• 1
  • 2
2019-01-17, 15:54
Medlem
mr.demons avatar
Nån som vet hur bra appen som följer med i Iphone stämmer? Eller i andra telefoner. I Iphone appen så får jag ju tid, steg och längd, och verkar stämma ganska så bra. Har nån jämfört med sin löparklocka?

Funderar på att köpa en löparklocka, men jag har en sån jävla ADHD så kan förstår mig säkert inte på den.
Citera
2019-01-17, 16:39
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Nån som vet hur bra appen som följer med i Iphone stämmer? Eller i andra telefoner. I Iphone appen så får jag ju tid, steg och längd, och verkar stämma ganska så bra. Har nån jämfört med sin löparklocka?

Funderar på att köpa en löparklocka, men jag har en sån jävla ADHD så kan förstår mig säkert inte på den.

Smidigare med klocka när man tränar / springer.

Jo den stämmer lika bra.

Du kommer visst att fatta, det är inte alls svårt att förstå sej på hur den fungerar.

Dessutom synkar du klockan och mobilen så om du har en app som lagrar olika aktiviteter olika dagar så fortsätter klockan automatiskt att spara där.
Citera
2019-01-17, 16:45
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Smidigare med klocka när man tränar / springer.

Jo den stämmer lika bra.

Du kommer visst att fatta, det är inte alls svårt att förstå sej på hur den fungerar.

Dessutom synkar du klockan och mobilen så om du har en app som lagrar olika aktiviteter olika dagar så fortsätter klockan automatiskt att spara där.

Okej. Bra att veta att det stämmer like bara i alla fall. Var en Garmin frontrunner jag hade tänkt mig i så fall. Enda jag har hört talas om. Kan absolut inget om pulsklockor. Garmin namnet känner jag i alla fall igen. På grund av fiske.
Citera
2019-01-17, 16:54
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Okej. Bra att veta att det stämmer like bara i alla fall. Var en Garmin frontrunner jag hade tänkt mig i så fall. Enda jag har hört talas om. Kan absolut inget om pulsklockor. Garmin namnet känner jag i alla fall igen. På grund av fiske.

Gå till en butik och prata med dom.

Om du beskriver din träning och visar vilken telefon och app som du använder så hjälper dom dej.

Jag tycker att det är helt oslagbart då klockan liksom pushar en och går att ställa in olika program på som hjälper till när man vill ha resultat.
Citera
2019-01-17, 18:02
Medlem
Kolla Suunto, de har bra kvalité på sina grejer.
Förstår mig inte på folk som har mobilen med sig ut i spåret
Citera
2019-01-17, 19:18
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrimlareN2017
Kolla Suunto, de har bra kvalité på sina grejer.
Förstår mig inte på folk som har mobilen med sig ut i spåret

Ska kolla flera märken. Att man vill ha med sig telefon är väl inte så konstigt? Om det händer en olycka så är det ju bra att ha med telefonen.
Citera
2019-01-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ska kolla flera märken. Att man vill ha med sig telefon är väl inte så konstigt? Om det händer en olycka så är det ju bra att ha med telefonen.

Ok, Polar har också bra prisvärda klockor
Citera
2019-01-17, 21:35
Medlem
Jag kan rekommendera Garmin 235 eller 735 för löpning. Jag har en 735 med pulsband. Den har något fler funktioner som kan vara kul om man gillar t.ex. att göra konditionstester mm. Den ser ut som en 235 med ett annat armband. I i funktion påminner den mer om Phoenix i och med multisport inriktningen.

Personligen föredrar jag klocka framför mobil. Vem vill få ett samtal under träningen? Och hur jobbigt är det inte att klocka av 200-ingar med en mobil?

Mobiler kan vara mer exakta än klockor eftersom de har möjlighet att utnyttja både GPS och mobilnätet för positionering. Men du kommer att upptäcka att den noggrannheten är helt ointressant på det stora hela. Vill du vara exakt spring på bana eller riktigt uppmätt runda. För normala distanspass spelar det ingen roll.

En variant är ju att köra på t.ex. en Apple Watch om du har iPhone. Nackdelen är att det inte är en riktig löparklocka. Den saknar bra knappar och funkar nog ingetvidare om det regnar (touch och vatten brukar funka dåligt). Batteritiden är mycket sämre också.

Jag har ägt en Polar RS200 (ej GPS utan accelorometer), en Garmin FR 405 och nu en FR 735 xt.
Citera
2019-01-19, 20:01
Medlem
bushuss avatar
Mäter nog precis lika exakt men det är mycket smidigare med klocka. Att använda touchscreen när man springer är inte alltid det smidigaste, plus att jag tycker det är bökigt att behöva bära med sig telefonen eller ha den i handen.

Rekommenderar starkt att skaffa en klocka om du springer mycket.
Citera
2020-08-28, 23:30
Medlem
papperskulas avatar
Funderar på att skaffa en löparklocka för att slippa ha med mig luren.

Men priserna(!?).. känns galet att lägga flera tusen för att slippa ha mobilen fastspänd på armen.. är ute efter att kunna se hur långt jag har sprungit/vilken tid, och kunna lyssna på musik, samt vattentät.

Klockor som mäter distans och tid kan man ju få för någon 100ing, men hittar bara snordyra där musikfunktionen finns med.

Någon som kan bjuda på tips på billiga klockor som uppfyller mina krav?
Citera
2020-08-28, 23:35
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Någon som kan bjuda på tips på billiga klockor som uppfyller mina krav?

Jag hade tittat på begagnade, måste finnas massor med folk som säljer sina för att de bara måste byta till den senaste modellen. Har själv köpt klocka begagnad, på distans dessutom. Fungerade hur bra som helst och billigt blev det.
Citera
2020-08-30, 12:12
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Jag hade tittat på begagnade, måste finnas massor med folk som säljer sina för att de bara måste byta till den senaste modellen. Har själv köpt klocka begagnad, på distans dessutom. Fungerade hur bra som helst och billigt blev det.

Lyckas inte hitta något som passar, så fort möjligheten till musik tillkommer så är de fortfarande för dyra för att jag ska tycka det är värt det.

Är i princip ute efter en mp3-spelare som kan mäta avstånd och tid, men alla klockor har ju mängder med funktioner som en vanlig motionär inte behöver.. jag bryr mig inte om vilken puls jag har tex
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in