Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-25, 16:37
Tänkte skriva "äter", men det kanske är gott att baka mjuk pepparkaka?

I alla fall: finns det verkligen folk som köper och njuter av mjuk pepparkaka? Vilka är ni?

Tror inte jag ätit denna märkliga tingest detta årtionde. Inget större fel på den, men den smakar ju inte så himla gott. Texturen är bra, så då kan man väl hellre köpa tigerkaka eller sockerkaka?

Hat, kärlek och åsikter om mjuk pepparkaka!!!!
Citera
2019-01-25, 16:38
Medlem
Man-At-Armss avatar
Är kanske poppis på äldreboenden?
Citera
2019-01-25, 16:39
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag brukar köpa det då och då. Jag tycker att det är godare än vanliga hårda pepparkakor. Jag har dessutom ett bra efterrättsrecept där sagda kaka ingår så den får de inte sluta sälja.
Citera
2019-01-25, 16:39
Medlem
GeMigMers avatar
Äter och äter, händer ju sällan och inget jag brukar söka aktivt efter men de gånger jag ätit mjuk pepparkaka så har det i alla fall varit gott. Lite som mörk sockerkaka med pepparkakssmak.
Citera
2019-01-25, 16:43
Medlem
Luxuss avatar
Nybakad varm mjuknpepparkaka är ju skitgott! Sen är det helt oslagbart att även ha en sockerkaka samtidigt å äta varannan bit. Eller då en tigerkaka mums
Citera
2019-01-25, 16:46
Medlem
Gott! Hellre mjuk än hårda kakor.
Citera
2019-01-25, 16:47
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

I alla fall: finns det verkligen folk som köper och njuter av mjuk pepparkaka? Vilka är ni?

Tror inte jag ätit denna märkliga tingest detta årtionde. Inget större fel på den, men den smakar ju inte så himla gott. Texturen är bra, så då kan man väl hellre köpa tigerkaka eller sockerkaka?

Just mjuk pepparkaka samt morotskaka är nog det enda jag faktiskt klarar av i fikaväg. Det och äppel och blåbärspaj.

Äter dock hellre hembakad så köpa har aldrig hänt.
Citera
2019-01-25, 16:48
Medlem
MaryGoores avatar
Jag köper och äter den då och då. Tycker det är skitgott. Särskilt om man jämför med julens torra gamla kex till pepparkakor. Borde vara straffbart att förstöra en så god deg genom att grädda dom till dammiga hjärtan och grisar!!

Jag bjuder på en rankning av pepparkakornas former:
1 - Deg
2 - Mjuk pepparkaka
3 - Pepparkakor
Citera
2019-01-25, 16:50
Lustigt... Jag bakade en vegansk mjuk pepparkaka igår.
Gjorde enligt samma recept inför julen också fast då med vaniljfrosting.

Mjuk pepparkaka är så mycket godare än hård pepparkaka. Kan ha att göra med att man inte gillar hårda kakor/kex.
Citera
2019-01-25, 17:02
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Jag har köpt när vi har fika på jobbet.

Jättegott och smidigt med färdigköpt mjuk pepparkaka och lite grädde till.
Citera
2019-01-25, 17:04
Medlem
TheJackets avatar
Hembakad är ju sjukt nice. Vet inte om jag smakat färdig från affär
Citera
2019-01-25, 17:13
Medlem
Tycker det är bra mycket godare än hårda pepparkakor som inte är något speciellt. Brukar må illa och få ont i magen så det är ganska överskattat med pepparkakor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in