• 1
  • 2
2019-01-23, 17:31
Medlem
MrSkargards avatar
Jag behöver inte berätta för er vad Moderaterna och Kristdemokraterna har ställt till med. Inte heller behöver jag förklara varför dessa partier är globalistiska och direkt samhällsfarliga. På grund av detta så anser jag att frågan i rubriken är befogad att ställa med tanke på att nästan alla sverigedemokratiska flashbackare nu vill att Sverigedemokraterna ska bilda ett block med M och KD. Det är ju tämligen uppenbart att ett sådant block förutsätter en hög grad av tillit från SD-väljarnas sida, något annat hade ju varit märkligt.
Citera
2019-01-23, 19:14
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag behöver inte berätta för er vad Moderaterna och Kristdemokraterna har ställt till med. Inte heller behöver jag förklara varför dessa partier är globalistiska och direkt samhällsfarliga. På grund av detta så anser jag att frågan i rubriken är befogad att ställa med tanke på att nästan alla sverigedemokratiska flashbackare nu vill att Sverigedemokraterna ska bilda ett block med M och KD. Det är ju tämligen uppenbart att ett sådant block förutsätter en hög grad av tillit från SD-väljarnas sida, något annat hade ju varit märkligt.

Bra fråga, jag skulle lita mer på KD än M. Fast M är väl partiet som skulle vara ledande i ett sådant block? M har en dålig eftersmak efter folkförrädaren och globalistsvinet Reinfeldt. Det skulle behövas en rejäl uppgörelse mellan M, KD och SD för att det ens skulle finnas på kartan. Än så länge verkar det långsökt. Kanske om M får en ny ledning med någon som påminner om Batra.
Senast redigerad av Ordpistolen 2019-01-23 kl. 19:17.
Citera
2019-01-23, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Bra fråga, jag skulle lita mer på KD än M. Fast M är väl partiet som skulle vara ledande i ett sådant block? M har en dålig eftersmak efter folkförrädaren och globalistsvinet Reinfeldt. Det skulle behövas en rejäl uppgörelse mellan M, KD och SD för att det ens skulle finnas på kartan. Än så länge verkar det långsökt. Kanske om M får en ny ledning med någon som påminner om Batra.

Håller med dig helt!
Ebba är pålitlig i konservativa frågor i skarp kontrast till Uffe.
Ett solklart val som andra parti efter SD är givetvis KD!
Citera
2019-01-23, 19:35
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Håller med dig helt!
Ebba är pålitlig i konservativa frågor i skarp kontrast till Uffe.
Ett solklart val som andra parti efter SD är givetvis KD!

Än så länge i alla fall. Man får hoppas att Ebba förblir lika skarp som hon är idag.
Citera
2019-01-23, 19:36
Medlem
Sverigedemokraterna med knähunden Jimmie i spetsen har förstått att M och KD är deras enda chans till inflytande, trots att Ulf offentligt förnedrar Jimmie med förnedringsklausuler. Självrespekten saknas hos Sverigedemokrater som vill se samarbete med dessa högerpartier. Dessutom sviker Jimmie en stor del av hans väljare som är arbetarklass och skulle förlora på en högerpolitik. Men Jimmie bryr sig bara om en fråga och skulle kunna sälja hans värderingar om ’folkhemmet’ bara för att klämma åt invandrare som söker sig ett bättre liv.
Senast redigerad av justifymylove 2019-01-23 kl. 19:38.
Citera
2019-01-23, 19:40
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Sverigedemokraterna med knähunden Jimmie i spetsen har förstått att M och KD är deras enda chans till inflytande, trots att Ulf offentligt förnedrar Jimmie med förnedringsklausuler. Självrespekten saknas hos Sverigedemokrater som vill se samarbete med dessa högerpartier. Dessutom sviker Jimmie en stor del av hans väljare som är arbetarklass och skulle förlora på en högerpolitik. Men Jimmie bryr sig bara om en fråga och skulle kunna sälja hans värderingar om ’folkhemmet’ bara för att klämma åt invandrare som söker sig ett bättre liv.

Om Jimme lyckas stänga gränserna, och kanske till och med utvisa en del parasiter så har jag inget emot det.
Citera
2019-01-23, 20:18
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:

Om man plockar bort invandringsfrågan så är de rödgröna med sina 2 nya rekryt partier ännu värre och förespråkar bland annat mer genus och extremfeminism.
Citera
2019-01-23, 22:08
Medlem
johanjosefssons avatar
De är mer ett verktyg för att bekämpa kulturmarxisterna och rödvinskommunisterna och grönröran åt vänster. Jag skulle kunna sälja min ena njure för att stoppa Kommunistsvinen från att ta makten.
Citera
2019-01-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Bra att du erkänner att ni inte har någon ideologi eller en vision för Sverige. Ni bryr er bara om invandrare.

Det är en fråga som överskuggar allt annat, inklusive din och dina gelikars hjärtefrågor som könsneutrala toaletter osv. Om Sverige haft samma invandringsnivå som Ungern hade det väl förmodligen funnits sisådär 500 miljarder per år extra att lägga på pensioner, sjukvård osv. Då blir det ganska egalt vad SD står för i övrigt, bortom invandringsfrågan.

Edit: som vänster borde du fråga dig själv om det är värt hundratals miljarder per år att importera unga arga män från patriarkala religiöst fundamentalistiska länder.
Senast redigerad av Harrywinston 2019-01-24 kl. 01:11.
Citera
2019-01-24, 01:19
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:

M-KD och SD kommer aldrig att bli ett block.

Det är snarare att M-KD ska komma till makten på SD:s nåder.

Detta är så klart mer realistiskt än att S får styra på SD:s nåder. Så enkelt är det. Eller vilken konstellation hade du tänkt dig annars?
Citera
2019-01-24, 03:48
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Nej, jag anser personligen att det är helt orimligt att lita på M och KD. Vi har trots allt sett vad de går för förut (DÖ, Reinfeldts "Öppna era hjärtan" osv).

Att så mångs här verkar tenderar att ställa sig helt okritiska till M och KD tycker jag är en likande självförnekelse som finns hos de som anser att det inte finns någon som helst problem kring massinvandringen eller inte ens erkänner massinvandringen som problem Eslöv ingen.
Citera
2019-01-24, 10:30
Moderator
Siegfrids avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto