Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-07-29, 17:19
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Det mrkte jag inte direkt av. Bodde dr nyss.

Frvisso i utkanten av distriket, i sydvstra delen, och kanske inte vandrade jttemycket sterut men knde inte att det kndes skumt alls.
Inte lika prydligt som kringliggande omrden kanske, men inte direkt sunkigt.
Du verkar ju helt lost... Du kan omjligt bott i whitechapel.
Araber, pakistanier och negrer svartare n kol flanerar runt bland all dekadens och smuts.
Citera
2019-07-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Araber, pakistanier och negrer svartare n kol flanerar runt bland all dekadens och smuts.
Jod, bodde p ett hostel p Dock Street.
Var bara dr i 4 dagar, s jag ju ltt ha missat mycket av den stereotypiska stmningen, men det va knappast s att jag reagerade p att nt va ovanligt sunkigt.
Gick p en av pubarna i nrheten och tyckte den va helt okej, inte smre n nn av de andra pubarna jag beskte i finare stadsdelar.
Senast redigerad av MarcoBolan 2019-07-30 kl. 18:55.
Citera
2019-07-31, 19:00
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Jod, bodde p ett hostel p Dock Street.
Var bara dr i 4 dagar, s jag ju ltt ha missat mycket av den stereotypiska stmningen, men det va knappast s att jag reagerade p att nt va ovanligt sunkigt.
Gick p en av pubarna i nrheten och tyckte den va helt okej, inte smre n nn av de andra pubarna jag beskte i finare stadsdelar.

"Problemet" nr man pratar om Whitechapel r att det r lite diffusa grnser d det sunkiga Whitechapel minskar allteftersom nybyggda hus poppar upp i de nrliggande omrden. Aldegate i vst, Wapping och st Katharines dock i syd och omrdet kring brick lane norr r ju frscha stllen. S man kan tekniskt sett vara i Whitechapel men vara i en del som i praktiken r Aldegate.

S du hittar definitivt riktigt sunkiga pubar i Whitechapel (runt stationen och mot Shadwell-hllet) men gr du fr lngt syd/vst hamnar du snarare p frscha vinbarer.
Citera
2019-07-31, 19:12
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolennart
k s lngt norr du kan och vlj vilken pub somhelst
Bjd att hlla med om det r genuint sunk som efterstrvas. Har hngt mycket i Barnet och Cockfosters, och varken turister eller hipsters har hittat dit. nnu
Citera
2020-05-10, 19:09
Medlem
Urskta lite sent svar och nu r pubarna stngda pga Corona. Men jag gillar detta mne och har i alla fall ett par bra tips fr framtida resenrer. ven i hyfsat centrala London gr det att hitta fantastiska "sunkpubar". D v s riktiga pubar med locals och mycket patina..och som kanske r lite "rough around the edges"...

Nr du trttnat p Portobello Road och allt folk. Traska en smula vsterut till The Stewart Arms
26 Norland Rd, London W11 4TR.

Eller nr du trttnat p att vara kulturell i Bloomsbury, vandra lite norr mot Kings Cross. Ett besk p McGlynns Freehouse rekommenderas varmt, 1-5 Whidborne St, London WC1H 8ET. I nrheten ligger ven The Dolphin, 47 Tonbridge St, London WC1H 9DW som ven den r en sk. riktig pub.

Fr den som r lite mer vgad av sig kan nmnas dessa tv:
The Tarmon Free House som ligger lite lngre upp mellan Kings Cross och Islington. 43 Caledonian Rd, Islington, London N1 1ED. Eller the Cock Tavern som ligger i Somers Town, d v s mellan St Pancras och Camden Town. 23 Phoenix Rd, London NW1 1HB

Det blir en pubrunda att minnas!

Enjoy!
JCagney
Citera
2020-05-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCagney
Urskta lite sent svar och nu r pubarna stngda pga Corona. Men jag gillar detta mne och har i alla fall ett par bra tips fr framtida resenrer. ven i hyfsat centrala London gr det att hitta fantastiska "sunkpubar". D v s riktiga pubar med locals och mycket patina..och som kanske r lite "rough around the edges"...

Nr du trttnat p Portobello Road och allt folk. Traska en smula vsterut till The Stewart Arms

Eller nr du trttnat p att vara kulturell i Bloomsbury, vandra lite norr mot Kings Cross. Ett besk p McGlynns Freehouse rekommenderas varmt, 1-5 Whidborne St, London WC1H 8ET. I nrheten ligger ven The Dolphin, 47 Tonbridge St, London WC1H 9DW som ven den r en sk. riktig pub.

