Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Gretas standardsvar är mycket intressant:
Citat:
"Det är våra utsläpp som är problemet. Inte människorna. Ju rikare du är desto större utsläpp. Så om du vill begränsa befolkningen för att spara resurser borde du starta en kampanj för att vi ska göra oss av med alla miljardärer. Du kan kalla den ’mörda Bill Gates och förbjud alla företagsledare och filmstjärnor att skaffa barn!!' Men det lär nog bli lite svårt att få FN att anta en sådan resolution så jag rekommenderar att du minskar dina egna utsläpp istället. Eller stödjer utbildning för flickor i tredje världen eftersom det är det mest effektiva sättet att begränsa befolkningsökningar"
Om boken inte ska förstås
metaforiskt, som vissa hävdar är det minst sagt anmärkningsvärt att Greta skrev på det för några år sedan. Jag får inte den texten att gå ihop med att hon nu glatt gör gemensam sak med samma människor som hon då uppenbarligen tyckte oerhört illa om.
Genom seglatsen legitimerar Greta exakt det som hon tidigare vände sig mot: de allra rikastes konsumtion.
Eller menar hon att eftersom Team Malizia köper utsläppsrätter är att okej?!?
Jag tror de har gjort en "deal" men det är en ju en "deal with the devil" Hon vet nog om det.
Det kan ha sina fördelar men det är mycket riskabelt.
Jag vet inte hur "dealen" är men troligtvis så kan Greta säga något själv fortfarande.
Ta de här tweetsen.
Our war against nature must end
Sen kommer det ett stort nonsens tweet om solceller efter det.
"fitted with solar panels and hydro generators"
Eller var det nonsens?
[The fact that a solar panel and wind turbine has become more strongly associated with nature and environment than an actual tree, insect or animal, is in itself, quite terrifying and a stark indicator in the power of social engineering conducted on the citizenry over the last two decades.]
Antingen yrar jag eller så
är det en reva i tiden.
Det första var till stor del Greta, det andra var planterat och en del av dealen. Precis som att segelbåten skulle vara utan reklam, men prinsen skulle med. o,s,v
Vet inte.