man kan hitta pubar av denna typ. De som traditionellt har bott i dessa omrden har levt sina liv p dessa pubar (inkl. dop, frlovningsfester, brllop, begravningar), folk knner varandra i generationer, och kan mycket vl vara slkt, etc. Vill man uppleva denna typ av traditionella pubar ha man ganska brottom, i alla fall vad gller centrala London.
Jag tolkade inte benmningen sunkpubar som farliga eller otrevliga pubar, utan mer som traditionella, ej gentrifierade, snderrenoverade, etc.
// JC