Citat:
Ursprungligen postat av
Godblessme
Att mäta pulsen osv låter krångligt. Men jag skall alltså INTE lita på olika sidor som tex måbra.se? Kan jag lita på den här appen då som säger att jag bränt 268 kalorier idag? Mindre än så är det väll ej?
Citat:
Ursprungligen postat av
Godblessme
Alla skriver ju olika.. någon annan säger ju 180 på 30 min!
Men vad är det du inte förstår? Det går inte att ge mer än ett ungefärligt svar på frågan. Och ju mindre "krångel" du vill ha, desto mindre precision får du naturligtvis. Om det hade gått att svara enkelt hade inte alla sagt olika.
Säg att du istället frågar hur mycket bensin det går åt för att köra i en timme i 50km/h. Det beror på massor av faktorer, exempelvis hur tung bilen är. Du sa visserligen vad du väger, men det är långt ifrån det enda. Vad är det för bil? Vilken motor har den? Hur varmt är det ute? Vilket varvtal har du? Osv.
Däremot kan vi väldigt enkelt (precis som med maten) säga hur mycket energi en liter bensin innehåller.
Om du äter mindre än du gör av med så går du ner i vikt. Så enkelt är det. Alltså, om du inte går ner i vikt så träna mer eller ät mindre. Eller både och.