The Tarmon Free House som ligger lite lngre upp mellan Kings Cross och Islington. 43 Caledonian Rd, Islington, London N1 1ED. Eller the Cock Tavern som ligger i Somers Town, d v s mellan St Pancras och Camden Town. 23 Phoenix Rd, London NW1 1HB

Enjoy!
JCagney

Spnnande att detta var ditt frsta inlgg, men det r ett uppskattat sdant! Sitter och vntar p att grnser ppnas och flyg kommer igng s man kan ka till London igen. D ska jag gra mitt bsta fr att utvrdera din lista p plats!
Citera
2020-05-11, 15:27
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Minns (mjligen fel, kan frvxla med annan stadsdel) att omedelbart utanfr overground-stationen var det som en bazar i mellanstern, niqabs och burkor och en massa stnd med krimskrams. En enorm mosk p andra sidan gatan. Sg inte till en enda vsterlnning trots full 360, tills en kritvit icecream-man kom cyklande med sin klocka, helt malplacerad

Gick ngra kvarter hgerut frn stationen och hittade en riktig sunkprla: The White Heart.

Utan tvivel sunkigast i min bok: Molly's Bar i Arnos Grove. Hemskt
Citera
2020-05-12, 14:02
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCagney

Enjoy!
JCagney

Haha, brukade behva ka till London en gng i mnaden fr ngra r sedan fr jobbet. Kontoret lg nra Cock Tavern, och det sg sannerligen sunkigt ut. Roligt att du tipsade om just den. Gick aldrig in sjlv, brukade hnga varje lunch och kvll p Somers Town Coffee House, som lite frbryllande r en pub. Inte alls sunkigt s ingen rekommendation fr denna trden, men ovanligt bra pub-kk.

Annars tror jag du hittar sunkigare pubbar utanfr stadskrnan. Sg ett par i ealing som sg rtt sunkiga ut. Vill du ha kta sunk hade jag dock inte bemdat med london, ltt att du spenderar mer tid i tuben fram och tillbaka mellan stllena n i sjlva pubbarna om du vill f in flera knns det som.

Sunkigaste jag varit i var i Carlisle - skerhetsvakt utanfr typ kl 4 p eftermiddagen, vilket r ovanligt, och karaktrerna dr inne var.. intressanta.
Citera
2020-07-07, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Spnnande att detta var ditt frsta inlgg, men det r ett uppskattat sdant! Sitter och vntar p att grnser ppnas och flyg kommer igng s man kan ka till London igen. D ska jag gra mitt bsta fr att utvrdera din lista p plats!

Kul att det var uppskattat! Ser fram emot rapport!
// JC
Citera
2020-07-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Haha, brukade behva ka till London en gng i mnaden fr ngra r sedan fr jobbet. Kontoret lg nra Cock Tavern, och det sg sannerligen sunkigt ut. Roligt att du tipsade om just den. Gick aldrig in sjlv, brukade hnga varje lunch och kvll p Somers Town Coffee House, som lite frbryllande r en pub. Inte alls sunkigt s ingen rekommendation fr denna trden, men ovanligt bra pub-kk.

Annars tror jag du hittar sunkigare pubbar utanfr stadskrnan. Sg ett par i ealing som sg rtt sunkiga ut. Vill du ha kta sunk hade jag dock inte bemdat med london, ltt att du spenderar mer tid i tuben fram och tillbaka mellan stllena n i sjlva pubbarna om du vill f in flera knns det som.

Sunkigaste jag varit i var i Carlisle - skerhetsvakt utanfr typ kl 4 p eftermiddagen, vilket r ovanligt, och karaktrerna dr inne var.. intressanta.

Det r en liten vrld ibland!

Frn Somers Coffee House, som precis som du sger har ett ngot missvisande namn, till the Cock Tavern r det max 2 minuter att g, men en nd en helt annan vrld. Det ovanliga med London r att du har sk Council Houses/Estates i extremt centrala och attraktiva lgen och det r dr man kan hitta pubar av denna typ. De som traditionellt har bott i dessa omrden har levt sina liv p dessa pubar (inkl. dop, frlovningsfester, brllop, begravningar), folk knner varandra i generationer, och kan mycket vl vara slkt, etc. Vill man uppleva denna typ av traditionella pubar ha man ganska brottom, i alla fall vad gller centrala London.

Jag tolkade inte benmningen sunkpubar som farliga eller otrevliga pubar, utan mer som traditionella, ej gentrifierade, snderrenoverade, etc.

// JC
Citera
  • 2
  • 3
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3011156

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in