Citat:
Ursprungligen postat av
lehs
Okay, visserligen visste jag inte vem Judith Curry var
Judith Curry vittnade inför det*amerikanska kongressens*klimatutskott den 25 april*2013[6]. Vid presentationen underströk hon den betydande osäkerheten i klimatdata, främst före 1980, och i klimatmodellerna speciellt vad gäller hanteringen av moln och de omfattande vindsystemen som exempelvis*Nordatlantiska oscillationen[7].
Curry är en av grundarna av företaget*Climate Forecast Applications Network (CFAN)*som erbjuder rådgivning inom anpassning till förändringar i klimatet och prognostjänster.
Curry har sagt att hon besväras av grupptänkandet inom det klimatvetenskapliga samhället och vad hon ser som återhållsamhet vid publicering av data och analyser för fristående utvärdering. Hon har skrivit att klimatologer borde vara mer öppna i sin relation till allmänheten och samverka med dem som är skeptiska till vetenskaplig konsensus om klimatförändringar[8].
men jag trodde det var ytterligare ett klipp med Lars Bern och Elsa Widding.
Då har du lärt dig något nytt
Såvitt jag kommer ihåg är Judith Curry tillsammans med John Christy två mycket framstående klimatforskare som tagit avstånd från IPCC efter att tidigare ha samarbetat.
Påståendet om ”konsensus” faller platt till marken när man börjar läsa lite. Att IPCC skulle vara en förtroendeingivande institution likaså.
Men det kan du läsa mer om i Widdings bok, med källhänvisningar och allt. Det där med att allt som ”förnekarna” påstår skulle vara ”fake news” är helt enkelt inte sant.
Det är det dags för en mogen man som dig att erkänna. Sen hoppas jag att Greta står på tur.