Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-28, 20:54
Medlem
"Segelbåtens resans avgaser släpper ändå mindre än flyg med tanke på vilken påverkan den här segelresan har för övriga världen. Folk börjar tänka mer på klimatet?"

Det klart att segelbåten inte släpper ut några avgaser. MEN alla jäkla journalister som flugit in pga resan??? De hade varit mindre till antalet om hon tagit flyget istället. Båten ska ju dessutom seglas tillbaka med en NY besättning som tydligen ska flygas in från Europa... Hon har ju således genom sitt förfarande (Hon menar väl, det är jag övertygad om) ÖKAT med offantlig mängd de utsläpp som skulle vari fallet om hon och farsan flugit istället. Ingen cirkus som det är nu.
2019-08-28, 21:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
"Segelbåtens resans avgaser släpper ändå mindre än flyg med tanke på vilken påverkan den här segelresan har för övriga världen. Folk börjar tänka mer på klimatet?"

Det klart att segelbåten inte släpper ut några avgaser. MEN alla jäkla journalister som flugit in pga resan??? De hade varit mindre till antalet om hon tagit flyget istället. Båten ska ju dessutom seglas tillbaka med en NY besättning som tydligen ska flygas in från Europa... Hon har ju således genom sitt förfarande (Hon menar väl, det är jag övertygad om) ÖKAT med offantlig mängd de utsläpp som skulle vari fallet om hon och farsan flugit istället. Ingen cirkus som det är nu.
Eh, tex Expressen använder sig utav sin NYkorre
Han har inte flygit dit för hennes skull.
Sluta larva dig nu
2019-08-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du har ju turen att vara född i ett fritt land där ingen kommer att tvinga dig att vara, eller låtsas vara, stolt så du slipper!

Jag vet inte om jag är stolt direkt, det är ju en ren slump att vi råkar vara födda i samma land, men fan vet ... jo, ta mig tusan, jag tror jag är lite stolt ändå! Vad man än tycker om hennes budskap annars så måste man väl hålla med om att hon i alla fall är en jävel på att göra entré, tjejtrasan. Svårslaget!

Sluta dumma dig...

Det är PINSAMT att vara landsman med Greta... de påstår att hela Sverige är stolta över henne.... fattar du inte hur nedvärderande det är för svenska folket?
Ineenationellt idiotförklarade... suck

#inteminSverigebild
2019-08-28, 21:02
Medlem
Citat:

Men tänk om hon hade flugit då? Vilken bild skulle det gett till övriga världen som följer henne? Att alla borde och kan flyga?
2019-08-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det brukar inte vara någon svårighet att göra "attityd"-starka entréer om personen backas upp av miljonärer, PR-proffs och prestigemedia, men naturligtvis får kliva in ensam på scenen.

Greta är till 95% en medieprodukt.

Äh, det tror jag inte ett dugg på, medieprodukten. Jag tycker att det är hur tydligt som helst att hon brinner för klimatfrågor med den passion som bara en 16-åring har. Tids nog blir hon kanske också lika cynisk och gråtrist som alla kraxande olyckskorpar har varit i den här tråden men än så länge är hon ta mig fan lika lysande som facklan i Lady Libertys hand! Må det räcka riktigt länge.

Och kul har hon på köpet också, väl bekomme, men det retar ju ännu fler förstås.
2019-08-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag känner inte den minsta stolthet över att den där pajastjejen kommer från samma land som jag. Greta representerar, om något, så mycket som är snett både med nutidens svenska mentalitet och svensk PK-media.

Hon ska "klimatstrejka" utanför FN-skrapan på fredag. Strejka från vad då?? Hon har ju tagit sabbatsår från skolan, jäntan!
Ja denna lilla tjej är stor nu och utnyttjad av media som inte har ngt samvete. Troligtvis gråter hon ut om ett antal år och inser hur utnyttjad hon blev av skitpressen. Tack och lov har skittidngarna blivit så dyra att man inte köper dem längre.
2019-08-28, 21:13
Medlem
Det klart att folk hade klagat på om hon flugit MEN detta drev gör ju att hon de facto orsakar 10 x mer utsläpp än om hon flugit.
Senast redigerad av HatadAvGud 2019-08-28 kl. 21:16.
2019-08-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Eh, tex Expressen använder sig utav sin NYkorre
Han har inte flygit dit för hennes skull.
Sluta larva dig nu

Alla ANDRA journalister som flugit inom USA för detta event?? Kan inte tänka mig att de cyklat? Bilar släpper iofs inte ut så mycket avgaser, kanske har samtliga bilat dit?? Nej tror inte det. Hon menar väl, men sättet hon göt det på skräpar ner så oändligt mycket mer. De skulle tonat ner det mer och sluppit skärpa ner lika mycket.
2019-08-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Sluta dumma dig...

Det är PINSAMT att vara landsman med Greta... de påstår att hela Sverige är stolta över henne.... fattar du inte hur nedvärderande det är för svenska folket?
Ineenationellt idiotförklarade... suck

#inteminSverigebild

Äh, jag är väl inte så mesig av mig helt enkelt. Du tycker att det är pinsamt och det får du tycka också men jag gör det inte och håller inte heller med dig om att det här skulle vara nedvärderande för det svenska folket. Det påståendet tycker jag däremot är idiotiskt.

Tuff brud! Hoppas att hon menar allvar med sabbatsåret och inte bara ägnar sig åt aktivism dagarna i ända. Lite mer sånt här kul, det verkar passa henne bra med lite farligare grejer, det satte färg på kinderna.
2019-08-28, 21:19
Medlem
Citat:
Det klart att folk hade klagat på om hon flugit MEN detta drev gör ju att hon de facto orsakar 10 x med utsläpp än om hon flugit.

Men tänk på utsläppen hon kommer få bort från framtiden, pga. hon visar för världen att det är bättre att använda andra sorters fordon än fossildrivande och folk blir mera informerade om avgasernas påverkan på klimatet.? Det är säkert mer än hela resans avgaser.

Man vill ju inte andas avgaser direkt.
2019-08-28, 21:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Alla ANDRA journalister som flugit inom USA för detta event?? Kan inte tänka mig att de cyklat? Bilar släpper iofs inte ut så mycket avgaser, kanske har samtliga bilat dit?? Nej tror inte det. Hon menar väl, men sättet hon göt det på skräpar ner så oändligt mycket mer. De skulle tonat ner det mer och sluppit skärpa ner lika mycket.
Har du några namn på alla de ANDRA så kan vi syna dem en en?
2019-08-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Äh, jag är väl inte så mesig av mig helt enkelt. Du tycker att det är pinsamt och det får du tycka också men jag gör det inte och håller inte heller med dig om att det här skulle vara nedvärderande för det svenska folket. Det påståendet tycker jag däremot är idiotiskt.

Tuff brud! Hoppas att hon menar allvar med sabbatsåret och inte bara ägnar sig åt aktivism dagarna i ända. Lite mer sånt här kul, det verkar passa henne bra med lite farligare grejer, det satte färg på kinderna.

Jaja, när även du fattar så blir du väl stolt över att du minsann hängde på flashback där folk såg igenom dyngan.... så grattis! *winning*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in