Ber om ursäkt om det redan finns en tråd om fallet. Sökt utan att finna.
Jag har släkt i området söder om Sundsvall och jag minns att nära jag var liten (sent åttio-, tidigt nittiotal) fick berättat för mig att fyra pojkar försvann i samband med en båttur utanför Bredsand några kilometer söder om Sundsvall år 1979. Föräldrarna till en av pojkarna skall ha varit bekanta med delar av min familj.
Händelseförloppet jag fick berättat för mig för många år sedan: fyra pojkar i sena tonåren umgås på Fläsians camping i Bredsand. Av någon anledning tar dom en mindre eka eller möjligen en sådan enkel räddningsbåt som finns på vissa badplatser och ger sig ut på vattnet.
Pojkarna ses aldrig mer. Under sökinsatsen finner man däremot båten, utan passagerare, drivandes i Sundsvallsbukten.
Ett ruskigt fall som jag har tänkt på nu och då under alla dessa år. Jag har försökt leta information om fallet på internet utan framgång. Sundsvalls tidning har en kort notis om fallet
i en artikelom försvunna länsbor.
Citat:
"Flera länsbor som inte har kommit tillrätta har försvunnit under båtturer. Som exempel kan nämnas en befarad båtolycka i Bredsand 1979 när fyra pojkar försvann. Pojkarnas båt hittades av bärgningsfartyget Belos."
Är det någon som vet mer om detta försvinnande?